AndroidHealthClinic

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Ik merk dat als ik in de bulk carbcycle ik na 4 weken misschien 500 gram ben aangekomen :p ik bulk dan ook elke dag hoog in carbs :) kom ik ongeveer 500gr per week aan, zit ik wel op 4500 Kcal per dag.
Hmm

Ik zit op trainingsdagen op 3350 (4 keer per week) en 2 rustdagen (2750) en 1 low cal low carb rustdag (2200)
Lijkt mij niet overdreven veel. Toch schommelt mijn gewicht best erg. Maar wellicht dat het even tijd nodig heeft voor ik wat stabiel word.

Die trainingsdagen zijn high carb ~450g, rustdagen ~300 en low carb dag <100g. Met de basis IF standaarden als lower vet ~66g op trainingdagen en rustdagen en higher fat ~110g op de low carb dag.

Mijn onderhoud is 2750. Echter is dit wel gebaseerd op een week met 2 keer bbal. Dat heb ik nu niet dus mijn onderhoud zal nu ff lager liggen. Maar dan nog zit ik nu niet heel veel boven onderhoud zo'n +1800-2000 per week. Dat kan toch niet te veel zijn al?

pff, sounds awesome! 4500kcals, hnnnng

Echt he haha wtf 4500. Als ik dat doe zit ik in een week weer op 100kg :rolleyes:

Zit er over te denken om de power perfect 2 schoenen te bestellen. Denk dat het mijn squat zeker ten goede gaat komen tezamen met het rekken wat ik nu doe.
Ik heb alleen wel eens schijfjes geprobeerd te gebruiken en dat ging voor geen meter, maar dat had denk ik meer te maken met positie.

Laatst bewerkt:
Echt he haha wtf 4500. Als ik dat doe zit ik in een week weer op 100kg :rolleyes:

Zit er over te denken om de power perfect 2 schoenen te bestellen. Denk dat het mijn squat zeker ten goede gaat komen tezamen met het rekken wat ik nu doe.
Ik heb alleen wel eens schijfjes geprobeerd te gebruiken en dat ging voor geen meter, maar dat had denk ik meer te maken met positie.

Zak nu op recomp naar 3800 - 4000, merk gelijk dat ik wat eten mis hahaha :D

Om je hielen wat op te hogen? werkt dat? Merk dat mijn rug ook pijn gaat goed met leg press.... jij ook last van??

Morgen weer benen, zal eens warm draaien met het verbeteren van mijn squattechniek.... moet ook minder diep om vorm te behouden, anders draaien mijn bekken alsnog...

Zak nu op recomp naar 3800 - 4000, merk gelijk dat ik wat eten mis hahaha :D

Om je hielen wat op te hogen? werkt dat? Merk dat mijn rug ook pijn gaat goed met leg press.... jij ook last van??

Morgen weer benen, zal eens warm draaien met het verbeteren van mijn squattechniek.... moet ook minder diep om vorm te behouden, anders draaien mijn bekken alsnog...

f**k man en ik denk al fatty te worden op 4x3400 per week FML :<

Nee ik heb totaal geen last van mijn rug gelukkig. Nooit gehad. Met het omhoogkomen uit diepte kan ik moeilijk afzetten met mijn hak/hiel. Het gewicht schuift naar de voorkant van m'n voet waardoor ik logischerwijs minder hard uit kan duwen en constant moet corrigeren en dus minder efficiënt squat. Dit schijnt met goede squatschoenen opgelost te zijn door de verhoogde hak. Daardoor kan je meer naar achter leunen en dus ook beter uit drukken.

Ondanks een kleine buttwink nooit last van mijn rug. Is ook persoonsgebonden lees ik. Voor sommigen is een buttwink veel gevoeliger en kwalijker dan voor een ander. Ik kan wel tot iets beneden parralel squatten zodner buttwink. Pas bij ATG krijg ik een buttwink.

Ben je nog bij je fysio geweest?

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Zit te denken om op de bench en press dagen de pullups en chins van 4x10 naar 5x5 te switchen en dan weighted. Wat denken jullie? Progress is dan wat beter te meten en programmen denk ik.

Zojuist toch maar de Power Perfect 2 schoenen van adidas besteld. Gewoon via adidas.nl te bestellen tegenwoordig en ook voor maar 100 euro.

Zag wat topics op het forum over de schoen en een paar louchere sites waar ze voor 150 te koop zijn. Nou nu dus ook gewoon via adidas zelf :D

Ik zal eens met schijfjes squatten, kijken of wat uitmaakt. Buttwink laten filmen maar zelf als ik me hard concentreer op mijn houding "winkt" hij nog altijd een beetje.. blijven oefenen dus :)

Fysio update: Ik moet mijn gluten dagelijks oprekken, hij heeft ze ook hard gemasseerd. Verder standaard rug losgemaakt.
Merk dat ik zowel bij squat/deadlift als legpress mijn rug overbelast raakt. Kan ook deels zijn dat ik wat te veel train (5-6 dagen per week) binnenkort maar even deloaden en volume wat droppen. Ook misschien maar even 3 dagen achter elkaar rust pakken.

