XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

Als ik het goed zie kantel je je heupen als je helemaal onderaan bent (Buttwink), or am I wrong?

Nice work !

Met al dat B-ballen had ik toch wel verwacht dat je dikkere kuiten zou hebben :trollface:

• Topic Starter Topic Starter
Als ik het goed zie kantel je je heupen als je helemaal onderaan bent (Buttwink), or am I wrong?

Ja nog steeds een beetje als ik onder par squat. Maar het is niet anders. Ik heb er verder geen last van dus.

Nice work !

Met al dat B-ballen had ik toch wel verwacht dat je dikkere kuiten zou hebben :trollface:

Thanks Rob!

Basketballers hebben altijd dunnen benen gehad, iets met lange spieren, en mobility. Precieze reden weet ik ook niet. Deze twee mannen van 2,10+ zie je het ook goed. Lange dunne kuiten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja, maar dat zijn n*gers... die hebben nooit kuiten :p

Check Larry Bird bv

Kijk jij ook altijd zo boos met basketballen..:trollface:

Ja, maar dat zijn n*gers... die hebben nooit kuiten :p

Check Larry Bird bv

:roflol:

---------- Toegevoegd om 08:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:06 ----------

Kijk jij ook altijd zo boos met basketballen..:trollface:

Soms :trollface:

---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:08 ----------

Ub2

OHP
3x37.5
3x42.5
3x45
3x47.5
3x52.5
3x55
3x60
3x62.5
Easy en vlot. Paar repjes left nog in de tank.

Pendlay Row
3x47.5
3x52.5
3x55
3x60
3x65
3x70
3x72.5
3x77.5
Lekker!

Wide Upright row (1-1-3)
12x35
12x35
12x35
+2,5kg en reps meteen gehaald lekker. 37,5kg volgende keer.

EZ bar pullover (1-1-3)
12x28.5
12x28,5
12x28,5
+2,5kg en op reps meteen. 31kg volgende keer.

Tricep dips
9xbw
5xbw
8xbw
Blijf een beetje voorzichting met dips en mijn schouder. Vooral bij tricep dips. +3 reps toch.

Lying rear lat raise pompset
10x15+4+4+3+3+2+2+1 = 34 reps

Side lat raise pompset
7,5x14+4+4+3+3+2+2+1 = 33 reps
%$#* zeg :fire:

Duur:74 min

Feedback: Press evernaring van mijn 3rm van begin september. Ging makkelijk met reps left en geen belt (wat toch iets scheelt vind ik). Ook houd ik vanaf dag 1 niet meer dan een minuut of anderhalf rust tussen de sets op de compounds.
De accessory oefeningen gaan als een trein de laatste tijd. Blijf verhogen en gecontroleerde 1-1-3 sets neerzetten erg lekker.

Post workout meal, wel pas wat later vanmiddag/avond: 2 super broodjes hamburger. Mijn vriendin gaat zoals zij zegt "super burgers" maken. Kaas, ui, paprika, ei?, ketchup en weet ik het wat gaat er op. :eating:

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:10 ----------

Hmm net tijdens het douchen viel mij op dat ik wat blauwe plekken heb op mijn linker delt. Zijkant delt.
Gebeurt door het trainen. Kan dat kwaad weet iemand dat?
Harpep misschien?

Geen pijn of last, miss te hard gegaan al voelt het helemaal niet zo? Of gevolg van massive pump door de assault?

oeh die burgers....het water loopt me uit de mond en ik zat al even te kijken of het een idee was zelf hamburgerbroodjes te maken en de vleesmolen aan te slingeren...
met honger dit soort zaken lezen is niet goed ;)

nice PR-evenaring en mooie pendlays.
Blauwe plekken? niet gewoon gestoten ofzo?

oeh die burgers....het water loopt me uit de mond en ik zat al even te kijken of het een idee was zelf hamburgerbroodjes te maken en de vleesmolen aan te slingeren...
met honger dit soort zaken lezen is niet goed ;)

nice PR-evenaring en mooie pendlays.
Blauwe plekken? niet gewoon gestoten ofzo?

