AndroidHealthClinic

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

Lekkere VPR's nog man!! Low carb/high fat+protein recepten komen toch vaak neer op groenvoer met vlees/kip en misschien wat noten. Totaal afhankelijk van je macro's kun je infitten wat je wilt IMO van spareribs tot koolvis..

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere VPR's nog man!! Low carb/high fat+protein recepten komen toch vaak neer op groenvoer met vlees/kip en misschien wat noten. Totaal afhankelijk van je macro's kun je infitten wat je wilt IMO van spareribs tot koolvis..

Thanks man.

Hnnnng spareribs. Tja miss iets met vlees doen.

Zo goed als klaar met het kluswerk in huis. Afgelopen weekend lopen kloten met motief behang. Wat een gekloot ze helemaal klaar mee. Kwam 1,5 baan te kort dus dat moet nog aankomende weekend. Daarna weer ff genoeg aangepakt in huis.

Hierdoor icm eerste week werken weer is voeding en training er een beetje bij ingeschoten. Maar 3 van de 4 trainingen gedaan vorige week. Liper er al 1 achter. Begin vandaag opnieuw met week 3 zodat alles weer klopt. En ook voeding weer op de rails.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:48 ----------

Zojuist mijn spullen binnen.

Had een goede actie voor "waar lach jij om in de sportschool" Gelukkig dat ik een homegyn heb:
Nieuwe belt is nog zo stug als wat. Maar toch ff om gedaan strak voor de feeling (niet gewend) Maar kreeg hem net vast, niet nadekend dat hij ook weer los moet. Omdat hij zo stug is serieus 20 min rondgelopen door huis vloekend om de belt weer los te krijgen haha... :rolleyes:

Platform snel in elkaar gezet. Echt perfect kan nu makkelijk deadliften zonder de vloer te slopen (zolder)Bar is ook super fijn. Merk meteen het verschil t.o.v. de oude kroon bar waar ik mee trainde. Bar is iets dunner (betere grips) en de knurling is scherper maar kleiner wat ook veel fijner is. Vanavond OHP :thumbs:

klinkt gezellig daar in je gym kerel :)

klinkt gezellig daar in je gym kerel :)

Begint ergens op te lijken. Tenminste alle compounds kunnen er perfect gedaan worden.
Misschien nog een lat pulley ooit toevoegen

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:38 ----------

Cycle 3 Dag 10

OHP
5x22.5
5x30
3x35
5x42.5
3x50
(1+) 6x55 VPR iets over nog
Joker +10 1x60
Joker +20% 1x65 makkelijk
Joker +30% fx70
Joker +30% 1x70 Belt omgedaan en hebben! PR
3x50
(5+) 11x42.5
pyramid down voortaan. Eens kijken wat dat voor me doet qua kracht ipv elke keer die rule of 50 er achteraan.

Assistance

Pullups wide grip
5xbw
5xbw+577
5xbw+5,7
5xbw
5xbw

Bent over rear lat
12x12,5
11x12,5

BB Skullcrushers
12x20
12x25

BB Curls
12x27.5
7x27.5 pff

Feedback: Heerlijke PR weer. Wat een kracht pak ik deze bulk zeg. Meteen goed gebruik kunnen maken van de belt. Merkte op attempt 1 dat ik iets knakte/wiebelde waardoor ik spanning verloor en de bar niet boven mijn hoofd kreeg. Met belt prima, ook nog sort of easy, geen grind iig.

Glutes samenknijpen tijdens je overhead ;)

Vanavond squats. Ben benieuwd hoe de belt me gaat helpen. Nog steeds op jacht naar die 1x1,5bw squat. Op huidige gewcht zal dat ongeveer 135 kilo zijn. Ik zit er nu nog een eindje vandaan op 110.. Ik weet niet of de belt mij gaat helpen, vanavond afhankelijk van hoe het gaat, eens kijken of ik een nieuwe 1rm neer kan zetten.

