MuscleMeat

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Deze week start mijn 3e cycle. Staan zowiezo een aantal VPR's op het programma voor de 3e week.

3x90 Bench (paused)
3x112.5 squat
3x65 press
3x157.5 Deadlift

Verwacht ze allemaal redelijk makkelijk te pakken.

Het is even afwachten hoe het gaat met het vinden van mijn "nieuwe" squat form. Heb gister wat droog geoefend en merk dat wanneer ik wat breder ik veel minder buttwink heb. Hij begint pas echt onder par ipv al daarboven. Is niet dramatisch breder dan ik altijd stond, enige verschil is dat ik met mijn voeten nu buiten heup breedte sta ipv op.
Deadlift idem. Nooit sumo's gedaan dus word ook wat oefenen op techniek. Hoewel ik niet per se hoef te switchen nog word naarmate ik zwaarder deadlift mijn vorm wss steeds iets slechter tot het wel een probleem word. Zit voor mijn gevoel nog niet in de buurt van mijn max Dl dus beter nu die switch al maken ipv op mijn max moeten doen.

Voor beide oefeningen pak ik deze week tijdens de UB dagen ff een kort momentje voor of na de regulier training om op lager gewicht wat techniek werk te doen.

December mijn 4e cycle met de volgende gewichten in week 3 om januari een nieuwe 1rm te doen.

3x92,5 Bench (Paused)
3x117,5 squat
3x67,5 press
3x165 deadlift

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:27 ----------

Cycle 3 UB1

Als eerste een hele reeks single en double sumo deadlifts op 90kg om alvast wat feeling te krijgen. Daarna verhoogd naar 120 en damn ik kreeg hem amper omhoog. Of slechte techniek, of keiharde realiteit en mijn conventional was vooral sterker (170kg) door rug gebruik. Word vervolgd.

Bench Press paused
5x55
5x60
5x65
5x70
5x75

Weighted Pullups (suppinated)
5xbw+3,2 (99,9 + 3.2 = 103.1kg)
5xbw+3,2
5xbw+3,2
4xbw+3,2
4xbw+3,2
Damn lekker zeg. Geen 5x5 maar toch lekker op 103,1kg.
Miss een keer chins doen.

Inc DB Press
11x30
9x30
8x30
+2,5kg zwaar zat chest helemaal vol :fire:

Lying rear delt raise
10x12.5
10x12.5
10x12.5
Pff.

BB Curl
11x30
8x30
9x30

DB Fly pompset
12,5x14+4+4+3+3+2+2+1 = 33 reps

DB Concentration curl pompset
L:12.5x14+4+3+2+2+2 = 27 reps
R:12.5x16+5+4+3+3+2+1+1 = 38 reps

Duur: 73min

Feedback: Slappe dag. Voelde me totaal niet sterk. Te veel bezig met de sumo en nadenken over form enz ipv lekker te trainen. Ach ja. Volgende train weer erop!

Niks mis met deze training bro, vind het aardige gewichten hoor! Succes met de compound doelen! :thumbs:

• Like
Waarderingen: Cman
Wat is het idee achter die set opbouw van je eerste oefening?

• Like
Wat is het idee achter die set opbouw van je eerste oefening?

De sets zelf zijn er om krachtoutput te verhogen. En het zijn ramping sets, iets dat ik persoonlijk een fijne opbouw vind doordat het rustig opbouwt naar een topset. Deze week 5x5, volgende week 6x4 en laatste week 8x3. Doordat elke set een % is van mijn 1 rm worden ze gedurende een cycle steeds iets zwaarder dus totnin week 3 de Zwaarste set komt voor een triple.
Het creeer slow but steady progress

• Like
Sommige dagen is de training al om voordat ik er erg in heb dat ik aan het trainen ben. Tja, soms gaat het gewoon
niet of op auto piloot :) No harm done :)

• Like
Die dagen hebben we allemaal weleens..wat dat betreft pak ik het liefst iedere dag een flinke berg pre-workout..

Maar of dat nu zo gezond is..:rolleyes:

+1, geen training meer zonder Pre WO :)

Sommige dagen is de training al om voordat ik er erg in heb dat ik aan het trainen ben. Tja, soms gaat het gewoon
niet of op auto piloot :) No harm done :)

True that, just one of those days.

---------- Toegevoegd om 08:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:43 ----------

Vanmorgen gewicht op 96,8.

Hoewel ik soms klaag over mijn schommelingen in gewicht komt het einde bulk in zicht en heb ik het toch weer voor elkaar gekregen om iets onder een halve kilo per week te pakken wat best netjes is. Gedurende 6 maanden bulken. Zeker niet ontevreden al voel ik me wat bloated.

