Fitness Seller

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

Doe je een high bar of een low bar squat?
Als je een high bar squat doet kan je het beste 'naar onderen' gaan zitten, in plaats van 'naar achteren'.
Anders krijg je inderdaad een buttwink en het probleem dat je een soort good morning gaat doen, vanwege het zwaartekrachtspunt.

Als je low bar doet wel lekker achteruit zitten inderdaad.

Ikzelf doe high bar.
Ik ga zeg maar "Tussen mijn benen in zitten", waarbij knieeen verder naar voren gaan, bovenlichaam een stuk rechter. Ik sta ook op 1,5x schouderbreedte zoiets.

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training gozer en het fysiek van Hugh Jackman is niet mis hoor...buiten die benen om. Maar zo te lezen ben je goed opweg een fysiek te kweken met bijbehorende benen!:thumbs:

66cm is niet verkeerd man!

thanks man. Ja ik besteed minstens zoveel maar eigenlijk iets meer aandacht aan mijn legs. Work in progress

Gewoon je heavy SQ zo laag doen als je kan kerel. Als je echt ATG wilt gaan kan ik alleen maar een SSB barbell aanraden.
Dat heeft voor mij in ieder geval wonderen gedaan om rechter te blijven bij het dieper gaan

Ja dat is ook waar het op uit zal draaien mocht ik er niet uitkomen. Dan maar net sub par met minimale buttwink squatten, het is niet anders.

Om een idee van de diepte waar de wink begint te geven. Dit is nadat ik mijn stance verbreed heb. Zoiets zal het dan moeten worden. Een minimale buttwink ten behoeve van een normale squat en geen GM squat.
Vind deze reps persoonlijk vrij netjes. Alleen dieper gaat niet. Is een setjes 5x92,5 waarbij ik nog wat zoekende ben naar stance wel.

Doe je een high bar of een low bar squat?
Als je een high bar squat doet kan je het beste 'naar onderen' gaan zitten, in plaats van 'naar achteren'.
Anders krijg je inderdaad een buttwink en het probleem dat je een soort good morning gaat doen, vanwege het zwaartekrachtspunt.

Als je low bar doet wel lekker achteruit zitten inderdaad.

Ikzelf doe high bar.
Ik ga zeg maar "Tussen mijn benen in zitten", waarbij knieeen verder naar voren gaan, bovenlichaam een stuk rechter. Ik sta ook op 1,5x schouderbreedte zoiets.

Ik doe high bar. En naar onder zitten helpt in mijn geval niet omdat mijn zwaartepunt dan ook nog verschuift. Ik moet dus schipperen tussen naar achter maar niet te ver, en de rest van diepte uit bredere stance halen (dus naar onder zitten wat jij zegt)

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:15 ----------

Blijkt dat wat ik wijde stance vind eerder neutral is. En wat ik eerder deed niet neutral maar meer small stance was. Na review en foto's die harpep bekeken heeft.

Dus er valt nog wel wat te winnen op stance breedte zij het dat ik aan mijn heup mobility moet werken om pijnvrij en blessure blij met een nog wijdere stance te squatten.

Zit te overwegen om even voor deze laatste 6 weken van de bulk, af te stappen van mijn huidge schema en terug te vallen op een 3x5 FB schema 3xp/w met een 4e dag voor low weight techniek/mobility training.
Daarbij ook al mijn lifts te resetten en zo te plannen dat ik na 6 weken overal op nieuw 5rm pr's zit. Standaard ABA schema met 3x squats per week en om de dag de andere compounds (press/bench/PLR en Deads)
op die manier heb ik veel meer tijd om aan techniek te werken voor de squat en sumo deads.

Even kijken wat ik met de assistance doe. LB assistance laat ik even voor wat het is omdat ik niet ook nog kan lungen en rdl'en terwijl ik al 3xpw squat en ook 1-2x deadlift en ook nog 2 dagen basketbal. Dat zou overkill zijn voor mijn lb. Weet nu al dat ik daar meer last dan baat van ga hebben.
Ik wil mijn UB assistance wel blijven doen zei het net ff wat anders dan ik nu doe zodat de trains niet opeens 2 uur gaan duren.

LB2 was de bedoeling maar het pakte anders uit:

Deadlift (SUMO)
5x97,5
5x110
5x115
5x125
5x135
Ok ging prima voor eerste keer echt sumo setjes doen. Maar nog wat extra singles voor de techniek gedaan:

1x135
1x145 (met oly shoes)
1x145 (zonder olie shoes)
Verloor in de set met shoos ff grip dus moest herpakken. Maar beide gefilmd en zonder shoes like ik toch beter rechtop te blijven sumo style.

