Fitness Seller

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Oef..en hoe voel je je vandaag? Wel lekker loaded met carbs in ieder geval! :thumbs:

Idd goed loaded haha. Vanavond maar goed gebruik van maken. Het is dat ik aan het cleanbulken ben. Als ik aan het cutten was was dit nooit gebeurd want dat had ik mijzelf nooit vergeven :rolleyes:

Holy moly dat zijn wat kcals. Nom nom nom

Holy moly dat zijn wat kcals. Nom nom nom

Echt he :rolleyes:

@Rob en/of Marvin, en anderen die meelezen. Wat vinden jullie persoonlijk de beste manier om je bulk progress/recomp progressie bij te houden?

Ik weeg mij dagelijks en meet mijzelf 1 keer in de week a 2 weken. Taille, en wat caliper metingen. Ik probeer foto's maar ben zo slecht in poseren en foto's zien er door belichting altijd weer anders uit waardoor ik nauwelijks verschillen zie.
Ik begon op 84 kilo (einde cut), na een week onderhoud was dit 85. Na mijn eerste week boven onderhoud (maar 1800-2200 per week) was dit 86,5. De laatste 2 weken schommelt het tussen de 87 en 87,5 gemiddeld.
Taille is iets meer geworden (1,5cm) wat ik denk komt omdat ik gewoon depleted as f**k was. Caliper metingen gelijk gebleven.
Training gaan als een raket. Kracht schiet omhoog en weet elke training weer PR's neer te zetten dus dat gaat goed.
Vind het moeilijk in te schatten of ik moet bijsturen of moet laten zoals het is. Aangezien ik zo veel kracht win en gewicht omhoog gegaan is eet ik niet te weinig. Ik zit dus op een cal overschot van zo'n 1800-2200 per week. Niet te gek dus. Clean as f**k (op gister na). Maar ik heb zulke gewicht uitschieters dat mijn gewicht totaal niet betrouwbaar is. Kan zo opeens 88,9 wegen en later die week 86,3. Een week gemiddelde klopt dan al niet meer.
Ik ga nu maar af van de spiegel en kleding etc. In de spiegel lijkt alles goed te gaan en lijkt het alsof ik wat massa aan het pakken ben. Kleding gaat rond mijn taille juist wat losser zitten (riem een gaatje strakker etc :S)
Ben bang dat ik te veel eet ook al is het naar zo weinig boven onderhoud.

Hoe doen jullie dat?

Planning per 2 weken :p

Ok, ik ben ook een weegschaal junk maar eigenlijk moet je gewoon je resultaat op 2 weken bekijken. Ik gebruik woensdag
als leidraad. Dan ben ik mijn extra gewicht van het weekend kwijt, maar nog niet zoveel als op vrijdag. Dan heb ik een
mooi gemiddelde.

En dan maak je gewoon voor 2 weken voer. Alles in de diepvries/potjes/etc ... en je eet enkel dat. Als je dan een
uitschieter hebt zoals gisteren, wacht je gewoon 2 a 3 dagen voor je je weegt.

Hm ok misschien moet ik dat ook maar eens doen. Dus je weegt je wel dagelijks maar gebruikt eigenlijk alleen de woensdag om per 2 weken je resultaat te bekijken? En pakt in geval van uitschieter, niet de woensdag maar een andere dag.

Het eten dat gaat prima. Op een dag als gister na wat sporadisch is eet ik verder clean en eigenlijk altijd wat ik moet eten en niet meer of minder. ben ook absoluut niet ontevreden over mijn resultaat en ook absoluut niet bang voor mijn gewichtstoename. Ik wil meer proberen te begrijpen hoe ik moet adjusten wanneer ik dit wel word en hoe ik bepaal of ik moet adjusten.

Als jij je gewogen hebt en je merkt na 2 weken een bepaald verschil in gewicht. Hoe ga je daar dan mee om? Heb je bijvoorbeeld een limiet waarvan je zegt, meer dan dit mag ik niet zwaarder worden in 2 weken want dat is te veel? Waarop je dan je voeding voor de volgende 2 weken aanpast?
Verder gebruik je dus geen vet callipers en omtrekken om je plan mee aan te passen?

Gemiddeld mag je aannemen dat je per 2 weken tussen 0.5 & 1kg (1.5kg bij beginners) mag aankomen.
Meer hoeft het niet te zijn. Hou je lifts ook wat in de gaten. Zolang je blijft sterker worden, kan je zo goed
als zeker zijn dat er ook VVM bijkomt.

