- Waardering
- 1.835
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik moet rond de 4000 zitten met m'n 90.7kg ('s ochtends, nuchter).. Dan valt 3300 nog wel mee.
(Enkel op workout+werkdagen) (Waarbij ik ~30 min loop en ~15-20 min fiets totaal)
3300 is nog best laag voor iemand van 96kg, dat is misschien een +5% surplus if any.

To 1rm test press or not..
Zit te twijfelen om te testen vanavond aangezien ik mij sterk voel deze week. Of toch maar gewoon het programma te volgen.

Kan je doen, hoewel het waarschijnlijk geen meerwaarde zal bieden en wel ongelofelijke (CNS) belasting.
Ik ken het ook hoor, die nieuwsgierigheids kriebels.
Het is 3 maanden geleden dat ik voor het laatst getest heb. Maar idd met in het achterhoofd ook al een 1rm deadlift en bench van afgelopen zondag en maandag miss beter uitstellen tot een later moment.
---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:19 ----------
Na wat wikken en wegen begin ik toch wat eerder met cutten.
Heb mijn goals allemaal ruimschoots gehaald en na al 5 maanden te bulken is het voor lichaam en geest wel ff lekker om wat te gaan cutten. Ben er ook van overtuigd dat ik nog kracht kan pakken terwijl ik cut.
Ook begin ik mijn vp steeds storender te vinden.
Als ik nu naar een acceptabele vp cut kan ik ergens begin 2015 nog wat recompen naar de zomer toe. Als ik nu doorga naar 100kg wat eerst het plan was duur de cut ook weer een stuk langer.
Ben ook goed tevreden over de progress die ik gemaakt heb. Nu opweg naar de 90 kilo als eerste en dan verder kijken.
Feestdagen komen er wel weer aan maar fit ik wel in als refeed dagen.
niets zo veranderlijk als een vent .
3 van de 4 doelen behaald, goed bezig bro! ook mooie PR! welke stance gebruikte je vandaag bij de press?
Kan je niet beter met 100 á 200kcal per 5 á 7 dagen zakken?
Het is nog lang geen zomer dus je kan lekker rustig en voorzichtig aan doen.
Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat wanneer je te arrogant met je cut bezig bent, het geheid fout zal lopen met veel kracht/vvm verlies. (Als in: Te snel dalen in kcal na een bulk, evt. te laag in kcal gaan zitten en denken dat jij wel immuun bent voor veel VVM verlies)
~15% onder onderhoud is best veelIk zit maar 2800 onder onderhoud per week hoor dus valt reuze mee.
. (aannemend 3000kcal onderhoud zoiets, 400 per dag deficit. 400/3000*100 = 13,33%)Uiteindelijk wel, maar je lichaam moet ook wennen aan de mindere voedingsstoffen die hij binnen krijgt, ik meen een keer iets gelezen te hebben dat je veel sneller een negatieve stikstof balans krijgt wanneer je heel ad-hoc per direct in kcal dropt, van bulk naar cut.Toevallig 2 rustdagen waardoor die clas 1800 zijn maar zit dus ook gewoon 4 dagen per week op 2900 cals en een dag op 2300 cals.
Ik zie geen reden om af te bouwen. Uiteindelijk gaat het om cals in vs cals out.
Kan ook nergens iets van bewijs vinden dat afbouwen beter zou zijn dan niet. Plus ik heb het zelf eerder gedaan en geen spierverlies van ondervonden hoor.
je spier raak je echt niet zomaar kwijt hoor tenzij je <10% staat.
.