Maandag 3 juli, Max effort SQ/DL
arched back good morning
ff licht opwarmen met bw
5 x 70
5 x 70
3 x 100
3 x 120
3 x 140
3 x 160
3 x 170
2 x 180 (slechte vorm vandaag, veel zweet, stang glijdt over me traps heen en weer, enz)
3 x 140
3 x 140
rack pulls (ca 10 cm onder knie)
8 x 70
8 x 120
8 x 170
9 x 205 (1 extra omdat de laatste wat pause reps waren.)
ghr
2 x
3 x 4 x (waar nodig assisted om de knieholte te ontlasten, zie onder)
hanging leg raise
4 x 15 reps
chins
3 x
3 x
4 x
4 x
5 x
5 x
Was een lekkere training, het was erg warm, maar toch lekker. Tevens voor het eerst sinds januari dat ik geen pr maak om de good morning, me vorm was niet goed, ik liep te tobben en was iets wat bang voor het gewicht, dat mag natuurlijk nooit gebeuren. Waarschijnlijk omdat ik vorige keer dat ik gm's deed me lelijk geblesseerd had aan die wervel. Nu voelde ik bij 180 (toen de stang ging glijen) em ook weer ergens overheen glijen wat niet echt plesant was, nu heb ik ook een soort spierpijn die doorstraalt tot onder me schouderblad.
Mijn verdere agressie van het niet lukken op de gm heb ik losgelaten op me rack pulls en dat ging aardig moet ik zeggen.
Over de glute ham raise, al flink lang geleden ging ik flink vooruit op deze oefening, tot ik mezelf te ver pushte, waarbij ik me linker knieholte flink bezeerde. Nu ben ik flink aan het experimenteren met van alles en nog wat om die pijn eruit te krijgen, het is enkel en alleen met deze oefening. Gister ben ik weer tot een nieuwe conclusie gekomen en dat is dat je echt je knie goed moet ondersteunen hierbij en niet alleen je onderbeen. Wanneer je je enkel je onderbeen ondersteunt, komt er toch denk veel meer stress op je knie. Ik voer de oefening creatief uit op de lat pull, net als vele, maar ook meerder heben de pijn in de knieholte, dus gasten probeer eens goed je knie te ondersteunen. Ander punt wat ik laatst al ontdekte is dat je de steunen zo laag mogelijk moet doen, dat scheelt ook een slok op de borrel.