AndroidHealthClinic

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

ok nice, buttwink is het dus. nu eens kijken hoe ik er vanaf kom ;)

---------- Toegevoegd om 12:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

ok lees dit: gewoon meer concentreren op juiste uitvoering dus :) zal vrijdag eens goed opletten met licht gewicht!

But first, I need to acknowledge a very common misconception that's out there. 90% of the time when you ask on a forum about what causes butt-wink you will get some combination of "you just need to improve the mobility/flexibility of your hamstrings/hips/glutes/(fill-in-the-blank)." (Examples: here, here, here, and here) As the theory goes, your inflexibility is preventing you from keeping your hips back, thus by becoming more flexible you will magically start hitting the right bottom position every time.

This is entirely the wrong way to think about it. Look again at the video posted above of the guy demonstrating butt-wink. Does he look particularly inflexible to you? The correct answer is "no", you will always be able to squat deeper with buttwink than without it, no matter how flexible you are, and you won't necessarily be able to control it better by becoming more flexible either.

• Topic Starter Topic Starter
Ja. Veel schijnt tussen de oren te zitten. Het actief nadenken dat je de boel aanspant (core, glutes etc) Gaat echt om een soort MMC.
Stretchen is wat dat betreft een added middel. Zo zie en lees ik het iig. ik doe het puur omdat ik last heb van mijn flexors en niet per se om de buttwink te fixen.
Ik zie mijn "probleem" dan ook als 2 ledig. Buttwink (APT erbij) en algemene stijfheid in LB.

damn, die ATP ziet er ook bekend uit... hoe weet ik zeker of ik dit heb? podoloog?

damn, die ATP ziet er ook bekend uit... hoe weet ik zeker of ik dit heb? podoloog?

Denk eerder een fysio. Heeft niet veel met je voeten te maken maar ook weer je luie abs/glutes (posterior chain)
FF iemand laten kijken van de zijkant of de broekrand test doen: Loopt de rand van je box naar boven naarmate hij naar achter gaat of blijft hij horizontaal. Er van uitgaande dat je uberhaupt je box normaal draagt :P

ok zal eens kijken! thnx :)

Cycle 2 Dag 11

15 min stretching

OHP
5x20
5x25
3x30
5x40
3x45
(1+) 7x50 VPR Lekker
Joker 1x60 fail..
Voelde me sterk en dacht dat hij er wel in zat maar niet dus.. Helaas.

OHP Rule of 50
9x40
9x40
7x40
8x40
6x40
5x40
Done

Assistance

Wide grip pull-ups
10xbw (88)
10xbw
8xbw
6xbw
Niet ontevreden weer wat repjes meer en bw ook iets omhoog.

Bent over lat raise
12x7.5
12x7.5

Skullcrushers
12x22.5
10x22.5

Duur: 65min

Feedback: Ging opzich lekker. Jammer van die fail op de joker maar die 60 gaat snel komen. Was al halverwege mijn voorhoofd kreeg net mijn hoofd er niet onder. No leg drive uiteraard.
Nu nog even meer stretchen en weer ff foam rollen

Pak vandaag een extra LB training. Nog ff squatten. Wel wat lager in gewicht en wat meer op herhaling zodat ik nog wat meer vorm kan pakken. En uiteraard weer ff stretchen en foam rollen. Heb het idee deze week wel wat grote slagen gemaakt te hebben qua mobiliteit.
Deels het motorieke aansturen van de juiste delen en deels wat flexibiliteit erbij.

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

Daarbij reset ik mijn Squat vanaf volgende cycle. FF terug in gewicht zodat ik vorm voorop kan zetten. Is ff klote maar beter nu aanpakken zodat ik op een juiste manier squat en naar de 200 kan gaan.
Long term > short term
Niet naar maar ff 5rm van 92,5 terug naar 77,5. Binnen 3 cycles weer terug op dit gewicht. Als het echt te makkelijk voelt pak ik gewoon +10kg voor de volgende cycle.

