AndroidHealthClinic

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
  • Like
Waarderingen: Cman
Ik word al moe als ik het lees :o Zijn aardig lange setjes dan ook in tijdsduur :)

Ja klopt. Ik pak een minuut of 3 rust tussen de setjes. En de latere setjes vooral de laatste reps is het soms ff een paar seconden op adem komen. Maar voelt achteraf wel alsof ik alles goed aangepakt heb. Plus ik doe verder dus geen andere lb oefeningen dus balans is dan wel goed denk ik.
Moet wel zeggen dat ik niet heel vloeiend loop vandaag :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:30 ----------

Zoals ik al gezegd heb was ik wat ontevreden over het volume in mijn schema. Ik wil toch wat meer op hypertrofie gaan trainen.
Met behulp van Harpep dan ook een nieuwe schema uitgewerkt. Zal hem hier niet helemaal posten, jullie zien de trainingen vanzelf wel. Veel elementen van Wendler erin maar ook wat meer.

In short: UB/LB split, heavy compounds, hoger volume assistance, leegpomp setjes. Verschillende rep ranges voor maximale activatie van alle 3 de soorten spiervezels, TuT hoog op de assistance. Met een 3 weeks mini cycle waarin de rep ranges en gewicht op de compounds per week veranderen. En nog een hoop meer theorie waar ik jullie nu niet mee zal vervelen ;) Tenzij iemand dat wil natuurlijk.

Zoals ik al gezegd heb was ik wat ontevreden over het volume in mijn schema. Ik wil toch wat meer op hypertrofie gaan trainen.
Met behulp van Harpep dan ook een nieuwe schema uitgewerkt. Zal hem hier niet helemaal posten, jullie zien de trainingen vanzelf wel. Veel elementen van Wendler erin maar ook wat meer.

In short: UB/LB split, heavy compounds, hoger volume assistance, leegpomp setjes. Verschillende rep ranges voor maximale activatie van alle 3 de soorten spiervezels, TuT hoog op de assistance. Met een 3 weeks mini cycle waarin de rep ranges en gewicht op de compounds per week veranderen. En nog een hoop meer theorie waar ik jullie nu niet mee zal vervelen ;) Tenzij iemand dat wil natuurlijk.
Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd!:D:D

• Like
Ben ook benieuwd. Zit de laatste tijd te veel op mijn max te trainen met alle focus op meer tillen en 0 aandacht voor de rest. Blijf maar pushen voor pr's wat opzich niet slecht is maar altijd zo ver gaan werkt miss averechts.
En van hypertrofie training is geen sprake.
Nieuwe schema is wel gericht op pushen op compounds ook maar in mindere mate. Ff mijn mindset op lekker trainen.zetten ipv altijd maar die pr halen.

Ben zeer benieuwd Cman!
Train zelf ook met ub/lb schema waarbij ik in repranges probeer te wisselen en vooral TuT op assistance.
Echter ben ik van mijn eigen kennis afgegaan en weet ik dat harpep er wat van kan :thumbs:
Grote kans dat ik wat van je over kom nemen dus.
Zou je meer informatie bloot kunnen stellen over het schema?

Ben zeer benieuwd Cman!
Train zelf ook met ub/lb schema waarbij ik in repranges probeer te wisselen en vooral TuT op assistance.
Echter ben ik van mijn eigen kennis afgegaan en weet ik dat harpep er wat van kan :thumbs:
Grote kans dat ik wat van je over kom nemen dus.
Zou je meer informatie bloot kunnen stellen over het schema?

Tuurlijk. Zal UB1 als voorbeeld pakken. andere 3 training hebben zelfde opzet alleen andere oefeningen natuurlijk.

UB1
Main oefening

Bench
Pullups
Assistance
Inc db press
Rear db raise
BB curls
Pompset
Conc curls
Flyes

Main oefening: gericht op kracht en sterker worden, nadruk op IIB vezels, max 9 RPE niet faal, hoge intensiteit
Assistance: Gericht op vezeltype IIA en I, lange TuT, tot falen (laatste set)
Pomp: Uitputten laatste energie, laatste slow twitch fibers op hun donder geven, licht gewicht.

Reps
3 minicyli van een week. Per week op de main lifts een andere rep range:
Main begin ik week 1 op 5x5. Opbouwend 50/55/60/65/70%
Week 2 op 6x4 50/55/60/65/70/75%
Week 3 op 8x3 50/55/60/65/70/75/80/85%
Na 3 weken verhoog ik alles met 2% en repeat. Tot ik op een moment op de laatste set in week 1 geen 3 reps meer haal, week 2 niet 2 reps, en geen nette rep meer in week 3 haal. Dan is dat ook meteen het punt van reset. En heb ik meteen ook mijn nieuwe 1rm om mee te werken uit die laatste week 3. Rinse repeat.

