Vollop na zitten denken, hoe ik verder wil gaan met trainen.
Tijdje terug(april/mei) ging het weer erg lekker met trainen en heb opbouwen verliep weer zoals gewenst, zo ook fysiek en gewicht. Toen wedstrijd gedraaid eind mei, vooral voor de lol, maar dit verliep ook wel aardig op de meeste vlakken. De smaak om weer echt te gainen kreeg ik te pakken en gewapend met een 6000+ dieetje ben ik weer verder gaan beesten. Intussen was ik van allerlei blessuretjes af, aantal dikke pr's gehaald voor mijn doen op overhead en ook mijn deadlift was op redelijk niveau (270). Verrek ik kon zelfs weer squatten zonder voorover te vallen, wat resulteerde in flink dikke poten, chunky blij.
Helaas was het squatten voor korte duur, omdat ik flink last van me aanhechtingen bij de knie heb gekregen, waardoor ik redelijk veel kracht verlies, zo erg dat ik niet eens normaal van de plee kon komen.
Ik ben lekker door blijven trainen en heb me overhead verder op weten te bouwen tot een MP van 110. LB moest helaas weer achter blijven.
Door mijn toch wel sissy trainingen, aanstormende zomer, de gedachten om misschien weer te gaan basketballen en die ribbel die over me broek hing, ging ik me ergeren aan mijn paffige voorkomen en besloot hier wat te gaan doen. Alleen nog maar clean eten en de toevoeging van wat cardio hebben mijn inmiddels een ruime 7 kg aan minder BW bezorgd en een verbaasde blik op redelijk wat gezichten hier en daar.
Tot op heden heeft nog geen mens gevraagd of ik afgevallen ben, dus echt opvallen doet het niet.
Ik heb mijn oude split schema weer opgepakt en lekker wat reps maken op van alles en nog wat en gewoon weer lekker anderhalf uur pompen in de gym, doen wonderen voor de fysiek. Wat op zich weer tot gevolg had, dat ook dit mij weer veel plezien in het trainen bracht, niet dat dat weg was, maar gewoon weer wat extra. FF lekker kunnen showen met de muskels!
Oke, al het bovenstaande heeft er dus voor gezorgd dat ik zit te verzinnen hoe ik verder wil trainen.
Doelen:
- Gewicht alleen hoger door spiermassa
- kracht terug winnen op LB
- kracht op UB verder uitbouwen
- conditioneel sterker worden
- voorlopig 3 keer in de week blijven trainen
Bovenstaande zou ik redelijk goed kunnen bereiken met een full body schema zoals ik al eerder gedaan heb, echter werkt dit niet gestructureerd genoeg om een voortgang goed in te plannen en is het op langere termijn niet zo geschikt. Split is niet toereikend voor alle doelen en voor eerder toegepaste UB/LB versies zoals ik al gedaan heb wil ik eigenlijk 4 x per week kunnen trainen, maar daar heb ik nu even geen zin in, hetzelfde geldt eigenlijk voor WSB.
Nou lang verhaal ff kort maken, ik zal binnenkort starten met 5/3/1. Ik zal redelijk licht starten, dat komt mij goed uit en voor wat ik gelezen heb, komt het ook het schema ten goede niet te zwaar te starten.
Aanhechtingen zijn niet zo sore meer, maar dit zit nog niet goed, op LB zal het dus nog veel rehab zijn (niet deads).
Bring it on!