En nope, geen callipers, geen meetlinten. Bijvoorbeeld: de ene dag zie je bv mijn sokken in mijn kuiten staan,
dan weet ik dat ik veel vocht bijheb. Als je dan aan de slag gaat met meetlint of calliper heb je een heel
vertekend beeld imo

Geen de spiegel checken en je riem in de gaten houden is voldoende :)

Ok thanks man. Zeer nuttige info. Ik kan mij wel vinden in jou kijk daarop, hoewel ik niet zo ervaren ben als jij en mijn eigen lichaam ook niet zo goed ken als jij je eigen lichaam kent maar dat is een kwestie van tijd en observeren.

Nog een laatste vraag. Ik train nu een goed jaar serieus. Dat wil zeggen dat ik een idee heb van wat ik doe, en wat ik binnen krijg. Waarvan dat hele jaar dus eigenlijk alleen maar gecut.
Daarvoor heb ik verdeeld over de afgelopen 3 jaren ongeveer een jaar getraind zonder enige vorm van schema en voeding. Geen squats, deads etc.. Geen progressive overload etc of u berhaupt gewichten bijgehouden. Wel mijn hele leven al een basketballer op ok niveau.

Val ik nu nog in de beginner categorie denk je? Mag ik die 1,5 per 2 weken pakken bijvoorbeeld? Persoonlijk denk ik dat ik er nog in zit gezien mijn pr regen van de laatste weken en de niet al te impressive weights en het lichaam dat daar bij hoort. Wil niet te snel gaan maar ook weer niet mijn eigen easy gains in de weg gaan zitten als het niet hoeft.

Ok thanks man. Zeer nuttige info. Ik kan mij wel vinden in jou kijk daarop, hoewel ik niet zo ervaren ben als jij en mijn eigen lichaam ook niet zo goed ken als jij je eigen lichaam kent maar dat is een kwestie van tijd en observeren.

Nog een laatste vraag. Ik train nu een goed jaar serieus. Dat wil zeggen dat ik een idee heb van wat ik doe, en wat ik binnen krijg. Waarvan dat hele jaar dus eigenlijk alleen maar gecut.
Daarvoor heb ik verdeeld over de afgelopen 3 jaren ongeveer een jaar getraind zonder enige vorm van schema en voeding. Geen squats, deads etc.. Geen progressive overload etc of u berhaupt gewichten bijgehouden. Wel mijn hele leven al een basketballer op ok niveau.

Val ik nu nog in de beginner categorie denk je? Mag ik die 1,5 per 2 weken pakken bijvoorbeeld? Persoonlijk denk ik dat ik er nog in zit gezien mijn pr regen van de laatste weken en de niet al te impressive weights en het lichaam dat daar bij hoort. Wil niet te snel gaan maar ook weer niet mijn eigen easy gains in de weg gaan zitten als het niet hoeft.

Moet je gewoon allemaal testen kerel :)

Probeer eens in het begin met die 1.5kg. Merk je dat je te snel een blubber buik krijg, zak je een 500kcal.
per 2 weken. Maar probeer je niet vast te pinnen op kcals per dag. Kijk echt over de hele 2 weken van
weegmoment naar weegmoment.

• Like
Waarderingen: Cman
Ok thanks ga ik doen bedankt man :thumbs:

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

Epic bro training (met mijn vriendin:rolleyes:) gedaan in Basic-Fit Arnhem zuid. Zoals gezegd eens mee met mijn vriendin die die daar allerlei groepsdingen doet.

Brotrain

Pullups
10xbw neutral grip
10xbw hammer grip
8xbw chinups
6xbw wide grip
6xbw hammer grip

Incline bench press
10xbar
12x60 (mits 20kg bar)
8x80
5x90 PR
4x90
4x90
Geen idee of de bar een normale 20kg bar is. Leek iets dunner. Maar als dat zo was dan heb ik zelfs een PR gedrukt :S

Chest Press
12x40
12x50
8x60
8x60
7x60
Zoiets dacht ik. Plate loaded technogym spul wel mooi

DB Pullover
12x18
12x20
8x22
8x24
6x26

Skullcrushers
12x20 (zonder stang)
10x20
Voelde zwaar maar gee idee wat die stang weegt

BB Bicep curl
12x20
Dropset
12x20
10x15
9x10
Ook gewichten zonder stang

En nog ff pullups tot faal voor ik de deur uit liep.

Opzich wel een ok gym. Maar toen ik bonnen kwam was alles bezet en dan mis ik meteen mijn homegym alweer. Geen wachtrij en voel me niet bezwaard om een bench een half uur bezet te houden.
Denk dat ze raar staat te kijken als ik daar ga deadliften. Squatrek ook niet gezien terwijl dat wel vermeld staat. Tenzij ze die smith bedoelen.
Heeft wel weer wat om in de gym te staan tussen anderen mensen. Maar toch aan de andere kant is het fijn om je eigen gym te hebben thuis.