Ook aardig wat spierpijn in mijn LB van die stuk of 10-15 sumo reps van gister. Bizar hoeveel moeite ik had met die 120 kilo. Het is zeker niet zo dat ik meteen over kan op sumo met de gewichten die ik conventional deed. (170 redelijk makkelijk getrokken)
Of dat nou komt door bad techniek of het feit dat mijn heupen zo slap als een kaartenhuis zijn weet ik nog niet. Hoe dan ook maakt dat ook eigenlijk niet uit en zijn beiden goede redenen om door te blijven oefenen met sumo's. Ben ook benieuwd naar de carry over naar squat.

damn 96,8KG, niet eens tijd voor een lichte cut? :P ik voel me al niet fijn meer als mijn VP boven de 10% uitkomt....

damn 96,8KG, niet eens tijd voor een lichte cut? :P ik voel me al niet fijn meer als mijn VP boven de 10% uitkomt....

Nah ik start in januari met cutten.

Ik heb geen ambitie om onder de 10% te willen komen. 12% vind ik al prima. Liever wat meer body en dus ook vet, dan droog maar geen massa left.
Wellicht in de toekomst als ik mijn max een beetje bereikt heb eens wat lager gaan, maar de voordelen wegen het voor mij persoonlijk niet op tegen de nadelen op dit moment. Vind het gewoon zonde om heel laag in vp te gaan als je nog geen degelijke massa hebt.

Ik heb geen ambitie om onder de 10% te willen komen. 12% vind ik al prima. Liever wat meer body en dus ook vet, dan droog maar geen massa left.
Wellicht in de toekomst als ik mijn max een beetje bereikt heb eens wat lager gaan, maar de voordelen wegen het voor mij persoonlijk niet op tegen de nadelen op dit moment. Vind het gewoon zonde om heel laag in vp te gaan als je nog geen degelijke massa hebt.

100 % mee eens bij een vent

• Like

:thumbs:

Wat betreft mijn deadlift. Ik heb er eens kritisch naar gekeken met hulp van harpep.

Zit eigenlijk met een "probleem" in limb length en dan vooral mijn van femur. Deze is in verhouding lang.
Op het moment dat ik convetional deadlift moet ik kiezen tussen 2 dingen. Enerzijds mijn heupen wat hoger houden ten koste van een minder neutrale spine.
Anderzijds mijn heupen wat lager inzetten zodat ik wat meer upright kan gaan "zitten" wat mijn spine houding weer goed maakt maar het probleem levert dat ik omhoog schiet met mijn heupen omdat ik simpelweg anders de hefboom niet heb om te tillen. Vandaar dus ook dat harpep mij o.a. sumo aanbeveelde om te proberen.

Hier ga ik mij dan ook even op concenteren de aankomende tijd wat ten koste zal gaan van hoge deadlift cijfers ben ik bang. Maar beter een goede houding vinden dan ooit een keer tegen echte klachten aanlopen, ook al heb ik nu nergens last van met cdl zowel qua pijn als kracht.

Better safe then sorry.

Zelfde geldt tot op zekere hoogte voor mijn squat vandaar dat ik ook die wat breder in ga zetten met meer nadruk op het openen van de heup.

klinkt goed doordacht, kan ook niet anders met harpep. Geduld en dan komen de cijfers met sumo wel weer.
Succes

Wat betreft mijn deadlift. Ik heb er eens kritisch naar gekeken met hulp van harpep.

Zit eigenlijk met een "probleem" in limb length en dan vooral mijn van femur. Deze is in verhouding lang.
Op het moment dat ik convetional deadlift moet ik kiezen tussen 2 dingen. Enerzijds mijn heupen wat hoger houden ten koste van een minder neutrale spine.
Anderzijds mijn heupen wat lager inzetten zodat ik wat meer upright kan gaan "zitten" wat mijn spine houding weer goed maakt maar het probleem levert dat ik omhoog schiet met mijn heupen omdat ik simpelweg anders de hefboom niet heb om te tillen. Vandaar dus ook dat harpep mij o.a. sumo aanbeveelde om te proberen.

Hier ga ik mij dan ook even op concenteren de aankomende tijd wat ten koste zal gaan van hoge deadlift cijfers ben ik bang. Maar beter een goede houding vinden dan ooit een keer tegen echte klachten aanlopen, ook al heb ik nu nergens last van met cdl zowel qua pijn als kracht.

Better safe then sorry.

Zelfde geldt tot op zekere hoogte voor mijn squat vandaar dat ik ook die wat breder in ga zetten met meer nadruk op het openen van de heup.

Bedenk ook dat -mocht het toch niet gaan werken met de sumo-stijl- er niet zoveel verloren is, want doorgaans heeft sumo veel positieve overdracht naar conventioneel is mijn observatie.

Buiten dat, voor het 'hip-hinge' aspect van de conventionele stijl kun je gewoon ook de RDL bijvoorbeeld blijven doen als assistentie.

