MuscleMeat

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter

3b770e1b7681cab10f95474920d95cdea84112491a4c96132ee3c9d22b8af5c1.jpg

---------- Toegevoegd om 17:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

UB2

OHP
3x35
3x37.5
3x42.5
3x45
3x50
3x52.5
3x55
3x60
Easy does it, relatief makkelijk nog. Voelde iets mijn linker elleboog/triceep aanhechting. Even opletten met dippen later.

PLR
3x42.5
3x47.5
3x52.5
3x57.5
3x62.5
3x65
3x70
3x75
Lekker.

Wide upright row
12x30
12x30
12x30
Op 32,5 volgende keer. Delts al goed vol hier

EZ bar pullover
12x21
12x21
12x21
Op 23,5 volgende keer. That lat pump though :fire:

Dips
12xbw
9xbw
7xbw
Gaat toch lekker met in gedachte dat ik ook wat zwaarder word. Moet wel op elleboog letten. Zodra ik echt helemaal rechtop ga doet mijn linker elleboog weer pijn. Same shit als eerder. Pees is erg gevoelig dus goed op letten. Tris wel helemaal vol.

Lying rear lat raise pompset
10x15+5+3+4+3+3+2+2+2+2+1 = 39 :fire:

Side Lat raise
7.5x15+4+3+3+3+2+2+2+2+1 = 37
f**k what een pomp

Duur: 66 min

Feedback: Lekkere train. Press en PLR gignen lekker. Pomp in mn schouders is zo erg dat ik mijn armen niet eens normaal kan houden :fire: Armen na deze train 40cm

Vandaag weer cardio (basketball) vandaag komt ook een pot assault binnen. Eens kijken wat een pre workout voor mij doet. Lees goede dingen over assault, nog betere over unstoppable maar helaas niet meer verkrijgbaar.

Toch maar aan de pre workouts ja?
Ik meen gelezen te hebben dat dat niks voor jou is :P.
Ik ben een beetje out the running geweest in je logje, is je 1x100kg bench al behaald? :) Zo nee, gogo! vooral met preworkout in je systeem ;-)

Laatste train van mijn eerste cycle. In overleg met harpep ga ik per cycle met 4% verhogen ipv 2%. Dit omdat ik wil pieken tijdens mijn bulk nog en met 2% mijn piek pas ruim in 2015 komt, en op dat moment ben ik wss aan het cutten.

Dacht laat ik mijn sups eens noemen. De laatste tijd wat aan het experimenteren:

pwo: creatine, 5000IU Vit D, Animal pak, 1/2 scoop assault (voor het eerst genomen en weet mijn gevoeligheid niet dus eerst een halve scoop)

LB 2

Deadlift
3x85
3x92.5
3x102.5
3x110
3x120
3x127.5
3x135
3x145 mixed grip
Lekker zeg. Grip was echt fucking goed. Normaal moeite mee. Maar nu alles op de laatste set na pronated grip, en alles beltless.

High Pull
12x50
11x50
10x50
Wat een heerlijke oefening is het toch. Jammer dat ik hem pas zo kort ken. Dem traps :fire: Onderamen helemaal vol.

RDL
12x80
12x80
12x80
Met straps anders niet meer te doen na de deads en high pulls maar BAM lekker zeg. 85 volgende week. LB helemaal vol nu.

BB Lunges (walking)
12x40 (24 stappen)
12x40
12x40
45 volgende keer.

DB Shrugs pompset
25x25+7+5+5+4+4+3+3+3 = 59

Hip Thrusts pompset
50x15+6+4+3+3+2 = 33
Damn zware shit. Glutes :fire:

Duur:72 min

Feedback: Heerlijke train. Lekker hard gewerkt met een goede focus. Deads gaan easy. Ook die RDL ging heel makkelijk. Grip ook lekker vandaag.
Assault: Niet heel veel van gemerkt qua kracht of pomp (denk ik). Maar was maar een halve scoop. Volgende train een hele scoop. Wel was ik fucking goed gefocused. Of dat daardoor komt of een placebo is weet ik niet.
Wel zijk en zijknat van het zweet. Dat zal wel van de assault zijn :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

Toch maar aan de pre workouts ja?
Ik meen gelezen te hebben dat dat niks voor jou is :P.
Ik ben een beetje out the running geweest in je logje, is je 1x100kg bench al behaald? :) Zo nee, gogo! vooral met preworkout in je systeem ;-)

He man. Toch eens proberen voorzichtig ja.

