Flite
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 17
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 81kg
- Vetpercentage
- 10%
Mwa, de houding bij een squat hangt, naast barpositie en flexibiliteit, vooral af van de verhoudingen in het lichaam.
Een atleet met een relatief lange rug en korte bovenbenen kan zijn rug rechter houden terwijl de knieën minder
ver naar voren komen. Kleinere atleten hebben daarom vaak een voordeel; het lengteverschil komt vaak voor een
groot deel door kortere benen. D.m.v. een bredere stand van de voeten kan je als atleet de langere benen wel compenseren.
(vanaf de zijkant gezien worden de bovenbenen dan 'korter') Maar ook daar kunnen mensen over jammeren.
Bij de F4F(er squatten welgeteld 6 mensen
) waar ik train heb ik eerder de discussie
mogen voeren met een daar trainende fysiotherapeut/topsportbegeleider.
Hij kon met 1,70 een 'perfecte' squat(knieën nauwelijk naar voren, rug relatief recht omhoog, voeten schouderbreedte) voor doen...
maar snapte niet dat het bij mij, binnenbeenlengte 89 bij 1.84, ondanks hoge barpositie niet ging werken.
Wil ik een dergelijk mooie squat maken moet ik wel gaan frontsquatten.
De beste man is niet geheel verstandloos...
maar inzicht in verschillende verhouding ontbrak 'm zoals veel te veel mensen dat ontbreekt
Een atleet met een relatief lange rug en korte bovenbenen kan zijn rug rechter houden terwijl de knieën minder
ver naar voren komen. Kleinere atleten hebben daarom vaak een voordeel; het lengteverschil komt vaak voor een
groot deel door kortere benen. D.m.v. een bredere stand van de voeten kan je als atleet de langere benen wel compenseren.
(vanaf de zijkant gezien worden de bovenbenen dan 'korter') Maar ook daar kunnen mensen over jammeren.
Bij de F4F(er squatten welgeteld 6 mensen
) waar ik train heb ik eerder de discussie mogen voeren met een daar trainende fysiotherapeut/topsportbegeleider.
Hij kon met 1,70 een 'perfecte' squat(knieën nauwelijk naar voren, rug relatief recht omhoog, voeten schouderbreedte) voor doen...
maar snapte niet dat het bij mij, binnenbeenlengte 89 bij 1.84, ondanks hoge barpositie niet ging werken.
Wil ik een dergelijk mooie squat maken moet ik wel gaan frontsquatten.
De beste man is niet geheel verstandloos...
maar inzicht in verschillende verhouding ontbrak 'm zoals veel te veel mensen dat ontbreekt
Laatst bewerkt:

Hoe gaat 't ... inderdaad erg sherlockerig gevonden