XXL Nutrition

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.441
thnx Ruben, begint idd weer wat te worden, maak je maar geen zorgen over die snelheid, die is er al meer als 10 jaar niet haha...

Nou, ik zit een beetje tobben op het moment met te veel ME oefeningen die ik roteer. Train nu 3 keer in de week, met eigenlijk maar 1 keer in de twee weken een ME, ene keer UB, andere keer LB. Moet de keuze maken tussen bench of overhead, allebei krijg ik tegelijk niet verbeterd, dat blijkt...

en als je 2 basic movements kiest.. dus bijvoorbeeld MP & BP en de rest laat voor wat het is (of als lichte assistance) en dan de ene dag zwaar bp + medium mp en de andere dag zwaar mp + medium bp? dan heb je hogere frequentie op de oefeningen die op dat moment prioriteit hebben... teveel roteren kwa ME oefeningen sucked gewoon aars... als je bijvoorbeeld 1 keer in de 3 weken een normale bench doet kom je er meestal gewoon niet mee weg of je boekt echt heeeeeeeeel traag progressie.... die shit werkt alleen voor beginners of roids users imo. de gemiddelde persoon moet naar mijn idee gewoon de oefening waar in hij of zij sterker wil worden vaak doen ;)

dat is in ieder geval mijn ervaring

eensch met starter

en als je 2 basic movements kiest.. dus bijvoorbeeld MP & BP en de rest laat voor wat het is (of als lichte assistance) en dan de ene dag zwaar bp + medium mp en de andere dag zwaar mp + medium bp? dan heb je hogere frequentie op de oefeningen die op dat moment prioriteit hebben... teveel roteren kwa ME oefeningen sucked gewoon aars... als je bijvoorbeeld 1 keer in de 3 weken een normale bench doet kom je er meestal gewoon niet mee weg of je boekt echt heeeeeeeeel traag progressie.... die shit werkt alleen voor beginners of roids users imo. de gemiddelde persoon moet naar mijn idee gewoon de oefening waar in hij of zij sterker wil worden vaak doen ;)

dat is in ieder geval mijn ervaring

Beetje eens. Soms werkt het toch net even anders. Ook bij WSB roteren ze bv om niet tot een stilstand te komen. Door te roteren loop je minder snel vast. De truc is wel om de beweging te nemen die overdracht heeft. We hebben vaak genoeg gezien hier dat er pr's vallen op de deadlift bv nadat er een periode SQ en GM is gedaan. Ik zelf zet 20kg bovenop mijn front squat door regular squat.

Beetje eens. Soms werkt het toch net even anders. Ook bij WSB roteren ze bv om niet tot een stilstand te komen. Door te roteren loop je minder snel vast. De truc is wel om de beweging te nemen die overdracht heeft. We hebben vaak genoeg gezien hier dat er pr's vallen op de deadlift bv nadat er een periode SQ en GM is gedaan. Ik zelf zet 20kg bovenop mijn front squat door regular squat.

true, maar dat is dan inderdaad na een periode focussen op een lift die carry over heeft. het idee van het roteren per training doelde ik eigenlijk op, dus bijvoorbeeld voor je ME press dag: normaal, close grip, incline en mp ofzo... dan doe je 1 keer per 4 weken de variatie waar je echt sterker op wil worden (als we even de DE dag vergeten)... dat is wat ze bij WSB doen over het algemeen of ik moet de oorspronkelijke WSB-richtlijnen mis intreperteren?

naar mijn idee heb je de bewegingsbaan van de lift waarop je op dat moment sterker wil worden frequent nodig... toch wel minimaal 2x p.w.

wellicht compenseren jouw insane volumes wel voor een groot deel dit verhaal en gaat het voor jou minder op?

Je hebt gelijk Erwin, bij WSB doen ze voornamelijk zware GM en boxsq en eens in de zoveel tijd de regular squat. Bij mij merk ik dat er bepaalde lifts zijn waar ik niet sterker op wordt als ik ze niet doe. 1 omdat ik er met andere oefeningen de spieren niet goed genoeg voor belast en 2 Omdat ik de groove dan mis.

Die oefeningen zijn bv

Pushjerk
Benchpress
Fullsquat

Oefeningen zoals Barbell rows, Mp, frontsquat en in mindere mate ook wel deadlift hoef ik in principe niet regelmatig te doen. Deze kunnen meeliften op oefeningen zoals de squat, cable en dumbbell rows, GM etc.

• #4.447
thnx voor het meedenken mannen!

