Fitness Seller

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

Ja ben benieuwd iig een leuke mijlpaal ja. Alleen geen idee hoe mijn kracht is op het moment. Voel me alleen bloated as f**k :rolleyes:

We zullen het zien, je hebt zo te horen zat koolhydraten kunnen laden.. :D!
En bloated is niet erg, tenzij je een of ander bodyweight oefening PR zou willen zetten hehe.

• Topic Starter Topic Starter
Cycle 3 Dag 1

Bench Press
5x35
5x45
3x55
5x57.5
5x67.5
(5+) 7x77.5 VPR
Joker +5% 4x82.5
Te overmoedig na 2 weken vakantie toch die joker proberen. Helaas een rep short dus maarja.. Weer geleerd niet te overmoedig te worden.

Rule of 50 Bench Press
14x57.5
11x57.5
9x57.5
8x57.5
8x57.5

Assistance

Weighted chins 5x5
bw+10.8x5
bw+10.8x5
bw+10.8x5
bw+10.8x4
bw+10.8x4
bw = 92,5 ongeveer totaalgewicht zo rond de 103 kilo. Niet ontevreden evengoed.

DB row
10x27.5
8x27.5

BB curl
10x27.5
8x27.5

DB Side lat raises

10x10
8x10

Feedback: Man weer ff inkomen na 2 weken niets gedaan te hebben behalve eten, drinken en wat wandelen en zwemmen. Intensiteit was wel weer lekker en focus ook. Wil het beste maken van deze 6 weken cycle om echt die 100 bp en 170 DL te pakken.
Daarna weer een goede cut.
Merk dat mijn volume werk altijd in verhouding lager ligt dan 3rm of 1rm. Stel een 95kg 1rm bench zou een theoretische 90kg 5rm betekenen pak ik die dan vaak maar 85 bijv terwijl ik die 95, 1rm wel pak. En andersom uiteraard.

Cycle 3 Dag 2

20min stretching & foamrolling

Squats
5x37.5
5x47.5
3x57.5
5x62.5
5x70
(5+) 9x80 VPR
Joker +10 5x87.5 Prima
Wow nice repout! Goed voor het vertrouwen. De 92,5 joker even gelaten. Denk dat hij er wel in zat maar niet helemaal zeker en beter ff opbouwen weer.

Squat Rule of 50
10x62.5
8x62.5
8x62.5
6x62.5
7x62.5
6x62.5
5x62.5

Assistance

Planks
1min high low (afwisselen op onderarmen en omhoog naar voorligsteun)
1min knees to elbow

Side crunches
30x per kant
30x per kant

2 setjes op de rug benen en upper back van de grond en trappen met de benen. Geen idee hoe het heet.
2x1min

Feedback: Prima workout. Vorm met squats spot on. ATG en nergens last van qua pijntjes. Erg blij mee. Lekker bouwen naar die 1,5xbw squat.

Zo, zo! Er worden mooie VPR's gepakt na de vakantie!:thumbs: Draai weer gevonden qua training en voeding?

Zo, zo! Er worden mooie VPR's gepakt na de vakantie!:thumbs: Draai weer gevonden qua training en voeding?

Thanks marvin. Ja aardig herpakt. Voeding iig meteen weer op orde na 2 weken niet aan macros en cals gedacht te hebben. Trainingen ook aardig goed. Mis nog net ff dat ene speciale intensiteit "klikje" of hoe je het noemen wil waardoor je net ff iets sterker bent. Focus iig wel meteen goed.

Ben benieuwd naar je pics. Wanneer verschijnen de pics van alle deelnemers eigenlijk?

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Zie nu al dat je er al een paar hebt staan. Droog man damn! Nice!

3. Wanneer, waar en hoe?

Deze fotowedstrijd start op maandag 25 augustus 2014 in de [Link niet meer beschikbaar]. Alle leden van dit forum kunnen deelnemen aan de stemming zolang ze aan de regels voldoen. De stemming duurt precies zeven dagen. De deelnemer met de hoogste score zal, na controle op eerlijkheid van de punten, door de forumleiding aangeduid worden als winnaar. De winnaar wordt bekendgemaakt op 1, of indien deliberatie nodig is, 2 september.
:)

Cycle 3 Dag 3

OHP
5x22.5
5x30
3x35
5x37.5
5x42.5
(5+) 10x50 BAM VPR
Joker +10 5x55
Joker +15% 5x57.5 VPR
Heerlijke repout en en lekker die vpr op 57,5.

