XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

Ik moet rond de 4000 zitten met m'n 90.7kg ('s ochtends, nuchter).. Dan valt 3300 nog wel mee :P.
(Enkel op workout+werkdagen) (Waarbij ik ~30 min loop en ~15-20 min fiets totaal)

3300 is nog best laag voor iemand van 96kg, dat is misschien een +5% surplus if any.

• Like
Waarderingen: Cman
  • Topic Starter Topic Starter
Ik moet rond de 4000 zitten met m'n 90.7kg ('s ochtends, nuchter).. Dan valt 3300 nog wel mee :P.
(Enkel op workout+werkdagen) (Waarbij ik ~30 min loop en ~15-20 min fiets totaal)

3300 is nog best laag voor iemand van 96kg, dat is misschien een +5% surplus if any.

Hmm ja, ik ging er aardig op in het begin. Maar nooit echt aangepast op 1 keer +100 cal na. Helemaal met 2x basketball (dikke cardio dus) per week zal ik nog ff flink moeten verhogen denk ik. Toch cheat ik ook nog wel eens op die 3300 cals maar zelfs dat is niet genoeg denk ik.
Is wel 3300 elke dag (ik heb maar 1 rustdag per week en die pak ik dus ook gewoon op 3300 cals)

---------- Toegevoegd om 08:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:14 ----------

Heeft er iemand "ervaring" met sumo deadlifts en vooral de belasting van de heup/slijmbeurs daarvan? Zelfde geld voor bredere squats.

Na mijn zware deadlift sessie heb ik dus iets last van mijn slijmbeurzen lijkt het. Kan wel gewoon lopen en springen etc. Dus zal niet ontstoken zijn maar is wel gevoelig.
Ik weet alleen niet (omdat ik nooit sumo deed) of dit normaal is of dat ik op moet gaan passen geen overbelasting te veroorzaken.

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:46 ----------

"Planning" een beetje gemaakt voor mijn cut. (per januari)

Ga IF weer toepassen omdat dat gewoon goed bevalt, inc carb cycling.

4 trainingsdagen op onderhoud (~2900), 2 basketball dagen een stuk er onder (~2300) en 1 rustdag low carb (~1800)
Protein en fat op de onderhoud en basketball dagen gelijk. Alleen minder carbs op bbal dagen, de rustdag low carb higher fat.
Moet een net verlies van ongeveer 2800 cals per week zijn. Aim op de 0,5 verlies per week. Vooral krachtbehoud vind ik belangrijk. Als het te snel ga krik ik het op en vice versa.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat mijn BF op het moment is. Dus geen idee waar ik begin en uitkom. Volgens metingen stond ik einde vorige cut zon beetje op 12-13% (zie begin post log) @85kilo ongeveer. Weet niet of dat klopt alleen?

Als ik nu kijk naar mijn lichaam en dat vergelijk zeg ik rond de 15-16%. Eigenlijk alleen wat vet op de buik erbij, heb niet het idee dat er overall heel veel vet bijgekomen is.
Maargoed ik ben natuurlijk ook geen 11kg muscle bijgekomen in 6 maanden.
Mijn lichaam kenende zal ik na 1 week cutten alleen al 1,5-2kg vocht kwijt raken. Laat ik nou optimaal spier gepakt hebben dan heb ik misschien in deze 6 maanden zo'n 4-5kg spier gepakt. Moet er zo'n 5 kg vet af.

Is maar een indicatie, kan meer of minder zijn, de spiegel zal het zeggen. Maar dat is een beetje het mikpunt. Rond de 90kg eindigen dus. Dan zie ik wel of ik door cut of erg rustig lean gaining de zomer in ga. Zo'n 100cal boven onderhoud.

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

Ondanks last van mijn slijmbeursen toch gaan trainen.

