XXL Nutrition

Sticky Citaten van verstandlozen

Volgens mij is dat omdat er vaak verkeerd word omgegaan met het gewicht en dat er te veel druk op gewrichten etc. komt te staan. Maar ik heb daar iig geen last van, het ging me vooral om het "verkorten van de spier", dat kan niet xD

Ging me om de groei niet om de korte spieren.
Ik denk juist dat lichte krachttraining ( veel reps) veel blessures tegengaat bij een niet nader te noemen sport waarbij erachter een bal gerend wordt.
Ben jaloers op de jonkies :P

Ah ok xD Sorry dan heb ik het verkeerd begrepen, hm, ik denk niet dat die gassies bij die sport met die bal daar ook maar een beetje interesse in hebben helaas. Maar volgens mij is die sport al veel meer blessuregevoelig dan krachttraining.

toch vraag ik mij dat ook af, hoe dat zit dat al die turners/turnsters zo klein zijn/blijven.

Is er niet. Groeibelemmering schijnt wel mogelijk te zijn door met té hoge gewichten te trainen wanneer je nog volop in de groei bent. Weet niet hoe dat precies zit.

wat ik me nu afvraag is. (ben serieus voor alle duidelijkheid). als je al die gewichtheffers bekijkt op de olympische spelen bij de snacth enzo. dat zijn echt allemaal kleine manetjes. nu zijn de meeste ook chinezen enzo, die zijn nooit alte groot. maar komt dit nu door te jong te trainen? of is het omdat ze gewoon kklein zijn?

en langs de andere kant strongman, die mannen zijn ook bezig met zware gewichten maar zijn normaal gezien beresterk. komt dit dan omdat zij later beginnen?

wat ik me nu afvraag is. (ben serieus voor alle duidelijkheid). als je al die gewichtheffers bekijkt op de olympische spelen bij de snacth enzo. dat zijn echt allemaal kleine manetjes. nu zijn de meeste ook chinezen enzo, die zijn nooit alte groot. maar komt dit nu door te jong te trainen? of is het omdat ze gewoon kklein zijn?

en langs de andere kant strongman, die mannen zijn ook bezig met zware gewichten maar zijn normaal gezien beresterk. komt dit dan omdat zij later beginnen?

het is tijd voor google!!! ik ga die shit ook eens uitpluizen

Ik denk ook dat grotere personen op gebied van gewichtheffen minder kans maken vanwege de gewichtscategories.
Kleine mensen zijn altijd bevoordeeld.

toch vraag ik mij dat ook af, hoe dat zit dat al die turners/turnsters zo klein zijn/blijven.

je was me net voor met een ander vb

het is tijd voor google!!! ik ga die shit ook eens uitpluizen

turners en krachtatleten zijn denk ik meer gedreven door hun ouders/staat en beginnen dus te vroeg. 5 jaar ofzo?

strongmen beginnen mss eerst met bb of fitness op hun 16de en krijgen dan interesse in strongmen toestanden. ze zijn dan al groot en dus krimpen ze niet.

dit is dus mijn mening en is helemaal NIET wetenschappelijk ondnersteund:p al ga ik wel wat zoeken nadat ik klaar ben met studeren (herexamens weet je wel:()

ik lees hier op wat andere forums ook wat dingen die neer komen op de ze veel zware trainingen doen op jonge leeftijd.
dus eigenlijk suggereren ze dat krachttraining je groei belemmert.
ze zeggen ook dat BB op jonge leeftijd (16) later voor impotentie problemen kan zorgen...

ik lees hier op wat andere forums ook wat dingen die neer komen op de ze veel zware trainingen doen op jonge leeftijd.
dus eigenlijk suggereren ze dat krachttraining je groei belemmert.
ze zeggen ook dat BB op jonge leeftijd (16) later voor impotentie problemen kan zorgen...

Waaschijnlijk is dat alleen bij tieners die aan de AAS zijn, mischien door het vele trainen dat het bloed sneller door de aderen stroomt en zorgen voor aderverkalking in de bloedvaten bij je kruis, maar als BB eet je heel gezond dus dat lijkt me sterk!
Jaffe

Waaschijnlijk is dat alleen bij tieners die aan de AAS zijn, mischien door het vele trainen dat het bloed sneller door de aderen stroomt en zorgen voor aderverkalking in de bloedvaten bij je kruis, maar als BB eet je heel gezond dus dat lijkt me sterk!
Jaffe

dat is gewoon achterlijk tieners aan de aas. met je hormonen spelen als je ze nog niet onder controle hebt...