OHP Rule of 50
14x37.5
9x37.5
9x37.5
6x37.5
6x37.5
6x37.5

Assistance

Weighted pullups
bw+5.8x5 Wide grip
bw+5.8x5 Wide grip
bw+5.8x5 Neutral grip
bw+x5 Neutral grip
bwx5 close grip pff
Verbazend makkelijk op de close grip na. Ophogen maar volgende keer.

Bent over rear at raise
11x12.5
9x12.5

DB concentration curls
12x15
8x15

Feedback: Lekkere train weer. Kracht weer op volle toeren! Tricep iso's niet gedaan. Hoewel ik geen bb ambities heb vind ik het wel leuk als alles er leuk uit ziet. Merk dat ik door alle zware presses al stuk grotere triceps heb. Horseshoe vorm zit er in etc. Allemaal zonder echt iso's te doen. Love de compounds :)

Zojuist weer eens even wat metingen gedaan:

Quads meet ik op ongeveer 2/3 omhoog vanaf mijn knie. Daar waar aan de achterkant mijn glutes beginnen. Dus de tape zit achter net onder mijn bil en dan rond. Dat is de juiste positie denk ik?
Biceps op de "peak" voor zover ik die heb.
Taille net boven de navel

Quads 63 cm
Biceps 38 cm
Taille 84
Gewicht 90,5 kg

Quads zijn goed gegroeid de laatste tijd. Ook biceps van 36,5 naar 38. Taille ook gegroeid met ongeveer 4-5 cm sinds start bulk. Maar zit ik niet zo mee.
Begin duidelijk resultaat te zien ook nu. Trainingen gaan heel goed en kracht word alsmaar groter. Hoewel ik nog steeds een vetbuikje heb omdat ik niet doorgecut heb begin ik ook goede schouders, borst en rug te zien. Nog ff door bulken en wat massa pakken. Daarna zal een cut oof veel meer voldoeining geven denk ik omdat er dan tenminste wat spier verschijnt.
Bulk iig door tot de 100+ bench en 170+ deadlift. Afhankelijk van hoe dicht ik bij de 130kg squat zit kijk ik of die toch nog wil pakken of eerst weer een cut inzet.

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Cycle 3 Dag 4

20 min stretching & foam rolling

Deadlift
5x70
5x77.5
3x95
5x102.5
5x117.5
(5+) 10x135 Holy f**k VPR
Joker +10% 5x147.5 VPR
BAM lekker aangezien mijn current 1rm op 155 staat erg blij met die 5x147,5 na ook al die 10x135 VPR. Misschien dat de 1x170 er al in zit deze helft van de cycle. Dit is ook beltless aangezien ik die nog niet heb dus een belt zou ook nog wat extra moeten helpen als ik die heb.

Rule of 50 Deadlift
12x102.5
10x102.5
9x102.5
10x102.5
9x102.5
Pronated grip voor zolang het de setjes niet in gevaar brengt, daarna over op mixed en indien nodig straps. Verder alleen de werksets met straps en zoveel mogelijk pronated of mixed.

Assistance

Hanging knee raises
10x
10x

Ab wheel rollout
8x
6x
Damn haat deze oefening pff..

Side oblique crnches
2x30 per kant

Feedback: Stretchen en foam rollen was weer ff nodig na 3 dagen niet gesport te hebben. Ben erg blij dat ik het foamrollen en stretchen ontdekt heb. Heb geen chronische pijntjes meer. Vandaag hoorde eigenlijk bij vorige week maar heb nu vakantie en ben druk bezig met de 1e verdieping van ons huis. Verfen, behangen dingen ophangen etc. Dus kwam ff niet aan sporten toe.
Vandaag dus dag 4 van week 1 inhalen. Op power perfects gedeadlift om eens te kijken hoe dat ging. Heb het gevoel dat ik nog net ff wat meer power uit mijn legs kan halen met ze aan.

Damn, rule of 50 ook op de deadlift, sick!
Je hebt voor de zomer al een tijdje gecut toch, of verwar ik je met iemand anders?

Damn, rule of 50 ook op de deadlift, sick!
Je hebt voor de zomer al een tijdje gecut toch, of verwar ik je met iemand anders?

