AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

Nette presses en rows!

Trouwens gisteren ook sinds eeuwen ook weer eens meegewerkt op de bouw vanwege personeelstekort, normaal ga ik direct na werk trainen, maar nu had ik zo'n honger dat ik eerst een niet geringe hoeveelheid spaghetti ben wezen eten. Riem paste zelfs niet meer in vertrouwde gaatje :D.

:D

dat zijnn geen misselijke rows en mp's! succes met die 100

training gisteren

back squat
5 x 70
5 x 110
5 x 140
5 x 160
5 x 160
3 x 160 (gestopt)

strict mp
10 x 20
5 x 60
3 x 80
1 x 90
1 x 90
1 x 90

pendlay row
8 x 20
8 x 60
8 x 90
8 x 110
8 x 110
8 x 110

overhead barbell extension (staand)
8 x 20
8 x 40
8 x 60
8 x 60
8 x 60

face pulls
4 x 10 reps

Wel aardig, squat blijft k*t, ik goodmorning dat ding steeds, weet echt niet hoe dat komt, had hier echt nooit last van, nu al weer heel lang. MP weer bijna terug op niveau van voor AC blessure (95). Ik hoop dit jaar de 100 strict nog te halen.

Trouwens gisteren ook sinds eeuwen ook weer eens meegewerkt op de bouw vanwege personeelstekort, normaal ga ik direct na werk trainen, maar nu had ik zo'n honger dat ik eerst een niet geringe hoeveelheid spaghetti ben wezen eten. Riem paste zelfs niet meer in vertrouwde gaatje :D.

gr
Dude ik had pas die filmpjesgepost van youtube over dat squatten. Daar staat ook tussen hoe je dat goodmorning kan verhelpen etc.
Dries (Monsterstrength) had er ook last van en naar wat ik lees op forza heeft het advies van Locust he mgeholpen. Je glutes en hams hard aanspannen voor je gaat dalen.

Front squats doen! Ik doe nu een paar weken front squats en de gmsquats zijn verleden tijd. The Nose is er o.a ook aardig over te spreken.

Gaat goed zo man!

lkkre training big boy!!!:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.029
Dude ik had pas die filmpjesgepost van youtube over dat squatten. Daar staat ook tussen hoe je dat goodmorning kan verhelpen etc.
Dries (Monsterstrength) had er ook last van en naar wat ik lees op forza heeft het advies van Locust he mgeholpen. Je glutes en hams hard aanspannen voor je gaat dalen.

Ik heb nog geen tijd gehad om de filmpjes te bestuderen, ik hoop dat snel te doen. Maar het is wel vreemd dat ik voorheen daar geen last van heb gehad, kan me niet voorstellen dat ineens me techniek anders is ofzo. We zien wel, er zijn ergere dingen.

Front squats doen! Ik doe nu een paar weken front squats en de gmsquats zijn verleden tijd. The Nose is er o.a ook aardig over te spreken.

Volgens mij doet chunky al maanden niks anders? Dries idem...

Inderdaad!

@ de rest, thnx.

Vandaag is het meissie jarig, dus geen training. (Wel een paar gebakkies bulken!)

Gratz met het meissie!

gefeliciteerd man!!:)

Bulkze :D

Gefeliciteerd met je meissie!

Backsquats zijn idd link na een rugblessure.
Maar door zoveel te frontsquatten als wat je doet zou de neiging om voorover te knikken met BSQ eigenlijk weg moeten zijn.
Zou ze gewoon erin houden maar even wat minder zwaar doen nog, en dan goed op je houding letten (op de hakken zitten).
Je rows gaan wel erg goed met die rug.

• #3.037
Bedankt voor de felicitaties mannen, het was weer gezellig.
Trouwens nogsteeds hele dagen aan het klussen, dus ik zit hier ff niet regelmatig, alleen in de ochtend om even de mail op te halen.

@ tom, de linkheid vind ik wel meevallen eigenlijk, het levert me geen stress op op de plek van de blessure in ieder geval.

Ik had zelf ook wel verwacht dat de hoeveelheid Fsq mijn backsquats vooruit zou helpen, maar ik blijf voorover vallen, het moet gewoon een flinke techniek kwestie zijn, ik hoop binnenkort even tijd te hebben voor die filmpjes die chewie postte. Wie weet komt er wat nuttigs in voor.

thnx!

• #3.038
update gewicht:

Gaat gestaag omhoog, me ribbel op de buik wordt ook voelbaar groter, maar dat geeft niet zo. Gister in het verzorgingstehuis van me oma, stond zo'n hi tech supernauwkeurige weegschaal, even op gaan staan : 116,6 kg. In de avond dus. Het komt allemaal weer een beetje in de buurt van waar het wezen moet.

Kwam deze nog tegen, had ze zelf nog niet gezien:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Net voor me fail met 110 kg

120 kg stone

140 kg stone

Mss zak je te ver naar achteren? Moeten de knieen iets meer over de tenen, het is altijd een keuze hoever je de heupen naar achteren doet en de knieen naar voren. De eerste is meer een powerlifttechniek en de tweede meer olympische techniek. Je moet de juiste combinatie daartussen vinden die bij jou past. Dit wist je wrs toch al maar dacht niet geschoten.....

Verder gaat het goed Barry, hoe zit het met jou doel van 300 dead voor eind dit jaar:rolleyes:

Mss zak je te ver naar achteren? Moeten de knieen iets meer over de tenen, het is altijd een keuze hoever je de heupen naar achteren doet en de knieen naar voren. De eerste is meer een powerlifttechniek en de tweede meer olympische techniek. Je moet de juiste combinatie daartussen vinden die bij jou past. Dit wist je wrs toch al maar dacht niet geschoten.....

Verder gaat het goed Barry, hoe zit het met jou doel van 300 dead voor eind dit jaar:rolleyes:

Heb je het nu puur over zijn squat techniek, of over zijn techniek op de stones?
Bij squatten heb je gelijk, bij de stones hanteerd hij imo een perfecte techniek. Dan moet je wel een fullsquat maken om de stone eerst degelijk op je schoot te plaatsen.

Terug
Naar boven