Vandaag 'ME' squat/dl

squat, week 3
tot 3 x 3 x 110

deficit deads, 15 cm
5 x 70
3 x 120
3 x 160
3 x 190
3 x 200

hyper extensions
4 x 20 reps

v-handle pull down
4 x 8 reps

jack knife sit ups
4 x 20 reps

hoppa. Squats gingen lekker, probeer een iets wijdere stance deze 10 weken en dat voelt nog niet natuurlijk...

• #4.448
vandaag

cgbp
opw.
10 x 3 x 110, korte rust tussen setjes

machine shoulder press
5 x 10 reps

dumbbell side raise
8 x 20
8 x 24
8 x 28
8 x 28

cable front raise
5 x 8 reps

ez bar curls, gewicht is alleen schijven
8 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 50
8 x 60

tate curls
4 x 10 reps

lekker...

• #4.449
vandaag
speed box squat
6 x 2 x 107,5 gestopt

dimel deads
10 x 70
10 x 100
10 x 130
10 x 130

leg curls
5 x 10 reps

kneeling cable abs
4 x 20

voelde bij de laatste set squat met zakken wat in me quad schieten, voor de zekerheid maar gestopt, moest nog twee setjes en dan nog opwerken naar een single, had gelijk geen zin meer...

• #4.450
vandaag, rep effort

incline bench
20 x 20
5 x 50
5 x 80
5 x 100
6 x 110, evenaring pr
8 x 100
10 x 80

btn push press, eerste keer ooit
10 x 20
5 x 50
5 x 70
5 x 80
5 x 80
5 x 80

seated dumbbell press, geen rugsteun
8 x 22
5 x 30, haha schouders helemaal op
10 x 22
12 x 22
10 x 22

dumbbell rows
8 x 40
8 x 60
8 x 60
8 x 60

overhead cable rope extensions
opw.
5 x 10 x full block

hatsekidee, incline bench is weer gelijk met beste niveau ooit, btn push press was lastig, barbell lande ook een paar keer hard op een wervel...

• #4.452
tis nog wel een zwakke plek, dat voel je, maar het hindert me niet, neem wel geen risico's, dus het duurt goed lang om terug te komen... Als de squat nou weer wat bijtrekt dan is alles weer up to date, maar daar ga ik wel tot de lente mee bezig zijn denk...

• #4.453
vandaag

squat, wk 4
opw.
4 x 3 x 115, 1 setje meer omdat ik niet tevreden was over het derde setje.

Deadlift
5 x 70
5 x 120
3 x 160
1 x 200
3 x 3 x 210, belt

45 gr back raise
4 x 20 reps, plus 10 kg in de nek

roman chair squats
4 x 10 reps

spread eagle sit ups
1 set, 80 reps

comm: op schema...

• #4.454
vandaag,

bench, pinky, lang geleden deze grip
10 x 70
10 x 70
5 x 100
3 x 110
2 x 120
1 x 130

BOR
8 x 70
8 x 100
8 x 120
8 x 120
8 x 120
8 x 120 alle zonder straps

one arm dumbbell ext. achter hoofd
5 x 16
5 x 20
5 x 24
5 x 28
8 x 30 R, 6 x 30 L, PR?

Ez bar curl, allen schijven geteld
20 x 0
8 x 20
8 x 40
8 x 50
8 x 60

tate curl
5 x 10 reps

lekker getraind, bench niks geforceerd, voelde de presses van maandag nog wel...

• #4.455
vandaag:

squat
tot 3 x 3 x 120
toen zin om nog wat verder te gaan
1 x 130
1 x 140
3 x 150
1 x 160

rackpull
8 x 70
5 x 120
3 x 170
3 x 220
1 x 260 vanaf hier belt
1 x 280
1 x 300 alles zonder straps

hypers
4 x 20 reps plus medicijnbal

staande cable abs
4 x 20 reps

nice, squat ging lekker, dus wat verder gegaan als het schema. RP weer terug op 300, ook nice.

Gaat hier ook weer goed vooruit, wat zijn je all-time PR's eigenlijk op de grote drie?

• #4.457
sq 210, be 142,5, dl 280

niet echt veel bijzonders dus helaas...

300 rackpull gaat weer goed Barry! Zeker zonder straps..

• #4.459
yep, wordt nu gewoon heel langzaam aan weer sterker en dat trekt me lichaam een stuk beter als dat geforceer.

thnx.

Langzaam aan dan breekt het lijntje niet, grote man!

Terug
Naar boven