LB1

Squats
4x70
4x75
4x82,5
4x87,5
4x92,5
4x100
Wide stance geprobeerd. Voelde goed, wat tighter onderin vooral. Veel gefilmd en buttwink lijkt een stuk minder. Wel is diepte net aan genoeg. Maar word vanzelf beter naarmate flexibiliteit beter word. Wel goed last van mijn heupen..

FSQ
12x60
12x60
6x60
:s leeg en te veel last van heup. Wel beltless gedaan en met strap grip.

Calf raises niet gedaan ivm tijd.

Ab wheel rollout
x12
x10
x6
Stuk..

Done. Niet veel oefeningen maar belangrijkste gedaan. Hoop dat ik het niet te erg gepushed heb met mijn heupen

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

Inmiddels denk ik te weten wat de heup pijn veroorzaakt. Periformis syndrome..
Daar even wat aandacht aan besteden komende dagen dmv stretchen wn foam rollen. Totaal verklaarbaar door de switch naar sumo deads. Ff op letten.

wat een lappen tekst telkens kerel :p

• Like
To 1rm test press or not..

Zit te twijfelen om te testen vanavond aangezien ik mij sterk voel deze week. Of toch maar gewoon het programma te volgen.

volg het programma en doe toch maar eens gek :p

• Like
Kan je doen, hoewel het waarschijnlijk geen meerwaarde zal bieden en wel ongelofelijke (CNS) belasting. :)
Ik ken het ook hoor, die nieuwsgierigheids kriebels.

Het is 3 maanden geleden dat ik voor het laatst getest heb. Maar idd met in het achterhoofd ook al een 1rm deadlift en bench van afgelopen zondag en maandag miss beter uitstellen tot een later moment.

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:19 ----------

Na wat wikken en wegen begin ik toch wat eerder met cutten.

Heb mijn goals allemaal ruimschoots gehaald en na al 5 maanden te bulken is het voor lichaam en geest wel ff lekker om wat te gaan cutten. Ben er ook van overtuigd dat ik nog kracht kan pakken terwijl ik cut.
Ook begin ik mijn vp steeds storender te vinden.

Als ik nu naar een acceptabele vp cut kan ik ergens begin 2015 nog wat recompen naar de zomer toe. Als ik nu doorga naar 100kg wat eerst het plan was duur de cut ook weer een stuk langer.
Ben ook goed tevreden over de progress die ik gemaakt heb. Nu opweg naar de 90 kilo als eerste en dan verder kijken.

Feestdagen komen er wel weer aan maar fit ik wel in als refeed dagen.

Het is 3 maanden geleden dat ik voor het laatst getest heb. Maar idd met in het achterhoofd ook al een 1rm deadlift en bench van afgelopen zondag en maandag miss beter uitstellen tot een later moment.

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:19 ----------

Na wat wikken en wegen begin ik toch wat eerder met cutten.

Heb mijn goals allemaal ruimschoots gehaald en na al 5 maanden te bulken is het voor lichaam en geest wel ff lekker om wat te gaan cutten. Ben er ook van overtuigd dat ik nog kracht kan pakken terwijl ik cut.
Ook begin ik mijn vp steeds storender te vinden.

Als ik nu naar een acceptabele vp cut kan ik ergens begin 2015 nog wat recompen naar de zomer toe. Als ik nu doorga naar 100kg wat eerst het plan was duur de cut ook weer een stuk langer.
Ben ook goed tevreden over de progress die ik gemaakt heb. Nu opweg naar de 90 kilo als eerste en dan verder kijken.

Feestdagen komen er wel weer aan maar fit ik wel in als refeed dagen.

:D niets zo veranderlijk als een vent .

Succes!

:D niets zo veranderlijk als een vent .

Succes!

Hehe thanks.

Tja, deze bulk was bedoeld als initiele massa pakker. Ik ben niet van plan om elk jaar dit soort lange bulk/cut sessies te doen met grote calorie surplusses en deficits.
Maar vond het nu echt nodig om wat massa te pakken zodat het op lager vp (12%) nog ergens op lijkt. Dat is nu gelukt.
Ging sneller dan ik in eerste instantie bedacht had dus kan me wel blijven blindstaren op een getal of planning die ik in juli gemaakt heb maar is een beetje zonde.