Ja voor zolang het gaat en ik geen dingen voel die ik niet hoor te voelen pak ik die rule of 50 ook op de deadlift. Maar gaat een moment komen dat het te killing word denk ik. Helemaal in de 531 week.

Klopt ik ben aug vorig jaar serieus begonnen met gewichten naast competitie basketball wat ik 2 keer in de week doe. vanaf dat moment tot juni dit jaar gecut met 2 maanden ergens daartussen een kleine bulk/recomp. 8 maand cut 2 maand bulk/recomp Echt te lang.. maar wel van 100+ kilo met +25% bf naar 84 op ongeveer 14 15%.
Nog steeds een buikje en moet nog een keer gaan cutten maar moest wel gaan bulken want er bleef niets over. En geen spijt van tot nu toe.

Begrijpelijk ;)
Na mijn cut van -11kg op 5,5 maanden wou ik ook graag bulken omdat ik me slap voelde, me fysiek er belabberd uit begon te zien en de kracht flink tegen begon te vallen.
Snap jouw punt dus helemaal, aangezien jouw cut veel langer duurde dan dat met een veel grotere BW drop :thumb:
Voel me zelf ook beter nu en geef je groot gelijk; cutten kan altijd nog, een kleine break om wat massa te pakken is niks mis mee.
Merk je dat het je fysiek ook beter doet?

Ah kijk dan snap je idd wat ik bedoel :thumbs:
Vooral het slap worden en voelen sucks vond ik.
Ja merk absoluut dat het mijn fysiek goed doet. Alles begint te groeien op de goede manier. Al haal ik de meeste voldoening uit het neerzetten van pr's en sterker worden.
Nog ff en dan ga ik toch wel weer cutten. Alleen dit keer niet veel langer dan 2 maandjes ofzo. Om daarna licht te bulken voor een laatste goede cut voor de zomer van 2015. Zo lang moeten cutten als wat ik heb gedaan wil ik nooit meer.

Ben wat gewicht aan het verliezen. Afgelopen 1,5 week op wat ik dacht mijn onderhoud is gegeten maar begin toch iets te droppen in gewicht weer. Vanaf vandaag ff weer goed eten/bulken. Werd wakker vanmorgen met best wat honger. Normaal eet ik pas rond 13:00-14:00 voor het eerst (IF) Maar had het nu echt even nodig zeg. Misschien door de training van gister.

Zo beginnen met nog meer afplakken en voorstrijken.. Daarna bench train.

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:23 ----------

Cycle 3 Dag 5

Bench Press
5x35
5x45
3x55
3x62.5
3x72.5
(3+) 6x80 VPR
Joker +10 3x87.5 VPR
Lekkere VPR. Bench gaat langzaam omhoog maar gaat iig omhoog. Joker op 3x92,5 zat er niet in dus niet gedaan.

Bench Press rule of 50
14x62,5
10x62.5
9x62.5
7x62.5
5x62.5
5x62.5

Assistance

Weighted Chinups
bw+20,8x4
bw+16,3x5
bw+10,8x5
bw+10,8x4
bw+5,8x5
Pff rug nog kapot van de deads van gister. Viel niet mee maar lekker doorgegaan. bw+20,8 is toch 110+ chinup, niet ontevreden mee.

DB Rows
12x20
12x20
Rug al zo gaar als wat dus door de deads en chins. Daarom ipv op 27,5 ff 2 setjes op 20 gedaan.

DB side lat raises
12x10
8x10

DB standing hammer curls
16hh(per hand)x10kg
16x10
ff mijn onderarmen kapot maken

DB tricep extensions
12x10
Doe eigenlijk nooit triceps iso's omdat ze door het benchen al hard gepakt worden maar had er ff zin in om ze leeg te pompen.

Feedback: Voelde me niet helemaal fit. Beetje koppijn, denk van alle verfluchten etc van de laatste dagen. Toch weer vpr's neergezet dus nog steeds omhoog en op naar die 100 bench. Verdere lekker train. ff wat extra assistance gedaan voor fun. Chins toch lekker met die +gewichten.

Vandaag staan squats op het programma. Gisteren een rustdag genomen omdat mijn lower back nog wat vermoeid was en ik dat niet ten koste van de squats wilde laten gaan.