Ook voeg ik op de Deadlift en Squat dag de Good morning toe als assistance

Ok, ik heb dus dezelfde problemen als jij,... ben net een struisvogel en de lijn van mijn short is schuin as hell.... :(
squat vanochtend gefilmd maar het lijkt nergens op.... grappig dat ik nu na 12 jaar opnieuw moet leren squatten :D

ga de fysio maandag wel even op de hoogte stellen, kan hij er wat mee doen.

Ok, ik heb dus dezelfde problemen als jij,... ben net een struisvogel en de lijn van mijn short is schuin as hell.... :(
squat vanochtend gefilmd maar het lijkt nergens op.... grappig dat ik nu na 12 jaar opnieuw moet leren squatten :D

ga de fysio maandag wel even op de hoogte stellen, kan hij er wat mee doen.

Dat is klote. Het is relatief makkelijk op te lossen hoor. Een kleine buttwink tijdens het squatten schijnt ook helemaal niet erg te zijn. Er zijn top olympische lifters die letterlijk met hun ballen op de grond zitten en ook een kleine buttwink hebben. Ik heb er zelf geen last van als in geen lower back pain. Mara ik squat ook pas een jaar dus ik kan het makkelijk(er) opnieuw leren dan wanneer je het al een hele tijd verkeerd doet.

Vandaag een lekker squat sessie gehad:

Extra workout

20 min static stretching en foarm rollen

Squats
2x10xbw ATG (balls on the ground) lekker nog wat stretchen
10xbar
10x60
7x70
6x80 (laatste rep 3 sec pause)
2x90 Pfaw zielen zwaar zeg
2x90
5x60 (pasued)
5x60 (paused)

Good mornings
5xbar
10xbar
10x30
10x40
8x40
Was nog even zoeken naar juiste gewicht. Maar damn thight hammies.. :fire:

Feedback: Ging echt stukken beter. In ieder eval geen pijn aan mijn flexors. Dus stretchen en foam rollen blijven doen. Ook knieen voelde goed en heb het idee dat ik een stuk minder voorover leun. Dat heb ik al gewonnen deze week. Nu doorzetten!
Ik denk dat ik ook gewoon te zwaar gesquat heb voorheen, althans de vorm heb ik nooit heel veel aandacht aan besteed dus denk dat ik daar heel wat steekjes heb laten vallen op hoger gewicht.
Ik heb mijn laatste set van 90 gefilmd. En daar zag ik wel weer dat ik voorover begon te leunen. Maargoed daar werk ik nu dus aan. Zwakke hams/glutes ook vandaar dat ik gm's toegevoegd heb aan mijn LB dagen. Merk ook dat het trucje, je tenen omhoog trekken, helpt om met de hiel af te zetten.
Ik gebruik deze 90 als mijn 90%1rm volgende cycle. Aangezien dat het hoogste gewicht is waarbij ik de beweging netjes uit kan voeren. En als het veel te laag is moet ik dus in staat zijn hele hoge repouts neer te zetten.
Gaat goed komen met de squat. Van onbewust-onbekwaam naar bewust-onbekwaam. Nu bewust-bekwaam worden en en zo lang doorgaan tot het vanzelf onbewust-bekwaam word. Motivatie is hoog!

Cycle 2 Dag 12

Deadlift
5x70
5x75
5x87.5
5x110
3x125
(1+) 5x140 Prima! Straps om
Joker 1x150 PR
Joker 1x155 PR
Trillende beentjes maar lekker hoor. 160 zat er miss nog wel in. Maar voor een volgende keer

Deadlift rule of 50
6x110
10x110 (straps om)
8x110
6x110
7x110
6x110
7x110
6x110
Done. Kapot!

Assistance

Ab wheel rollouts
3xf

Nog wat abwerk

Feedback: Damn sterke training. Vrijdag op zaterdag een familiefeest met veel bier gehad. Dikke biergains gemaakt :rolleyes:
Maar techniek zo goed onder de knie nu dat alles een stuk lichter leek. Rom ook een stuk korter door een beter techniek. En echt uit de benen gedeadlift waardoor ik gewoon trillende beentjes had aan het eind. Blij met de PR's. Op naar de 200 :p

godver wat een dl volume, sick hoor!