Merk vooral dat mijn linker kant van de onderrug pijnlijker is dan de rechter kant.

lol, nog even en dan neem ik je log gewoon over :)

• Like
Waarderingen: Cman
Ik zal eens met schijfjes squatten, kijken of wat uitmaakt. Buttwink laten filmen maar zelf als ik me hard concentreer op mijn houding "winkt" hij nog altijd een beetje.. blijven oefenen dus :)

Fysio update: Ik moet mijn gluten dagelijks oprekken, hij heeft ze ook hard gemasseerd. Verder standaard rug losgemaakt.
Merk dat ik zowel bij squat/deadlift als legpress mijn rug overbelast raakt. Kan ook deels zijn dat ik wat te veel train (5-6 dagen per week) binnenkort maar even deloaden en volume wat droppen. Ook misschien maar even 3 dagen achter elkaar rust pakken.

Merk vooral dat mijn linker kant van de onderrug pijnlijker is dan de rechter kant.

lol, nog even en dan neem ik je log gewoon over :)

Schijfjes vond ik echt klote. Maar meer ook omdat het positioneren niet helemaal lekker is.

Ik rek ook dagelijks mijn glutes tegenwoordig. En foam roll ze ook. Vanavond weer squatten, eens kijken hoe dat nu gaat na een week actief stretchen en foam rollen. Ook een heel stuk lager in gewicht deze cycle beginnen zodat de vorm iig weer klopt.
Brotip: probeer ook je hams te rekken. Maar dan niet zeg maar staand (stiff legged) de grond proberen te raken, maar gewoon te zitten op een stoel, je hakken met gestrekte benen of ligt gebogen op de grond zetten, en vervolgens je glutes naar achter te duwen (of eigenlijk je heup te kantelen) Als jet het goed doet voel je dat goed in je hams en net ff wat hoger dan normaal. Voordeel is ook dat je dit op kantoor gewoon achter je bureau kan doen zonder dat iemand het ziet. Zo rek ik een paar keer per dag ff.

Ja de load zal ook zeker een invloed hebben.

Log is er ook voor om info uit te wisselen en ervaringen te delen toch? I dont mind :) Leer ik ook weer wat van.

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Cycle 2 Dag 14

15 min static stretching en foam rollen

Squats
5xbar
5x37.5
5x45
3x55
5x60
5x67.5
(5+) 7x77.5
5x77,5
Extra setje. Gewoon weer high bar squats

Squats Rule of 50
11x60
10x60
9x60
9x60
7x60
4x60 (paused)

Assistance

Knees to elbows
12xbw
11xbw

Ab Wheel rollouts
10xbw
8xbw

Planks
1,5min
1.5min

Core word sterker merk ik :)

Feedback: Keek erg uit naar de training en het resultaat van het stretchen en foam rollen van de afgelopen week. Resultaat is super. Hip flexor pijn is gewoon helemaal weg, ook heup pijn bijna helemaal weg. Alleen laatste setje van rule of 50 wat gevoelig. Heb ook het idee dat ik nu pas echt mijn quads laat werken. Balans is goed, bar gaat nu in een rechte lijn up and down. ROM lijkt kleiner en dus makkelijker daardoor. Let beter op ademhaling en dus core bij de beweging. Borst veel beter omhoog (flexibeler) waardoor ik echt met mij hielen kan pushen. Benieuwd hoe het gaat met de adidas power perfect schoenen.
Wel goed dat ik even terug in gewicht ben. Ik moet er maar aan geloven dat ik gewoon erg zwak ben in mijn quads. Ondanks dat ik mijn hele leven al basketbal op niveau.
Zijn het de gewichten waar ik denk dat ik had moeten zijn? Nee, maar iig neem ik de moeite de techniek goed te hebben en mijn lichaam goed te onderhouden. Dan maar een jaar keihard knokken voor die 135kg squat.

top thnx 4 the tip! gelijk een paar keer per dag doen dan maar :)

Cycle 2 Dag 15

10min stretchen

Press
5x20
5x25
3x30
5x35
5x40
(5+) 9x47.5 Easy VPR
Joker +5% 5x50
Joker +10% 5x52.5 VPR
Joker +15% 5x55 VPR
Hier maar gestopt 5x57,5 zat er niet in. Ga alleen jokers doen op rep target van die week. Dus of 5 of 3 of 1. Anders ken ik mijzelf en ga ik elke week voor een 1rm :rolleyes: Wel erg sterk gezien mij 1rm train van vorige week op 1x57,5.

Press Rule of 50
14x35
9x35
9x35
8x35
5x35
5x35
Prima

Assistance

Weighted pull ups wide grip
5xbw+3,3 (belt niet meegerekend)
5xbw+5,8
5xbw+8.3
4xbw+10,8
5xbw+8.3
Lekkere pull ups zo :thumbs: Slow controlled

BOR Rear lat raise
12x7.5
12x10
10 starten volgende keer

Barbell curls
12x27.5
8x30
Prima

Feedback: Sterke training! 80 graden in mijn homegym voor mijn gevoel maar echt een sterke training.