Ja ze lijken weg te trekken nu. Niet gestoten ofzo nee.

Blauwe plekken? Had je serieus wat pomp in je schouders gehad? Kan voorbode van striemen zijn ;)

Ja ik heb altijd een crazy shoulder pump op UB2 dagen. Vooral na de wide grip upright rows. Hmm striemen :<

Striemen wil je niet man ;) En zeker niet op je schouders. Insmeren met zwangerschaps creme ;) Houdt je huid elastisch

Striemen wil je niet man ;) En zeker niet op je schouders. Insmeren met zwangerschaps creme ;) Houdt je huid elastisch

Nee zeker niet. Heb er al wat op mijn buik (van mij obese belly van jaren terug) En een paar maar valt mee nog tussen borst en oksel.

Thanks voor de tip :thumbs:

Ik was niet meer gefocussed op andere zaken na het lezen over die burgers!:o

Hebben die gesmaakt?

Gebeurt door het trainen. Kan dat kwaad weet iemand dat?
Harpep misschien?

Klinkt eigenlijk gewoon als een vasculaire ophoping van zuurstofarm bloed. Kan er verder ook niets van maken, te meer omdat je ook al aangeeft dat het weer weg is getrokken.

Klinkt eigenlijk gewoon als een vasculaire ophoping van zuurstofarm bloed. Kan er verder ook niets van maken, te meer omdat je ook al aangeeft dat het weer weg is getrokken.

Ok thanks. Ik houd het in de gaten. :thumbs:

---------- Toegevoegd om 10:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:31 ----------

Vanmorgen overigens 96,5 op de weegschaal :thumbs:

Cals iets opgehoogd van 3200 naar 3320. Langzaam richting die 100.

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:46 ----------

LB2

Deadlift (deadstop)
3x92.5
3x100
3x110
3x117.5
3x125
3x135
3x142.5
3x152,5 VPR beltless en strapless
3x152,5 (video form check)
Ging erg easy en geen belt en alleen op de 2 setjes 152.5 mixed grip. Evernaring van VPR met straps en belt. Alleen form, niet helemaal perfect. Nooit back problems. Probleem is als ik lager start ik met mijn heupen omhoog schiet en form dan helemaal weg is. Heb vrij lange benen. Zal hem ook in film je lifts posten maar wat denken jullie?
Voornamelijk geinteresseerd of mijn vorm veilig is iig, beter kan zowiezo.

High Pull
12x55
10x55
8x55
Damn wel ff zwaar na die deads.. +5kg nonetheless. Leeg.

RDL
12x90
12x90
12x90
+5kg en reps binnen. 95 next time :thumbs:

Video van RDL setje. Af en toe maak ik er een SLDL van zie ik. Ook hier niet kaarsrecht in de rug maar dat komt iig dus niet door het gewicht van die 152,5x3. Aangezien dit maar met 90 is. Of?

Hier gestopt was kapot. Back pump en goed veel enegrie al verloren. Benen iets sparen door lunges niet te doen en hip thrusts ff over te slaan.

Duur: 62min evengoed.

Feedback: Weet niet of het heel verstandig was want ben vaak wel 2 dagen soar van deze train. En zondag middag vroeg een wedstrijd.. Maargoed anders moet ik deze dag skippen of vooruitschuiven naar volgende week. Hoop dat ik goed herstel en anders, to bad, dan maar moe tijdens basketball zondag :rolleyes: Iets gecompenseerd door lunges even niet te doen.

Ondertussen van wat mannen uit de pl sectie te horen gekregen dat mijn dl techniek goed is. Alleen de lockout zou wat beter/vollediger kunnen wat betreft heupen. Maar ook alleen van belang in geval van wedstrijden.

