XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

vertrouwen is zo fijn!!

love frontsquats

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren rust vandaag UB2.

Heb mijn goals qua oefeningen even aan de kant geschoven. Met mijn huidge schema ligt de focus totaal niet op op zoveel mogelijk gewicht verplaatsten maar meer op hypertrofie. Die mindset moet ik mijzelf dan ook gaan aanleren.
De power oefeningen ga ik natuurlijk wel op vooruit en laad ik progressief. Alleen in mindere mate dan ik bijvoorbeeld met wendler zou doen. En daardoor zullen mijn maxen ook minder snel groeien. De 100 bench zit er nog wel in dit jaar en ook de 180-190 dead, omdat daar nog ruimte zat. De 1,5x bw squat ga ik niet halen dit jaar.
Ga mij ook wat meer focussen nog op de lange TuT op de accessory oefeningen. Waar nodig wat gewicht verlagen zodat ik echt op een 1 sec concenctric 3 sec eccentric uit kom.

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

UB2

OHP
5x37.5
5x42.5
5x45
5x47.5
5x52,5
Erg makkelijk.

PLR
5x47.5
5x52.5
5x55
5x60
5x65
Ook heel erg makkelijk.

Wide grip upright row (1-1-3)
12x32.5
12x32.5
9x32.5
Pfffoe. 1-1-3 laaste 3 reps laatste set niet meer te doen.

EZ bar pullover (1-1-3)
12x23.5
12x23.5
12x23.5
+2.5 en weer 3x12. 26 volgende keer. Damn that burn..

Dips (1-1-3)
7xbw (99kg pre train)
5xbw
5xbw
Man zwaar met 3sec ecc. Probeer ook zo rechtop mogelijk te blijven om echt mijn triceps goed te pakken.

Lying rear db raise pompset
10x15+5+4+3+3+3+2+2+2+2+2+1 = 44 reps
:fire:

Side lat raise pompset
7.5x12+7+4+3+3+2+2+2+1
:fire:

Duur:66 min

Feedback:Damn lekker train zeg. Press en PLR ging makkelijk, vlot en explosief. De andere 3 oefeningen zo lekker gecontroleerd met 1-1-3 als TuT ritme. En na pompsets helemaal vol.

Nog een foto van mijn schouder geschoten. Schouders zitten helemaal vol, niet normaal. Schieten van de foto, net als dit typen doet gewoon een soort van pijn zo'n pomp heb ik.

15gdl4j.jpg

Tuurlijk na een train maar schouders gaan goed. Inb4 vet op belly comments en nul arm definitie door vet laagje :rolleyes:

Vandaag e.e.a weer eens opgemeten was al een tijd geleden. En gaat dus lekker :)

Alles koud opgemeten, alleen aangespannen.

Armen pre-bulk: 35.5cm omtrek
Armen nu: 39
+3,5cm dus deze bulk :thumbs:

Quads pre bulk: 56 cm
Quads nu: 64.5 cm
Vraag is hier even of ik wel op het juiste punt meette toendertijd. Maar evengoed dikke progressie gemaakt. Weet dus niet of het echt +8.5cm is maar zou best kunnen voor mijn gevoel.

Shoulders nu: 125cm
Geen pre cut meting van

Borst nu: 110cm
Ook geen pre cut meting van

Ook de bad things meten ;) Meet met "slappe buik" net onder de navel langs

Waist pre bulk: 84.5
Waist nu: 91.5
Feels badman. Maar is het waard geweest tot u toe. Cut ik er wel weer af

Opzich aardige gains gemaakt voor zover ik vergelijking heb. Vind borst en schouder meten eigenlijk niet zo belangrijk. Te makkelijk om mee af te wijken vind ik.

Pff, dat soort quadgains daar droom ik snachts weleens van..

Echter heb ik ook weleens nachtmerries over waist gains..

Bodybuilder problems.. :p

Pff, dat soort quadgains daar droom ik snachts weleens van..

Echter heb ik ook weleens nachtmerries over waist gains..

