XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Is niet onverstandig als je moeite hebt met grote meals of het halen van je kcals. Verder kun je ook overwegen wat meer noten/pinda's te eten tussendoor. Zijn makkelijk te verkrijgen en lekkere niet al te dure kcals:thumbs:

Ja ik denk dat ik idd wat noten weer mee moet gaan nemen. Helemaal vergeten, zat wel altijd in mijn voeding.

Het is niet zozeer moeite hebben met grote meals. Ik vreet savonds makkelijk 750g bereide nasi weg. A 175g ongekookt gewogen rijst, 200g kip en 200g groenten. Of 170g pasta met een blik tonijn met 3 sneden brood en 150 kipfilet als first meal.
Het is meer dat als ik die avond dus geen tijd heb om nasi te maken (als het op is probeer wel te preppen) of te eten, ik meteen 1000 cal misloop en om dat om 12 uur savonds nog ff goed te maken (clean)..

Ja ik denk dat ik idd wat noten weer mee moet gaan nemen. Helemaal vergeten, zat wel altijd in mijn voeding.

Het is niet zozeer moeite hebben met grote meals. Ik vreet savonds makkelijk 750g bereide nasi weg. A 175g ongekookt gewogen rijst, 200g kip en 200g groenten. Of 170g pasta met een blik tonijn met 3 sneden brood en 150 kipfilet als first meal.
Het is meer dat als ik die avond dus geen tijd heb om nasi te maken (als het op is probeer wel te preppen) of te eten, ik meteen 1000 cal misloop en om dat om 12 uur savonds nog ff goed te maken (clean)..
Waarom geen wekelijkse meal prep dan op zaterdag of zondag. Kost een uurtje, maximaal twee en je kunt er weer een week tegenaan (3 dagen in de koelkast, rest in de vriezer)

Waarom geen wekelijkse meal prep dan op zaterdag of zondag. Kost een uurtje, maximaal twee en je kunt er weer een week tegenaan (3 dagen in de koelkast, rest in de vriezer)

Dat doe ik wel. Alelen op het moment dat ik 5 uur smiidags voor een wedstrijd weg moet en savonds 12 uur laat thuis ben, kapot, is de drempel wat hoog om ook nog eens ff een bak nasi a 800g naar binnen te werken.
Zelfde voor een dinsdag waar ik vanaf 8 uur werk niet eerder dan 11 uur savonds thuis ben en dus pas mijn avondmeal kan eten. Dus los van het preppen. Eigenlijk moet ik voor de momenten wat anders paraat hebben. Iets dat ik na een wedstrijd meteen kan eten.

---------- Toegevoegd om 18:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

LB1

Warmup stretch en foam roll 10min

Squat ATG
10x25 warmup
5x60
5x67.5
5x72.5
5x77.5
5x85
Voelde allemaal loodzwaar pff

FSQ ATG
12x50
10x50
10x50
Is ff geleden. Techniek opvijzelen. Belt gebruikt.

BB Calf raises
20x80
12x90
12x90
Begon veel te laag. 1 sec vasthouden @ max contractie (boven dus) controlled naar beneden. Op 100kg volgende keer.

Ab wheel rollout
12xbw
10xbw
8xbw pff

Leg extensions pomset
25x20+5+5+6+4+4+4 =48 :fire:

Leg Curls pompset
25x15+4+4+3+3+2 = 31 :fire:

Duur: 81min ok

Feedback: Slappe training. Focus niet goed en 0 kracht. Shit happens. Slecht geslapen (te weinig) door vooral eigen toedoen laatste dagen. Dus tja.. ff oppakken weer.
Wil woensdag en zondag LB doen. Ik train dinsdags en de dag daarvoor LB doen is niet handig, elfde voor de wedstrijd. Betekent helaas dat ik op woensdag wat vermoeid ben in de benen van de training van die avond daarvoor. Geen ramp.

Klote man van die slappe training! Waarom neem je dan niet een bakje geprept voedsel mee dan naar de training. Ik neem aan dat je van te voren wel weet dat je moet trainen en dat het uitloopt. Of misschien een doosje proteine repen inslaan met zeg maar 350-400kcals per reep?

just one of those days bro

Klote man van die slappe training! Waarom neem je dan niet een bakje geprept voedsel mee dan naar de training. Ik neem aan dat je van te voren wel weet dat je moet trainen en dat het uitloopt. Of misschien een doosje proteine repen inslaan met zeg maar 350-400kcals per reep?

Ja ik denk dat ik zoiets moet gaan doen. Een reep is makkelijk mee te nemen en ff tussendoor weg te werken. ff over nadenken thanks voor de tip :thumbs:

Ja maak me er ook niet druk om. Tijd van reppen op 1,5xbw komt vanzelf wel.

---------- Toegevoegd om 12:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:34 ----------

UB2

OHP
20xbar
5x35
5x37.5
5x42.5
5x45
5x50
Easy. Laag gewicht nog deze week.

PLR
5x42.5
5x47.5
5x52.5
5x57.5
5x62.5
Erg licht nog. Wel lekker om ze weer te doen is lang geleden. Benieuwd hoeveel kracht ik gewonnen heb hierop.

Wide upright row
12x25
12x25
12x25
Voelde goed. Traps voelde ik goed in mijn upperback. Goede mmc. Wel te licht. At 27,5 volgende keer

EZ bar pullover
12x16
12x16
12x16
Volgende op 18.5

Dips
10xbw(~94kg)
10xbw
7xbw

DB rear lat raise pompset
10x15+4+3+3+4+4+4+3+2+1 = 43

Side lat raise pompset
10x8+3 -> 7.5x9+5+2+3+2+1 = 33:fire:
10 was te hoog vor een mooie form en doel van de set dus ff een soort dropset gedaan.