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Kon het niet laten

UB2
10xbar
3x40
2x50
1x60
1x70 pr evernaring vlot en easy
1x75 PR +5kg
fx77,5

Meer zat er niet in. Toch +5kg op pr gezet in september. Helaas zat de 80 er niet in. Kreeg de 77,5 niet voorbij mijn kin.

PLR
4x42,5
4x47,5
4x52,5
4x57,5
4x62,5
4x65

Wide upright row
12x37,5
10x37,5
10x37,5
+1 rep

Ez bar pullover
12x31
12x31
12x31
Damn burn zeg. Lekker +3 reps. 33,5 volgende keer.

Dips overgeslagen. Tris en delts al vol en wil vooral schouder sparen.

Side lat raise pompset
10x12+5+3+3+4+3+2+1 = 33 reps

Rear lat raise pompset
10x8x5x5x3x2x2x2 = 27 reps
Sick pump :fire:

Feedback: Ok train lekker die press PR toch nog ff pakken! Schouders weer goed vol en lekker doorgewerkt.

Start pr's in juli, goals en werkelijke 1rm:

Press 5x55 goal was 1x70, behaald 1x75
Bench 1x90 goal was 1x100, behaald 1x105
Deadlift 5x140 goal was 1x170, behaald 1x170
Squat 5x105 (bad techniek) goal was 1,5xbw (137,5), behaald 1x120

Squat niet gehaald maar was ook wel een zwaar goal. Overigens nog geen 1rm test gedaan sinds 10-9 dus wellicht zit een hogere squat er nog in.
Toch prima resultaten deze eerste bulk vind ik, 5 maanden tijd.

3 van de 4 doelen behaald, goed bezig bro! ook mooie PR! welke stance gebruikte je vandaag bij de press?

3 van de 4 doelen behaald, goed bezig bro! ook mooie PR! welke stance gebruikte je vandaag bij de press?

Thanks man. Squat doel haal ik denk ik nog wel begin van het jaar als mijn bw lager word en kracht gelijk blijft of iets stijgt nog.
Ik sta altijd schouder breed.

Ik ga direct over naar de cut macro's.

Ik aim voor slow en controlled fat loss. Wil niet te hard gaan om kracht/spierverlies tegen te gaan. Heb immers nu alle tijd ook.

IF window van 14:00 tot 22:00
4 KT dagen op onderhoud
2900cal (244/263/94)

1 rustdag + 1 bbal traingsdag low cal low carb
1800 (185/46/98)

1 bbal wedstrijdag wat hoger in cals en carbs
2300 (218/203/66)

Maakt een verschil van 20300-17500=2800 voor zo'n 400g per week. Even aankijken want het zou kunenn dat mijn onderhoud te laag is en miss wel 3000 is. Als het na initiele vochtverlies te snel gaat up ik het iets.

Gewicht nu rond de 97 kilo @ gok 17-18%

Zo is weer ff wennen zeg moeten wachten tot mijn IF window opent..

Afgelopen 2 dagen rond de 1800 cals gezeten.

Trainingsdag vandaag dus op onderhoud:

Vanmorgen:
l-glutamine
bcaa
Niet genoeg om fast te breken.

14:00
45 ongezouten pinda's
70g bruindbrood (2 sneetjes)
150 kalkoenfilet
1 groot gekookte ei
2 mandarijnen
100g cherry tomaaatjes
1 eiwitbar

Avondeten
~750

Post workout
500g magere kwark
300 ml melk + 25g whey
140g volkoren pasta + 130g tonijn op water

Meeste carbs dus na workout. Totaal 2900 cals (243/268/92)

Ik ga direct over naar de cut macro's.

