Haha, geniaal hoe sommige mensen kunnen blaten. Soms krijg ik het idee dat die ''verstandslozen'' gewoon maar wat lullen zonder dat ze van tevoren in hun brein bepaald hebben of het wel enigszins kloppend zou kunnen zijn wat ze uitkramen.
Slap gelul over voeding doet me denken aan m'n opa, niet om die man af te zeiken hoor maar ik kan me nog wel herinneren van vroeger dat ie zei als ik bijvoorbeeld eens biefstuk at: ''Hèhè, ben blij dat je eindelijk eens echt vlees eet. Daar krijg je spieren van, die kip en rijst die je eerst at niet. Van kip word je alleen maar dik.'' Dus.
Of, als ie slagroombollen (Bossche bollen) had meegebracht, maar ik hoefde dat niet vanwege de ''lage voedingswaarde

'', zei ie: ''Jongen neem nou, daar krijg je spieren van!'' Prachtig.
Ook een keer zo'n lullo die beweerde dat rauwe eieren beter voor spiergroei zijn dan gekookte/gebakken/gepocheerde/whatever. Niet dat ie weet waarom, maar gewoon puur omdat ie zag dat Rocky dat ook deed waarschijnlijk. Ik zeg dan dat het al meerdere malen wetenschappelijk bewezen is dat de biologische waarde van gekookte eieren stukke hoger ligt dan die van rauwe (wat dus inhoudt dat je lichaam gekookte eieren beter op kan nemen), zegt hij echt zo heel wijs, alsof ie alle kennis van de voedingswetenschappen in pacht heeft: ''Nee knul, juist rauwe eieren kan je lichaam beter opnemen.''
Ik kijk dan altijd die mensen met zo'n blik aan:

En ga d'r verder niet op in, heeft gewoon geen zin