XXL Nutrition

Sticky Citaten van verstandlozen

hahahaha als je achterover valt

Hoe kan je met squatten ooit je bovenlichaam verticaal houden? Dan val je toch naar achter ofniet?

Het is de bedoeling je lichaam zo verticaal als mogelijk te houden. Daarom wordt er ook geadviseerd een klein beetje omhoog te kijken en je rug super hard aan te spannen, hoe meer spanning je verliest hoe verder je met je rug voorover komt, de manier waarop het gewicht dan druk uitoefent zal steeds verder van zijn ideale lijn afkomen. High bar squatten heb je sowieso de massa al verder naar voren, ik vind dat ook veel lastiger om mijn rug dan op spanning te houden. Kijk maar eens goed naar Andrey Belyaev squat over 400kg, zijn rug komt ook amper voorover. IMO heeft hij sowieso perfecte vorm op al zijn onderdelen. En met Disturbed erbij is het sowieso een geweldige video om naar te kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=vc9IkN_JZ3U

Ik was gister aan t squatten. Word ik onderbroken door een jongen. Zegt ie: weet je dat dat echt slecht is voor je benen wat je nu doet. Dus ik zei: hoezo doe ik iets verkeerd dan? Hij: nee dat niet maar je benen worden daar gespierd van. Whaaaha dus ik zei nou dat is precies wat ik wil en toen ging ik verder :P

Het is de bedoeling je lichaam zo verticaal als mogelijk te houden. Daarom wordt er ook geadviseerd een klein beetje omhoog te kijken en je rug super hard aan te spannen, hoe meer spanning je verliest hoe verder je met je rug voorover komt, de manier waarop het gewicht dan druk uitoefent zal steeds verder van zijn ideale lijn afkomen. High bar squatten heb je sowieso de massa al verder naar voren, ik vind dat ook veel lastiger om mijn rug dan op spanning te houden. Kijk maar eens goed naar Andrey Belyaev squat over 400kg, zijn rug komt ook amper voorover. IMO heeft hij sowieso perfecte vorm op al zijn onderdelen. En met Disturbed erbij is het sowieso een geweldige video om naar te kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=vc9IkN_JZ3U

Met een goede oly squat ben je rechter op dan met een lowbar squat hoor. Is ook logisch alleen al door naar de.positie van de barbell te kijken.

Kijk maar eens naar de oly lifters

Mike, nice sq/dl maar waarom loopt je bp zo achter?

Ik was gister aan t squatten. Word ik onderbroken door een jongen. Zegt ie: weet je dat dat echt slecht is voor je benen wat je nu doet. Dus ik zei: hoezo doe ik iets verkeerd dan? Hij: nee dat niet maar je benen worden daar gespierd van. Whaaaha dus ik zei nou dat is precies wat ik wil en toen ging ik verder :P

Haha focking grappig als mensen je commentaar geven zonder te weten wat je doel is :p

Mike, nice sq/dl maar waarom loopt je bp zo achter?

Ben niet zo'n goede bencher, die 125 was close grip.. mn wide grip is nog zwakker.
Maar die gaat er binnenkort wel aan hoor, nu weer rustig aan't opbouwen, begonnen met een vrij easy 5 x 5 x 100

• Like
Waarderingen: HB89
Gasten die nog steeds beweren dat proteine anabolen zijn -_-
Kan niet eens stiekem een shake weg drinken in de wc want dan zien ze DE shake beker..

Laatst bewerkt:
SInds een tijdje werk ik niet meer in het weekend omdat Appie Heijn mij veel te duur vind (Heb verdomme maar een 9 uur contract, maar hey, ik verdien ong. 14 per uur dus ik ga niet zomaar weg :P)

En zo'n marokkaanse vent heeft nu al de hele winkel opgestookt door te zeggen dat ik een bodybuilder ben en dus geen coïtus kan hebben.
Zelf is het een dikke lul die totaal ongezond leeft waarschijnlijk dus heb hem er ook opgewezen dat hij als dikke pad maar beter zijn kop kon houden..