Nee 100 bench niet gedaan nog maar tot eind december zowiezo ook niet meer maxen zit op 85% 3rm te trainen atm, volgende mincycle 89% etc. Pak ergens januari weer een 1rm moment. Of bouw de cycles door zodat ik in januari ergens met mijn 3rm op mijn huidige 100% zit. (101% over 4 cycles)

klinkt meer cru dan ik bedoel wat ik nu neer ga zetten, maar ben niet zo goed in zaken subtiel brengen: Ik denk dat 12 % op dit moment ook iets te iel voor je zou zijn.

Je moet het anders zien, hoe lager hij uit komt na zijn cut (10% als min. daaronder zou echt nog te laag zijn, inderdaad), hoe langer hij erna kan doorbulken zonder dat hij weer te vettig wordt.

En zijn foto's zijn met slechte belichting genomen, waardoor het er al snel minder indrukwekkend uit ziet.
@ Cman, probeer eens om het licht schuin voor je te hebben tijdens het maken van een foto, dat geeft een veel beter beeld dan wanneer het licht vanaf boven komt. Dan krijgen we een veel beter idee van hoe je er voor staat :). Je armen, benen, buik en gehele rechterkant hebben nu geen schaduwen/belichting, vandaar. (Ik doel op je meest recente foto)

uit logje van Kaluro: ook dat valt reuze mee, je bent al een heel eind op weg als ik de vorige foto's zo zie.

Interessante dingen die ik vind als ik mijn eigen nickname als keyword invoer bij een zoekopdracht :p

He man. Toch eens proberen voorzichtig ja.

Nee 100 bench niet gedaan nog maar tot eind december zowiezo ook niet meer maxen zit op 85% 3rm te trainen atm, volgende mincycle 89% etc. Pak ergens januari weer een 1rm moment. Of bou de cycles door zodat ik in januari ergens met mijn 3rm op mijn huidige 100% zit.

Ahh oké gotcha :D.
Dan ben ik alvast benieuwd naar wat januari gaat brengen :cool:

• Like
Waarderingen: Cman
Je moet het anders zien, hoe lager hij uit komt na zijn cut (10% als min. daaronder zou echt nog te laag zijn, inderdaad), hoe langer hij erna kan doorbulken zonder dat hij weer te vettig wordt.

En zijn foto's zijn met slechte belichting genomen, waardoor het er al snel minder indrukwekkend uit ziet.
@ Cman, probeer eens om het licht schuin voor je te hebben tijdens het maken van een foto, dat geeft een veel beter beeld dan wanneer het licht vanaf boven komt. Dan krijgen we een veel beter idee van hoe je er voor staat :). Je armen, benen, buik en gehele rechterkant hebben nu geen schaduwen/belichting, vandaar. (Ik doel op je meest recente foto)

Interessante dingen die ik vind als ik mijn eigen nickname als keyword invoer bij een zoekopdracht :p

Onder 10% zowiezo niet nee. 12% zou ik ok vinden om weer ff goed te kunnen bulken daarna. Ja ik weet het ben echt bar slecht met de foto's. Vind mijzelf er op de foto's ook altijd klein uitzien. Terwijl ik toch 1,88 ben met 94 kilo. Zal nog eens een keer een poging doen binnenkort.

Vind mijzelf er op de foto's ook altijd klein uitzien. Terwijl ik toch 1,88 ben met 94 kilo. Zal nog eens een keer een poging doen binnenkort.

Nee precies, een kleine 5kg meer dan ik zelfs, aannemend dat je 's ochtends in ondergoed weegt.
Dus klein kan het sowieso niet zijn, slechte foto's wel.

Maar we kennen NickyCF door en door toch? Ze is een echte drillsergeante die pas tevreden is als je 300kg deadlift, 200+kg squat en 150+kg bencht met een BW van lengte +20 (:lol: :lifter: :popcorn:) :cool:

Nee precies, een kleine 5kg meer dan ik zelfs, aannemend dat je 's ochtends in ondergoed weegt.
Dus klein kan het sowieso niet zijn, slechte foto's wel.

Maar we kennen NickyCF door en door toch? Ze is een echte drillsergeante die pas tevreden is als je 300kg deadlift, 200+kg squat en 150+kg bencht met een BW van lengte +20 (:lol: :lifter: :popcorn:) :cool:

Kaluro heeft wel gelijk hoor :o
Al lijk je het nu slechter uit te leggen dan ik bedoel:
al zijn de lichtomstandigheden slecht; je ziet wel enorme progressie terwijl het VP zelfs lager ligt.

