AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

Aan de hand waarvan draai je je CoC-trainingen in elkaar, eigenlijk?

Ik heb wel wat .pdf-bestanden, maar die halen er meestal toch een bult andere ironmind-producten bij enzo voor een training en die heb ik niet :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.942
Puur op gevoel altijd, ik heb nog nooit een schema opgezocht ervoor, zou misschien niet verkeerd zijn om dat wel te doen, maar dat terzijde.

Ik heb het vanaf het begin al fijn gevonden om te waven, dus alle drie de grippers die ik heb, tegelijk te gebruiken, opvolgend en ook weer aflopend. Zo kun je na de 3, vrij gemakkelijk de 2 dichtkrijgen, enz.

Verder probeer ik ook niet elke training voor hetzelfde doel te gaan, de ene keer:

10 x 2 reps
4 x 5 reps
rep out
overcrush en hold

De ene keer voor single rep met de 3 (welke ik dus nog niet maak en veel kracht kost) de andere keer voor reps met de 2.

Misschien zaterdag wel weer, als dat kan/mag en als er nog meer komen...

Ik zal denk de stenen dan nog ff overslaan, me onderarmen zijn nog een zooitje!

training van gisteren: grip + wrist

coc1
3 x 5 reps

coc2
single

coc3
2 attempts en hold

coc2
3 reps

coc3
1 attempt en hold

coc2
5 reps

coc3
1 attempt en hold

coc2
5 reps

coc3
attempt en hold

coc2
2 x overcrush en hold!

wrist curls
4 x 20 reps!

mooi !!! merk jij nu dat je grip beter wordt bij bv deadlifts of farmerswalk ??

• #1.944
Farmers heb ik zaterdag voor het eerst gedaan, dus dat zou ik niet weten.

Op me deadlift kan ik het niet echt merken, dit is meer crush grip, voor je dead moet je meer je dynamic grip trainen. (holds enzo)

Maar er zal allicht een klein percentage aan te danken zijn.

• #1.945
Training van vandaag (man man het ging van geen meter, leek wel of me accu leeg was...)

leg extension (opwarming)
5 setjes

box squat (ca 10 cm onder paralel)
10 x stang
3 x 60
3 x 110
3 x 140
3 x 140
1 x 140 (pffff)
3 x 140 (box verhoogd naar paralel)
5 x 3 x 150

glute ham raise (light band assisted)
4 x 8 reps

back raise (tegen light band)
4 x 20 reps

hanging leg raise
4 x 15 reps

superset: supinated barbell row / pronated barbell row (70 kg)

10 x / 10 x
10 x / 10 x
10 x / 10 x

Zo, mezelf nog maar 'straf' gegeven door op me zwaarste voor vandaag reps mee te maken, iedere rep moest ik mezelf omhoog schreeuwen, wat een ellende eigenlijk(200 op de paralel box moet gewoon te doen zijn!, halfjaar terug pakte ik 195 met wraps?). Vannacht maar eens proberen wat meer slaap te pakken, voelt dat ik dat wel kan gebruiken.

Iedereen kan wel is een "off-dag" hebben. Niks om je druk over te maken het is allemaal lange termijn werk. Volgende keer knal je weer!

Weer de wraps gaan gebruiken:D

• #1.949
Omdat het aankomen bij mij de laatste tijd niet echt lekker gaat, heb ik mezelf een fraaie emmer weight gainer aangeschaft. Hiermee slok ik er per dag een slordige 2600 Kcal extra naar binnen. Ik voel mezelf een aardig varken met de gedachte dat ik nu toch minimaal 8000 Kcal naar binnen werk!

Het werd me allemaal een beetje teveel om aan vast voedsel te verorberen, valt me alleen wel op dat je na zo shake echt totaal geen honger meer hebt, dat is wel klote om de rest van de dag je voeding weg te krijgen.

Verder zit ook ik er weer aan te denken om weer via een soort 'split' te gaan werken, alleen dan niet direct gericht op de spiergroepen. Ook een beetje omdat ik wat in gewicht wil gainen en dat vind ik gewoon rot in me UB/LB achtige WSB gerelateerde schema, ondanks dat ik er krachtgericht goede progressie mee maak. Daarnaast is wekelijks maxen op een Squatoefening, Deadlift oefening, Overheadpress en dan ook nog events wat teveel van het goede verwacht ik. Ik heb jaren goede progressie geboekt met een split, dus daar ik weer eens even naar terug.