Assistance: Kan op vele manieren ik kies zelf voor 3x10-12. Probeer eerst 3x10 haal ik dat ga ik voor 3x12. Haal ik dat verhoog ik tot ik weer net 3x10 haal enz.
TuT heel belangrijk hier. Niet explosief maar gecontroleerd. Focus dus op spiercontractie. Ook varieren in oefeningen. Wel zelfde spiergroep maar eens een inc db curl ipv bb curl bijvoorbeeld. Eens in de zoveel minicycli.

Pomp: Erg licht gewicht op 25-50 reps mikken in 1 set. Rest-paused ga ik het doen. Laatste energie eruit en laatste vezels kapot maken.

Assistance kies ik voor "maar" 3/4 oefeningen. Puur omdat ik ook nog 2 dagen basketball en dus maar 1 rustdag per week heb. Anders word het gewoon to much. Maar kan er meerdere pakken als je wil en tijd hebt.
Eigenlijk dus een deel wat wendler ook doet. Gewoon de focus op sterker worden en overloaden. Maar ook wat meer volume erin met wat meer de focus op hypertrofie.
Theorie erachter spreek mij ook wel aan. Harpep weet het met nog veel meer "jeu" en theorien te onderbouwen uiteraard ;)

Harpep weet het met nog veel meer "jeu" en theorien te onderbouwen uiteraard ;)

Maar nog wel even relativeren, want veel zaken zijn niet zo zwart/wit gecategoriseerd als dat ik het stel.
Bijvoorbeeld het hele verhaal over Motor Units en typen I, IIA en IIB zit in werkelijkheid nog een stuk complexer in elkaar zit, maar daarbij heeft onderzoek ook nog steeds geen 100% uitsluitsel kunnen geven.

Neemt niet weg dat het bij het trainen op maximale spiervergroting van absoluut essentieel belang is dat alle vezels cq. alle vezeltypen in een spiergroep ook zo goed mogelijk worden gestimuleerd en dat ook alle factoren die een positieve bijdrage op hypertrofie hebben benut worden.

Daarom ontkom je er ook niet aan dat een dergelijk trainingsregime er heel veelzijdig uit gaat zien.
Een bonte verzameling oefeningen, set-rep protocollen, verschillende soorten bewegingsfocus, de 'pomp' etc.

Ook al schiet de theorie (en de manier waarop deze probeer toe te lichten) altijd wel ergens te kort, je hebt toch een 'raamwerk' nodig waarin alles een plaats heeft zonder daarbij het weer onnodig complex te maken.

Blijft lastig......

Maar nog wel even relativeren, want veel zaken zijn niet zo zwart/wit gecategoriseerd als dat ik het stel.
Bijvoorbeeld het hele verhaal over Motor Units en typen I, IIA en IIB zit in werkelijkheid nog een stuk complexer in elkaar zit, maar daarbij heeft onderzoek ook nog steeds geen 100% uitsluitsel kunnen geven.

Neemt niet weg dat het bij het trainen op maximale spiervergroting van absoluut essentieel belang is dat alle vezels cq. alle vezeltypen in een spiergroep ook zo goed mogelijk worden gestimuleerd en dat ook alle factoren die een positieve bijdrage op hypertrofie hebben benut worden.

Daarom ontkom je er ook niet aan dat een dergelijk trainingsregime er heel veelzijdig uit gaat zien.
Een bonte verzameling oefeningen, set-rep protocollen, verschillende soorten bewegingsfocus, de 'pomp' etc.

Ook al schiet de theorie (en de manier waarop deze probeer toe te lichten) altijd wel ergens te kort, je hebt toch een 'raamwerk' nodig waarin alles een plaats heeft zonder daarbij het weer onnodig complex te maken.

Blijft lastig......

True het is ook zeker geen exact science het hele kt an sich. Maar zoals jij al stelt een soort basis raamwerk kan er wel gemaakt worden. En verder zal het altijd aanvoelen en aanpassen blijven.

Thanks again harpep

Thanks harper en Cman, daar kan ik wat mee! ;)

• Like
Interesssant schema. Wel iets wat ik mezelf in de toekomst ook zie doen. Ben benieuwd hoe het bevalt.

• Like
UB1

Bench Press (paused)
20xbar
5x47.5
5x52.5
5x57.5
5x62.5
5x67.5

Pullups
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
bw voor het trainen ~92,5. Even kijken hoe ik dit ga laden. Miischien niet nodig aangezien ik mijn voeding iets verhoogd heb zal mijn bwook moeten stijgen.