1x155 (sokken + straps)
1x165 Met belt
Hier werd het interessant. 1rm conv is 1x170 zie hier:http://youtu.be/HQI-BuS6CBI
Hoef niemand te vertellen dat dit niet echt een mooie rep is. Heupen schieten omhoog, alles komt uit rug niks uit legs.
Nu de 165 sumo: http://youtu.be/YYU2H27j8kE
Perfecte rep? Nee bij liftoff iets wiebelig, maar kijk mijn heup en back. Holy shit dat is 10x beter. Mijn rug is hier echt neutral eindelijk. En ik kan uit mijn legs drukken nu. En zat nog meer in dacht ik

fx175 Aan de grond genageld haha..
fx170
http://youtu.be/JYQbhz5c1bc
Post hem toch want het positieve aan deze fail vind ik dat vorm op`zich nog goed blijft. Dit is gewone een fail op power denk ik. Zo je max opzoeken en filmen laat goed zien wanneer vorm breekt. Heupen gaan wel wat omhoog maar spine blijft neutraal.

Feedback: Een positief iets als vandaag kon ik echt even gebruiken! Volgens mij is mijn techniek zo aardig ok, los van kleine verbeterpunten. Als ik die 1x170 conv met 1x165 sumo vergelijk is dat een wereld van verschil. En dat is nou waar ik naar opzoek was. Neutrale spine, meer LB activatie. Als ik niet zoveel sets gedaan zou hebben zit er zeker meer in denk ik. Hier kan ik veilig op verder bouwen en techniek blijven verbeteren. Lockout kan nog beter.

Laatst bewerkt:
Hmm gewicht vanmorgen 95. That dere gewichtsschommelingen :S

Week 2 van deze cycle vandaag. Goed voorbereiden voor volgende week, dan gaan er eindelijk eens PR pogingen komen. Heb er even naartoe moeten werken.

Dikke deadlift gast.. Nu loop je helemaal vooruit op mij :o.
Kan je niet even stilstaan voor de komende maand of 3?
Filmpjes kan ik niet bekijken want op werk tot 17:00, maar vanavond wel.

Dikke deadlift gast.. Nu loop je helemaal vooruit op mij :o.
Kan je niet even stilstaan voor de komende maand of 3?
Filmpjes kan ik niet bekijken want op werk tot 17:00, maar vanavond wel.

Thanks bro. Hoop er nog wat meer uit te halen door wat kleine verbeterpunten. Hoop stiekem een 180 te trekken in januari. Nog ff goed knallen aankomende 6 weken.
Nu de squats nog. Met 1x120 blijft deze goed achter.. Maar ook daar verwacht ik door wat techniek aanpassingen nog snel wat sterker te worden. Iig diepte wat minder en gewoon tot minimale legal depth. Scheelt ook een berg buttwink.
Press heb ik eigenlijk geen idee. ben er altijd sterk in geweest en hoop een 1x80 te pakken in januari. Alles daarboven is mooi meegenomen.
En dan de 100 bench nog he :o

Thanks bro. Hoop er nog wat meer uit te halen door wat kleine verbeterpunten. Hoop stiekem een 180 te trekken in januari. Nog ff goed knallen aankomende 6 weken.
Nu de squats nog. Met 1x120 blijft deze goed achter.. Maar ook daar verwacht ik door wat techniek aanpassingen nog snel wat sterker te worden. Iig diepte wat minder en gewoon tot minimale legal depth. Scheelt ook een berg buttwink.
Press heb ik eigenlijk geen idee. ben er altijd sterk in geweest en hoop een 1x80 te pakken in januari. Alles daarboven is mooi meegenomen.
En dan de 100 bench nog he :o

Wel interessant dat je press heel sterk is en je bench in verhouding een stuk zwakker.
Zou het met techniek te maken hebben? (Je schommelt wat met grip breedtes las ik tijdje terug)

Mijn verhoudingen:

1x70kg OHP (Hoewel ik deze na de BP testte, misschien te lage uitkomst)
1x120kg BP

En inderdaad, gewoon lekker parallel squatten, waarom ook niet. ;)

Wel interessant dat je press heel sterk is en je bench in verhouding een stuk zwakker.
Zou het met techniek te maken hebben? (Je schommelt wat met grip breedtes las ik tijdje terug)

Mijn verhoudingen:

1x70kg OHP (Hoewel ik deze na de BP testte, misschien te lage uitkomst)
1x120kg BP

En inderdaad, gewoon lekker parallel squatten, waarom ook niet. ;)