bij mij zit er een gast die nu 18 is maar zen eerste kuur al enkele jaren voor zen 18 heeft genomen. die gast is een beest, heeft armen die de meeste zelfs na jaren trainen nog niet hebben. maar wat het men zen lichaam heeft gedaan wil ik niet weten. hij ging enkele maanden geleden als wedstrijdvoorbereiding nog kuurtje dbol en clen nemen. zegt genoeg zeker

dat is gewoon achterlijk tieners aan de aas. met je hormonen spelen als je ze nog niet onder controle hebt...

bij mij zit er een gast die nu 18 is maar zen eerste kuur al enkele jaren voor zen 18 heeft genomen. die gast is een beest, heeft armen die de meeste zelfs na jaren trainen nog niet hebben. maar wat het men zen lichaam heeft gedaan wil ik niet weten. hij ging enkele maanden geleden als wedstrijdvoorbereiding nog kuurtje dbol en clen nemen. zegt genoeg zeker

Aas is sowieso achterlijk, je gezondheid ondermijnen om esthetische doelen te bereiken geguigt niet van ook maar enig zelfvertrouwen.
Natural BB heeft de toekomst :D!

Aas is sowieso achterlijk, je gezondheid ondermijnen om esthetische doelen te bereiken geguigt niet van ook maar enig zelfvertrouwen.
Natural BB heeft de toekomst :D!
Vind zelf dat het iets is dat je moet gebruiken na 20 jaar trainen en je dan nog niet vind dat je nog niet vergenoeg bent gekomen.. jammer alleen dat als je dat gaat gebruiken, sommige helemaal doorslaan..

'turners/gewichtheffers zijn klein doordat ze hun sport doen'
Zo moet je het niet bekijken, bekijk het omgekeerd...
Ze zijn zo goed in hun sport, net omdat ze klein zijn.
Kleine lengte zal wel handig zijn in het turnen op één of andere manier.
Bij gewichtheffers: iemand van 2 meter die 80kg weegt zal veel minder spiermassa, en dus kracht hebben dan iemand van 80kg die maar 1m60 is, maar toch zitten ze in dezelfde gewichtsklasse.
Klein zijn heeft dus gewoon zijn voordelen, get it?

Is net alsof in een ander topic reeds gezegd werd. Sprinters zijn niet buff omdat ze sprinten, ze sprinten juist omdat ze buff zijn.

(zo denk ik er dan toch over...)

'turners/gewichtheffers zijn klein doordat ze hun sport doen'
Zo moet je het niet bekijken, bekijk het omgekeerd...
Ze zijn zo goed in hun sport, net omdat ze klein zijn.
Kleine lengte zal wel handig zijn in het turnen op één of andere manier.
Bij gewichtheffers: iemand van 2 meter die 80kg weegt zal veel minder spiermassa, en dus kracht hebben dan iemand van 80kg die maar 1m60 is, maar toch zitten ze in dezelfde gewichtsklasse.
Klein zijn heeft dus gewoon zijn voordelen, get it?

Is net alsof in een ander topic reeds gezegd werd. Sprinters zijn niet buff omdat ze sprinten, ze sprinten juist omdat ze buff zijn.

(zo denk ik er dan toch over...)

klinkt natuurlijk ook logisch. al zou ik niet weten welke redenering nu klopt. wie zal het zeggen?

Zoals hierboven gezegd is, die sporters zijn net goed in hun sport door hun lengte. Bij gewichtheffers en turners is klein zijn een voordeel. Om het zo ver te schoppen in zo'n sporten is klein zijn nodig.

Dus het is niet omdat ze van jonge leeftijd al trainen dat ze klein zijn, het is omdat ze klein zijn dat ze het zo ver in hun sport gebracht hebben.

Kijk naar basketters, alle basketters in de NBA zijn groot, dus omdat je veel basket vanaf jonge leeftijd word je groot? Neen, het is omdat ze groot zijn dat ze het zo ver hebben kunnen schoppen in de sport. Het veel of weinig basketten heeft niets met je lengte te maken, alleen zal een getalenteerd basketter van 2m prof kunnen worden, maar de persoon van 1m70 die even hard traint en even getalenteerd is zal dit waarschijnlijk niet worden.

kijk bij de mr.olympia.
al die bodybuilders zijn redelijk klein naar mijn inzicht (qua lengte uiteraard.)
dat zie je bij interviews veel, dat de presentator veel groter is.

"HeyyuuhhH veuyhl teuringjonk!"

Klonk wel aardig verstandloos.

kijk bij de mr.olympia.
al die bodybuilders zijn redelijk klein naar mijn inzicht (qua lengte uiteraard.)
dat zie je bij interviews veel, dat de presentator veel groter is.

klein vult beter!

zoek maar eens het interview met Ed Van Amsterdam op Youtube.nl, daar legt hij het uit.

Terug
Naar boven