MuscleMeat

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat hoop ik, want dat is uiteraard de opzet van die oefening. Eigenlijk de belangrijkste oefening bij westside, zou in 70% van alle trainingen terug moeten komen (althans een vorm van goodmornings)

Kan iemand uitleggen, wat nu precies de bijdrage is van goodmornings? Is dat gewoon de versterking van de PC?

Kracht ontwikkelen vanuit de heupen ter ondersteuning van het laatste stuk van de squat en deadlift. Ook draagt het bij aan de veiligheid tijdens het squatten, je zal minder snel voorover vallen. En het laatste voordeel is dat deze oefening je onderrug stevig stresst met een geringe kans op overtraining (in tegenstelling tot de deadlift dus).

gisteren ME bench

incline press (pinken op de rings)

10 x 20
3 x 60
3 x 100
3 x 110
3 x 120 (net niet) op zich wel al een pr
1 x 125 (pr)
1 x 130 (weer net niet, scheelt niks)
3 x 100

staande tate press

10 x 10
8 x 16
8 x 20
8 x 20 (makkie)

unilaterale side raise

10 x 10
8 x 20
8 x 24
8 x 26

T-bar row met v-handle (eindelijk weer eens)
ik tel de stang niet mee!

10 x 25
5 x 50
5 x 75
5 x 100
5 x 125
dropset
3 x 150 (pr)
3 x 125
5 x 100
5 x 75
8 x 50
ff zitten, woei

high pulley rope face pulls

4 x 8 x ...

dumbbell curl
10 x 16
4 x 20
4 x 24
4 x 26
10 x 16

Zo dat was een lekkere training! De spiegel liet me na de training een ontzettend dikke rug zien, dus dat was wel kikke! Gaat echt wel lekker nu, ik zit echt op een stijgende lijn de laatste tijd! kracht neemt goed toe.

we liggen aardig bij elkaar kwa kracht chunky de DL is hetzelfde de squat sta je nog iets voor en mijn max op de bench is (tijdje terug 155) recent 150. Maar je hebt een sterke incline bench en dan zou ik zo denken dat je wel eens meer kan benchen als 142,5 die in je sig staat. Je rows zijn ook erg netjes!

chunky zei:
3 x 120 (net niet) op zich wel al een pr
1 x 125 (pr)
1 x 130 (weer net niet, scheelt niks)

Kerel ik denk dat je bij die 3x120 misschien al wel de fout inging.. en dat daarom die 1x130 niet gehaald is!! Als je hem gewoon 2 keer had uitgevoerd en niet voor die 3e was gegaan had je nog steeds een goede training gedraait, met goede opeenvolgende gewichten, maarjah zulke dingen voel je natuurlijk niet altijd aan (just my thoughts ;)). Zeker wel respect voor je training eej!!

Verder erg nette dropset en dergelijke, je heb gewoon een lekkere training gedraait

De bedoeling was ook om een 3rm te maken en geen singles, maar met het mislukken van me 3rm met 120, ben ik toch verder gegaan met singles, je moet wat!

@g-men, kunnen we mooi kijken, wie der rapper vooruit gaat!

super training weer kerel ga zo door

die t-bar row :eek:, is dit een apparaat of in the corner(gok et eerste)

geen pushdowns? :D, is die bench eigenlijk met stop,

T-bar is met barbell, tegen de muur

geen push downs idd,voor het eerst, miste ze wel

bench is met stop (een zichtbare), zeker geen bounce

tegen de muur, wat leg jij daar dan op(dumbbell van 100kg :D:D), bij mij komt ie al in de lucht bij 60 :rolleyes:

ik leg een schijf van 25 tegen de muur, daar de stang tegenaan en daar een dumbbell van 44 overheen. blijft gewoon liggen hoor.

zeer sterke training bro! Keep it up! ;)

bedankt allemaal weer voor de psychische ondersteuning!!!

Ik snap ook niet waarom die stang bij fitie zo snel omhoog komt, ik deed 15x60kg zonder iets op de stang en ging perfect, zwaarder vroeg ik iemand effe een voetje erop te houden.

ik ook niet :p, trek de schijven tegen mn borst (kneem enkel schijven van 15 en 10, omdat met 20 de rom zoveel kleiner wordt).

volgende keer een dumbbell opleggen en alle problemen zijn terug uit de wereld

chunky zei:
De bedoeling was ook om een 3rm te maken en geen singles, maar met het mislukken van me 3rm met 120, ben ik toch verder gegaan met singles, je moet wat!

Jazeker! heb je het toch goed opgepakt!! en ik vind het ook goed dat je zo af en toe je voorbedachte schema loslaat en door gaat op het gevoel, vind ik zelfs een pluspunt!!

18fitie zei:
ik ook niet :p, trek de schijven tegen mn borst (kneem enkel schijven van 15 en 10, omdat met 20 de rom zoveel kleiner wordt).

volgende keer een dumbbell opleggen en alle problemen zijn terug uit de wereld

Bij ons zijn alle schijven vanaf 10 kg dezelfde maat.

ik neem alleen schijven van 25, rood is een mooie kleur en 6 van die rakkers aan je stang staat wel interessant!

t*ring die rows!

Zijn die side raises trouwens met gestrekte armen?

maniac zei:
t*ring die rows!

Zijn die side raises trouwens met gestrekte armen?

Nee met gestrekte armen, komt er teveel stress op me ellebogen, het is een beweginsbaan vanaf voor mijn buik, tot bovenin en dan boven ff vasthouden.

Mijn training van gisteren, DE squat

speed low box squat

10 x 20
10 x 20 (opwarmen)
2 x 60
8 x 2 x 80

speed deadlift

10 x 40 (opwarmen)
6 x 1 x 140
2 x 1 x 180 (wat gaat dat easy zeg!!!!!!!!, vliegt omhoog)

45 degree back raise

20 x bw
40 x bw
40 x bw

hanging leg raise

4 x 15 x bw

barbell shrugs

10 x 20
8 x 70
8 x 120
8 x 170 (alternated, ik kreeg het pronated niet voor mekaar)
8 x 120

Klaar, was wel weer lekker lekker hoor!
Ik heb me deadlift nou al een hele tijd niet echt aangepakt, omdat de prioriteit ligt bij de squat en bench, maar ik merk toch goed dat de geconjugeerde periodisatie zijn werk doet, de box squats, me hamstringoefeningen zorgen voor veel kracht bij me dead. Me speed deads met 180 vlogen omhoog, vandaar dat ik dat ik er nog 2 x 20 kg bij deed, terwijl ik 140 aan het doen was. Ik ben benieuwd wat over een tijdje met 1 RM is. Ik hoop iig nogsteeds 230, maar ik reken op iets meer. Heeft denk ook wel te maken met me bb achtergrond dat die 180 zo makkie gaat. Hier pakte ik normaal setjes van 8 (tap & go) mee.

greetz

netjes dat deze zo goed ging ;), die speed box squat is ook wel netjes, hoe diep is ie

Terug
Naar boven