Ik weet eigenlijk niet wat dan handiger is...doorcutten tot een miniem VP en dan een flinke bulk, of eerder stoppen met de cut en weer de bulk ingaan.

lekkere training trouwens: love the highpulls!

Kaluro heeft wel gelijk hoor :o
Al lijk je het nu slechter uit te leggen dan ik bedoel:
al zijn de lichtomstandigheden slecht; je ziet wel enorme progressie terwijl het VP zelfs lager ligt.

Ik weet eigenlijk niet wat dan handiger is...doorcutten tot een miniem VP en dan een flinke bulk, of eerder stoppen met de cut en weer de bulk ingaan.

lekkere training trouwens: love the highpulls!

High pulls weet jij wel te waarderen he als die hard cf'er :) vind ze echt heerlijk.

Ik heb eerlijk gezegd niet heel duidelijk een vp waar ik naartoe wil. Is voor mij maar een getal en hangt ook af van massa idd. Geen zin om heel laag te gaan als er niet genoeg massa aanwezig is. Enige reden om te gaan.cutten is als mijn vp te hoog word. Als ik het langer kan rekken dan doe ik dat ook. Is niet dat ik per se wil.cutten in januari.

Ik zie wel wanneer het tijd is. Thanks voor je feedback :thumbs:

Nieuwe cycle. Power oefeningen verhoogt met 4%

Pre workut een hele scoop assault omdat gister een halve goed ging

UB1

Bench paused
5x52.5
5x55
5x60
5x65
5x70
Soo easy. Had het idee dat ik met een WU bezig was :S

Weighted pullups
5xbw+3,2 (bw 96 net na het eten net geen 100kg totaal)
5xbw+3,2
5xbw+3,2
5xbw+3,2
5xbw+3,2
Net aan die 5e rep van set 5 maar dikke pullup VPR op totaalgewicht

Incline DB press
12x27.5
12x27.5
8x27,5
Triceps de zwakste schakel. Toch +2 reps.

Lying rear db raise
10x12.5
10x12.5
9x12.5
12,5 is net iets te zwaar voor perfect vorm. Kom wel hoog genoeg en voel mijn rear delts. Was ik al bang voor 10 net te licht, wil ik toch progressief laden moet ik wel +25% naar 12,5.
SICK pump though wtf.

BB Curls
12x27.5
12x27.5
12x27.5
+2 reps lekker. 30 volgende keer.

DB flyes pompset
10x26+5+5+5+4+3+3+3+2 = 56 reps
Zo'n pomp is onderarmen dat ik de dumbels nauwelijks vast kon houden.

Concentration curls pompset
r: 10x19+4+4+3+3+3+2+2+2+1 = 43 reps
l: 10x18+4+3+3+3+2+2+2+2+1 = 40 reps

Duur: 82 min

Feedback: Lekkere train, ff wat afgeleid tussen bench en pullups in dor vriendin. Vandaar beetje lange train. Bench ging als een veertje, maar is dan ook light weight. Voor de rest lekker lopen knallen. Overal weer weten te verhogen of meer gerept. Blij met de VPR op de pullups!
Kon net ff wat langer door, ik denk door de pwo. Zweet wel weer als een otter zeg niet normaal. Dikke pomp overal. Onderarmen helemaal stuk. Die krijgen het goed te verduren de laatste tijd.

Laatst bewerkt:
Lekkere chins bro :thumbs:
Hoe bevalt het schema je?
Heb nu zelf wel redelijk dezelfde opzet, al neig ik toch naar low reps constant :o

Lekkere chins bro :thumbs:
Hoe bevalt het schema je?
Heb nu zelf wel redelijk dezelfde opzet, al neig ik toch naar low reps constant :o

Verkeerd neergezet. Zijn pullups zelfs, pronated iets wijder dan shoulder width. Erg tevreden over :)
Schema bevalt goed. Hoewel ik op de main oefeningen (bench, deads, squat en press) aardig onder max zit werk ik long term wel naar goede gewichten toe. Creer zo wel momentum elke week weer. Ga vanzelf een keer reppen (3rm) op huidige 1rm. En dan doorstoten. Long term.
Moet wel af en toe de neiging om af te wijken naar low reps richting max onderdrukken :p

oehhh lekkere pullups!!!

good show bro... ook lekker door getraind als je dat op 82min erdoor duwt

good show bro... ook lekker door getraind als je dat op 82min erdoor duwt

Thanks bro. Ik houd het tempo hoog ja, niet te veel rust. Al is dit wat lanegr dan normaal. Normaal tussen de 60-70 min.

