Fitness Seller

chunky's trainingslog

Misschien een tijdje extra zwaar incline werk doen? Dat je voorkant schouders op dit moment de boel wat terughouden? (hoewel dat niet zo waarschijnlijk is als ik je side raises enzo bekijk, maar wie weet...) Beetje rust pakken misschien?

Misschien goed analyseren wat onderin voorkomt dat je de BB voldoende acceleratie mee kan geven... Want met al die brute lockouts van je kan ik me niet voorstellen dat daar het probleem zit.

Ik weet het ook niet, bro. Je bent bruut sterk op alle fronten en weet er veel meer van dan ik, maar ik type maar gewoon wat er aan ideetjes in me opkomt... Misschien ook een idee om je speed benching nog iets zwaarder te doen om te proberen dat vermogen onderin op te peppen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.222
thnx,

speed bench is eigenlijk alleen maar een manier om al je spieren tegelijk te leren aanspannen en gebruiken, speed bench gaat ook lekker vooruit, daarom dacht ik ook dat ik nu dus ook goed me rug kon gebruiken bij het benchen, ik denk dat het toch een kwestie van techniek is en niet hoofdzakelijk kracht.

Alles gaat vooruit, maar niet me bench, daarom kan ik me niet voorstellen dat me benchkracht is vooruit gegaan. Nog ff en ik ga gewoon weer oude techniek benchen.

rust komt zowieso in de vakantie, maar kan me ook niet indenken dat ik overtraind zou zijn, daar ken ik me lichaam te goed voor.

nogmaals bedankt voor het meedenken

Mjah, ik dacht dat je wellicht wat meer snelheid onderin zou kunnen ontwikkelen tijdens je max lifts door die speeds benches iets zwaarder te doen, wsardoor de totale lift wat makkelijker zou moeten gaan...

Nou moet ik zeggen, dat ik me nog nooit echt op de rug geconcentreerd heb bij het benchen... Ben eigenlijk sowieso pas heel kort op techniek aan het letten. Wellicht ook dat de speed benches daarom juist bij mij nog zo veel nut lijken te hebben.

Najah, succes in ieder geval :)

• #1.224
speed is inderdaad belangrijk wanneer je de bar niet goed van je borst krijgt. IN die zin helpt speed dus zeer goed voor een hogere max rep.

• #1.225
gisteren ME squat

box squat (haartje onder paralel, medium stance)

10 x 20
5 x 70
3 x 100
3 x 130
3 x 150
3 x 170 (pr + 10 kg)
1 x 180
0 x 195 (ging eigenlijk gewoon goed, alleen spotter greep me vast, had niet nodig geweest)

suit case deadlift

L/R
5 x70 / 5 x 70
3 x 80 / 5 x 80
5 x 70 / 5 x 70 (had te erg last van zweethanden)

reverse hyper (first time)

4 x 10 reps met bw

bent over row (zeer strict met hold op de borst)

4 x 8 x 70

cable push down

2 x 40 reps

NB
squat ging dus redelijk, ik had totaal niet geslapen die nacht en het was verziekend warm, toch ging het naar me zin, wel had ik deze keer knee wraps gebruikt, zonder voorspanning omgedaan, maar toch. De ME oefening liep toch best lang uit, steeds met die bands omdoen enzo, iemand scharrlen om te spotten. Geen zin in abs dus dat heb ik ook niet gedaan, die suitcase is ook een aardige core oefening voor de obliques, lekka! Die stricte rows ga ik ff een tijdje 3 x in de week doen, eens zien of me bank daar wat aan heeft. Triceps ga ik ook extra doen, vooral licht, om de elleboog wat rehab te geven en de tri wat verder te versterken.

