AndroidHealthClinic

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Merkte vandaag op dat mijn linkerquad groter is dan mijn rechter.. Hoop dat dat zich een beetje gelijk trekt over tijd. Niet opgemeten maar denk dat het zo een 0,5-1cm scheelt. Je ziet het wel.

Komt wss door het 20 jaar basketballen. Ik ben rechts wat betekent dat ik met links afzet bij het springen. Met rechts afzetten gebeurt een heel stuk minder. Dan is het eerder met 2 benen. De "druppel" vorm heb ik op beide quads wel maar vooral de breedte in links gewoon meer als rechts. :rolleyes:

Trekt wel bij man ;) En anders langere broeken kopen :p

Vandaag proberen een nieuwe 1rm op de deadlift te zetten. 3x155 is op het moment mijn PR.
Denk dat een 170 single er wel in zit. Helemaal nu ik een belt heb. Zal hem ook filmen om zelf mijn vorm eens te bekijken en jullie ook te laten zien hoe ik hem uitvoer.

Succes man!

Cycle 3 Dag 14

Stretchen & foamrollen

Deadlift
5x70
5x77.5
3x95
5x117.5
3x132.5
(1+) 1x150
Joker +12,5 1x170 BAM hebben PR
Joker +20 fx180 170 ging makkelijk voor mijn gevoel maar 180 voelde te zwaar al bij liftoff dus gestopt.
3x132,5 (beltless weer)
(5+) 8x117.5 lekker nog

Done, ben kapot. ABS laat ik even voor wat het is..

Video 170 Deadlift

Feedback: Thoughts op de deadlift? Iets bol misschien maar merk er niets negatiefs van. Nog nooit last van mijn rug gehad in ieder geval. Als ik mijn rug (torso) nog meer rechtop wil moet ik mijn heupen laten zaken waardoor ik weer een hele verkeerde DL doe omdat mijn heupen dan teveel ruimte goed moeten maken. Is mijn techniek verkeerd of is het iets als lichaamsverhouding? DL overigens met oly schoenen, voel veel beter voor mij met mijn slechte enkel mobiliteit.
Blij mee met die 170! Was mijn target voor dit jaar :) Op naar de 200

Laatst bewerkt:
Zelf ook nog na zitten denken. Misschien eens sumo proberen. Wellicht dat ik dan mijn LB wat lager kan krijgen zonder een heel stuk met mijn heup te moeten overbruggen. Heb relatief lange benen en korte armen in verhouding.

Staan je schenen nou helemaal verticaal? (Je enkels onder je knieen)
Ik leg de stang meestal boven het midden van mijn voet en doe dan mijn kont naar achteren en mijn knieen naar voren, tot mijn knieen de stang raken. Dan staan mijn knieen toch wel een stukje verder naar voren dan puur verticaal.

Ik ben verder geen DL expert, dan kan je hem beter in de PL sectie droppen in het topic "film je lifts".
Nette 170 PR trouwens, daymn......ik moet gaan bijpoten zie ik al weer.

Edit:

Het lijkt ook alsof je je heupen te snel omhoog gooit, hier een image van toen de stang net van de grond af kwam:

Qs1gEr7.png

Staan je schenen nou helemaal verticaal? (Je enkels onder je knieen)
Ik leg de stang meestal boven het midden van mijn voet en doe dan mijn kont naar achteren en mijn knieen naar voren, tot mijn knieen de stang raken. Dan staan mijn knieen toch wel een stukje verder naar voren dan puur verticaal.

Ik ben verder geen DL expert, dan kan je hem beter in de PL sectie droppen in het topic "film je lifts".
Nette 170 PR trouwens, daymn......ik moet gaan bijpoten zie ik al weer.

