MuscleMeat

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.721
Gisteren geen training ivm een avondvergadering op werk.

misschien kan ik vanavond wat inlassen, anders morgen pas weer...

• #3.723
Hehe.... maybe next time.

Training van gisteren

Clean & strict press
opwarmen
5 x 50 (1e rep clean)
5 x 70 (1e rep clean)
5 x 90 (1e rep clean)
10 x 95 (elke rep clean + pushpress waar nodig) PR

Incline bench
8 x 50
8 x 80
8 x 100
8 x 100

dumbbell side raise
5 x 8 reps

dumbbell curls (light)
8 x 16
8 x 18
8 x 22
8 x 22

barbell front raise
8 x 20
8 x 30
8 x 35
8 x 35

staande cable abs
4 x 20 reps

tate curls
4 x 12 reps.

Weinig tijd, train nooit op dinsdag, toch nog even tijd gevonden, snotverkouden dus weinig lucht, toch lekker getraind.

Vandaag ook weer naar de fysio geweest. Alles zit goed nu en alles draait mee zoals het hoort. Het kan nog wel even duren volgens haar voordat het weer als 'normaal' aanvoelt. Ik hoef niet meer terug in ieder geval. Goed nieuws.

Dat is zeker goed nieuws!

• #3.725
Training van gisteren, rustige assistance gedaan, was echt snotverkouden.

One arm dumbbell ext. (achter hoofd)
8 x 16
8 x 18
8 x 20
8 x 22
8 x 24 PR
8 x 26 PR

Triceps press ,machine
5 x 10 reps

Rev grip push down
5 x 10 reps

Hammer grip front pull down
5 x 10 reps

Seated cable roe
5 x 10 reps

kwartiertje sauna, lekker snotteren.

Bescheiden training, triceps voelden sterk.

• #3.726
training van vandaag:

Axle clean en press
Opwarmen
8 x 90
8 x 90

Farmers, elke 10 m1 draai,
40 m1
40 m1

Wheel flip 380 kg
8 flips
8 flips

Conan wheel
250 kg, 1,5 rondje

Front pull down
5 x 8 reps

dumbbell curls
4 x 8 reps

staande calf raise
5 x 10 reps

Wel lekker getraind, al was het flink benauwd buiten. Cleans gingen wel aardig, farmers was geen max afstand, wheelflip gaat steeds beter en ook conans wheel gaat steeds soepeler.

Laatst bewerkt:
Ja idd flink afzien met dit weer tijdens het trainen!

• #3.728
Training van gisteren:

shoulderpress
opwarmen
5 x 50
3 x 80
3 x 100
1 x 120
1 x 125 PR!, eindelijk

muscle snatch, langzaam en strict
8 x 20
8 x 40
8 x 60
10 x 60

seated press, log grip
8 x 60
8 x 75
8 x 90
8 x 90

incline dumbbell bench
10 x 32
10 x 36
10 x 36
8 x 36 (valt behoorlijk tegen na schouders)

cable flyes
5 x 8 reps

up hill walk
10 min @ 15% @ 5 km/h

Zo, laatste training voor de wedstrijd van zaterdag. Heb wel al wat kriebels. PR op overhead kon niet langer uitblijven.

Laatst bewerkt:
  • #3.729
Gisteren wedstrijd, sterkste man van midden-delfland:

truckpull 10 ton
ongeveer 20 meter denk ik, Vrachtwagen was automaat en die komen rot van de start. Bij mij ging de start redelijk, maar kon de truck erna niet echt versnellen. 34 seconden, wel tevreden.

axle clean & press
Hier redelijk wat op geoefende de laatste tijd, dus had een minimaal aantal reps van 8 in gedachten. Gijs had voor mij de lat hoog gelegd met 12 impressive onbereibare reps. Ik haalde er 9, goed voor een tweede plek, gedeeld met Simon.

farmer's walk
Klote farmers. Er waren twee paar, waarvan 1 met een verrot ingedeukt handvat, die had ik, door die deuk moest ik de farmers ver naar voren beetpakken waardoor de lange farmer achter ging hangen. Tevens was het op gras, waardoor je soms wegzakte. Vooral na de eerste bocht zakte ik weg met links, waardoor ook nog een aantal meter haaks op de baan heb moeten afleggen, maar goed dat me tegenstander niet direct naast me liep. Totaal ergens tussen de 45 en 50 m1 moeten lossen. Geen PR, maar dit was ook geen parcours voor en pr.

conan's wheel
250 kg, ook hier laatste tijd een paar keer op geoefend, geen goed onderdeel van me, dus daarom op training een paar keer herhaald, had goede hoop op ca 1,5 rondje. Uitsquatten ging redelijk soepel, maar al direct zakte me linkervoet weg, waardoor ik balans verloor en direct moest gaan stappen, al zonder ik echt uitgestrekt was. Toen ook nog ineens het lichtje uit ging, lag ik ineens op grond. Met maar 80 graden op de teller. Een teleurstelling alom, hier heb ik echt punten laten liggen.