Met een belt is het best wel anders squatten als je je belt maximaal wilt benutten. Moet je echt wel voldoende
spanning zetten met je buik tegen de belt, anders heb je niets aan je belt

Met een belt is het best wel anders squatten als je je belt maximaal wilt benutten. Moet je echt wel voldoende
spanning zetten met je buik tegen de belt, anders heb je niets aan je belt

Ja ik moet dat nog ervaren met gewicht. Ik heb al wel bw squats met de belt gedaan alleen om te kijken hoe het voelt en wat het toevoegd. Om het nut van een belt te begrijpen zeg maar. En als ik idd zo hard mogelijk mijn buik op spanning zet tegen de belt merk ik dat ik veel makkelijker rechtop kan blijven.
Ik probeer de laatste tijd ook erg te letten om spanning op mijn core houden tijdens het squatten zonder belt. Maar merk dat vooral op hogere gewichten, mijn core het veel eerder af laat weten dan mijn quads. Althans, zo voelt het. En dan begin ik te wiebelen en faalt de lift.

---------- Toegevoegd om 15:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:26 ----------

Cycle 3 Dag 11

20 min stretching & foamrolling

Squats
5x37,5
5x47,5
3x57,5
5x70
3x80
Vanaf hier belt om
(1+) 1x90 Niet voor meerdere reps gegaan om te sparen voor zwaardere singles
Joker +10 1x100 easy
Joker +20% 1x110 Easy inc 1 sec pause
Joker +30% 1x120 f**k yes gvd %&&%$ hebben! AAargh PR
Pyramid down
3x80
(5+) 10x70 Ook prima nog!

Filmpje 120 pr:
http://www.youtube.com/watch?v=jtw44qD0hXU

Nette rep toch? Alleen mijn rechtervoet komt iets los dus nog iets meer zitten. Ruimte voor verbetering en dus ook ruimte voor meer gewicht. Maar voor een max effort niet ontevreden. Thoughts?

Assistance

Abs
Planks
Hanging leg raises
Ab wheel rollouts
Ff geen zin om dit uit te schrijven.

Feedback: GVD beste training in mijn leven so far. Zo lang lopen kutten met squatten en dan toch nu eindelijk progressie. Vorige cycle nog een nieuwe 1rm op 110. 5 weken later gewoon die 120 pakken. En nog iets over denk ik zelf. Ik wilde eigenlijk een +25% joker doen als de 110 makkelijk ging. Maar deed hem gewoon paused dus had vertrouwen in die 120. Stond zo versteld van de controle die ik had. Tightness van alles (door belt) gewoon zo veel beter. Dit en dat de belt mij vooral ook een ontzettende mind boost gegeven heeft.
Echt een mijpaal na de strugles met mijn LB van de laatste tijd :thumbs:

Yeah buddy! Congrats met je squat pr!! Was wel een beetje een vechtrep volgens mij, maar de diepte was in iedergeval goed

Yeah buddy! Congrats met je squat pr!! Was wel een beetje een vechtrep volgens mij, maar de diepte was in iedergeval goed

Ja ik verloor spanning waardoor ik iets voorover viel.. Niet helemaal netjes.. Core issue denk ik. Moet iets meer gaan zitten. Desondanks toch omhoog gekregen en blij mee :)

voor een 1RM was dit gewoon een goede rep :)

Vanochtend weer eens op de weegschaal gestaan sinds 1,5 week. En weeg nog exact hetzelfde.
Ik denk dat ik in een soort recomp beland ben qua voeding. Ik kom niets meer aan de laatste weken.
Progressie in gewichten is er nog wel dus tja. Moet eigenlijk meer gaan eten.
aan de andere kant, over een aantal weken start ik weer een cut dus heeft weinig zin om nu de cals op te voeren, helemaal aangezien ik nog pr's pak.

