AndroidHealthClinic

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag een lower cal rustdag. Denk dat ik na de vakantie mijn foodplan iets bij moet gaan stellen. Blijf een beetje hangen in gewicht (87,5-88). De rustdagen cals iets uppen denk ik. Helemaal omdat er dan weer 2 keer per week basketball bij komt en ik zowiezo dus meer ga verbranden. Eerst maar ff kijken wat de schade van de vakantie word.

Denk dat ik na de vakantie ook eens een belt aan ga schaffen om te kijken hoe dat is. Alleen voor repout en joker sets.

Gaat wel lekker met trainen :thumbs:

Goede squats man, good job! :thumbs:

• Like
Waarderingen: Cman
Vandaag OHP. Gaat sterk omhoog deze oefening. Ben benieuwd of ik kan pushen voor die 65kg vandaag. Dat is meteen mijn target voor dit jaar. Die is dan al binnen. Niet gedacht zo snel te gaan aangezien ik het minst snel groeide op de OHP.

Heeft iemand nog goede tips wat betreft belts? Wil er 1 aanschaffen.

Thanks ga er wel voor ja! Nice belt en goed stukje om ff gelezen te hebben thanks.

can't go wrong with Titan ;)

Zelf heb ik al jaren een Gasp. Is imo ook voldoende

http://www.muscletotaal.nl/accessoires/gasp-training-belt.html

Ik heb Titan wrist wraps en die bevallen zeer goed. Voor zover er iets mis kan zijn aan een wrist wrap. Lees net in het stukje van Dave hierboven dat dubbele pins irritant kunnen zijn bij het vastmaken vind jij dat ook?
Die belt die jij linkt is net ff wat goedkoper weer dan die van fortius.

Ik heb Titan wrist wraps en die bevallen zeer goed. Voor zover er iets mis kan zijn aan een wrist wrap. Lees net in het stukje van Dave hierboven dat dubbele pins irritant kunnen zijn bij het vastmaken vind jij dat ook?
Die belt die jij linkt is net ff wat goedkoper weer dan die van fortius.

Vind het sowieso al maar dubbel wat hierboven in dat artikel staat.

En nee, ik heb nooit last met 2 pins. En vind het toch net wat beter aansluiten zo

Vind het sowieso al maar dubbel wat hierboven in dat artikel staat.

En nee, ik heb nooit last met 2 pins. En vind het toch net wat beter aansluiten zo

Hmm ok thanks. BEdankt voor jullie input hier kan ik wat mee :thumbs:

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Net alsvast gestretched. Alleen nog ff foamrollen voor de training vanavond. Hierbij merkte ik wederom iets op en wil nu wel eens weten wat het is.

Heb het ook in de blessure sectie gepost maar misschien dat iemand die hier meeleest een idee heeft:

Hallo allen,

Ik heb een vraag over de combinatie knie/quad flexibiliteit. Ik heb een wat mindere linker knie door wat vroegere basketball blessures en algehele zwakkere joints en daarbij horende flexibiliteit.

De laatste tijd heb ik veel gewonnen met statisch stretchen en foamrollen. Ik merk dat ik flexibeler word en ook een heel stuk minder last heb van sommige joints daardoor. (Heupen vooral)
Nu merk ik tijdens squatten, deadliften en basketballen vrij weinig van mijn slechtere knie. Maar wel tijdens 1 van de oefeningen in mijn stretch routine. Ik stretch mijn quads met deze oefening:

Voer ik deze uit met mijn rechterknie kan ik vrijwel door stretchen tot mijn glutes mijn hak raken. Doe ik het met mijn linkerknie kom ik een paar cm te kort en voel ik een pijnlijk getrek aan mijn buitenkant links en binnen in mijn knie. Alsof een pees ontzettend hard aan mijn knieschijf trekt. Ik voel dan ook eigenlijk alleen mijn knie en nauwelijks mijn quad.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er eventueel aan kan doen? Functioneel heb ik er gelukkig geen last van maar goed kan het ook niet zijn.

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:43 ----------

Cycle 2 dag 19

OHP
5x20
5x25
3x30
5x40
3x45
(1+) 6x52.5 VPR
Joker +10% 1x57.5 Easy
Joker +20% 1x62.5 PR
Joker +25% 1x65 PR Hebben!

OHP Rule of 50
12x40
10x40
9x40
7x40
6x40
6x40

Assistance

Wide grip weighted pullups
5xbw+3.3
5xbw+3.3
5xbw+3.3
5xbw+3.3
5xbw+3.3
Damn voel m'n schouders eerder moe worden. Kapot.

Bent over rear lat flyes ss side lat raises
12x12.5 ss 7x12.5
12x12.5 ss 6x12.5

Skullcrushers
13x20
12x20
Pak ze al zwaar zat met de press maar ff wat lichtere setjes.

Feedback: Met die 65 OHP mijn doel voor dit jaar al gehaald! Misschien dus iets te safe ingezet al had ik al moeite met 52,5 op een gegeven moment dus ik dacht dat die 65 wel ff zou duren. Maar toch nu al gepakt. Ongeveer 10 maanden geleden begonnen met een lege barbell en SL 5x5 en nu hier :thumbs: Blijf gewoon knallen de rest van het jaar. Op naar die 1xBW press!

Training vandaag zit er niet meer in. Vlieg vannacht voor 15 dagen naar gran canaria en moet nog wat dingen voorbereiden. Plus ben kapot. Toe aan een deload wat dus mooi uitkomt.

Tot over 2 weken allemaal en trainze!

Fijne vakantie bro, geniet ervan! Niet te druk maken om trainen; in 2 weken ga je niet veel verliezen. Just enjoy life bro! :D

Thanks man gaat goed komen!

1x95 bench en 1x65 OHP, gaat de goede kant op man! Na de vakantie lekker die 3-cijferige bench pakken :D!

Zo terug van vakantie.

Damn wat een harde tegenvaller meteen zo in de regen en kou thuis te komen. Op de canarische eilanden niet kouder dan 30 geweest en geen wolkje of regen gezien.
Super vakantie gehad!

Lekker bruin geworden maar helaas ook dikker.. Dacht dat het wel mee zou vallen maar het dagelijkse alcoholgebruik :rolleyes: zou ook niet geholpen hebben.

Wat betreft trainingen nog wel e.e.a. aan bw oefenignen gedaan in de vorm van circuitjes pullups/pushups/abs etc maar niet heel speciaal.
Tot mijn grote schrik stond ik dan ook op 91,9kg vanmorgen.. Deze week even op onderhoud eten en ff kijken wat vocht is en wat niet.
Ga nog 1 maal een Wendler cycle doen icm bulk. 6 weken. In die 6 weken hoop ik ook mijn target BP van 1x100 te halen en DL target van 1x170 te halen wat beide moet kunnen. Alleen de squat van 130 lijkt me niet haalbaar in die 6 weken.
Daarna, vanaf ongeveer oktober ga ik weer een cut inzetten. Vorige cut niet laag genoeg geindigd zoals jullie wel weten maar wel moeten bulken omdat ik zo lang al aan het cutten was en er überhaupt niets over zou blijven. Ik heb er tot nu toe deze bulk fase duidelijk massa in de vorm van spier bij weten te plakken en een kijken wat ik over 6 weken nog kan pakken en wat dat uiteindelijk na weer een cut gaat betekenen.

welcome back.. :D! 1x100kg bench gaat je wel lukken :) zal een leuke mijlpaal worden.

Welkom terug en wederom succes!:D

Terug
Naar boven