Bodybuilder problems.. :p

56cm was dan ook echt niks he dus dan zijn de gains snel gemaakt.

En tja waist gain nachtmerries. Ik heb ze niet ja hoort en nou eenmaal bij denk ik dan. Die waist gain kan ik er weer af cutten. Of ik die quad gains ook had kunnen maken zonder die waist gains is maar de vraag. Ongetwijfeld wel maar had een stuk langer geduurd dan.
Ik hoef/kan dan ook niet year round zo droog als jou staan. Daar is de zomer voor wat mij betreft.

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Vandaag betere foto's geschoten ook. Beter licht. En om progressie te kunnen bekijken t.o.v. fotos van juni dit jaar pre-bulk

Back double bicep
2vkamj4.jpg

Front
29dwcbq.jpg

Legs
30xij9k.jpg

Back lat spread
111l3c1.jpg

Blij met het resultaat tot nu toe. Dit is ongeveer 5 maanden verschil. Vooral een stuk meer body. Wat ook mijn doel is. Rug (lats) goed vooruit gegaan. Ook armen goed vooruit gegaan. Legs al helemaal, helaas geen goede vergelijkingsshot. Maar mag nog meer op vind ze in verhouding nog steeds klein.
Borst lijkt zo op foto's wat achter te blijven vind ik. Denk dat het ook komt door het hoger vp, en vocht. Denk na een goede cut dat daar ook progressie in zit.
Foto's iets schuin genomen waardoor mij benen heel kort lijken :P Maar goed genoeg om progressie bij te kunnen houden denk ik.
Al met al tevreden. Gewicht eerste foto's 85, foto's nu ~95.

Plan is tot eind december door bulken. En dan een slow cut naar 12% iig. Wat denken jullie, ruimte om door te gaan nog of eerder cutten? Twijfel zelf een beetje maar bulk liever nog ff door.

Goed te zien man, oogt veel voller/groter :thumbs:
Denk dat je de cut wel kunt uitstellen tot december toch, wat schat je je VP nu?

Lange cut rit is namelijk wel klote, maar 12 procent is niet erg laag tho.

• Like
Waarderingen: Cman
mooi resultaat hoor...enne 56 cm quads....op jouw lengte, dat zijn inderdaad spillebeentjes
jaja of de mijne zijn dik :rolleyes:

schouders en armen zijn mooi vooruitgegaan!

• Like
Zeker zin in de feestdagen dat je tot eind december blijft bulken? ;) Ik zou persoonlijk zo plannen dat je een week of 10 cut in de winter en de lente weer een cut van een week of 10. Is namelijk echt kut om te lang achter elkaar te moeten cutten imo. Zowel lichamelijk als mentaal.

Maar ben zelf ook geen held met cutten dus not sure.

• Like
LB2

Deadlift
5x92.5
5x100
5x110
5x117.5
5x125
Deadstop, pronated grip, easy

High Pull
12x50
12x50
12x50
Pff kapot gaan. 55 volgende keer.

RDL
12x85
12x85
12x85
Damn that LB pump.. Nooit zo erg gehad.. 90 volgende keer.

BB Walking Lunges
12x45
12x45
12x45
Cleanup aisle 5... Kapot..

DB Shrugs pompset
27.5x21+8+5+5+5 = 44 reps
Voortaan BB shrugs doen.

Hip Thrust pompset
50x15+6+5+4+3+1 = 34 reps
Op.. Leeg Voortaan met 60kg starten. Beter voor vorm ivm set-up voor de thrusts

Duur:63min

Feedback: Ok train. Ontzettende pump in mijn LB al vanaf de eerse deads. heeft met de hele training achtervolgd waardoor sommige oefeningen zwaarder dan normaal gingen. Maar verder prima.
Db shrusg vv voor bb shrugs, vind ik fijner voelen.

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:02 ----------

Goed te zien man, oogt veel voller/groter :thumbs:
Denk dat je de cut wel kunt uitstellen tot december toch, wat schat je je VP nu?