Incline DB press
12x22.5
12x22.5
12x22.5
25 volgende keer. Lekker slow en controlled.

Lying rear db raise
12x10
10x10
10x10
Prima gewicht voor mooie reps

BB Curls
25x12
25x10
25x10
Niet echt sterk nog. Te weining aandacht aan direct biceps werk besteed afgelopen maanden.

Db flyes pompset
10x21+4+5+5+4+4+4
12,5 pakken volgende keer.

Concentration curls pompset
10x12+3+3+3+3+3 :fire:

Feebback: 66min over gedaan. Prima tijd zo. Ging lekker. Even wennen. Bench was vrij laag in gewicht nog. Maar wel lekker om ook weer db presses en flyes te doen. Pulups vielen zwaar. Curls ook al heb ik nooit veel andacht aan curls gegeven.
De pomp is goed, borst, armen, onderarmen allemaal goed vol. Is ff wat anders dan puur bcompound gericht trainen. I like it

Top te lezen dat je nieuwe trainingsmethode je goed bevalt man:D Aardig doorgetraind ook als ik het zo zie:thumbs:

Top te lezen dat je nieuwe trainingsmethode je goed bevalt man:D Aardig doorgetraind ook als ik het zo zie:thumbs:

Tis ff heel wat anders. Zowiezo leuk om een keer wat anders te doen. Denk dat mijn lichaam het zowiezo al fijn gaat vinden niet elke keer de grens op te zoeken met zware compounds @90+ procent. Al is dat mijn eigen schuld natuurlijk.

Week later. Gewicht 92,3. The f**k. Ik vreet me een ongeluk voor mijn gevoel. Zit op 3400 cals en dan kom er soms nog iets extra bij. Maar op wat vocht schommelingen na gebeurt er weinig.
Nog nooit in mijn leven een probleem gehad met niet aankomen.. Zo ga ik die 100+ bench en 1,5x squat bw nooit halen natuurlijk :<

Laatst bewerkt:
oil on everything kerel :) Makkelijkste manier om kcal toe te voegen.

oil on everything kerel :) Makkelijkste manier om kcal toe te voegen.

Tja. Miss eens af stappen van het IF en een klein ontbijtje toevoegen. Brintatje s'ochtends, altijd goed :)

In het begin (voor het basketball seizoen begon) ging het prima. Maar denk dat ik stiekem op een basketball training en tijdens een wedstrijd toch meer cals verbrand dan ik dacht. Zou zo maar eens 1000 cals kunnen zijn in bijna 2 uur per keer.
Komt bij dat ik die 2 dagen vaak van 18:00-0:00 bezig ben en mijn avondmaal er nog wel eens bij inschiet en door IF is dat meteen 1/3 van de cals. Probeer ik dat nog wel op te vullen maar lukt ook niet altijd.
Maaltijd skippen tijdens IF is niet makkelijk clean terug te eten tussendoor.

Misschien eens kijken voor een havermout/gainer/shake ofzo tijdens die momenten ;)

Misschien eens kijken voor een havermout/gainer/shake ofzo tijdens die momenten ;)

Ja zat ik ook aan te denken. Al ben ik toch voorstander van "echt" eten. Maarja als het niet kan.
Desalniettemin toch van depleted 84 kilo ongeveer naar rond de 92 gegaan (inc eerste vochtgains) in 14 weken wat toch .550g per week is. Al zitten daar ook 2 vakantie kilo's bij :rolleyes:
Dat is gemiddeld zat en meer dan dat wil ik ook niet inb4 becoming fat f**k again.

Gok mijzelf toch wel op een procent of 16 miss wel 17 bf al ben ik daar super slecht in wat betreft schatten.

Tja. Miss eens af stappen van het IF en een klein ontbijtje toevoegen. Brintatje s'ochtends, altijd goed :)

In het begin (voor het basketball seizoen begon) ging het prima. Maar denk dat ik stiekem op een basketball training en tijdens een wedstrijd toch meer cals verbrand dan ik dacht. Zou zo maar eens 1000 cals kunnen zijn in bijna 2 uur per keer.
Komt bij dat ik die 2 dagen vaak van 18:00-0:00 bezig ben en mijn avondmaal er nog wel eens bij inschiet en door IF is dat meteen 1/3 van de cals. Probeer ik dat nog wel op te vullen maar lukt ook niet altijd.
Maaltijd skippen tijdens IF is niet makkelijk clean terug te eten tussendoor.
Is niet onverstandig als je moeite hebt met grote meals of het halen van je kcals. Verder kun je ook overwegen wat meer noten/pinda's te eten tussendoor. Zijn makkelijk te verkrijgen en lekkere niet al te dure kcals:thumbs:

Terug
Naar boven