Duur: 68min

Feedback: OHP en Pendlay nog wat laag in gewicht maar wel lekker op explosiviteit kunnen focussen. Misschien juist wel ff lekker niet maxen de hele tijd. Assistance is nog wat gewicht zoeken maar wel one hell of a pump in mn back zeg :thumbs:

Laatst bewerkt:
mooie training man

PLR? Nog nooit van gehoord.

Blij om te zien dat ik niet de enige ben die moeite heeft met squats :o
Hoe ga je verhogen op de OHP (en andere compounds eventueel)?

PLR? Nog nooit van gehoord.

Blij om te zien dat ik niet de enige ben die moeite heeft met squats :o
Hoe ga je verhogen op de OHP (en andere compounds eventueel)?

PLR = pendlay row. Soort bent over row alleen dan je ub parallel aan de vloer en je trekt het gewicht dood van de vloer zoals met een deadlift.
Squats gaan wisselend. Laatst nog een 120 single gedaan. Maar soms heb ik er moeite mee :mad:

Alle main oefeningen. Die ik deze week 5x5 gedaan heb op 50,55,60,6 en 70 pak ik volgende week 6x4. Ook zelfde gewicht alleen het extra 6e setje dus op 75. Week 3 doe ik 8x3 met gewicht 50 tm 85%.
Na zo'n 3 weekse cycle weer 5x5 alleen dan overal +2%. Dus 52%,57% enz. Net zo lang tot ik in de 5x5 week niet meer 4 reps haal op de laatste set, 3 op de laatste in week 2 en 1 nette rep op de laatste in week 3. Dan heb ik meteen die 3e week dus mijn nieuwe 1rm of TM.
Dan weer resetten naar 50% met die nieuwe, hogere (als het goed is) TM.

Overigens zon spierpijn in m'n abs van de FSQ's, SQ's en ab wheel rollouts dat ik niet eens normaal kan niezen :rolleyes:

Spierpijn is nog wel te harden... kramp in je buikspieren is een ander verhaal :) Dan is het gelijk vloer inspectie doen :)

Doelen aangepast. Aangezien ik blijf bulken tot eind van het jaar en wat doelen al gehaald heb. Doelen waren begin dit jaar:

1,5x bw squat = ~135-140
170kg DL
100kg bench
65kg OHP

Deadlift (170kg) en OHP (70kg) inmiddels al gehaald. Bench moet gaan lukken (95 atm) en squat ga ik wel echt voor (120 atm)

Ik heb nog 3 maanden en denk dat ik in die 3 maanden de 190kg deadlift nog wel moet gaan halen. Ik aim ook gewoon keihard voor de 80kg press. Press gaat erg lekker en ligt mij goed. 80kg press is ambitieus maar f**k it ga ervoor. Bench en squat blijft staan. Bench heb ik vertrouwen in, squat minder maar moet ook gewoon gaan lukken.
Houd mijn nieuwe schema goed aan, geen uitstapjes naar de 90-100% (tenzij gepland) tot richting eind december. Op dat moment als ik nog niet vastgelopen ben een nieuwe 1rm test doen.

succes met je doelen

LB 2

10 min stretching & foam rolling LB

Deadlift
10x70 WU
5x85
5x92.5
5x102.5
5x110
5x120
Erg makkelijk. Maar 70 is dan ook niet veel. Uiteraard dus ook beltless en pronated grip.

High Pull
12x40
12x40
12x40
Nieuwe oefening. Even techniek onder de knie rijgen maar ging wel aardig vond ik. Vermoeiender dan dat het in eerste instantie lijkt. Pff. 45 volgende keer.

RDL
12x70
12x70
12x70
Straps gebruikt uiteindelijk. Onderarmen zaten helemaal vol en moest nog db lunges en shrugs doen dus.. 80 volgende keer.

BB Walking lunges
12x30 (24 stappen)
12x30
12x30
ipv dumbell toch eens met bb gedaan. Had nog een oude korte 30mm bar liggen. Dacht dat die 10 kilo weegt. Te laag zo, mag wel op 35 volgende keer.

DB Shrugs pompset
22.5x25+6+5+5+5+5+5 = 56
Volgende keer zwaarder en toch straps gebruiken.

Hip thrusts pompset
50x15+6+5+5+4 = 35
Nooit gedaan was ff zoeken naar goede setup. Damn mn glutes zijn kapot.. Helemaal gesloopt wat een slopende oefening zeg.

Feedback: Eerste week van dit schema is goed bevallen. Vanwege de nieuwe assistance oefeningen en het grotere volume daarop t.o.v. Wendler wat ik deed toch een hoop spierpijn gehad deze week.
Deze week is meteen een kleine deload met de gewichten op 70% in de werkset. Het is wat laag, hoef niet volluit te gaan, maar is eigenlijk ook wel weer lekker ff. Verhoogd vanzelf weer richting nieuwe pr's. Deze week 6 van de 7 dagen gesport. Waarvan 2 basketball. Is slopend (vooral voor mijn LB) maar begin er weer wat aan gewend te raken. Moet goed op slaap en voeding blijven letten voordat ik alle gainz er weer af cardio met basketball..

Dagje waggellen vandaag. Aardig spierpijn vooral in glutes en hams.

Dit weekend aardig wat gecheat, merk ik meteen terug in gewicht (vocht) vanmorgen 94,2kg :rolleyes:
8 kilo in 3 maanden :o maar zal dus wat vocht bij zitten van van het weekend

ziet er toch een stevig volume uit kerel. 70 of niet ;)

Terug
Naar boven