XXL Nutrition

chunky's trainingslog

Goeie Training

nice WSB workout bro!

Ijs overal op maar vooral knieen en ellebogen, ibu is onstekings remmend.

Ben wel geinteresseerd in die bands eigenlijk. Wat is het voordeel volgens jou Chuncky. Andere weerstand, andere snelheid? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen benchpress met 120kg of benchpress met 90 en die green bands?

Ook qua trainingseffect?

Laat het grote eten maar beginnen:cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.867
Het grote verschil is de weerstand die tijdens je beweginsuitslag iedere cm van je ROM verschilt. Je moet dus steeds harder kracht zetten om je Rom te vervolmaken. Daarentegen heb je bovenin je ROM steeds een gewicht te pakken, waar je niet een hele ROM mee zou kunnen maken, terwijl je lichaam zo wel went aan het gewicht.

Vooral voor me squat vind ik het heerlijk, voor me bank moet ik er nog wat aan sleutelen om de key te vinden, zegmaar.

• #1.868
training van vandaag:

bench
een hoop geneuzel tot aan 2 x 110 (gestopt vanwege ac gewrichtje)

lockouts
tot 1 x 200 (ook gestopt vanwege bovenstaande redenen)

floor tri barbell extensions
5 x 20
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 60 (mwah, gaat redelijk pijnvrij!)

close grip inclines
5 x 20
5 x 40
5 x 60
6 x 80
5 x 90 (toen ook maar weer gestopt)

rope tri push downs
4 x 20 reps

peck deck (tsja, wilde toch nog wat borst proberen te pompen)
paar setjes van niks, pijnlijke shizzle dit

dumbbell curl
5 x 16
5 x 22
5 x 26
5 x 28
5 x 30
5 x 32

Commentaar:
Viel me niet helemaal tegen, best wat pijn bij sommige bewegingsuitslagen, maar er zit veel schot in de zaak. Zelfs een dip uitvoeren lukte pijnvrij, dit was vorige week echt onmogelijk. Op de bank wilde ik iets te veel en ook bij de close grip inclines was het een beetje bijten, gaat toch steeds beter gelukkig. Volgende week een rustweek!

sterkte met je herstel dude!

:mad:

Succes bro!
Niet tegen de wil van je lichaam oefeningen blijven doen die pijn doen, dan maar even een tijdje bv cable cross overs tot de pijn weg is.

Damn, klote dat je er toch flink last van hebt, was er ook wel een beetje bang voor toen ik las hoe het aanvoelde op het moment dat het er in schoot.

Ik heb de afgelopen week ook maar van de nood een deugd gemaakt en tijdens de hopeloos drukke (qua werk) dagen rond de kerst een rustweek gemaakt :)

fijne rustweek gewenst!

• #1.873
:mad:

Succes bro!
Niet tegen de wil van je lichaam oefeningen blijven doen die pijn doen, dan maar even een tijdje bv cable cross overs tot de pijn weg is.

Precies, maar eerst wel ff zoeken naar oefeningen die pijnvrij zijn voor UB, cross overs zijn dat niet echt. thnx

Damn, klote dat je er toch flink last van hebt, was er ook wel een beetje bang voor toen ik las hoe het aanvoelde op het moment dat het er in schoot.

Ik heb de afgelopen week ook maar van de nood een deugd gemaakt en tijdens de hopeloos drukke (qua werk) dagen rond de kerst een rustweek gemaakt :)

tsja klote, het is niet anders, Rustweek is toch wel prettig op z'n tijd, maar het fijnste als je hem zelf gewoon inplant, ipv nood gedwongen.

thnx!

training van vandaag:

leg extension
4 x 10

squat (close stance, high bar, just belt en een flink eind onder paralel, net niet full)
5 x stang
5 x 60
5 x 100
5 x 130
5 x 150
1 x 170
1 x 180
1 x 190
10 x 130
dimel deadlifts
12 x stang
12 x 70
4 x 12 x 70

back raise
4 x 20 reps

hanging leg raise
4 x 15 reps

front pull down (hammer grip)
20 x
20 x
20 x
30 x

Nice training! 190 was echt zwaar en ging maar net, quadstrength is coming up! pull downs lekker licht ivm schouder.

damn nice squat bro!

flink eind onder parallel is bij mij full. Soms zie ik ook jongens squatten tot de bovenbenen niet meer verder kunnen zakken maar gaan de billen nog een stukje naar onderen door het afronden van de onderrug, dat is dus ook niet de bedoeling. Super gewichten op die squat.

• #1.877
met een full squat bedoel ik ATG, dat waren ze net niet, beetje express zodat ik geen gebruik maak van een veer onderin.

Training van vandaag, (recovery ub)

dumbbell side raise
8 x 10
8 x 16
8 x 22
8 x 24
8 x 28
8 x 32 (hoppa, en pijnvrij!)

front raise (barbell)
5 x 15 reps strict

machine schouder press
tig x tig sets met 50 kg, beetje zoeken naar een pijnvrije rom

rope cable face pulls
4 x 15 reps

cable flyes
tig x 50 reps

close push ups
4 x 10 reps

push down
5 x 8 reps

up hill walk
5 min @ 15%, 5 km/h

Nice training, een hoop gedaan in een korte tijd, lekker een beetje de boel doorbloeden, tot mijn verbazing nog een aantal oefeningen geheel pijnvrij kunnen doen!

Trouwens mijn eerste blessure in 8 jaar tijd, bedacht ik me. Best wel klote, had het liever langer uitgehouden.

tuurlijk recovery met 32 side raise:D

mooi man! lekkere training.

• #1.879
training van vandaag:

up hill walk
8 min @ km/h @ 15% helling

deadlift
tig x stang
5 x 70
5 x 120
3 x 160
3 x 200
2 x 220
1 x 220
3 x 200

box squat
2 x 8 x 70
3 x 8 x 120

standing leg curl
4 x 15 reps

standing cable crunch
5 x 12 reps

v handle pull down
4 x 15 reps

Zo, de laatste training voor 2006. Voor 2007 wil ik toch wat gaan plannen voor de deadlift, want vooruitgang hierop laat op zich wachten. Daar ga ik nog eens rustig over brainstormen. Nu een heerlijk 'weekje' rust. Tot 8 of 9 januari!

Allemaal een fijne jaarwisseling!

See you in 2007:wave:

Terug
Naar boven