Kan je niet beter met 100 á 200kcal per 5 á 7 dagen zakken?
Het is nog lang geen zomer dus je kan lekker rustig en voorzichtig aan doen.
Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat wanneer je te arrogant met je cut bezig bent, het geheid fout zal lopen met veel kracht/vvm verlies. (Als in: Te snel dalen in kcal na een bulk, evt. te laag in kcal gaan zitten en denken dat jij wel immuun bent voor veel VVM verlies)

Kan je niet beter met 100 á 200kcal per 5 á 7 dagen zakken?
Het is nog lang geen zomer dus je kan lekker rustig en voorzichtig aan doen.
Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat wanneer je te arrogant met je cut bezig bent, het geheid fout zal lopen met veel kracht/vvm verlies. (Als in: Te snel dalen in kcal na een bulk, evt. te laag in kcal gaan zitten en denken dat jij wel immuun bent voor veel VVM verlies)

Ik zit maar 2800 onder onderhoud per week hoor dus valt reuze mee. Toevallig 2 rustdagen waardoor die clas 1800 zijn maar zit dus ook gewoon 4 dagen per week op 2900 cals en een dag op 2300 cals.
Ik zie geen reden om af te bouwen. Uiteindelijk gaat het om cals in vs cals out.

Kan ook nergens iets van bewijs vinden dat afbouwen beter zou zijn dan niet. Plus ik heb het zelf eerder gedaan en geen spierverlies van ondervonden hoor.

je spier raak je echt niet zomaar kwijt hoor tenzij je <10% staat.

Ik zit maar 2800 onder onderhoud per week hoor dus valt reuze mee.
~15% onder onderhoud is best veel :P. (aannemend 3000kcal onderhoud zoiets, 400 per dag deficit. 400/3000*100 = 13,33%)

Toevallig 2 rustdagen waardoor die clas 1800 zijn maar zit dus ook gewoon 4 dagen per week op 2900 cals en een dag op 2300 cals.
Ik zie geen reden om af te bouwen. Uiteindelijk gaat het om cals in vs cals out.
Uiteindelijk wel, maar je lichaam moet ook wennen aan de mindere voedingsstoffen die hij binnen krijgt, ik meen een keer iets gelezen te hebben dat je veel sneller een negatieve stikstof balans krijgt wanneer je heel ad-hoc per direct in kcal dropt, van bulk naar cut.

Kan ook nergens iets van bewijs vinden dat afbouwen beter zou zijn dan niet. Plus ik heb het zelf eerder gedaan en geen spierverlies van ondervonden hoor.

je spier raak je echt niet zomaar kwijt hoor tenzij je <10% staat.

Zou ik even na moeten zoeken, ff kijken of ik vanavond iets voor je heb :D.
Mijn cut is heel erg fout gelopen eerder dit jaar, omdat ik te snel in kcal dropte en ook rond de -15-20% total kcal ging zitten. Was plat/leeg, veel krachtverlies en ook aardig wat vvmassa verlies. En ik stond bij lange na niet ~10%. Mijn bench ging van 12x87.5kg naar 10x82.5kg ofzo.

Mijn onderhoud is 2900.

Ik snap wat je bedoelt. Maar zo kan ik je ook een hoop artikels linken waar juist geadviseerd word ad hoc te gaan om gebruik te maken van je verhoogde metabolisme. Het is allemaal uiteindelijk bro science en geen een motivatie kan echt wetenschappelijk onderbouwd worden. Dat geld voor beiden methodes.

Nogal een verschil 13,3% of 15-20% he ;)

Ik zie het heel simpel. Zolang ik niet meer dan een halve kilo per week verlies dan is het bij lange na niet te diep. gebeurt dat wel, dan schroef ik het iets op. Wat extra l-glutamine en bcaa's helpen wellicht ook dus experimenteer ik een beetje mee.
Ik zie mensen vaak nog veel dieper in deficits zitten dan ik.

Vergeet ook niet dat jij volgens mij een typische ecto bent en ik een echte endo/meso.

Terug
Naar boven