Kan wel bijna niet lopen van de spierpijn.. pff

---------- Toegevoegd om 06:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:23 ----------

voor een 1RM was dit gewoon een goede rep :)

Thanks Rob :thumbs:

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:23 ----------

Plan voor de aanstaande cut:

Blijf IF hanteren. Alleen het carbcycle deel haal ik er een beetje uit. Ga eens proberen elke dag hetzelfde te eten qua macro's. Kijken hoe dat aanvoelt. Dus niet dagen heel laag en andere hoger in cals. Maar gewoon elke dag gemiddeld lager.
Enige verschil is dat ik op trainingsdagen de avondmaal groter neem (bak nasi) en op rustdagen die nasi juist bij de eerste maal houd.

Begin op onderhoud (2750) een weekje. Daarna bouw ik af naar 2500 (200/250/74) voor een week of 2 om om daarna op onderstaande over te gaan.

Op 2360 cals 196/229/70

2,1g eiwit per kg zou genoeg moeten zijn toch?

Zou een net deficit van 2730 per week moeten opleveren. 0,4 per week. Wat minder rap dan vorige keer, zodat ik niet weer instort qua kracht.
Any thoughts? nog langzamer afbouwen misschien? Als die 2500 toch genoeg blijkt te zijn blijf ik daar uiteraard op hangen. Ik denk dat mijn onderhoud ondertussen hoger is dan 2750 met 4x kt en 2x bbal namelijk. Merk nu ik 4 dagen op 3400 cals zit dat ik niet eens meer aankom. Rest op onderhoud.

Cycle 3 Dag 13

Bench
5x35
5x45
3x55
5x67,5
3x77,5
(1+) 1x85
Joker +12,5 1x95 OK
Joker +15 Fx97.5 gvd..
3x77.5
(5+) 10x67.5

Assistance

Dips
10xbw(92kg)
5xbw+10,8
5xbw+10,8
5xbw+10,8
5xbw+10.8
Volgende keer 5x5. Voortaan toegevoegd op de bench en press dag voor wat tricep strength.

Chins weighted
bw+20,7x3 Wow slecht
bw+15,7x5 Net aan..
bw+10,7x5
bw+5,8x4
bwx5
Pfoe

DB Rows
12x27,5
8x25
Iet slager beginnen volgende keer.

Feedback:
Damn dacht dat de 97,5 er wel in zat. Maar liftoff gaat dus easy alleen het 2e deel van de lift stall ik. Ik denk dat mijn tri's de zwakke schakel zijn. Ik ga voortaan op de bench en press dag 5x5 weighted dips toevoegen om wat extra de tri's te pakken voor de bench.
Voor de rest ok training. Niet slecht niet goed.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met squat pr!

• Like
Waarderingen: Cman
[/COLOR]Plan voor de aanstaande cut:

Blijf IF hanteren. Alleen het carbcycle deel haal ik er een beetje uit. Ga eens proberen elke dag hetzelfde te eten qua macro's. Kijken hoe dat aanvoelt. Dus niet dagen heel laag en andere hoger in cals. Maar gewoon elke dag gemiddeld lager.
Enige verschil is dat ik op trainingsdagen de avondmaal groter neem (bak nasi) en op rustdagen die nasi juist bij de eerste maal houd.

Begin op onderhoud (2750) een weekje. Daarna bouw ik af naar 2500 (200/250/74) voor een week of 2 om om daarna op onderstaande over te gaan.

Op 2360 cals 196/229/70

2,1g eiwit per kg zou genoeg moeten zijn toch?

Zou een net deficit van 2730 per week moeten opleveren. 0,4 per week. Wat minder rap dan vorige keer, zodat ik niet weer instort qua kracht.
Any thoughts? nog langzamer afbouwen misschien? Als die 2500 toch genoeg blijkt te zijn blijf ik daar uiteraard op hangen. Ik denk dat mijn onderhoud ondertussen hoger is dan 2750 met 4x kt en 2x bbal namelijk. Merk nu ik 4 dagen op 3400 cals zit dat ik niet eens meer aankom. Rest op onderhoud.
Ben erg benieuwd hoe het bovenstaande uitpakt! Ik heb ook al een aantal keeroverwogen van het carbcyclen af te stappen namelijk..

