MuscleMeat

chunky's trainingslog

hoe diep zak je hierbij eigenlijk door de benen? of maak je er meer een halve stiffed leg van.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
ik pak idd vrij veel uit me rug, laatste tijd wel meer met benen, maar toch blijf ik meer met me rug doen en dat geeft ook niks, zolang je maar op de techniek let.

Hmm ken het, pak ook erg veel vanuit mijn rug. Maar idd boeit niet veel, bevalt op zich wel.

Echt sterk die rackpulls!
Jammer dat je grip 't niet houdt met de gewone deads. Maar jij mocht ook geen magnesium gebruiken of wel?

• #1.105
nee, dat mag bij ons idd niet, echt k*t want ik heb erg last van zweethanden.

Ik stond ook al de helft van de tijd mijn jatten te drogen bij de rowtjes gisteren... Nou zuigt mijn grip danig, maar met die stromen zweet langs je onderarm, wordt het er niet beter op :)

misschien idd alleen straps gebruiken bij je max setjes, als je merkt dat je grip alsnog vooruit gaat kan dat geen kwaad lijkt me.

• #1.108
Zeker bij de rack pull heb ik ze nu gebruikt, ik heb een pr gemaakt zonder straps, dus het is toch vooruit gegaan, kwa kracht had ik nog een hoop over en dus heb ik de straps erbij gepakt, zo probeer ik de volle potentie van de oefening te benutten.

Netjes chuncky en toch maar straps gepakt bij die rackpull:rolleyes:

je pakt waarschijnlijk erg veel rug bij deads want rackpull is zo simpel nog niet als je de legdrive niet kan benutten had ik ondervonden. Sterk dus die pull van jou.

chunky zei:
ik pak idd vrij veel uit me rug, laatste tijd wel meer met benen, maar toch blijf ik meer met me rug doen en dat geeft ook niks, zolang je maar op de techniek let.

Correcte techniek bij deadlift is heupextensie. Het gewicht SLDL of "meer met de rug doen" leidt tot minder gewicht.

Je posterior chain is de sterkste spieren van je lichaam (cfr box sq).
Gebrek aan glute activatie bij sq/dl leidt op lange termijn tot hernia's wegens overdreven hyperextensie van de onderrug (lordosis).

Dus zeker niet "het geeft ook niks".

Nette gewicht op die rack pulls, hou er rekening meer dat dit meer een rug oefening is dan dat het een carry over geeft naar je DL.

-paddos.

• #1.111
paddos zei:
Correcte techniek bij deadlift is heupextensie. Het gewicht SLDL of "meer met de rug doen" leidt tot minder gewicht.

Gebrek aan glute activatie bij sq/dl leidt op lange termijn tot hernia's wegens overdreven hyperextensie van de onderrug (lordosis).

Nette gewicht op die rack pulls, hou er rekening meer dat dit meer een rug oefening is dan dat het een carry over geeft naar je DL.

-paddos.

Je hebt volkomen gelijk, mijn uitleg van mijn deadlift is ook niet geheel duidelijk. waar ik zeg dat ik meer uit mijn rug pak, bedoel ik feitelijk dat ik minder uit mijn benen pak, dus het gewicht zeker niet omhoog squat gedeeltelijk. Door de box squats en door de romanian deadlifts/dimel deads heb ik geleerd hoe ik meer kracht in de lift kan uitoefenen door de heupextensie die jij omschrijft, het is een kwestie van hefbomen.

Rack pulls doe ik gewoon als ME oefening, puur om zware gewichten te handelen en als lock out oefening.

