Ben zeer benieuwd Cman!
Train zelf ook met ub/lb schema waarbij ik in repranges probeer te wisselen en vooral TuT op assistance.
Echter ben ik van mijn eigen kennis afgegaan en weet ik dat harpep er wat van kan

Grote kans dat ik wat van je over kom nemen dus.
Zou je meer informatie bloot kunnen stellen over het schema?
Tuurlijk. Zal UB1 als voorbeeld pakken. andere 3 training hebben zelfde opzet alleen andere oefeningen natuurlijk.
UB1
Main oefening
Bench
Pullups
Assistance
Inc db press
Rear db raise
BB curls
Pompset
Conc curls
Flyes
Main oefening: gericht op kracht en sterker worden, nadruk op IIB vezels, max 9 RPE niet faal, hoge intensiteit
Assistance: Gericht op vezeltype IIA en I, lange TuT, tot falen (laatste set)
Pomp: Uitputten laatste energie, laatste slow twitch fibers op hun donder geven, licht gewicht.
Reps
3 minicyli van een week. Per week op de main lifts een andere rep range:
Main begin ik week 1 op 5x5. Opbouwend 50/55/60/65/70%
Week 2 op 6x4 50/55/60/65/70/75%
Week 3 op 8x3 50/55/60/65/70/75/80/85%
Na 3 weken verhoog ik alles met 2% en repeat. Tot ik op een moment op de laatste set in week 1 geen 3 reps meer haal, week 2 niet 2 reps, en geen nette rep meer in week 3 haal. Dan is dat ook meteen het punt van reset. En heb ik meteen ook mijn nieuwe 1rm om mee te werken uit die laatste week 3. Rinse repeat.
Assistance: Kan op vele manieren ik kies zelf voor 3x10-12. Probeer eerst 3x10 haal ik dat ga ik voor 3x12. Haal ik dat verhoog ik tot ik weer net 3x10 haal enz.
TuT heel belangrijk hier. Niet explosief maar gecontroleerd. Focus dus op spiercontractie. Ook varieren in oefeningen. Wel zelfde spiergroep maar eens een inc db curl ipv bb curl bijvoorbeeld. Eens in de zoveel minicycli.
Pomp: Erg licht gewicht op 25-50 reps mikken in 1 set. Rest-paused ga ik het doen. Laatste energie eruit en laatste vezels kapot maken.
Assistance kies ik voor "maar" 3/4 oefeningen. Puur omdat ik ook nog 2 dagen basketball en dus maar 1 rustdag per week heb. Anders word het gewoon to much. Maar kan er meerdere pakken als je wil en tijd hebt.
Eigenlijk dus een deel wat wendler ook doet. Gewoon de focus op sterker worden en overloaden. Maar ook wat meer volume erin met wat meer de focus op hypertrofie.
Theorie erachter spreek mij ook wel aan. Harpep weet het met nog veel meer "jeu" en theorien te onderbouwen uiteraard