Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat fitnesscentra een tamelijk lang woord is, wordt het in Vlaanderen vaak gewoon afgekort tot "fitness". Je zegt bijvoorbeeld: "ik ga naar de fitness" (hoewel dat natuurlijk taalkundig totaal niet klopt). Als je altijd "fitness" gebruikt voor "fitnesszaak". Een meervoud van fitness is in het dialect dan soms ook "fitness(zak)en".
Ik gebruik "fitnessen" zelf niet, enkel het enkelvoud "fitness" voor een fitnesscentrum. Wat ik wil aantonen is dat er dus wel een reden is waarom dat gebruikt wordt, en dat dus niet voorkomt bij andere werkwoorden zoals "werken".

Stop eens met dat xD, werk je bij Disney XD ofzo? verschrikkelijk irritant.
Stop eens met dat xD, werk je bij Disney XD ofzo? verschrikkelijk irritant.

Vanavond twee vriendjes van elkaar in het gezicht uitgelachen, beiden zo'n 15/16 jaar oud.
Eerste: Hee wat gebruik jij allemaal?
Ik: van alles.
Hij: Ook hormonen?
Ik: wat, anabolen?
Hij: Nee man, hormonen! Van body & fitshop!
Ik lach hem uit. Hij: kijk dan:
(hij laat de "werking" zien)
Ik scroll naar de ingrediënten en ja hoor, meneer denkt even te groeien op wat kruiden met mineralen.
Hij: Nouja ik had het besteld en dacht dat jij misschien wist of het werkt.
Maatje van hem: Wat moet ik doen om aan te komen?
Ik: Veel eten.
Hij: Ja ik eet veel maar de huisarts zegt dat ik een ziekte heb waardoor ik nooit aan zal komen, maar ik moet ff vet aanzetten man.
Ik: waarom wil je in hemelsnaam vet aanzetten?
Hij: zodat ik dat om kan zetten in spieren!
Ik:![]()
;
Of nouja, ik doe het nu wel maar ben nu aan het afvallen dus ik kom nog niet echt spieren aan he 

Vandaag weer iemand die het beter weet..
Gesprekje over sporten en spierpijn enzoIemand met een bf van ongeveer 40%;
Hij: wat doe je dan?
Ik: krachttrainingOf nouja, ik doe het nu wel maar ben nu aan het afvallen dus ik kom nog niet echt spieren aan he
Hij: nou ja kan dan echt wel spieren krijgen hoor..
Ik:
(einde gesprek)![]()
Je mag me een pm sturen met een normale uitleg waarom dit dan wel kan. Wel serieus, want iemand anders probeerde dit ook en lulde zn eigen alleen maar vast.
Edit: lees wel dat hij weet wat ik doe aan afvallen en weet hoe ik eruit zie etc..
Waarom kan het wel?
Is al verschillende keren uitgelegd op dit forum dat het kan, gewoon even zoeken dus als je het zo graag wilt weten.

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om hier op te reageren want ik vind je veel te irritant en eigenwijs, maar oke:Je mag me een pm sturen met een normale uitleg waarom dit dan wel kan. Wel serieus, want iemand anders probeerde dit ook en lulde zn eigen alleen maar vast.
Edit: lees wel dat hij weet wat ik doe aan afvallen en weet hoe ik eruit zie etc..
Waarom kan het wel?
Er is ook vaker gezegd dat het alleen kan als je op onderhoud eet (ofzoiets) en met veel veel veel geduld (niet van toepassing bij mij) met AAS (niet van toepassing) en als je al heel gespierd bent (niet van toepassing).
Ik wacht op een pm![]()