Blackadder
aka Silentio
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
chunky zei:ik pak idd vrij veel uit me rug, laatste tijd wel meer met benen, maar toch blijf ik meer met me rug doen en dat geeft ook niks, zolang je maar op de techniek let.
paddos zei:Correcte techniek bij deadlift is heupextensie. Het gewicht SLDL of "meer met de rug doen" leidt tot minder gewicht.
Je posterior chain is de sterkste spieren van je lichaam (cfr box sq).
Gebrek aan glute activatie bij sq/dl leidt op lange termijn tot hernia's wegens overdreven hyperextensie van de onderrug (lordosis).
Dus zeker niet "het geeft ook niks".
Nette gewicht op die rack pulls, hou er rekening meer dat dit meer een rug oefening is dan dat het een carry over geeft naar je DL.
-paddos.
paddos zei:Correcte techniek bij deadlift is heupextensie. Het gewicht SLDL of "meer met de rug doen" leidt tot minder gewicht.
Je posterior chain is de sterkste spieren van je lichaam (cfr box sq).
Gebrek aan glute activatie bij sq/dl leidt op lange termijn tot hernia's wegens overdreven hyperextensie van de onderrug (lordosis).
Dus zeker niet "het geeft ook niks".
Nette gewicht op die rack pulls, hou er rekening meer dat dit meer een rug oefening is dan dat het een carry over geeft naar je DL.
-paddos.
GoHeavyLifter zei:ff op reageren...
ik weet dat je commentaar goed bedoelt is enz, maar soms is het even goed om theorie te laten rusten en er prakijkkennis langst te leggen.
we hebben het hier wel over deadlift lockouts. ik weet het niet, maar bij elke deadlift, maakt niet uit of het bijna stiff legged of ass down is. als je tegen lockout aankomt dan zijn bij iedereen de benen bijna gestrekt. laatste deel is vooral gewoon heupen naar voor locken. dus ik zou ook niet weten waarom je een lockout met ass down zou moeten trainen...
dan nog iets, je kunt perfect een stiff legged deadlift puur op je hams naar boven trekken. je kan m ook puur op je onderrug naar boven trekken. spieractivatie is totaal verschillend maar je ziet geen verschil in uitvoering. zo is ook het aandeel met een max deadlift redelijk stiff legged echt nog véél op hams. alhoewel het voor velen mss niet zo lijkt.
je moet de natuur van een lifter niet proberen te veranderen. een puller blijft een puller, probeer er geen squatter van te maken. doe dat met Konstaninov en z'n deadlift daalt 100kg...
en dan zeg je dat het meer een rugoefening is en dat het carryover geeft naar je deadlift. wel, bij mij geven BOR zelfs een carry over naar m'n deadlift lockout. dus maw, elke row/rugoefening is een carryover voor mij naar m'n deadlift...