XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Bij mijn rogue bar zet ik mijn middelvinger op de ring.
Bij de stangen in de sportschool laat ik de buitenkant pink nét de ring raken, die ringen zitten super ver weg, in ieder geval niet op standaard breedte. :D

Waar is de 100 bench?! Ik zit te zoeken maar kan het niet vinden. :eek:

Denk dat dat net te breed is voor mij. Vond het nu met ringvinger wel erg fijn pressen.
Ben alelen niet goed op de hoogte met de eventuele schouder en pec problemen waar je men wel eens over hoort roepen bij een wider grip. Maar zo wide is dit nou ook weer niet.
Zijn de bars in je sportschool misschien met de powerlift afmetingen? Daar zitten de rings nog net ff 5-10cm verder. ik heb beiden op mijn ATX Ram bar maar gebruik uiteraard de binnenste rings.

Zie nu de reactie van Nicky pas ja. Geen 100 bench gedaan hoor :o Al ga ik die met deze breedte makkelijk pakken denk ik

EDIT: Of de buitenste rings zijn juist voor olympic lifting. Weet ff niet meer wat wat is maar zijn iig 2 afmetingen :P

Laatst bewerkt:
Denk dat dat net te breed is voor mij. Vond het nu met ringvinger wel erg fijn pressen.
Ben alelen niet goed op de hoogte met de eventuele schouder en pec problemen waar je men wel eens over hoort roepen bij een wider grip. Maar zo wide is dit nou ook weer niet.
Zijn de bars in je sportschool misschien met de powerlift afmetingen? Daar zitten de rings nog net ff 5-10cm verder. ik heb beiden op mijn ATX Ram bar maar gebruik uiteraard de binnenste rings.

Zie nu de reactie van Nicky pas ja. Geen 100 bench gedaan hoor :o Al ga ik die met deze breedte makkelijk pakken denk ik

EDIT: Of de buitenste rings zijn juist voor olympic lifting. Weet ff niet meer wat wat is maar zijn iig 2 afmetingen :P

Ja de weighlifting ones zijn 91cm, de powerlifting 81cm uit elkaar.
Maar er zijn ook zat 'willekeurige' bars die je in veel sportscholen ziet, die geen standaarden hebben. ;)
ik denk dat de sportschool waar ik zit van die willekeurige zijn.

De stang buigt al zichtbaar door wanneer ik 105kg bench :'). Geen super kwaliteit dus.

De 100 bp zit er dit jaar sowieso in bro!!

• Like
Waarderingen: Cman
Vanmiddag LB1 squat.

Ga wat spelen met mijn stance. iets wijder proberen. Sta nu shoulder wide, en squats zo rechtop mogelijk. Denk als ik iets wijder sta ik mijn heuoen net ff iets beter kan openen en net wat verder naar achter kan gaan zitten. Nu zit ik niet zo ver naar achteren door de smallere stance heb ik het idee.
Denk dat ik er net wat meer power uit kan halen met een aanpassing. Maar misschien zit ik er helemaal naast.

Sla lb1 over deze week.

Ff een extra rustdag, heb een pijntje aan mijn knie dus ff laten rusten. Zaterdag ook een belangrijke basketball wedstrijd en wil wel fit zijn. Zondag pak ik wel gewoon lb2.

Sla lb1 over deze week.

Ff een extra rustdag, heb een pijntje aan mijn knie dus ff laten rusten. Zaterdag ook een belangrijke basketball wedstrijd en wil wel fit zijn. Zondag pak ik wel gewoon lb2.
Verstandig! Zou ik ook eens moeten doen soms..luisteren naar mijn lichaam!:o

Verstandig! Zou ik ook eens moeten doen soms..luisteren naar mijn lichaam!:o

Ja beter even doen. Wat is uiteindelijk 1 training op de 6 dagen die ik sport per week. Lees veel blessures overal in andere logjes en ben blij dat ik eigenlijk al 1,5 jaar zonder echt grote blessures kan sporten en wil ik graag zo houden.

---------- Toegevoegd om 11:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:58 ----------

Gewicht gaat goed. 95,5 gemiddeld. Wat op de lijn de verwachting ligt.
Ga de 100 net niet aan tikken denk ik voor einde jaar maar hoeft ook niet per se.

Blij met de gemaakte progressie tot nu toe. Hoop er nog wat bij te pakken tot einde jaar. Wel begin ik mijn vp een beetje tegen te staan maar is nou eenmaal niet anders. Ik maak toch goede progressie en dat wil ik ook niet stoppen. Ik weet zeker dat ik veel positiever na een cut ben dan na mijn laatste cut waar toch te weinig spier mijn voldaanheid tegenzat.

Plan is dat ik nog 2 cycles pak na mijn huidige cycle. In de laatste cycle zal ik op de zwaartse week op 3x97% van mijn 1rm zitten op alle oefeningen.
Die week ga ik niet voor de 3x maar AMRAP op die 97%. 3x halen betekent al een theoretische stijging van mijn 1rm maar wil wat vertrouwen kweken door (als het mogelijk is) toch een paar reps meer er uit te persen. Die week daarna wil ik dan besteden aan nieuwe 1rm zoeken op de big lifts.