Verder vandaag weer verven.. :rolleyes:

Gisteren een IIFYM dagje op onderhoud gehad qua voeding:

13:00
160g volkoren penne
blikje tonijn op water
100g cherry tomaten
2 mandarijnen
150g kipfilet beleg
3 volkoren sneetjes

19:30
Foe yong hi
160g kipsate in pindasaus
1 loempia uit de oven
1 wolkentoetje
200g kipfilet

~2700 cals 200/325/70

Kwam ff zo uit qua tijd en planning

Cycle 3 Dag 6

Squats
5x37.5
5x47.5
3x57.5
3x65
3x75
(3+) 5x85 Tja VPR
Joker +10% 3x92.5
Zat niet veel in vandaag. Shit happens.

Squats rule of 50
7x65
7x65
7x65
7x65
7x65
7x65
4x65
4x65
Man was ff een mentale barrire om hem toch af te maken..

Assistance

Dragon flag negatives
5x
5x
Trek zowat mn bench uit elkaar.. Echt de meest intense ab oefening die er is vind ik.

Planks
2x1min met variaties

Feedback: Squats blijven mijn zwakste oefening. Waar iedereen doorgaans snel gained op squats gaat het bij mij maar bar traag.. En is het zelfs aardig achteruit gegaan tijdens mijn cut. Gaat nu wel weer gestaag omhoog maar de 5x5x105 die ik ooit deed lijkt nog ver weg. Maargoed door blijven gaan! Ik ga nu ATG en met good form en toen niet. Een belt aanschaffen om mijn zwakkere core te ondersteunen is ook geen slecht idee.
Was er vandaag mentaal ook niet helemaal bij en dat merk ik meteen tijdens een training. Vooral met squatten heb ik echt focus nodig en vertrouwen.

Cycle 3 Dag 7

OHP
5x22.5
5x30
3x35
3x40
3x47.5
(3+) 8x52.5 VPR hoppa
Joker +10 3x57.5
Joker +15% 3x62.5 VPR

OHP Rule of 50
15x40
9x40
10x40
9x40
7x40

Assistance

Weighted pullups
5xbw(~91)+10
5xbw+10
4xbw+10
5xbw+5
5xbw+5

Feedback: Dagen aan het klussen in huis. Laatste week van mijn vakantie goed benut. Verven, behangen etc. Was kapot maar wilde toch ff trainen. Alleen de pullups gedaan kwa assistance. Rest ff een keer niet, ff zitten nog voordat het weekend voorbij is.
Ging goed. Rammen op die OHP. Groei het snelst in kracht met deze oefening. 3x62,5 is echt lekker waar ik laatste 5/3/1 week nog een 1rm pr op 65 neergezet heb. Op naar die 70kg. Pullups ook lekker.
Heb het idee dat mijn schouders+back het snelst aan het groeien zijn atm.

Man, man! Die rul of 50 op de squats! Dat zul je gevoeld hebben de dag erna!

Goed dat je ondanks het klussen gewoon bent blijven trainen!:thumbs:

• Like
Waarderingen: Cman
Man, man! Die rul of 50 op de squats! Dat zul je gevoeld hebben de dag erna!

Goed dat je ondanks het klussen gewoon bent blijven trainen!:thumbs:

En of.. De rule of 50 squats en deadlifts voel ik 3 dagen lang vaak haha.. Die zijn echt killing voor mijn LB. Vragen ook echt wat van mijn herstel vermogen merk ik. Ben benieuwd hoe dat gaat met basketball. Dat begint deze week weer en betekent dat ik 2 keer per week basketball erbij krijg weer dus dat zal mijn herstel ook wat drukken.

Maar groei wel echt goed op die rule of 50. Ja ik word ook wat fatty door het bulken (you would not approve Marvin :P) maar bouw ook relatief snel massa op de laatste tijd. Maar toch hoop ik snel mijn doelen te halen zodat ik weer wat kan gaan cutten voor ik met echt vet voel.

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:08 ----------

Vandaag toch maar een rustdag. Ik loop 1 dag achter met mijn schema. Waar vandaag eigenlijk de 5/3/1 bench staat moet ik nog de 3x Deadlift doen van week 2.
Echter ben ik nog best vermoeid van de trainingen en al het klussen van de afgelopen weken en heb ik morgen ook weer mijn eerste basketball training van het seizoen. Als ik vandaag ga deadliften ben ik morgen niks waard dus ff slim zijn en dan maar later (woensdag) inhalen.