Nette training, lekker gewicht bij die box squats.
Bij het bankdrukken heb ik hetzelfde probleem, sinds mijn schouderblessure
weer helemaal over is, ben ik weer op mijn oude niveau, maar kom gewoon
niet over 130kg bankdrukken, echt frustrerend.

netjes netjes weer chuncky

Gaat lekker hoor!

maar waar heb je het idee dat je zwakke punt zit bij bankdrukken?
Voor de rest gaat het lekker, dikke gewichten :)

lekker chunky vette squat, waarom de bandjes??

• #1.231
g-men zei:
lekker chunky vette squat, waarom de bandjes??

dank je!

ik voel aan de linkerkant steeds de aanhechting van me vastus lateralis en iets wat aan me kniehef hecht, niks erntigs maar wilde de boel ietsje ontzien. Ben trouwens toch van plan om in de toekomst meer bescherming te gaan gebruiken, puur voor de veiligheid.

maurice86 zei:
maar waar heb je het idee dat je zwakke punt zit bij bankdrukken?
Voor de rest gaat het lekker, dikke gewichten :)

ik denk me techniek, met de assistance oefeningen word ik alleen maar sterker, dus aan me kracht kan het niet liggen, behalve dan wellicht me rug. Die ben ik nu keihard aan het knallen, vooral met bent rows, ik kijk hierbij niet meer naar het gewicht, want dat was hoog zat, maar ook de techniek. Ik probeer nu de stang tegen me borst vast te zetten en daar ff vast te houden, zeer strict uitgevoerd. Tsja ik probeer ook maar van alles.

• #1.232
dinsdag:
gisteren COC training:

4 x 10 reps expands met dubbel postelastiekje

3 x 2 reps

3 x 2 reps (links attempts & holds)

3 attempts (deze keer tot paralel)

3 x 2 (zelfde als boven)

3 x 5

4 single overcrushes

was ff weer geleden dat ik een serieuze coc training had, vorige week wel tussendoor wat geknepen, maar het mocht geen naam hebben, voor me gevoel had ik echt wat moeite met de #2 deze keer, lag heel erg aan de grip hoever en of ik em dicht kreeg. Goeie grip, goeie positie is het echt peanuts!

gisteren (woensdag) dynamic effort bench

speed bench (60% van 1 RM = 135)

9 x 3 x 80 (3 versch grips)

push press (nog nooit eerder gedaan, probeerde ook echte te jerken, maar ik vind de techniek heel lastig!) alles via powerclean omhoog

tig keer lege stang
tig keer 40
tig keer 65 (de laatste reps waren toch wel aardige techniek)
paar keer 75
1 x 85 MP
1 x 95 MP (wel ff licht door de knieen)
powerclean 105 failed
powerclean 105 failed

circuit /lying dumbbell tri extension/neck crunch/up right row
4 x 20 reps / 4 x 20 / 4 x 8

super set : seated dumbbell clean / seated dumbbell front raise

4 x 8 / 4 x 8

klaar, push press vind ik toch echt lastig, dat moment vinden waar je eronder duikt, das rot. Dat blijkt ook wel uit de gewichten, zonder te pushen druk ik meer. Dat komt wel denk ik.
Na mijn rust van twee weken wil ik de triceps weer wat zwaarder aan gaan pakken, nu heb ik steeds na een zware extension wat last van me elleboog, hoop dat de rust dit weg neemt.

gr

Kan over je coc training niets zeggen, weet niet wat het inhoud en dergelijke, zal er wat over op gaan zoeken.

Maar die push press, de eerste keer dat je hem doet, in combinatie met powercleans ziet er netjes uit,
techniek is inderdaad even wennen. Deze combinatie vergt veel van je energie.

Nette training bro, ga zo door!

PP rules, zou em in eerste instantie zelf wel uit het rek pakken ipv te cleanen. Zo kun je je gewoon concentreren op de PP zelf.

op deze manier was mijn eerste PP poging er een van 100 kg. Dat moet jij toch echt beter kunnen!

• #1.235
Jerk jij ook? of alleen door de knieen?

Alleen door de knieen.