Normaliter niet. Ik zet ook de stang over het midden van mijn voet. Ik pak dan de bar vast zonder heupen te bewegen. Dan beweeg ik mijn lb naar voren totdat de bar mijn schenen raakt. Spanning op upperbody en van stang af en dan lift ik. Ik ga te veel zitten bij deze 1rm vind ik zelf. Normaal is de startpositie van mijn heupen wat hoger.

EDIT: Ja vind ik ook dus van mijn heupen.

Zo doe ik hem normaal gesproken. Weet niet waarom ik dit keer zo laag begon. Hier is de lockout alleen niet helemaal volledig. Iets meer heupen naar voren pushen.

ik kan er niets over zeggen ... ik kan niet DL'en en doe ook zomaar wat :)

ik kan er niets over zeggen ... ik kan niet DL'en en doe ook zomaar wat :)

Haha

---------- Toegevoegd om 07:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:10 ----------

@Kaluro, check de liftoff positie van de deadlift van het tweede filmpje. Zie je heel goed het verschil met wat ik bedoel met te laag begonnen. In dat tweede filmpje is de startpositie veel beter. Heupen hoger en kont meer naar achter ipv down. Zo heb ik hem ook een keer in de PL sectie gegooid en werd goed ontvangen.

Normaliter niet. Ik zet ook de stang over het midden van mijn voet. Ik pak dan de bar vast zonder heupen te bewegen. Dan beweeg ik mijn lb naar voren totdat de bar mijn schenen raakt. Spanning op upperbody en van stang af en dan lift ik. Ik ga te veel zitten bij deze 1rm vind ik zelf. Normaal is de startpositie van mijn heupen wat hoger.

EDIT: Ja vind ik ook dus van mijn heupen.

Zo doe ik hem normaal gesproken. Weet niet waarom ik dit keer zo laag begon. Hier is de lockout alleen niet helemaal volledig. Iets meer heupen naar voren pushen.

Ja hier zijn je heupen een stuk hoger en is je rug ook nagenoeg compleet recht.

Volgende keer op letten. Ook weer eens zonder oly shoes proberen. Die tweede vid is namelijk op platte schoenen

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:48 ----------

Wendler cycle 3 dag 15

OHP
5x25
5x30
3x37.5
5x40
5x45
(5+) 10x52.5 VPR Nice
Joker +10 5x57.5
5x45
(5+) 10x40

Asisstance

CGBP (paused)
5x60
5x70
5x70
Nieuw erin voor tricep strength tbv bench

Weighted pullups (neutral grip)
5xbw+10.7
4xbw+10.7
5xbw+5.7
4xbw+5.7
5xbw
Zwaar zat na gister en al moeie tri's..

Bent over rear lat raise
12x12.5
8x12.5

Concentration curls
12x15
9x15

Feedback: Lekker spierpijn van de max deadlift van gisteren. Vooral in bovenrug/lats maar ook mijn hele onderstel. Nu gelet op het knijpen in de glutes voor een stabieleren basis en merkte zeker het verschil. Thanks voor de tip Rob.
Verder goede train. Lekker tempo, goede concentratie en mindset.

Overigens ook animal pak binnen. Ben benieuwd of ik er wat van ga merken. @Rob merk jij er actief iets van? Als in, merk je als je de pillen niet neemt? Als in moeier, langer herstel iets in die trend?

Laatst bewerkt:
Nice tren

Ja, merk gewoon een betere uithouding tijdens het trainen

Alright. Moment van inname lijkt me niet heel belangrijk of wel? in principe zou het met een maaltijd moeten maar pre-workout kan toch ook lijkt me?
Trouwens wel een hele bulk om te slikken ja :rolleyes:

Ik neem hem normaal bij de maaltijd voor de training.

That's one sick vpr man! ben benieuwd of je wat merkt van de animalpack!

• Like
Waarderingen: Cman
Alright. Helder.

Zat nog even te kijken naar de bestanddelen en zitten dingen tussen die ik anders moeilijk binnen zou krijgen zie ik al. Hoe "gezond" ik ook eet.

Terug
Naar boven