XXL Nutrition

chunky's trainingslog

hoe maak jij die band vast? Jij bent de pijl en het halter de boog of ..?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.822
Jep, eerst een schijf aan beide kanten en dan de band om de stang.

• #3.823
Training van gisteren, deload week, alles rep effort.

Front pull down
5 x 12 reps

V handle pull down
4 x 8 reps

Hang cleans
5 x 8 reps

Dumbbell rows
4 x 8 reps

Dumbbell curls
4 x 8 reps

Rope hammer curls
4 x 10 reps

Tate curls
4 x 8 reps.

Lekker getraind. Quads lijken zich iets te herstellen.

Update 'cut', gewicht nu 113 kg, inmiddels dus op een haar na 7 kg kwijt. Met het warme weer en het klussen van afgelopen dagen ging het hard, zal een groot deel vocht bijzitten.

• #3.824
Training van gisteren:

Bench
20 x 20
8 x 60
8 x 100
5 x 120
8 x 100
8 x 100

Incline bench
8 x 60
8 x 80
8 x 80
8 x 80
8 x 80

Close grip machine press
5 x 8 reps

Cable flyes
5 x 12 reps

One arm dumbbell ext.
4 x 8 reps

Push downs cable
5 x 10 reps

Push down machine
5 x 10 reps

Comm:
Nice and easy pumping, looking good, feeling nice!

3 setjes van 100 op de bench? Dat gaat de goede kant op, bro.

• #3.826
Is dat zo? Ik had op wat meer reps met die 120 gehoopt.

Hoe is met jou? Train je nog steeds bij Liona?

Is dat zo? Ik had op wat meer reps met die 120 gehoopt.

Hoe is met jou? Train je nog steeds bij Liona?

Dat komt vanzelf. Je pakt nu een aardig hoog volume en dan hou je je onbewust toch in.

Met mij alles goed, ben net begonnen met mijn voorbereiding voor de YBF. Train nu 2 keer in de week bij Body-Improvement, 2 keer in de week bij Ome Henks rariteitenkabinet ;) en 1 keer in de week bij Liona.

Zei doet de begeleiding op het gebied van voeding en heeft heel wat aan mijn uitvoering verbeterd. We zijn aan het werken aan mijn schouderwijdte, bicepspiek en outsweep op mijn quariceps.

Heb het een btje te druk om regelmatig te loggen, bovendien interesseerd toch bijna niemand hier zich voor de pure body-building-trainingen die ik nu doe.

• #3.828
Gelukkig makker, ben benieuwd, binnenkort misschien weer eens een keer mee naar m'n heerse.

Training van gisteren
MP
10 x 20
8 x 40
8 x 60
8 x 80 (niet soepel)

Seated machine press
4 x 8 reps
5e set maar half, kabel brak.

Dumbbell side raise
5 x 10 reps

Dumbbell front raise
5 x 8 reps

Face pulls
4 x 10 reps

One leg leg press
5 x 8 reps, non stop

Leg extensions
4 x 12 reps

Lekker gepompt, alles in drie kwartier tijd. Daarna lekker koude douche.

'CUT' gaat nog steeds lekker, ben nu een dikke 7 kg kwijt en iedereen zegt dat ik er groot uitzie. Nog niemand heeft gevraagd of ik gewicht kwijt ben.

• #3.829
Vandaag weer heel de dag bestraten in de tuin, toch nog even getraind.

Deadlift
8 x 20
8 x 70
8 x 120
8 x 160
8 x 200

Pull down
5 x 8 reps
3 x 10 reps

Supine rows
8 x 20
8 x 70
8 x 100
8 x 100

45 gr back raise, met 2 sec hold bovenin
4 x 15 reps

Seated dumbbell curls
4 x 8 reps

Tate curls
4 x 10 reps

staande cable abs
4 x 20 reps

****, het was echt niet te harden zo warm! Alles vrij easy, lekker pompen

• #3.830
Training van vandaag

Incline bench
8 x 60
8 x 80
8 x 100
3 x 120
8 x 90

Bench plus doubled light bands
8 x 20
5 x 5 x 50

Close grip machine press
8 x 100
8 x 115
8 x 115
8 x 115

Cable flyes
4 x 8 reps

Bench, op de keel laten zakken
8 x 60
8 x 80
5 x 80, op
6 x 60, op

Cable push down
5 x 8 reps

Cable rope extensions
5 x 8 reps

Staande dumbbell tri extensions
8 x 16
8 x 18
8 x 18
8 x 18

Dips
4 x 8 reps

Trainde vanaf de bands met een bb-er meee, lekker getraind, na weer heel de dag bestraat te hebben. Fysiek gaat erg lekker.

mooi zo, huisje ook zo te lezen.