Meneertje is beledigd.

SInds een tijdje werk ik niet meer in het weekend omdat Appie Heijn mij veel te duur vind (Heb verdomme maar een 9 uur contract, maar hey, ik verdien ong. 14 per uur dus ik ga niet zomaar weg :P)

En zo'n marokkaanse vent heeft nu al de hele winkel opgestookt door te zeggen dat ik een bodybuilder ben en dus geen coïtus kan hebben.
Zelf is het een dikke lul die totaal ongezond leeft waarschijnlijk dus heb hem er ook opgewezen dat hij als dikke pad maar beter zijn kop kon houden..

Meneertje is beledigd.
mooi toch, wel jammer dat dat je baan kost

Op het werk een college laatst:
Jij gebruikt van die shakes om samen met trainen je spieren sterker te maken. Maar er zijn ook van die drugs die kun je gebruiken, en als je dan gaat slapen, dan worden je spieren automatisch opgepompt..
Maar dat zijn wel van die illegale drugs.

Met een goede oly squat ben je rechter op dan met een lowbar squat hoor. Is ook logisch alleen al door naar de.positie van de barbell te kijken.

Kijk maar eens naar de oly lifters

Dat is dus niet waar, het zwaartepunt van een highbar squat ligt verder naar voren dan bij een lowbarsquat (wat bij een powerliftsquat waarbij je knieen zo min mogelijk naar voren moeten komen minder ideaal is). Je gaat daardoor eerder een goodmorning beweging maken dan bij lowbar. Het is ook logisch dat wanneer het gewicht iets meer naar achter hangt je makkelijker je rug rechtop kan houden. Ik prefereer persoonlijk sowieso lowbar, ik kan daarbij veel beter mijn rug opspannen aan de barbell, bij highbar lukt het mij al bijna niet om in startpositie helemaal met een rechte rug te staan.

Dat is dus niet waar, het zwaartepunt van een highbar squat ligt verder naar voren dan bij een lowbarsquat (wat bij een powerliftsquat waarbij je knieen zo min mogelijk naar voren moeten komen minder ideaal is). Je gaat daardoor eerder een goodmorning beweging maken dan bij lowbar. Het is ook logisch dat wanneer het gewicht iets meer naar achter hangt je makkelijker je rug rechtop kan houden. Ik prefereer persoonlijk sowieso lowbar, ik kan daarbij veel beter mijn rug opspannen aan de barbell, bij highbar lukt het mij al bijna niet om in startpositie helemaal met een rechte rug te staan.

Dan doe je toch iets fout

high bar en low bar:
balance-in-lifting.jpg

@ DG80 denk dat jij low en high bar totaal door elkaar haalt?

@ DG80 denk dat jij low en high bar totaal door elkaar haalt?

Ik haal ze zeker niet door elkaar, moet inderdaad zeggen dat Mike ook een punt heeft dat theoretisch je rug rechter zou moeten kunnen blijven doordat de stang op de hoogte van je nek zit, en dus je rug helemaal vrij is daar onder. Maar ik weet zeker dat 95% meer een goodmorning beweging gaat maken bij highbar squatten dan bij lowbar. Het plaatje vertekend ook wel wat, 2e afbeelding (highbar) komen de knieën ook veel verder naar voren. En op de 3e afbeelding wordt de lowbarsquat ook lang niet ideaal uitgevoerd. Wel even bijgezegd dat dit uit eigen ervaring is en wat ik tot nu toe heb geleerd, en ik zekers open sta voor nieuwe visies.

wow, dat is dus helemaal fout, zoek is olympic squat op op youtube

wow, dat is dus helemaal fout, zoek is olympic squat op op youtube

Heb ik gedaan, heb er nog geen een gevonden die zijn rug verder verticaal houdt dan de lowbar squat van Belyaev die ik net heb gepost. Maar ja ik kan er naast zitten, ben hier ook om te leren.

Terug
Naar boven