Fitness Seller

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.041
Thnx, het is bij mij vooral een kwestie van de kont tever naar achteren steken denk ik. Ik heb me zo lang gefocussed op box squats met ver naar achteren zitten, niet wetende dat die rakkers in suits gewoon veel verder naar achteren konden zitten zonder voorover te donderen. Rechtop starten vanaf een box is dan ook weer heel anders van vanuit 'the hole'. Ik heb heel lang dus geprobeerd veel spanning op mijn hams te krijgen, door veel met de kont naar achter te steken. Mijn probleem is alleen dat als ik mijn kont naar achter steek, mijn schouders (en dus de baar) naar voren komen.

Dit is dus zomaar iets waar ik ff 'hardop' over nadenk. Denk dat ik meer naar loodrecht naar beneden moet zakken en een goeie balans vinden in de heup/schouder positie.

Over de 300 dead: Tsja, ff afwachten hoe het zich houdt met de opbouw. Als ik weer op dezelfde krachten ben qua deads als een tijd terug (ca rondom Landsmeer) dan denk ik dat 270 er wel in moet zitten. Dan is het nog maar 30 kg weg, aan iedere kant zo'n misselijk licht geel schijfje. Kortom, ik doe me best, maar de tijd gaat toch ook rot hard op het moment.

Kijk mss toch de oplossing, heb het zelf ook wel gehad namelijk, teveel concentreren op naar achteren zitten resulteert in eens in een goodmorning squat. Bij een frontsq zak je bijna altijd iets meer over de knieen en daarom helpt die techniek zo goed (normaal dan)

(Ruben had het niet over de stones bro!)

gaat toch lkkr of nie?:)
ennuh barry:D.. coole fotos:P

• #3.044
Training van gisteren:

full front squat
5 x 20
5 x 60
2 x 90
2 x 120
2 x 130 PR
2 x 140 PR

bench + doubled light bands
5 x 20
5 x 60
5 x 60
5 x 60

deadlift
5 x 70
5 x 120
5 x 170
5 x 200

hammer curl
8 x 24
8 x 30
8 x 36

seated calf raise
10 x 35
10 x 60
10 x 85
10 x 85

Niet verkeerd. deads gingen soepel.

Lekker getraint! Coole foto's ook btw :)

Doe je die full front squats pas sinds kort? Want, gezien je andere stats, mogen die nog wel wat zwaarder toch?

Lekkere training kerel!

Very nice, beter fronts blijven doen en pr's halen dan je te ergeren aan de backsq

Netjes weer man!

• #3.051
Thanks,

training van maandag:

squat step ups
20 kg 8 x L 8 x R
70 kg 8 x L 8 x R
100 kg 8 x L 8 x R
120 kg 8 x L 8 x R
130 kg 8 x L 8 x R soepel PR
140 kg 8 x L 8 x R soepel PR

push press
3 x 70
3 x 3 x 100 PR

V handle pull down
6 x 5 reps (laatste 4 sets full block, ca 125 kg)

dumbbell front raise
3 x 8 reps

rope pull downs
3 x 20 reps

Ging wel aardig, had geen zin om te squatten,daarom de step ups.

Nette pushpress!
Te ver met je kont naar achteren kan idd resulteren in naar voren vallen, omdat je rug zover vooroverbuigen moet.
Het belast je rug ook veel zo.

Best geinig die foto met de 120 stone, net of je hem zo tussen je handen beet hebt en als een strandbal op de pallets neerlegt :D, hij raakt je buik en de pallets niet.

Coole foto's, kerel!

Toevallig (of dus eigenlijk juist niet) dat je zo zit te stoeien met je squat, ik heb dat ook eigenlijk sinds mijn rugblessure, omdat ik in die tijd alleen maar box squats heb kunnen doen...

• #3.056
Nette pushpress!
Te ver met je kont naar achteren kan idd resulteren in naar voren vallen, omdat je rug zover vooroverbuigen moet.
Het belast je rug ook veel zo.

Best geinig die foto met de 120 stone, net of je hem zo tussen je handen beet hebt en als een strandbal op de pallets neerlegt :D, hij raakt je buik en de pallets niet.

Hehe, nothing but a peanut!

Doe je die full front squats pas sinds kort? Want, gezien je andere stats, mogen die nog wel wat zwaarder toch?

Ik doe ze nu best al een tijdje en ga met rappe schreden vooruit. 1 RM op dit moment is 150, maar dat wordt voor het eind van dit jaar nog wel wat hoger.

Chunck is wat ''ripper'' dan de gemiddelde strongman ;)

:D, ik doe me best Stah :meal:

thnx!

Coole foto's, kerel!

Toevallig (of dus eigenlijk juist niet) dat je zo zit te stoeien met je squat, ik heb dat ook eigenlijk sinds mijn rugblessure, omdat ik in die tijd alleen maar box squats heb kunnen doen...

Box squats heeft mijn techniek een tikkie verpest voor de raw squat, ik moet het echt weer opnieuw leren, best waardeloos.

Training van gisteren, minimaal tijd, (woensdag = medium dag)

full front squat
5 x 20
5 x 20
5 x 70
5 x 90
5 x 90
5 x 90

close grip incline
5 x 20
5 x 70
5 x 90
5 x 90
5 x 90

powerclean
5 x 70
5 x 80
5 x 80
5 x 80

rope hammer curls
3 x 20 reps

seated calf raise
3 x 20 reps

Zo, het geheel binnen 40 min klaar gespeeld, zorgde nog voor een aardige zweetsessie met zulke gewichtjes, toch lekker dus.
Overigens nogsteeds druk aan het werk in de bouw (buiten), dus ik ga gauw weer klussen, laterzz

Snel traininkje, zijn nog redelijk veel setjes in die tijd.
Dan is het goed dat je alleen aan het trainen bent, geen tijdverspilling met kletsen en zo.

Komt het einde van het klussen al een beetje in zicht of nog lang niet?

• #3.059
Het einde is in zicht, maar er moet nog heel veel gebeuren. Kennis die me helpt met stucen het het marmer leggen, zit op het moment thuis met een zere schouder, dus dat schiet totaal niet op.

Ik moet de WC nog tegelen, marmer leggen, spachtelputzen, zolder aftimmeren, schilderen, garage aftimmeren en dan is het zo ongeveer klaar. :D

Mooie foto´s!

Terug
Naar boven