Lange cut rit is namelijk wel klote, maar 12 procent is niet erg laag tho.

Hmm ik denk zo rond de 16-17%? Maar ben er erg slecht in :P
Nee 12% is prima te doen denk ik. Als het soepel gaat miss dat ik wat langer door ga maar eerst doel is 12%. Meer dan tijd genoeg als ik januari rustig begin denk ik. Thanks voor de feedback :thumbs:

mooi resultaat hoor...enne 56 cm quads....op jouw lengte, dat zijn inderdaad spillebeentjes
jaja of de mijne zijn dik :rolleyes:

schouders en armen zijn mooi vooruitgegaan!

Ja ik weet het bizar he? Ik denk dat het met een lifetime basketballen te maken heeft. Basketballers hebben vaak lange dunne spieren (elastischiteit, explosiviteit) t.o.v. bijv voetballers die weer dikke kuiten en quads hebben.
Maar er is gelukkig wat bijgekomen dus.

Zeker zin in de feestdagen dat je tot eind december blijft bulken? ;) Ik zou persoonlijk zo plannen dat je een week of 10 cut in de winter en de lente weer een cut van een week of 10. Is namelijk echt kut om te lang achter elkaar te moeten cutten imo. Zowel lichamelijk als mentaal.

Maar ben zelf ook geen held met cutten dus not sure.

Niet per se, meer dat ik best goed ben in cutten eigenlijk. Klinkt raar maar als ik eenmaal begin ben ik erg strict (bezeten noemt mijn vriendin het) In ieder geval stukken beter dan in bulken waar ik makkelijker cheat.

Enige waar ik moeite mee heb is krachtverlies, en dan vooral mentaal ja. Als ik niet te gek doe denk ik dat ik in de aankomende weken ook niet kilos vet bij ga pakken.

Thanks voor je feedback :thumbs: Niet aan gedacht op het zo op te splitsen nog.

Niet per se, meer dat ik best goed ben in cutten eigenlijk. Klinkt raar maar als ik eenmaal begin ben ik erg strict (bezeten noemt mijn vriendin het) In ieder geval stukken beter dan in bulken waar ik makkelijker cheat.

Enige waar ik moeite mee heb is krachtverlies, en dan vooral mentaal ja. Als ik niet te gek doe denk ik dat ik in de aankomende weken ook niet kilos vet bij ga pakken.
Herkenbaar dit..is een beetje alles of niets instelling..:o

Herkenbaar dit..is een beetje alles of niets instelling..:o

Ja exact ja. Dus liever nu zo goed mogelijk bulken en massa pakken, en dan een goede cut.
Tja wat is lang? Ik kom van een cut van bijna een jaar af, laat ik nu in 4-5 maanden klaar zijn vind ik het prima.

Ach als je voorzichtig genoeg cut (500-700g vet per week) met een adequaat trainings en eetschema, zie ik niet in waarom je kracht zou moeten verliezen, tenzij je <10% gaat. Je kan als je low rep gaat zelfs kracht winnen.. :D CNS stimulatie and all.

Ach als je voorzichtig genoeg cut (500-700g vet per week) met een adequaat trainings en eetschema, zie ik niet in waarom je kracht zou moeten verliezen, tenzij je <10% gaat. Je kan als je low rep gaat zelfs kracht winnen.. :D CNS stimulatie and all.

Dat is het plan ook idd. Daarom wil ik zo vroeg beginnen. Slow gaan en proberen toch wat kracht te winnen, al is behoud genoeg.
Vorige cut ben ik een tijd met IF low carb gegaan, dat ging wel ten koste van wat kracht merkte ik. Maar dan praat ik echt over dagen <70g carbs.

Dat is het plan ook idd. Daarom wil ik zo vroeg beginnen. Slow gaan en proberen toch wat kracht te winnen, al is behoud genoeg.
Vorige cut ben ik een tijd met IF low carb gegaan, dat ging wel ten koste van wat kracht merkte ik. Maar dan praat ik echt over dagen <70g carbs.