Ben benieuwd ook wat ik zou squatten als ik minder die zou gaan. Dus net onder par. Ga nu toch wel een stukje dieper maar aan de andere kant f**k it dan maar wat minder dan ik zou kunnen net onder par. Doe toch geen wedstrijden.

Gotta be honest; ik twijfelde flink over je techniek op de deadlift.
Je hebt een beetje hetzelfde 'probleem' als ik, namelijk dat je onderrug een beetje bol gaat/lijkt te gaan bij de lift off.
Ik heb daarentegen geen lange benen maar wel hetzelfde probleem; mijn heupen beginnen ook vrij hoog.

Alleen heb ik dit op 140kg sumo / 120kg conventional al :o
Je form op die vid lijkt precies hetzelfde als mijne op een 120kg conventional deadlift :rolleyes:
Al met al blij met je bevestiging, weet ik gelijk dat ik het beter doe dan verwacht haha!

Heb je toevallig een filmpje van de high pulls?
Vind er op youtube namelijk vrij veel met telkens een andere techniek.
Would appreciate it!

Gotta be honest; ik twijfelde flink over je techniek op de deadlift. Je hebt een beetje hetzelfde 'probleem' als ik, namelijk dat je onderrug een beetje bol gaat/lijkt te gaan bij de lift off. Ik heb daarentegen geen lange benen maar wel hetzelfde probleem; mijn heupen beginnen ook vrij hoog. Alleen heb ik dit op 140kg sumo / 120kg conventional al :o Je form op die vid lijkt precies hetzelfde als mijne op een 120kg conventional deadlift :rolleyes: Al met al blij met je bevestiging, weet ik gelijk dat ik het beter doe dan verwacht haha! Heb je toevallig een filmpje van de high pulls? Vind er op youtube namelijk vrij veel met telkens een andere techniek. Would appreciate it!

Ja daar was ik ook bang voor. Hoewel ik nooit rugklachten heb en zo tot 170 gedeadlift heb. Ben er mee eens dat ik nettere technieken heb geZien. Ik kan ook met een rechtere rug dl'en maar dan schiet ik omhoog met mijn heupen. Dus tja, misschien niet helemaal perfect het is iig veilig zoals ik het doe.

Idd veel manieren om high pulls te doen. Met sprong van de grond of zonder. Startpositie helemaal van de grond of vanaf rdl hoogte. Ik probeer deze techniek toe te passen:

http://youtu.be/gncr0Xg1QWU

Maar moet zeggen dat ik nog steeds lerende ben hoor. Vind de techniek nog best lastig. Zal mijzelf eens filmen binnenkort. Ik begin vaak net iets boven de grond als soort rdl omdat ik nog niet pull met 20kg plates en dus anders heel laag start.

Ik heb van Harpep een uitgebreide analyse gehad van zowel mijn squat als deadlift.

Hij merkte op dat ik relatief lange bovenbenen (dijbenen) heb in verhouding, wat het lastiger maakt om een conventional deadlift te doen met perfecte houding. Zelfde voor mijn squat, om op diepte te komen met langere bovenbenen is moeilijker, wat vaak resulteer in een grote buttwink.
Ik heb het zelf al een keer eerder bedacht maar harpep bevestigde dit vandaag. Ik ga wat breder squatten. Ik sta nu aardig smal, en als ik wat breder ga staan kan ik mijn heupen beter openen en word mijn houding op diepte wellicht ook beter.
Wat betreft deadlift is de sumo deadlift met mijn verhoudingen een beter idee. Ik heb zelf nooit sumo deadlifts gedaan dus ga er deze week mee beginnen. Hoop dat dat mijn houding ook beter maakt. Zoals het nu gaat is net per se slecht, maar een keer op zwaarder gewicht gaat dit wel problemen opleveren en dat wil ik voor zijn.

Begin deze week met mijn 3e cycle. Dus ga ook deze week dus beginnen met een bredere squat en de sumo deadlift.

Terug
Naar boven