Bedankt voor je reply.

gr

• #1.112
gisteren onderarm grip training

coc 1

4 sets 5 reps

coc 2

4 singles (waarvan 1 volledige close en hold, PR dus)

wrist curls (dumbbell)

4 x 15

Gaat best wel hard vooruit al met de coc, de derde training die ermee doe nu de 2 kunnen sluiten.

stevige t-bar bro en goeie deads

• #1.114
t-bar? waar zie jij die kerel?

hahha meen je niet ik zag het maar nu niet meer ben zeker nog niet wakker hahahaha sorry maat

hihihi :)

chunky: heb je een linkje met info over die dingen die je gebruikt voor je grip training?

paddos zei:

-paddos.

ff op reageren...

ik weet dat je commentaar goed bedoelt is enz, maar soms is het even goed om theorie te laten rusten en er prakijkkennis langst te leggen.

we hebben het hier wel over deadlift lockouts. ik weet het niet, maar bij elke deadlift, maakt niet uit of het bijna stiff legged of ass down is. als je tegen lockout aankomt dan zijn bij iedereen de benen bijna gestrekt. laatste deel is vooral gewoon heupen naar voor locken. dus ik zou ook niet weten waarom je een lockout met ass down zou moeten trainen...

dan nog iets, je kunt perfect een stiff legged deadlift puur op je hams naar boven trekken. je kan m ook puur op je onderrug naar boven trekken. spieractivatie is totaal verschillend maar je ziet geen verschil in uitvoering. zo is ook het aandeel met een max deadlift redelijk stiff legged echt nog véél op hams. alhoewel het voor velen mss niet zo lijkt.

je moet de natuur van een lifter niet proberen te veranderen. een puller blijft een puller, probeer er geen squatter van te maken. doe dat met Konstaninov en z'n deadlift daalt 100kg...

en dan zeg je dat het meer een rugoefening is en dat het carryover geeft naar je deadlift. wel, bij mij geven BOR zelfs een carry over naar m'n deadlift lockout. dus maw, elke row/rugoefening is een carryover voor mij naar m'n deadlift...

• #1.118
inderdaad, nuttige aanvulling GHL.

GoHeavyLifter zei:
ff op reageren...

ik weet dat je commentaar goed bedoelt is enz, maar soms is het even goed om theorie te laten rusten en er prakijkkennis langst te leggen.

we hebben het hier wel over deadlift lockouts. ik weet het niet, maar bij elke deadlift, maakt niet uit of het bijna stiff legged of ass down is. als je tegen lockout aankomt dan zijn bij iedereen de benen bijna gestrekt. laatste deel is vooral gewoon heupen naar voor locken. dus ik zou ook niet weten waarom je een lockout met ass down zou moeten trainen...

dan nog iets, je kunt perfect een stiff legged deadlift puur op je hams naar boven trekken. je kan m ook puur op je onderrug naar boven trekken. spieractivatie is totaal verschillend maar je ziet geen verschil in uitvoering. zo is ook het aandeel met een max deadlift redelijk stiff legged echt nog véél op hams. alhoewel het voor velen mss niet zo lijkt.

je moet de natuur van een lifter niet proberen te veranderen. een puller blijft een puller, probeer er geen squatter van te maken. doe dat met Konstaninov en z'n deadlift daalt 100kg...

en dan zeg je dat het meer een rugoefening is en dat het carryover geeft naar je deadlift. wel, bij mij geven BOR zelfs een carry over naar m'n deadlift lockout. dus maw, elke row/rugoefening is een carryover voor mij naar m'n deadlift...

Tnx voor je input.

Mijn reactie was gericht over uitvoering van deadlift niet van rack lockouts.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je een lockout kan uitvoeren met ass down :)

De carry over (zoals bij bor/pendlay's) heb je idd wel, omdat het je upperback strength ten goede komt (en je grip uiteraard bij rack pulls).

Het is moeilijk dezelfde bewegingsbaan te simuleren via rack lockouts zoals je ze tegenkomt bij een deadlift, de setup is anders. Dit in tegenstelling tot bench & bench lockouts.

Zwakte in de lockout wordt beter opgelost met oefeningen zoals kneeling squats.

Correcte uitvoering gaat steeds verloren bij maximale lifts, belangrijk om ze te volgend bij submaximale lifts.

-paddos.

no problem. probeer nu gewoon al je kennis over trainen (en die bezit je zeker genoeg) om te zetten in resultaten.

Terug
Naar boven