Tire flip
Dit was wel een prettig onderdeel om op gras te doen, je kan er lekker onder met je handen. Ik had al wat goede flipper zien stuntelen met de band en het verhaal gaat ook dat de band zwaarder was als opgegeven (350). Mijn flips gingen redelijk, iets van 43 seconden. Ik verlies volgens mij vooral tijd van flip naar flip, de flip op zich gaat wel rap.

Atlas stones
105, 110, 120, 142, 156kg op 1m30. Ik was al aardig opgebrand, de eerste drie stenen gingen redelijk soepel erop, ik was tot dan ook de snelste op die drie stenen, die 142 steen bleef maar uit me handen glijden, na uiteindelijk toch een keer gelapt te hebben, ging die niet erop. Armen liggen behoorlijk open. Mijn techniek suckt echt hierop. Laaste wedstrijd in 2007 had ik die 142 al te pakken, maar ja.

Uiteindelijk 7e plaats, met een redelijk groot gat naar plaats 8, als ik wat punten had kunnen pakken op de conan's wheel had er nog wel meer in gezeten misschien. Overall wel tevreden, was ook weer me eerste wedstrijd in een heel lange tijd. Goede organisatie, goede deelnemers en een leuke sfeer onderling.

Mooie wedstrijd kerel ! Je bent echt sterk.. ik denk dat je met wat meer ervaring en verbetering van techniek hoog kan plaatsen !

Daar ben ik ook bang voor.. Het monster uit zwartewaal kan nog wel eens een keer gaan verrassen ben ik bang ;)

Ja idd, heel sterk hoor, wat meer onderdelen trainen en je haalt podium zeker.

• #3.733
Bedankt gasten! We blijven maar doortrainen en hopen dat het wat verbeterd allemaal.
Ik weet wel dat ik wat ga trainen met onderarm sleeves totdat me techniek op die klote stones verbeterd is, ligt nu echt wel heel ver open.

Bedankt gasten! We blijven maar doortrainen en hopen dat het wat verbeterd allemaal.
Ik weet wel dat ik wat ga trainen met onderarm sleeves totdat me techniek op die klote stones verbeterd is, ligt nu echt wel heel ver open.

Bij mij is niks te zien voor het eerst. Stenen rolden geen 1 keer.

• #3.735
i know, toen ik in 2007 voor wedstrijden trainde had ik ook geen schrammen, nu iedere keer, iets doe ik totaal fout.

Viel me ook op dat je helemaal niet zoveel hars gebruikt jij.

• #3.737
Zeker weten makker!

Eindelijk weer getraind vandaag:

Bench
opwarmen
8 x 70
8 x 100
5 x 120 PR
5 x 120
5 x 120 (3 sets een PR halen, wow)

incline bench
opw.
8 x 70
8 x 90
5 x 90
5 x 90
5 x 90

romanian deadlift
opw.
5 x 70
5 x 120
5 x 160
5 x 200 PR

dumbbell tri extesion (one handed, achter hoofd)
8 x 18
8 x 22
8 x 24
8 x 26

chins
5 reps
5 reps
5 reps
5 reps

Niet verkeerd... Nooit train ik echt op bench, maar nu ineens knalde die 120 zo omhoog en dan nog 3 keer achter elkaar ook, me like!

Benchbeest!

• #3.739
maybe some day :D

• #3.740
training van vanavond, beetje last van aanhechtingen in de beentjes, niks ergs.

Front squat
5 x 60
5 x 90
5 x 110
5 x 110
5 x 110

Back squat
8 x 60
5 x 90
5 x 120
5 x 140
5 x 150 gestopt

Hang snatch
5 x 20
5 x 40
5 x 60
5 x 60
5 x 60

Face pulls
5 x 8 reps

Up right row
8 x 20
8 x 40
8 x 60
8 x 60

Tate curls
5 x 10 reps

Squats moet ik echt wat gaan ondernemen om dat weer op peil te brengen.

Terug
Naar boven