Wat is de bedoeling van "bench op de keel laten zakken"?

• #3.834
Hmm dan doe ik liever een wat veiligere oefeninig vanwege schouderblessuregevoeligheid.
Wil je bovenkantborst doe dan incline (met wat OH)

• #3.837
I know, ben ook niet zwaar gegaan.

• #3.838
Zo, vakantie is weer voorbij, vollop veel geklust, wel blijven trainen, trainingen waren ook wel goed, maar toch iets rustiger ivm wat pintjes rondom de knieen die maar niet weggaan.

Gewicht schommelt nog steeds rond de 113, vandaag voeding weer wat op geschroeft, wel clean.

Training van vandaag

Deads
8 x 70
8 x 120
5 x 160
8 x 200

Clean & press
5 x 20
5 x 60
3 x 80
3 x 3 x 100

Seated dumbbell press
8 x 32
8 x 36
8 x 32
8 x 32

MP
8 x 20
8 x 40
8 x 60
8 x 60
8 x 60

Front pull down
5 x 8 reps

Pull ups
5 x 5 reps, eeuw geleden pff

Face pulls
5 x 10 reps.

Was heel benauwd, cleans gingen nergens over vandaag, drie was echt rep out.

• #3.839
Vollop na zitten denken, hoe ik verder wil gaan met trainen.

Tijdje terug(april/mei) ging het weer erg lekker met trainen en heb opbouwen verliep weer zoals gewenst, zo ook fysiek en gewicht. Toen wedstrijd gedraaid eind mei, vooral voor de lol, maar dit verliep ook wel aardig op de meeste vlakken. De smaak om weer echt te gainen kreeg ik te pakken en gewapend met een 6000+ dieetje ben ik weer verder gaan beesten. Intussen was ik van allerlei blessuretjes af, aantal dikke pr's gehaald voor mijn doen op overhead en ook mijn deadlift was op redelijk niveau (270). Verrek ik kon zelfs weer squatten zonder voorover te vallen, wat resulteerde in flink dikke poten, chunky blij.

Helaas was het squatten voor korte duur, omdat ik flink last van me aanhechtingen bij de knie heb gekregen, waardoor ik redelijk veel kracht verlies, zo erg dat ik niet eens normaal van de plee kon komen.
Ik ben lekker door blijven trainen en heb me overhead verder op weten te bouwen tot een MP van 110. LB moest helaas weer achter blijven.

Door mijn toch wel sissy trainingen, aanstormende zomer, de gedachten om misschien weer te gaan basketballen en die ribbel die over me broek hing, ging ik me ergeren aan mijn paffige voorkomen en besloot hier wat te gaan doen. Alleen nog maar clean eten en de toevoeging van wat cardio hebben mijn inmiddels een ruime 7 kg aan minder BW bezorgd en een verbaasde blik op redelijk wat gezichten hier en daar.
Tot op heden heeft nog geen mens gevraagd of ik afgevallen ben, dus echt opvallen doet het niet.

Ik heb mijn oude split schema weer opgepakt en lekker wat reps maken op van alles en nog wat en gewoon weer lekker anderhalf uur pompen in de gym, doen wonderen voor de fysiek. Wat op zich weer tot gevolg had, dat ook dit mij weer veel plezien in het trainen bracht, niet dat dat weg was, maar gewoon weer wat extra. FF lekker kunnen showen met de muskels!

Oke, al het bovenstaande heeft er dus voor gezorgd dat ik zit te verzinnen hoe ik verder wil trainen.

Doelen:
- Gewicht alleen hoger door spiermassa
- kracht terug winnen op LB
- kracht op UB verder uitbouwen
- conditioneel sterker worden
- voorlopig 3 keer in de week blijven trainen

Bovenstaande zou ik redelijk goed kunnen bereiken met een full body schema zoals ik al eerder gedaan heb, echter werkt dit niet gestructureerd genoeg om een voortgang goed in te plannen en is het op langere termijn niet zo geschikt. Split is niet toereikend voor alle doelen en voor eerder toegepaste UB/LB versies zoals ik al gedaan heb wil ik eigenlijk 4 x per week kunnen trainen, maar daar heb ik nu even geen zin in, hetzelfde geldt eigenlijk voor WSB.

Nou lang verhaal ff kort maken, ik zal binnenkort starten met 5/3/1. Ik zal redelijk licht starten, dat komt mij goed uit en voor wat ik gelezen heb, komt het ook het schema ten goede niet te zwaar te starten.

Aanhechtingen zijn niet zo sore meer, maar dit zit nog niet goed, op LB zal het dus nog veel rehab zijn (niet deads).

Bring it on! :cool:

Succes !

Terug
Naar boven