Cycle 2 dag 16

15 min stretching en foarmrolling

Deadlift
5x70
5x75
3x90
5x97.5
5x112.5
(5+) 8x130 (straps) VPR
Joker +10% 5x142.5 VPR
Bam! Die 15% joker zat er niet in dus ook niet gedaan. Straps op de repout en joker.

Deadlift Rule of 50
12x97,5
8x97,5
10x97,5 mixed grip
8x97,5
6x97,5
6x97,5

Assistance

Wat kort ab werk. TE warm gewoon.

Feedback: Prima training weer lekker volume gedraaid en weer een nieuw VPR te pakken. Nu afkoelen

ziet er goed uit man :)

Thanks. Gaat ook echt lekker de laatste tijd. Merk dat ik op elke oefening sterker word op squat na maar ben er van overtuigd dat ik snel weer boven de 100 zit.
Nog 15 kilo pakken op mijn DL voor het eind van het jaar gaat makkelijk lukken. Dan heb ik mijn target voor dit jaar al gehaald op 170kilo.
Zit ook maar 7,5kilo van mijn 65kilo target OHP af.
En 10 kilo van mijn 100kg bench target.

Deze targets moeten allemaal als ik zo doorga met voeding en goede training geen probleem zijn voor eind van het jaar.

Ben alleen bang dat ik de 130kilo squat niet ga halen maar ik ga er wel voor.

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:17 ----------

Cycle 2 Dag 17

Bench Press
5x35
5x45
3x52.5
3x60
3x70
(3+) 6x77.5 VPR
Joker +5 3x82.5 Easy VPR
Joker +10% 3x85 VPR! Bam!
Laatste rep was een semi gevecht maar nog wel een nette rep. 2 weken geleden nog een nieuwe 1rm op 90 gezet. Nu al een weer een nieuw 3rm op 85. Gainz lekker!

Bench Press rule of 50
12x60
9x60
8x60
7x60
7x60
7x60

Assistance

Chin ups
5xbw+10,8
5xbw+15,8
4xbw+20,8 Toch lekker!
4,5xbw+15.8 :o
5xbw+13,3
Voelt beter 5x5 weighted dan alleen bw. No kipping whatsoever, wederom slow controlled. Belt weegt 0,8kg trouwens vandaar rare nummer.

DB Row
10x25
8x25

DB Concentration curls
12x15
8x15

DB Side lat raises
12x7.5
12x7.5
Triceps al goed zuur van de bench dus iso niet gedaan. Doe ik donderdags erbij. Side delts erbij gepakt.

Feedback: Erg blij dat ik aan het clean bulken ben. Power word elke week groter. Kan ik echt ff van genieten na een jaar cutten. Gewicht gaat goed ook. Na de eerste 2 weken 2 kilo bijgekomen aan vocht en glycgeen denk ik. Stabiliseert de laatste tijd zo rond de 86,5. Prima, Einde cut was het zo'n 84. In 3,5 week 2.5 kilo inclusief die eerste vocht/glycogeen gains. Prima denk ik zo.

Laatst bewerkt:
Vandaag een low cal low carb rustdag.

Morgen een full body pakken. Mijn vriendin wil graag dat ik een keer met haar mee ga naar Basic Fit bij ons in Arnhem waar zij allerlei groepsles dingen volgt. Dus maar ff een FB doen.

Hier staan een paar stevige training man. Top

Mooie VPR's gepakt man! Die jokers lonen zeker de moeite!:thumbs:

Vind die chinups ook nog goed sterk!:D

Gisteravond een epic full r*tard eet moment gehad :o

Als ik de 5000 cal gehaald heb zal het me niet eens verbazen. Was een low cal low carb toch tot bij het avondeten een flesje rose openging.
Vervolgens 3/4 pak chocolate chip kookies en een pak oreos op met wat chips on the side :o

Voor het eerst in tijden dat ik zoveel gegeten heb haha :eating:

Einde middag met mijn vriendin mee naar Basic Fit hier in Arnhem omdat zij dat graag wil. Dus ff niet in mijn homegym maar daar trainen. Pas gewoon een fullbody do whatever you want training vandaag.

Gisteravond een epic full r*tard eet moment gehad :o

Als ik de 5000 cal gehaald heb zal het me niet eens verbazen. Was een low cal low carb toch tot bij het avondeten een flesje rose openging.
Vervolgens 3/4 pak chocolate chip kookies en een pak oreos op met wat chips on the side :o

Voor het eerst in tijden dat ik zoveel gegeten heb haha :eating:

Einde middag met mijn vriendin mee naar Basic Fit hier in Arnhem omdat zij dat graag wil. Dus ff niet in mijn homegym maar daar trainen. Pas gewoon een fullbody do whatever you want training vandaag.
Oef..en hoe voel je je vandaag? Wel lekker loaded met carbs in ieder geval! :thumbs:

Terug
Naar boven