Low carb kan op zich wel, vooral in de vorm van carb cycling.
Nette foto's trouwens man, echt duidelijke progressie. :cool: Zelfs NickyCF zou trots op je zijn nu :P haha.

Low carb kan op zich wel, vooral in de vorm van carb cycling.
Nette foto's trouwens man, echt duidelijke progressie. :cool:

Thanks bro :)

Denk dat ik een "normale" deficit eens ga proberen met wat cardio. Ik heb natuurlijk al 2 keer p/w cardio door bbal. Denk dat ik wat hartslag hardlopen erbij ga doen. Maar precieze plan zie ik januari wel.
Nog ff door rammen tot einde jaar.
Ik carb cyclde idd ook toen, maar denk dat ik iets te veel onder onderhoud zat. Of iets teveel verwachtte.

Zelfs NickyCF zou trots op je zijn nu :P haha.
Haha

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:47 ----------

Vanmiddag UB1.

Ga deze train mijn grip iets verbreden. Ik zit nu met mijn pinken tegen de ringen aan. Ik ga vanavond proberen hoe het gaat met mijn middelvingers of ringvinger OP de ring.
Zou net wat minder elleboog stress op moeten leveren en het wat meer shoulder involvement en minder tricep involvement zal mijn bench ook ten goede moeten komen.
Even kijken wat mijn schouders daarvan vinden.

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

UB1

Bench (Paused)
4x52.5
4x57.5
4x60
4x65
4x70
4x75
Grip een stuk wider gepakt. Van pink tegen rings naar ringvinger op ring. Veel meer chest activation :thumbs: Ook kan ik mijn lats beter activeren zo. En ging rete makkelijk dit zeg. Een rep of 10 zat er zeker in voor mijn gevoel!

Pullups
4xbw+4,5 (totaal 103,5)
4xbw+4,5
4xbw+4,5
4xbw+4,5
4xbw+4,5
4xbw+4,5
Met moeite maar dikke PR met 103,5kg totaalgewicht. Allerlaatste rep was wel een grind.

Inc DB press (1-1-3)
12x27.5
12x27.5
9x27.5
3 sec negative hakt er wel in :fire: Toch een repje meer dan vorige week.

Rear DB raise
12x12.5
10x12.5
10x12.5
+3 reps prima

BB Curls (1-1-3)
10x30
10x30
8x30 +2x30 cheatreps
+2,5 kg Pff.

DB Flyes pompset
12.5x17+5+4+3+4+3+2+ = 38 reps

Concentration curls pompset
L: 12.5x13+4+3+3+3+2+2+1 = 31 reps
R: 12.5x16+5+4+3+3+3+2+2+1+1 = 40 reps

Duur: 76min

Feedback: Denk dat ik al lange tijd veel te smal aan het benchen ben. Deze grip voelde zoveel beter. Denk dat de 100 bench er al wel in zit. Maar blijf bij mijn program en zie januari wel.
GVD een pomp in mijn linker schouder na de curls. Niet te zuinig. Lekkere train verder. motivatie en spirit is high.

Krijg wel een zieke tot bijna pijnlijk pomp van de assault. Reageer er goed op dus.

Ik doe wijsvinger op de ring. :)

Ik doe wijsvinger op de ring. :)

Ik pakte hem in het begin wat smaller omdat ik nog herstellende was van een schouders blessure. Maar nooit meer bij stil gestaan naarmate de blessure verdween om mijn grip weer aan te passen. Best dom aangezien ik nu veel beter met mijn chest druk.

:D

yes yes, proud momma

Pull-up PR: nice
100 bench: supahnice

Bij mijn rogue bar zet ik mijn middelvinger op de ring.
Bij de stangen in de sportschool laat ik de buitenkant pink nét de ring raken, die ringen zitten super ver weg, in ieder geval niet op standaard breedte. :D

Waar is de 100 bench?! Ik zit te zoeken maar kan het niet vinden. :eek:

• Like
Terug
Naar boven