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:57 ----------

Gewicht vanmorgen nuchter op 94.4kg.

Gepland was hoger rond de 97 nu al. Op basis van 1,5kg per 2 weken (max)

Dit gewicht betekent wel exact 0,5kg per week vanaf start bulk. Wat dat betreft dus goed.

Raar verloop wel:

Week1 -- 86.4
Week2 -- 87.9 +1,5
Week3 -- 88.2 +0,3
Week4 -- 88.1 -0,1
Week5 -- ? (vakantie)
Week6 -- ? (vakantie)
Week7 -- 91.9 +3.8 (vakantie)
Week8 -- 91 -0,9
Week9 -- 92 +1
Week10 -- 92 +0
Week11 -- 92 +0
Week12 -- 91.5 -0,5
Week13 -- 93.3 +1,8
Week14 -- 91.5 -1,8
Week15 -- 93.4 +1.9
Week16 -- 95 + 1,6
Week17 -- 94.4 -0,6

Echt geen pijl op te trekken :S Nu zijn dit metingen van 1 dag per week. Dus kan aardig afwijking in zitten. Scheelt zo een kilo of meer van de een op de andere dag bij mij.
Vreemde is dat er dus weken bij zitten waar ik opeens omhoog schiet om daarna weer terug te kabbelen en in 1 keer weer schiet en weer terugval. Any tips? Of gewoon zo doorgaan als ik nu doe?

je kunt overwegen elke dag te wegen en elke dag gemiddelde over de afgelopen 7 dagen te berekenen, haalt variatie er voor een deel uit

al snap k de laatste twee weken ook niets meer van m'n gewicht, binnen 1 week van 86 naar kleine 84 naar weer 86

je kunt overwegen elke dag te wegen en elke dag gemiddelde over de afgelopen 7 dagen te berekenen, haalt variatie er voor een deel uit

al snap k de laatste twee weken ook niets meer van m'n gewicht, binnen 1 week van 86 naar kleine 84 naar weer 86

Ja heb ik voorheen wel gedaan tijdens het cutten. Dat vertelt iets meer per week idd.
Het is vooral vocht denk ik wat de schommelingen veroorzaakt.

Daarom ben ik weer 1 keer per week gaan wegen. Zodat ik over langere periodes, weken in dit geval, op gemiddeldes uitkom.

Vanmiddag staat LB1 op het programma. Squats 5x74% (90kg). Nog relatief laag dus.

Heb het gevoel dat ik met mijn huidige opzet al snel makkelijker kan gaan reppen op 100+ kilo. Vertrouwen in de squats word stukken beter. Omdat het tussen de oren goed zit gaat het meteen in de praktijk ook weer stukken beter. 1,5 x bw is the goal nog steeds (1rm). Dat betekent op hudiige bw 142,5 kg. Word bikkelen nog 2 maandjes.

Zit net aan een stukje zelfgemaakte eiwitreep. Ditmaal gemaakt met B&F coockie & cream whey. Damn wat is dit gruwelijk lekker zeg niet normaal :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

LB1

15 min stretching & foam rollen

Squat ATG
5x65
5x70
5x77.5
5x82.5
5x90
Pff moiezaam voor mijn gevoel. Viel bijna stil :S

FSQ ATG
12x60
12x60
10x60
Lekker! +5kg t.o.v. vorige keer en +2reps. Benen konden meer had ik het idee. Maar moeie core zorgde ervoor dat ik de bar begon kwijt te raken..

BB Calf Raises
12x115
12x115
12x115
pffoe :fire: 120kg volgende keer. Zit nog iets ruimte in.

Ab wheel rollouts
x12
x12
x9

Leg extension pompset
30x19+5+4+3+3+3+2+2+2+1 = 44 reps

Leg curls
30x15+4+3+3+1 = 26 reps
wat zwaarder dan normaal gedaan. Sneller vol daardoor. Damn wat een pomp.

Duur: 60min exclusief warming up

Feedback: Crazy LB pump na de FSQ's. Voelde ik nog goed tijdens calf raise. Squats had ik makkelijker verwacht maar nothing to worry about. FSQ gingen wel sterk. Calfs zit nog ruimte in met goede slow uitvoering. De rollouts... f**k wat blijft die pijnlijk (op de goede manier) Merk sneller/heftigere pomp door denk ik de assault. Echt meer energie/kracht merk ik niet met 1 scoop iig.

Terug
Naar boven