Ja is techniek denk ik. Ik ben onlangs wat breder gaan benchen en dat voelt veel lichter. Ik benchte altijd met nog een cm of 2 over tussen mijn pink en de rings. Best smal dus en triceps waren dan ook de bottleneck.
Nu bench ik met ringvinger op rings, en merk ik dat het veel lichter gaat en wat meer chest en schouder gebruik ipv triceps. Wat ook beter is aangezien ik daar meer kracht uit kan halen. Ook bench ik nu paused wat ik voorheen niet deed dus een TnG zou miss nog wat makkelijker gaan. Volgende week een 3x90 paused. Goede test om te kijken of hij er al in zit die 1x100.

---------- Toegevoegd om 11:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Zojuist 2 oly halterstangen en 50kg aan extra schijven besteld.

5kg schijven zodat ik iig dumbells kan maken tot 42,5kg voorlopig. Daarboven zit ik nog wel ff niet ;)
Trainde tot nu toe nog met 30mm materiaal met schroefsluiting.. Dumbels van 30kg bestaan bij mij nu uit 2x10kg schijven van diameter heb ik jou daar, wat totaal niet handig is natuurlijk..

Alleen de ez bar nog vv voor een oly ez bar dan kan al het 30mm materiaal weg.

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

UB1

Werd lekker wakker vanmorgen. Voelde me ontzettend fit vandaag op LB na die een wrek is van de deads. :o
Maar voelde me zo goed dat ik onverwachte 1rm max bench sessie heb gedaan.

Warmup dynamic

Bench Press
12xbar
3x60
2x70
2x80
1x90
1x100 Peanuts! PR
1x105 YES BABY! PR @#$%%@@$!
fx107,5

Al het plannen en, doen van paused benches, en het doen van volume ver weg van mijn max heeft fucking zijn vruchten afgewopen! 105 is een dik +10kg pr! Verpletterd heerlijk. En hij ging nog easy ook. Nauwelijks een fight. Damn feels good eindelijk boven die 100! Get some!

Pullups
4xbw
4xbw
4xbw
4xbw
4xbw
4xbw

Rear DB raise
10x12,5
10x12,5
9x12,5

BB Curls
12x30
12x30
7x30 leeg..
+ 3 reps nice!

Concentration curl pompset
l: 12,5x9+3+2+2+3+2+1+1 = 23 reps
r: 12,5x17(:o)+4+2+2+2+2+1 = 30 reps

Genoeg. Inc db presses ff overgeslagen en flyes pompset ook. Zat stress op alle pezen al gehad deze train.

Duur: Geen idee

Feedback: Fucking heerlijk gewoon! Zo blij met deze pr en deze mijlpaal. Alle doelen voor het jaar gehaald en eroverheen op de squat na. En het jaar is nog niet om! Vanaf hier gewoon verder met het huidge schema. Goed besluit om vandaag te testen, soms voel je gewoon dat je sterk bent :thumbs:
Nogmaals zo fijn om te zien dat het geduld en weg blijven van 90+% voor al die weken gewerkt heeft. De paused benches hebben ook dik geholpen met het liftoff gedeelte. :thumbs:
Nu genieten van pepernoten! :eating:

feli!!!!

• Like
Waarderingen: Cman
Nice! 2 lovely things in one post!!

pepernoten:heart:
en PR's!:thumbs:

• Like
f**k yeah bro, congrats!!!

• Like
Vandaag met het nieuw spul komen ook frac plates van 0,5 mee.

Fijn voor oefeningen als rear db raise en side lat raise waar het verschil van 10-12,5kg meteen +25% is. Nu kan ik wat rustiger aan laden.

Vandaag rustdag (naja basketball training) nog wat gevoelige heupen van het deadliften. Van de workout van gister dan weer helemaal geen last :thumbs:

fuckin nice kerel !

Gewicht schommelt tussen de 95 en 96. Ofwel. Ga niet echt meer omhoog de laatste weken.
Terwijl ik tot op dik 3300 cals zit ondertussen. Kijk het nog even aan anders nog iets verhogen voor de laatste paar weken.

Vanavond LB1 met squats op het programma. Zal veel filmen van vorm worden. Ga nog bredere squatten dus voor zover mijn heupen dat toelaten. heb nog iets last van gevoelige slijmbeursen denk ik. tenminste, op de plek tussen glutes en hams beetje op de buitenkant.
Dit komt nog door de sumo deadlofts die ik niet gewend ben. Zelfde soort stress daarop zal ik met breder squatten ook krijgen maar zie wel.

Terug
Naar boven