Gewichten voor die laatste week:

Tenminste 3 maar eigenlijk AMRAP dus (3+)

Bench: 3+x92,5
Squat: 3+x117.5
OHP: 3+x67.5
PLR: 3+x85 (geen goede 1rm als instap kunenn gebruiken)
Deadlift: 3+x165

Daarna hoop ik tenminste de volgende 1rm's neer te kunnen zetten:

Bench 1x100
Squat 1x130
OHP 1x75
PLR: 1x92.5
Deadlift: 1x185

Zijn geen harde doelen aangezien mijn schema niet meer power gefocused is. Maar vind het toch fijn om doelen neer te zetten en voor te aimen als motivatie. Dat ik nu meer hypertrofie gericht train wil niet zeggen dat ik niet sterker wil/hoef/kan worden.

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:36 ----------

UB2

OHP
4x37.5
4x42.5
4x45
4x47.5
4x52.5
4x55
Easy does it. Zit wel een 10+ repout in als ik wil.

PLR
4x47.5
4x52.5
4x55
4x60
4x65
4x70
Prima easy en strict nog

Wide grip upright row (1-1-3)
12x35
11x35
10x35
+2.5kg. :fire:

Ez bar pullover (1-1-3)
12x26
12x26
12x26
+2,5 kg Damn perfecte MMC en TuT. Heb de lats nog nooit zo direct kunnen aansturen. En goed vol :thumbs: 28,5kg volgende keer.

Tricep dips (1-1-3)
7xbw
7xbw
6xbw
Lekker +3 reps

Rear lat raise pompset
7.5x24+5+5+4+3+3+2+2+2+1 = 51 reps

Lat raise pompset
7.5x13+4+3+3+3+2+2+1+1 = 32 reps
:fire:

Duur:69 min

Feedback: Lekkere train. Press en PLR nog makkelijk. Vooral EZ pullover voelde ik echt goed :thumbs:
Nu weer helemaalvol in mijn upper back en delts.. Op naar m;n chocomel pwo :p

Ochtendtrain (hate it) Mueziek erin, scoop assault en rammen maar.

LB2

15 min stretching en foam rolling (was nodig zeg)

Deadlift (deadstop)
4x92.5
4x100
4x110
4x117.5
4x152
4x135
Easy, beltless en pronated grip bij alles.

High Pull
12x50
12x50
12x50
Nice +4 reps. Onderarmen nu wel helemaal vol.

RDL (1-1-3)
12x90
12x90
12x90
Straps. Goood ham stretch, good mind mossel. 95 kilo next week

BB Walking Lunges
12x50 (24 stappen)
12x50
12x50
Damn viel tegen zeg. Benen al goed vol bij set1. Quads, hams glutes alles vol. helemaal stuk.. Toch +5kg en reps binnen. 55 volgende week.

BB Shrugs pompset
100x19+6+5+4+3+3+2+2+2+1 = 47 reps
BB ipv DB, dumbells niet zwaar genoeg.

BB Hip thrust pompset
60x14+6+5+4+3+3+2+2 = 39 reps

Duur:70 min (lang :S)

Feedback:Helemaal kapot.. Maar toch wel een goede train. Ik blijf overal wekelijks op verhogen omdat ik mijn reps haal dus gaat lekker. Kruipend de trap af nu..

Prima training man, veel oefeningen die me toch wel nice lijken met toegevoegde waarde!
Zijn die high pulls puur voor explosiviteit? Vind op youtube namelijk steeds een andere uitvoering bij de naam ;)

Prima training man, veel oefeningen die me toch wel nice lijken met toegevoegde waarde! Zijn die high pulls puur voor explosiviteit? Vind op youtube namelijk steeds een andere uitvoering bij de naam ;)

Thanks bro. Vind dit zelf ook altijd een lekkere complete dag, kudos naar harpep daarvoor.
Ja high pulls voor explosiviteit. Lekker voor lb maar ook erg lekker voor je traps! Een aanrader hoor

goede deads bro!

Lekkere deadlift gast :O nice!

Ziet eruit als een top training gozer! Goede gewichten, oefeningen en volume!:thumbs:

UB 1

Bench (Paused)
3x52,5
3x57,5
3x60
3x65
3x70
3x75
3x80
3x85
Ging lekker. Klein pr-tje op paused reps. Vlot omhoog nog een rep of 3-4 over in de tank denk ik. Prima dus! Helemaal gezien ik ook een seconde pause. TNG zal nog iets makkelijker gaan denk ik. 100+ bench pak ik makkelijk einde jaar.

Pullups
3xBW+5,8 (totaalgewicht 104,3)
3xBW+5,8
3xBW+5,8
3xBW+5,8
3xBW+5,8
3xBW+5,8
3xBW+5,8
3xBW+5,8
Ongeveer schouder breed. Dik VPR met 24 reps totaal op 104,3 kilo gewicht.

Inc DB press
12x27,5
12x27,5
12x27,5
VPR Bam lekker! 30kg volgende keer.

Lying rear DB raise
12x12,5
11x12,5
10x12,5
Fuark :fire: +1 rep

BB Curl (1-1-3)
11x30
10x30
8x30
+1 rep

DB flyes pompset
10x21+5+4+4+3+3+3+2 = 45 reps

DB conc curl pompset
l: 10x15+4+3+3+3+3+2+1 = 34 reps
r: 10x18+6+5+4+3+3+2+2+1 = 44 reps

Duur: 85 min

Feedback:Bench lekker, pullups heerlijk. Blijf sterker worden. Gaat erg lekker!

Lekker bezig bro!

die pull-ups, naaaaiisss

• Like
Waarderingen: Cman
Terug
Naar boven