• Like
geen PR die 95 dan?

• Like
Ben erg benieuwd hoe het bovenstaande uitpakt! Ik heb ook al een aantal keeroverwogen van het carbcyclen af te stappen namelijk..

Ik denk dat ik me net ff wat minder slap zal voelen en daardoor lekker kan blijven trainen. Vorige cut werkte low carb op sommige dagen goed maar voelde me zo slap als wat. Blijft uiteindelijk cals in vs cals out. Ben ook benieuwd.

Nee voor mijn vakantie die 95 al een keer gedrukt :( Die 97,5 of 100 komt deze cycle nog wel. Was zo close gister maar dus net de lockout waat ik ff wat tekort kwam.

---------- Toegevoegd om 06:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:26 ----------

Recap van mijn bulkprogress so far:

Gewicht eind juni (net na cut) 84,5. Helemaal depleted en slap.
Gewicht nu 3 maand later 92 kilo (ongeveer) tussen de 90,5 en 93 (vocht :rolleyes:). Dat is 7,8 kilo in 11 weken. Aardig wat. Dat is wel inclusief 3 vakantie kilo's :< Dus zal qua bulk aardig in de buurt van die 0,5 kilo per week zijn.

Stats op de 4 lifts:

Bench pre-bulk 5x77.5, 1x80 nu 6x80, 3x87.5 1x95
Squat pre-bulk 5x95, 1x105 nu 5x95, 1x120 (heb squats gereset begin bulk dus kom nog niet echt hoog in gewicht op volume setjes)
Press pre-bulk 3x55 nu 3x62.5, 1x70
Deadlift pre-bulk 5x130, 1x140 nu 5x147.5 3x155 (vandaag mijn 5/3/1 training nog te goed waar ik voor de 170kg poging ga)

Tevreden over de bulk tot nu toe. Beetje veel kilo's erbij maar het is zeker niet allemaal vet. En zitten dus ook vakantie kilo's bij van 2 weken uit eten en bier drinken..

Goede progressie toch op de bench al blijft het mijn zwakste oefening. Squat heel erg goed. De reset heeft echt geholpen. Squat ook een stuk dieper nu. Hier blijven bouwen.
Press is echt als een monster gegaan. Heel veel progressie daar. En ook deads gaan rap. Vandaag dus nog een nieuwe 1rm proberen neer te zetten, zit nog wel speling in bij de deads tot nu toe.
Wendler bevalt goed. Heb wel echt de jokers "nodig" ik groei sneller in kracht atm dan dat het programma zonder jokers oploopt
Goals van dit jaar zijn 100 bench (bijna), 1,5xbw squat (130-135), 65 press al gehaald met 70kg, en 170 deadlift waar ik vanavond voor ga.
Na deze cyle (nog 3-4 weken) wil ik dus een cut inzetten. Maar ik wil wel ook mijn goals halen en weet niet of die er in zitten als ik al ga cutten. Dus twijfel daar nog.

Fysiek: Tja stond rond de 13-15% eind cut en zal nu wel weer wat opgelopen zijn. Maar door cutten had geen zin want had niets eronder om tevoorschijn te komen. Wel weer wat fatty op de buik maar rest valt mee. Denk dat mijn volgende cut een stuk meer voldoening gaat geven nu ik was massa er op geplakt heb.

Thoughts? Had ik meer progressie moeten maken of is het goed zo? Te veel kilo's erbij?

---------- Toegevoegd om 17:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:54 ----------

Ontzettend last van mn maag. Dat gevoel dat je hebt als je echt te veel gegeten hebt dat je maag op klappen staat. Zo voelt het.. trainen moet even wachten.. kan niet eens normaal zitten :s

Terug
Naar boven