Prima training!

Beetje UB meets "waar ik zin in had train" Niet echt een duidelijk doel ofzo haha. Incline bench was wel ff lekker.

---------- Toegevoegd om 07:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:49 ----------

Vandaag squatten. Helaas nog niet op mijn adidas power perfect 2 schoenen. Nog niets van gehoord van adidas zelf behalve een bevestiging. Dus nog maar ff op de allstars vanavond.

LB is 10 keer soepeler dan het ooit geweest is sinds ik nu 2 weken 4-5 keer per week ff de tijd neem om te stretchen en foam rollen. Dat merk ik echt tijdens squatten, maar ook deadliften. Deadllift techniek is ook zoveel beter geworden puur door wat betere mobility in mijn LB. DL voelt nu ook echt als een LB oefening. Hams, quads, glutes ik voel alles.
Kan niet anders dan dat dat ook met basketball een positief effect gaat hebbe.

Nu focussen op de squat. De enige van de 4 big lifts waar ik nog niet tevreden over ben. Maar gezien mijn gains op de andere 3 moet deze ook snel omhoog gaan.

Nice, post ook eens je eten :) ben altijd benieuwd wat anderen eten :P

Denk ook wel eens om naar de gym te gaan... enkel om al eens wat variatie te hebben. Maar zodra ik dan weer
aan mijn vroegere gyms denk vol superdudes en oude cardioqueens is mijn zin ook snel over :p

Denk ook wel eens om naar de gym te gaan... enkel om al eens wat variatie te hebben. Maar zodra ik dan weer
aan mijn vroegere gyms denk vol superdudes en oude cardioqueens is mijn zin ook snel over :p

Ja de variatie was wel welkom. Net ff wat makkelijker om dropsets te doen etc. Thuis moet ik de dumbells elke keer ombouwen etc. Maar idd veel rare lui.
En het ergste nog. Als ik train en jokers doe en nog een rule of 50 set. Dan ben ik zo maar 45min bezig met 1 oefening. Ik zie mijzelf als 45min een bench bezet houden in de sportschool...

Nice, post ook eens je eten :) ben altijd benieuwd wat anderen eten :P

Voeding vandaag op een sportdag:

12:00
160gram volkoren macaroni + blikje makreel op water (130g uitgelekt)
3 boterhammen met verdeeld over de boterhammen 150g kipfilet (beleg plakjes)
2 mandarijnen
100g cherry tomaten

18:00
avondeten (~750 cals)
Kan vanalles zijn. vlees/aardappel/groenten. of een rijstgerecht, of een pastagerecht of wraps.

19:00
Intra workout een banaan

20:30-21:30
500ml chocomel (PWO)
140g rijst
200g kipfilet (muscle meat)
100g doperwten
30ml ketjap manis

Totale macro's
~3358 cals 227e/441k/69gv

Beetje UB meets "waar ik zin in had train" Niet echt een duidelijk doel ofzo haha. Incline bench was wel ff lekker.

---------- Toegevoegd om 07:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:49 ----------

Vandaag squatten. Helaas nog niet op mijn adidas power perfect 2 schoenen. Nog niets van gehoord van adidas zelf behalve een bevestiging. Dus nog maar ff op de allstars vanavond.

LB is 10 keer soepeler dan het ooit geweest is sinds ik nu 2 weken 4-5 keer per week ff de tijd neem om te stretchen en foam rollen. Dat merk ik echt tijdens squatten, maar ook deadliften. Deadllift techniek is ook zoveel beter geworden puur door wat betere mobility in mijn LB. DL voelt nu ook echt als een LB oefening. Hams, quads, glutes ik voel alles.
Kan niet anders dan dat dat ook met basketball een positief effect gaat hebbe.

Nu focussen op de squat. De enige van de 4 big lifts waar ik nog niet tevreden over ben. Maar gezien mijn gains op de andere 3 moet deze ook snel omhoog gaan.

Wat voor stretches doe je precies als ik vragen mag?

Wat voor stretches doe je precies als ik vragen mag?

Niet heel speciaal, een soort circuitje:

Ik begin met hip flexor stretches. 15 seconden met handen plat naast voorste been, en dan 15 seconden met lichaam rechtop en handen de lucht in (net yoga). Daarna switch ik van been.

Daarna een quad stretch.
e2pate2.gif

Alleen dan op een lagere bench zodat ik met mijn knie de grond raak. 15 seconden goed stretchen per kant.