Uiteindelijk zal hierdoor, hoe dan ook, vroeger of later, ook je conventionele vorm en prestatie beter voor de dag komen!

Dat zijn pas WIN-WIN situaties knakkker! :D (bweugh)

Herkenbaar..:rolleyes:

(naturel) Bodybuilder problems..:o Het is lastig de balans te vinden tussen redelijk wat massa en droogheid/fitheid..

Bedenk ook dat -mocht het toch niet gaan werken met de sumo-stijl- er niet zoveel verloren is, want doorgaans heeft sumo veel positieve overdracht naar conventioneel is mijn observatie.

Buiten dat, voor het 'hip-hinge' aspect van de conventionele stijl kun je gewoon ook de RDL bijvoorbeeld blijven doen als assistentie.

Uiteindelijk zal hierdoor, hoe dan ook, vroeger of later, ook je conventionele vorm en prestatie beter voor de dag komen!

Dat zijn pas WIN-WIN situaties knakkker! :D (bweugh)

Blijf de RDL er gewoon inhouden ja. Met focus op form. Die pak ik zowiezo 1-1-3 waardoor ik mooi de tijd heb om mijn houding goed mee te pakken.

Sta overigens de hele week al als een sumo worstelaar mijn heupen te rekken haha. Kan er niets aan doen. Word snel een stuk beter trouwens :o Miss vanavond in de WU ff wat goblet squats erbij om nog ff die heupen wat meer op te trekken.

Herkenbaar..:rolleyes:

(naturel) Bodybuilder problems..:o Het is lastig de balans te vinden tussen redelijk wat massa en droogheid/fitheid..

Ik sta daar (gelukkig) een stuk makkelijker in dan jij bijvoorbeeld Marvin. Of Mathijssimo. Ik ben niet opzoek naar eeuwige droogheid. Mijn definitie van massa droogheid/fitheid balans is anders dan die van jou denk ik. Terwijl beiden juist zijn, aangezien het een persoonlijke kwestie/invulling is.
Dat wil niet zeggen dat ik mij niet bloated kan voelen of te dik kan vinden worden. Of soms twijfel over hoe ver ik moet gaan. En ook op moet letten niet te ver te gaan.
Maar ik hoef niet <10% te staan op 100 kilo bijv. Of elke lijn en ader op mijn lichaam te zien. En ook niet altijd op een laag vp te staan om tevreden te zijn met mijn progress. Ik ben wat dikker (logisch) nu dan pre bulk, maar nu al meer tevreden dan ik einde vorige cut was. Neemt niet weg dat ik dat wel gaaf vind bij anderen om te zien alleen al door de toewijding die er voor nodig is.

Als ik op zon lichaam uiteindelijk ongeveer uit zou komen ben ik al meer dan tevreden:

hugh-jackman-washboard-abs-body-body-111505982.jpg

Denk dat hij hier niet heel ver van de 12% af zit aan de lijnen en abs te zien. Of ik zit er compleet naast. Prima naturel haalbaar doel denk ik.

:eek: helleu, goodmorning :cool:
:meal:

Als ik op zon lichaam uiteindelijk ongeveer uit zou komen ben ik al meer dan tevreden:

hugh-jackman-washboard-abs-body-body-111505982.jpg

Denk dat hij hier niet heel ver van de 12% af zit aan de lijnen en abs te zien. Of ik zit er compleet naast. Prima naturel haalbaar doel denk ik.

Toffe vent en acteur daar niet van hoor, maar wel weer een cliche gevalletje 'hollywood beach-muscles' vind ik hoor.
Waar zijn bijvoorbeeld zijn onderarmen gebleven? Zijn benen zijn nou ook niet bepaald 'hugh'.

Kijk, ik vind dat dan weer zo jammer.
Als je er dan toch best wat tijd in steekt let dan ook op de balans en proporties...... :rolleyes:

Toffe vent en acteur daar niet van hoor, maar wel weer een cliche gevalletje 'hollywood beach-muscles' vind ik hoor.
Waar zijn bijvoorbeeld zijn onderarmen gebleven? Zijn benen zijn nou ook niet bepaald 'hugh'.

Kijk, ik vind dat dan weer zo jammer.
Als je er dan toch best wat tijd in steekt let dan ook op de balans en proporties...... :rolleyes:

Absoluut hij is dan ook mr upperbody he :P Ging mij niet om zijn verhoudingen in spier. maar als indicatie van vp% icm massa. Zijn volheid maar dan beter uitgebalanceerd (lees overal dus ook onderarmen, onderstel, back) plus dat vp% is wat voor mij een streef is en genoeg is.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Ik wil dus niet zijn lichaam maar probeer te zeggen dat ik met een soortgelijke massa/vp verhouding blij ben.

Terug
Naar boven