Ik zal eens met schijfjes squatten, kijken of wat uitmaakt. Buttwink laten filmen maar zelf als ik me hard concentreer op mijn houding "winkt" hij nog altijd een beetje.. blijven oefenen dus
Fysio update: Ik moet mijn gluten dagelijks oprekken, hij heeft ze ook hard gemasseerd. Verder standaard rug losgemaakt.
Merk dat ik zowel bij squat/deadlift als legpress mijn rug overbelast raakt. Kan ook deels zijn dat ik wat te veel train (5-6 dagen per week) binnenkort maar even deloaden en volume wat droppen. Ook misschien maar even 3 dagen achter elkaar rust pakken.
Merk vooral dat mijn linker kant van de onderrug pijnlijker is dan de rechter kant.
lol, nog even en dan neem ik je log gewoon over
Schijfjes vond ik echt klote. Maar meer ook omdat het positioneren niet helemaal lekker is.
Ik rek ook dagelijks mijn glutes tegenwoordig. En foam roll ze ook. Vanavond weer squatten, eens kijken hoe dat nu gaat na een week actief stretchen en foam rollen. Ook een heel stuk lager in gewicht deze cycle beginnen zodat de vorm iig weer klopt.
Brotip: probeer ook je hams te rekken. Maar dan niet zeg maar staand (stiff legged) de grond proberen te raken, maar gewoon te zitten op een stoel, je hakken met gestrekte benen of ligt gebogen op de grond zetten, en vervolgens je glutes naar achter te duwen (of eigenlijk je heup te kantelen) Als jet het goed doet voel je dat goed in je hams en net ff wat hoger dan normaal. Voordeel is ook dat je dit op kantoor gewoon achter je bureau kan doen zonder dat iemand het ziet. Zo rek ik een paar keer per dag ff.
Ja de load zal ook zeker een invloed hebben.
Log is er ook voor om info uit te wisselen en ervaringen te delen toch? I dont mind

Leer ik ook weer wat van.
---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------
Cycle 2 Dag 14
15 min static stretching en foam rollen
Squats
5xbar
5x37.5
5x45
3x55
5x60
5x67.5
(5+) 7x77.5
5x77,5
Extra setje. Gewoon weer high bar squats
Squats Rule of 50
11x60
10x60
9x60
9x60
7x60
4x60 (paused)
Assistance
Knees to elbows
12xbw
11xbw
Ab Wheel rollouts
10xbw
8xbw
Planks
1,5min
1.5min
Core word sterker merk ik
Feedback: Keek erg uit naar de training en het resultaat van het stretchen en foam rollen van de afgelopen week. Resultaat is super. Hip flexor pijn is gewoon helemaal weg, ook heup pijn bijna helemaal weg. Alleen laatste setje van rule of 50 wat gevoelig. Heb ook het idee dat ik nu pas echt mijn quads laat werken. Balans is goed, bar gaat nu in een rechte lijn up and down. ROM lijkt kleiner en dus makkelijker daardoor. Let beter op ademhaling en dus core bij de beweging. Borst veel beter omhoog (flexibeler) waardoor ik echt met mij hielen kan pushen. Benieuwd hoe het gaat met de adidas power perfect schoenen.
Wel goed dat ik even terug in gewicht ben. Ik moet er maar aan geloven dat ik gewoon erg zwak ben in mijn quads. Ondanks dat ik mijn hele leven al basketbal op niveau.
Zijn het de gewichten waar ik denk dat ik had moeten zijn? Nee, maar iig neem ik de moeite de techniek goed te hebben en mijn lichaam goed te onderhouden. Dan maar een jaar keihard knokken voor die 135kg squat.