Vervolgens een hamstring stretch 1x20 seconden. Zitten op een bench met gestrekte benen, hakken op de grond. En dan als het ware je bekken kantelen. Als je het goed doet rekt dit je hams erg op.

Daarna doe ik 25 glute/ham bridges om de glutes los te krijgen.

En nog even kort schouder stretches.

En dit doe ik dan 2 keer.

Daarna pak ik uitgebreid mijn LB met een foam roller:

Kuiten
Hams
Hip flexors
Quads
Glutes
ITBands

Ik heb een zittend beroep en had veel last van mijn LB en dan vooral heupen (flexors) pijn en beperkte mobility overall. Nu ik dit een goede 1,5 week doe is het stukken beter.

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

Zojuist een mail gekregen dat mijn power perfect 2 schoenen geleverd zijn :)

Vanavond dus daarop squatten, ben benieuwd.

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Cycle 2 Dag 18

15 min LB stretch en foamrolling

Squats
5xbar
5x37.5
5x45
3x55
3x65
3x72.5
(3+) 7x82.5
Joker +5% 3x87.5
Joker +10% 3x92.5
Gestop hierna. Ging net. Mijn record van 105 voelt ver weg maar weet bijna zeker dat dat niet good form was.

Squat rule of 50
8x65
8x65
7x65
8x65
6x65
6x65
Assistance

Dragon flags
6x
4x :fire: f**k me
Kan ze niet helemaal perfect nog maar probeer ze wel. Zo recht mogelijk en anders iig de negative.

Ab wheel rollout
10xbw
8xbw

Planks
2min PR
1,5min
Het is maar abs en assistance maar toch een PR. 2min plank damn dat burn..

Feedback: Man ff wennen zeg met de squat schoenen. Als eerste kan ik zeer gecontroleerd naar beneden bewegen en ook veel harder uitduwen zonder te gaan wiebelen :thumbs: Wat meteen ook zorgt dat ik de juiste spieren pak. Maar hierdoor merk ik pas echt vermoeide benen.. Voel zelfs mijn glutes echt goed voor het eerst en mijn kuiten... Ik denk voor zover ik dat na 1 training kan vertellen dat ik nu de juiste vorm heb en daarom als het zwaar word ook niet meer kan cheaten. Denk dat ik dat voorheen wel wat deed. Voorover leunen, beetje good morning erin etc.
Ik ging kapot nu dus haha. Lage gewichten en toch stuk gaan. Nu squat ik pas echt denk ik.
Maaaaar ik heb nu het idee dat ik comfortabel squat, dus nu kan ik weer gaan programmen en opbouwen :thumbs:

Wat vinden jullie van mijn vorm. Was de 92,5 van vandaag, zwaar zat voor mij atm..

http://www.youtube.com/watch?v=q25mQciosh4&list=UUTLT1lEn_nThdjdEBUebYGw

t.o.v. vorm op sokken een paar maand terug met 87,5:

http://www.youtube.com/watch?v=ZkvKtY_8Jao

Oogt veel stabieler en ook wat dieper vind ikzelf. Wat denken jullie?

Squats zijn in ieder geval diep genoeg. Al heb ik wel het idee dat je ietwat ver voorover leunt nog.

Wat betreft je progress zou ik wekelijks je gewicht en taille bij houden en maandelijks de rest van de afmetingen met caliper/meetlint.

Squats zijn in ieder geval diep genoeg. Al heb ik wel het idee dat je ietwat ver voorover leunt nog.

Wat betreft je progress zou ik wekelijks je gewicht en taille bij houden en maandelijks de rest van de afmetingen met caliper/meetlint.

Ja klopt ik denk ook dat ik iets ver nog voorover leun. Kniieen komen wel heel ver voorbij mijn tenen. Mobility blijven vergroten. Zit nog met een ontiechelijke knoop in mijn linker quad. Word als een stuk losser maar die is nog steeds stijver dan de andere.
En ik moet nog ff wennen aan de schoenen. En dit was ook gewoon zwaar voor mij.
Moet wel zeggen dat ik echt spierpijn heb nu, vooral mijn hams en glutes voel ik erg goed t.o.v. squats zonder de schoenen.

Vanmorgen woog ik maarliefst 88,2 kilo :o Word niet vetter heb ik het idee, maar ben wel massa aan het pakken zie ik. En elke week pr's dus tja gaat nog goed vind ik.

Toch maar ff wel een extra dag op onderhoud vandaag:

12:00
160g volkoren pasta +130g makreel
2 mandarijnen
100g cherry tomaatjes

18:00
Avondeten ~750

19:00
Intra workout een banaan

20:30-21:30
500g kwark
50g casseine (Fluff)