MuscleMeat

chunky's trainingslog

Gaan de GHR al helemaal zelf, of heb je nog een beetje hulp nodig?

• Topic Starter Topic Starter
ik kan nu twee reps van de eerste set zelf op een goede dag, maar dat is dan wel onder paralel met me bovenlichaam, deze keer was ook me onderrug wat moe van het squatten en lukte het me niet om een echt goed rechte rug te houden. daarom ook maar 3 setjes. Zodra het me bij de eerste set lukt om 3 reps te maken, stap ik over naar 4 herhalingen.

zeer nette fullsqauat bro! Keep it up!

lekkere squats bro

ik verwacht binnenkort een 20 repper met 100 kg op de fullsquat. :D
kotsen is dan overigens geen schande.

:thumbs: voor je training.

builderB zei:
ik verwacht binnenkort een 20 repper met 100 kg op de fullsquat. :D
kotsen is dan overigens geen schande.

:thumbs: voor je training.

Dat is conditioneel echt een aanslag op je sodemieter.

komt goed! :D

een echte 20 repper heeft imo ook weinig met conditie te maken (nou ja...), maar met 'force of will'. :D Kies een gewicht dat na 9 a 10 reps al zwaar voelt.
breathing style up yours.

je bent het gewoon niet gewent, je kijkt in de spiegel na de 12e rep, je kop is zo rood als bloed (of is het bloed?!), je hijgt alsof je de marathon aan het lopen bent en je zweet alsof je in de sauna bent, Je denkt ik haal het niet, ik haal het niet, toch doe je nog een rep, bovenstaande bijwerkingen worden erger en erger, mensen in de sportschool komen om je heen staan om je aan te moedigen, 1 iemand gaat zelf achter je staan om je te helpen, OPROTTEN, ik doe het zelf! Je komt steeds een rep dichterbij en dan eindelijk heb je 20 reps gesquat! Een hel! je pleurt de stang terug in het rack en klapt je uitgewoonde lichaam tegen de grond om bij te komen, je voelt een misselijkheid opkomen, je staat op en klapt er aan weerszijden nog 10 kg bij voor de voldende set! En het begint opnieuw.:D

goede trainingen bro, sterk op de OH.

gisteren weer mij extra workout: grip en onderarmen

alles met dumbbell van 20 kg

dumbbell laten rollen tot de vingertoppen, vuist maken, gevolgd door wrist curl

4 x 20 keer

reverse grip wrist curl

4 x 10 reps

Je begint het wel te zien aan me arm nu, vooral aan de binnenkant ervan.

Sterke trainingen man!
Die fullsquat is ziek :D

vandaag ME bench

bench
5 x 20
3 x 70
3 x 100
3 x 120
1 x 130
1 x 140 (failed) k*tzooi, ietsiepietsie hulp van de spotter nodig.

incline dumbbell bench

8 x 22
8 x 32
8 x 40
8 x 40

floor barbell extension

8 x 40
3 x 60 (triceps is gewoon helemaal op, en me elleboog doet zeer)
8 x 50 (jeetje wat voelt dat zwaar vandaag)

rope cable push down

4 x 20 reps

stricte bilaterale side raise

8 x 14
8 x 16
8 x 18
8 x 18 (wel ff wat anders dan de 30 kg van vorige week)

barbell row

10 x 20
10 x 70
8 x 100
8 x 120 (met flink wat moeite, maar het waren er acht)
20 x 60

hammer curl
8 x 22
8 x 26
8 x 30
8 x 32

Zo klaar, jammer dat ik de bench weer niet verbeterd heb, toch voelde de training goed aan. Ik ben flink aan het proberen om mijn techniek van de bench wat bij te schaven, dus ik ben me leg drive aan het proberen in te zetten, schouders goed naar elkaar en zo houden, wat lager op de borst touchen, elbows tucked in, je weet wel. Nu resulteert het nog niet in hogere cijfers, maar een betere techniek zal op den duur daar best wel toe lijden. Ik doe in ieder geval me best. Triceps waren vandaag gewoon versleten.

mzl.

chunky zei:
Ik ben flink aan het proberen om mijn techniek van de bench wat bij te schaven, dus ik ben me leg drive aan het proberen in te zetten, schouders goed naar elkaar en zo houden, wat lager op de borst touchen, elbows tucked in, je weet wel. Nu resulteert het nog niet in hogere cijfers, maar een betere techniek zal op den duur daar best wel toe lijden. Ik doe in ieder geval me best.

Ja, dat komt me bekend voor :D Ik probeer ook legdrive te creëren en een mooie arch te maken. Nou kan ik het zelf heel moeilijk beoordelen, maar ik heb wel het idee dat het ergens op begint te lijken en dat mn bench er door vooruit gaat. Dus blijft zo doorgaan :thumbs:

Potjandories Chunky, wat is er met je bench? Je drukte laatst toch nog 140 op je floorpress?

jammer van die bench maar toch nette training kerel. BOR en bench zijn goed in verhouding.

nette sterke training bro!

Ben zelf ook bezig met nieuwe techniek op mn bench. Archen en leg drive heb ik al redelijk onder de knie, maar ben sinds kort ook met 2 sec. stop en elbows tucked in aan t benchen. Kijken wat het oplevert, zowiezo dikkere triceps..:D

huhhh wat's geburt met bench? djeezz laten we het maar op vermoeide tri's houden.

je hebt altijd sterke inclines en close grip enzo. Triceps ook altijd sterk dus bench had ik wel meer verwacht. Volgende x minimaal 150

Ik pak inderdaad net zoveel op de floor press als op de normale bench. Ik geef de schuld aan mijn techniek en leg drive.

Maar goed, de flat bench is gewoon een zwak punt van me, incline en close grip ben ik bijna net zo sterk. Juist DAAROM denk ik dat het aan mijn techniek ligt. Blijven oefenen dus.

thnx for the support guys

chunky zei:
vandaag ME bench
floor barbell extension

Wat houdt die precies in?
Ik kan me er van alles bij voorstellen, maar niet veel opties waarbij je niet in de knoop komt met de schijven :)

Goeie rows trouwens!

me rows vond ik zelf tegenvallen. Ik hoop binnenkort weer 8 x 140 te rowen.

een floor extension is gewoon een liggende barbell extension, maar dan liggend op de vloer. Het gewicht rust dus na iedere exxentrische fase op de vloer, zo ontspan je de triceps voor heel even en moet je vanuit het zwaarste stuk kracht gaan zetten. Echt een toppie oefening voor wat kracht ontwikkeling in je triceps.

Terug
Naar boven