Ma Benen, Kuiten, Onderarmen

Wo Rug + Triceps

Vr Schouders + buik

Za Event training (wil ik toch in gaan voeren om dit zo veel mogelijk te gaan doen)

Wat denken jullie? 4 dagen gym training icm event teveel van het goede? Ik wil het eerst maar eens gaan proberen eigenlijk

Zo Borst + Biceps

gr

Als je richting stronman wilt, ga dan 's met Dries praten.
Hij combineert het ook, dus waarom zou jij het niet kunnen

• #1.951
Als je richting stronman wilt, ga dan 's met Dries praten.
Hij combineert het ook, dus waarom zou jij het niet kunnen

Niet kunnen, jawel hoor! Alleen wil ik me training nu niet inrichten op een zo hoog mogelijke 1RM in 3 lifts. Daarnaast heeft dries veel kennis, maar wat persoonlijk werkt, weet je toch persoonlijk het best, niet waar?

Nogmaals zie het niet als spiergroepen die ik noem, maar ub/lb gaat ook weer net te ver.

Wat denken jullie? 4 dagen gym training icm event teveel van het goede? Ik wil het eerst maar eens gaan proberen eigenlijk

Ik denk ook dat je het eerst maar eens moet proberen. Als je de theorie volgt zou het vrijwel onmogelijk zijn maar ik doe dit ook al langere tijd en het gaat nog steeds goed.

Zelf doe ik ma t/m do gym, za onderdeeltraining en zo evt ook nog onderdeeltraining.

• #1.953
onmogelijk in de zin van overtraining bedoel jij?

Ja, te weinig rust enzo maar ik geloof daar nooit zo in. Je lichaam geeft het zelf aan als het teveel van het goede is door verlies van kracht en een gevoel van lusteloosheid. Dus dan weet je wel dat je iets anders moet doen.

• #1.955
precies!

Niet kunnen, jawel hoor! Alleen wil ik me training nu niet inrichten op een zo hoog mogelijke 1RM in 3 lifts. Daarnaast heeft dries veel kennis, maar wat persoonlijk werkt, weet je toch persoonlijk het best, niet waar?

Nogmaals zie het niet als spiergroepen die ik noem, maar ub/lb gaat ook weer net te ver.

Wat vindt je van de basisverdeling:

dag1/4: clean&pr/high pull/rowing/curls
dag2/5:squats/deadlift/bench/smal bench

of

dag1/4: squat/bench/dips/french pr.
dag2/5: deadlift/rowing/neck press/curl

je kan wisselen in basis zoals flat of incl/ front of back squats/ sumo of straight leg enz en je kan er altijd nog wat assitance bij doen als: hyper/flyes/laterals enz.

ik heb hier goede reslutaten mee. Als je zwaarder wil worden moet je gewoon minder doen, maar wel intensiever.

Je kent toch wel:
als je niet hoeft te rennen ga je lopen
als je niet hoeft te lopen ga je zitten (of pak de lift !:))
als je niet hoeft te zitten ga je liggen !!

BULK !!!:D

Je kent toch wel:
als je niet hoeft te rennen ga je lopen
als je niet hoeft te lopen ga je zitten (of pak de lift !:))
als je niet hoeft te zitten ga je liggen !!

Ik doe niet anders en NEE, ik ben niet lui! Ik spaar calorieen! :D (dit is wat ik altijd tegen mijn vriendin zei en nu weet ze niet beter meer!)

• #1.958
thnx voor de input!

training van vandaag

seated dumbbell press (zeer strict en langzaam ivm blessure)

10 x 16
10 x 18
10 x 24
10 x 30
8 x 32

scapular plane raise
5 x 10 reps

face pulls
4 x 10 reps

hang cleans
8 x 20
8 x 40
8 x 60
5 x 80
8 x 60

old man's horn (rotator cuff)
4 x 10 reps

dumbbell shrugs
20 x 32
3 x 20 x 44

lekker de schouders doorbloedt, opvallend dat die seated press vrijwel pijnloos is.

Wel verstandig om even een split te pakken. Zal je blessure ook goed doen (omdat de load minder is per week).

k*t van je blessure en knappe prestaties met je Strongman training!

Terug
Naar boven