• #1.237
gisteren grip/onderarm

expand hand met dubbel postelastiek

2 x 20 reps

2 x 2 reps

# 2
2 singles (links geen close)

2 attempts (weer iets dichter deze keer)

3 x (met rechts alle dicht , dus PR)
2 x
2 x
1 x
1 x

4 x 5

epand met elastiek

2 x 50 reps

thump extension (ook weer met dubbel elastiek)
20 x
30 x
30 x

wrist curls

4 x 15 reps.

Het vel stond huizenhoog op me vingers, het vel op me pink heeft het zelfs begeven, deze keer echt fokking hard geknepen!

gaat lekker zo te horen

• #1.239
Gisteren Rep effort squat (benen) dagje

leg press

5 x 8

squat step up

4 x 8 ( met 100 kg)

pull through

4 x 12 reps

glute ham raise

5 x 3 reps (waar nodig assisted)

hanging leg raises

4 x 15 reps

bent over row met stop

4 x 8

standing calf raise : zwaar/licht (zwaar is smith, licht is bw)

4 x 8 / 4 x 20.

Zo hoppa, was echt wel weer ff lekekr, zeker de step ups, heerlijk oefening!
Tevens was dit de laatste training van mijn 3 x per week WSB! Ik heb voor mezelf wel ondekt dat dit een goede manier is om 3 dagen in te vullen, een manier waaarop je makkelijk nieuwe pr's kan halen! en gelijk wat massa kan pakken, als de tijd weer krapper wordt ga ik dit zeker nogmaals doen.

Mijn vakantie is nu begonnen en daarom zal ik mijn trainingen niet altijd meer posten, ik train nog 1 week en daarna hou ik twee weken totale rust. Komende week zal voornamelijk rep effort werk zijn. Na mijn rust pak ik wsb weer op, maar wil ik de komende twee maanden toch weer eerst wat massa pakken (ook weer voornamelijk rep effort werk) waarna ik weer voor de pr's ga.

• #1.240
updeetje:

maandag
deadlift (just belt)
10 x 20
5 x 70
5 x 120
3 x 160
3 x 200
1 x 220
1 x 230
0 x 240 (klapte in de lockout uit me linkerklauw)

glute ham raise

7 x 3 (waar nodig assisted)

one leg legg press

4 x 8 reps

standing cable crunches

4 x 20 reps

reverse cable side bends

4 x 10 reps

triceps cable push downs

2 x 40 reps

Heerlijke training, pr op de dead is 235, maar het was toch onbeschijflijk warm, dus ik dacht, ik ga die 240 gewoon ff pakken, puur gefaald op grip, zonde! Het gaat wel vooruit, dat dus wel.

dinsdag:
extra fun training!

biceps:

ez bar curl

20 x 10
8 x 40
8 x 50
8 x 60

dumbbell curl
4 x 8 (met 18, niet te zwaar, flink knijpen)

incline eigen creatie (hammer curl, maar dan wijd laten zakken)

4 x 10

reverse grip barbell curl

4 x 8.

seated calf raise

4 x 20 reps.

woensdag
bench

20 x stang
10 x 70
10 x 100
8 x 100
8 x 100
10 x 90
8 x 90
8 x 90

incline dumbbell press

8 x 32
8 x 36
8 x 36
paar keer 40 (zat geen puf meer in)

skull krusher
10 x 20
8 x 40
5 x 60
5 x 60 (nog ff voorzichtig met elleboog)

push down
4 x 8

military press
8 x 20
8 x 40
5 x 60
5 x 60
5 x 60 (valt toch ook niet helemaal mee, na borst en triceps)
10 x 40

key presses
4 x 12

wel lekker, ook de hele middag op het strand liggen bakken, dus helemaal tegenvallen vond ik het niet, ook al kunnen de gewichten natuurlijk wel wat zwaarder. Het voelde goed.
De pomp is heelijk, toch wel gemist.

zit hier in te bellen, en ik heb vakantie, jullie logs tsjek ik weer na de vak kerels, later!

Terug
Naar boven