Zoals ik eerder al zei ben ik van plan na de huidige cycle weer een cut te starten. Mits ik de 1x00 bench haal en de 1x170 deadlift. MP target al gehaald en daar ga ik overheen. Hoop nog de 1x70 te pakken deze cycle. Alleen squat blijft wat achter, de 1,5 bw squat ga ik op dit gewicht nog niet halen deze cycle ben ik bang (1x135kg)

Heb een kilo of 5-6 gepakt deze bulk (inc vakantie kilos) Opzich aardig wat in 9 weken. Misschien wat te veel al heb ik echt goede gains gemaakt in zowel kracht als spiergroei denk ik zelf.
Wil nog wel doorbulken maar heb nog steeds wat vet dat er af moet en wil niet heel 2015 weer bezig zijn met cutten..

Ik zou graag wat meningen proeven van degene die mij volgen qua schema voor de cut icm Wendler. Ik weet dat er een paar wendler fanaten zijn hier. Ik ben van plan wat langzamer te cutten dan mijn eerste cut zodat ik niet weer keihard terugval in kracht (en motivatie daardoor)
Zit alleen een beetje met wat voor schema ik aan zou houden. Wendler blijven doen zonder jokers? Denk dat ik nog wel even door kan gaan als ik alleen voor de target reps ga (dus niet voor een PR push elke laatste werkset)
Rule of 50 pak ik nu op het gewicht van de 1e werkset van die training. Ik zou dat kunnen verlagen naar bijv altijd 50% van de max van die training en dan 5x10 ipv 50 hh op wat voor manier dan ook. Kan ook van rule of 50 afstappen en naar 5x5,5x3 of 5x1 BBB overstappen maar dat is ook to much denk ik.
Of is het beter helemaal van wendler af te stappen?

Doel is dus een betere cut te doen qua krachtverlies beperken dan vorige cut.

---------- Toegevoegd om 09:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:00 ----------

Zoals ik eerder al zei ben ik van plan na de huidige cycle weer een cut te starten. Mits ik de 1x00 bench haal en de 1x170 deadlift. MP target al gehaald en daar ga ik overheen. Hoop nog de 1x70 te pakken deze cycle. Alleen squat blijft wat achter, de 1,5 bw squat ga ik op dit gewicht nog niet halen deze cycle ben ik bang (1x135kg)

Heb een kilo of 5-6 gepakt deze bulk (inc vakantie kilos) Opzich aardig wat in 9 weken. Misschien wat te veel al heb ik echt goede gains gemaakt in zowel kracht als spiergroei denk ik zelf.
Wil nog wel doorbulken maar heb nog steeds wat vet dat er af moet en wil niet heel 2015 weer bezig zijn met cutten..

Ik zou graag wat meningen proeven van degene die mij volgen qua schema voor de cut icm Wendler. Ik weet dat er een paar wendler fanaten zijn hier. Ik ben van plan wat langzamer te cutten dan mijn eerste cut zodat ik niet weer keihard terugval in kracht (en motivatie daardoor)
Zit alleen een beetje met wat voor schema ik aan zou houden. Wendler blijven doen zonder jokers? Denk dat ik nog wel even door kan gaan als ik alleen voor de target reps ga (dus niet voor een PR push elke laatste werkset)
Rule of 50 pak ik nu op het gewicht van de 1e werkset van die training. Ik zou dat kunnen verlagen naar bijv altijd 50% van de max van die training en dan 5x10 ipv 50 hh op wat voor manier dan ook. Kan ook van rule of 50 afstappen en naar 5x5,5x3 of 5x1 BBB overstappen maar dat is ook to much denk ik.
Of is het beter helemaal van wendler af te stappen?

Doel is dus een betere cut te doen qua krachtverlies beperken dan vorige cut.

Als je heel langzaam cut en je mindset goed houdt moet je zelfs kracht kunnen winnen de eerste paar cycles tijdens je cut. Maar uiteindelijk komt er een kantelpunt waarbij je te weinig voeding consumeert om nog je targets te halen.

Jokers kun je in mijn optiek gewoon blijven doen, maar niet zoals ik deed structureel..alleen als je een goede repout te pakken hebt of alleen in de laatste week (op zoek naar nieuwe 1RM's..)

Terug
Naar boven