• Like
Waarderingen: Cman
Gewicht gaat wat snel omhoog. Weet niet of het gewoon vocht is etc of ook vet. Kan bijna niet zo snel.
Startte op 84 kilo einde cut 2 weken geleden. Na een weekje onderhoud al op 86. Nu nara een weekje licht bulken zelfs 88.
In 2 weken 4 kilo zwaarder :S

Maargoed wel dikke PR's aan het neerzetten dus dat is goed. Ik kijk het maar even aan nog. In de spiegel oog ik niet vetter. Vocht I guess ???

Laatst bewerkt:
damn hard train man... en 4kg op 2 weken? Lijkt me ook sterk als dat allemaal vet zou zijn ;)

damn hard train man... en 4kg op 2 weken? Lijkt me ook sterk als dat allemaal vet zou zijn ;)

Thanks. Heb ook in geen tijden spierpijn gevoeld zoals vandaag. Vooral in mijn upper back en traps. Maar die Rule of 50 is wel echt lekker om te doen vind ik.

Stevige repout en mooie jokersets:D:D

• Like
Waarderingen: Cman
Vandaag start week 4 van cycle 2. Geen deload meer na een enkele cycle zoals voorheen maar meteen door naar een nieuwe cycle en daarna pas een deload. Een cycle duurt nu dus 7 weken in plaats van 4 voorheen.

Komende 3 weken past nog precies, week 4 deload zal ik moeten doen op Gran Canaria waar ik 2 weken zit. Probeer daar wat hard te lopen en veel bw oefeningen te doen om toch een beetje bezig te blijven (al is het maar voor de mind) Daarna weer volle bak er tegenaan.

Vooralsnog geniet ik echt van het cleanbulken. Gister een low cal, low carb dag gehad (~2200 cals) Gewicht zit nu rond de 87. Voel me sterker dan ooit en ben dan ook keihard pr's aan het breken. Op alles behalve squats na nu nieuwe pr's gezet en techniek ook verbeterd. Pijntjes zijn weg.
Op m'n quads al een cm gepakt sinds einde cut en ook een cm op m'n armen.

Probeer dit weekend foto's te maken ter vergelijking

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:19 ----------

Cycle 2 Dag 13

Bench Press
5x35
5x45
3x52.5
5x57.5
5x65
(5+) 7x75
Ok

Bench Press Rule of 50
12x57.5
12x57.5
11x57.5
8x57.5
7x57.5
Done

Assistance

Chin ups
bwx10
bwx10
bwx7
bwx8
Helaas wat minder als normaal.

DB Row
12x22.5
12x22.5
Verhogen

Concentration Curls
12x12.5
12x12.5
Strict, verhogen

Duur:68min

Feedback: Damn merkte dat ik nog wel wat vermoeid was van de heftige Deadlift sessie van Zondag. Maar target gehaald +2 reps. Geen PR maar ondanks vermoeidheid prima repout. Ook Rule of 50 lekker gedaan. Assistance ging wisselend. Chins wat minder dan normaal dankzij vermoeide rug nog van zondag, maar DB rows gingen dan weer beter dan normaal. En ook de concentration curls gingen veel beter dan normaal.

Vandaag toch maar een rustdag. Dagje op onderhoud eten.

Nog steeds rond de 87-88. Ga de weegschaal maar een beetje laten voor wat het is. Zal wel mijn gewicht blijven loggen maar het schommelt zo erg bij mij. In de cut was dit ook al het geval.
Snap niet dat mensen 0,1-0,3 per week aan kunnen komen. Ik zou dat niet eens kunnen meten. Al eet ik een week hetzelfde dan nog schommelt mijn gewicht alle kanten op.

Ik merk dat als ik in de bulk carbcycle ik na 4 weken misschien 500 gram ben aangekomen :p ik bulk dan ook elke dag hoog in carbs :) kom ik ongeveer 500gr per week aan, zit ik wel op 4500 Kcal per dag.

Terug
Naar boven