XXL Nutrition

Cman trainingslog - Quitting is not an option!

• Topic Starter Topic Starter
Nog steeds niet aan het trainen.

Als deze week de schouder niet over is ga ik toch langs de fysio. Er zit nog een vervelend punt op mijn front delt richting de oksel/biceps.

Gewicht schrok ik ook aardig van vanmorgen. 94,3. Hoewel ik op de 2500-2600 cals gemiddeld zit en zelf wel eens wat cheat val ik nog af. Niet echt goed voor mijn mind aangezien ik ook niet kan sporten. Misschien dat mijn onderhoud toch een stuk hoger ligt. Ook al heb ik wel gebulked op 3300 dus zoveel hoger kan mijn onderhoud niet zijn.

Volgens mij is het eten in the USA sowieso voedsel vergiftiging ;). Gaat die alweer beter Mathijs? Hoe gaat het bij jou Cman?:D

Eten in USA was geen probleem, de shoarma hier wel :D

Afgelopen vrijdag en zaterdag hield ik niets binnen, zondat t/m dinsdag bijna geen eetlust dus training stelde niets voor (lekker na 2 weken rust...), sinds gisteren weer 3000Kcal naar binnen gekregen en benen getraind, ging wel weer wat beter (nog niet 100%).

Vandaag rug en weer 3000Kcal, gaat alweer wat beter dus :)

---------- Toegevoegd om 08:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:09 ----------

Nog steeds niet aan het trainen. Als deze week de schouder niet over is ga ik toch langs de fysio. Er zit nog een vervelend punt op mijn front delt richting de oksel/biceps. Gewicht schrok ik ook aardig van vanmorgen. 94,3. Hoewel ik op de 2500-2600 cals gemiddeld zit en zelf wel eens wat cheat val ik nog af. Niet echt goed voor mijn mind aangezien ik ook niet kan sporten. Misschien dat mijn onderhoud toch een stuk hoger ligt. Ook al heb ik wel gebulked op 3300 dus zoveel hoger kan mijn onderhoud niet zijn.

echt kut man, je kan ook geen benen pakken?

Eten in USA was geen probleem, de shoarma hier wel :D

Afgelopen vrijdag en zaterdag hield ik niets binnen, zondat t/m dinsdag bijna geen eetlust dus training stelde niets voor (lekker na 2 weken rust...), sinds gisteren weer 3000Kcal naar binnen gekregen en benen getraind, ging wel weer wat beter (nog niet 100%).

Vandaag rug en weer 3000Kcal, gaat alweer wat beter dus :)

---------- Toegevoegd om 08:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:09 ----------

echt kut man, je kan ook geen benen pakken?

Naja squatten gaat niet omdat ik mijn schouder niet in die positie kan houden. Zelfde geld voor deads, lunges etc. Verbazend waar je je schouders wel niet allemaal voor nodig hebt als je er opeens last van heb.
Leg curls/extensions zouden kunnen en presses al heb ik geen legpress thuis ;)

Gaat wel steeds beter hoop toch echt volgende week weer te kunnen trainen.

Vandaag gewicht weer laag alleen.. 94,2. Hoe lang verlies je glycogeen in je spier etc? Ik zit dus niet op onderhoud schijnbaar met 2600 cals, icm 0 activitiet. Zou bijna sugegreren dat mijn onderhoud met sport op 3000 of 3100 zou liggen terwijl ik gebulked heb op 3200-3300.
Vraag me af waar dat verlies toch van komt. Zie er wel droger uit dat scheelt maar zat 3 weken terug op de 97,5 ongeveer en nu al naar de 94. En elke keer weer iets minder. Hmm ???

in 3 weken 3,5 kilo kwijt? wow...

in 3 weken 3,5 kilo kwijt? wow...

Ja. Nou is die transitie bulk -> cut altijd een grote stap bij mij. Alleen al aan vocht dankzij lager carbs. Andersom ook, kom zo 2-3 kilo aan in 1-2 weken als ik switch van cut -> bulk.

Punt is alelen dat ik de afgelopen 2 weken denk op onderhoud te zitten maar wss toch stieken aan het cutten ben.

Ja. Nou is die transitie bulk -> cut altijd een grote stap bij mij. Alleen al aan vocht dankzij lager carbs. Andersom ook, kom zo 2-3 kilo aan in 1-2 weken als ik switch van cut -> bulk.

Punt is alelen dat ik de afgelopen 2 weken denk op onderhoud te zitten maar wss toch stieken aan het cutten ben.

gezien je cijfers zou dat goed kunnen...

Begin overigens te denken dat ik een van de 2 bicep tendons aan de schouderkant verrekt heb. De pijn zit ook echt daar namelijk wat toch een stukje weg van de schouder zit.
Verklaart ook het "scheur/rek" geluid wat ik hoorde tijdens de voorval. In de spiegel van,orgen leek mijn rechter biceps ook een stuk kleiner flexed.

Maar ben geen dokter of fysion dus ga geen eigen diagnoses stellen/ Als maandag het niet over is ga ik dit voorleggen aan de huisarts/fysio.

Begin overigens te denken dat ik een van de 2 bicep tendons aan de schouderkant verrekt heb. De pijn zit ook echt daar namelijk wat toch een stukje weg van de schouder zit.
Verklaart ook het "scheur/rek" geluid wat ik hoorde tijdens de voorval. In de spiegel van,orgen leek mijn rechter biceps ook een stuk kleiner flexed.

Maar ben geen dokter of fysion dus ga geen eigen diagnoses stellen/ Als maandag het niet over is ga ik dit voorleggen aan de huisarts/fysio.
lijkt me een slim plan.
Beterschap en sterkte

Het is inderdaad heel verstandig om naar een professional te gaan. Sterkte kerel!

Kan helaas pas 30 december terecht ivm vakantie van de fysio's..

Kan ik niet zo veel mee maar heb hem toch maar gemaakt. Ik ga volgende week proberen te trainen en dan zie ik wel hoe het gaat. Ga niet tot 30 december niks doen..
Heb me al 100% aan de voorgeschreven 2 weken gehouden.. Word gek langzamerhand.

Overigens was mijn gewicht vanmorgen 93,8.. Man wat zakt die snel.. Terwijl ik al wat meer eet.

---------- Toegevoegd om 08:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:51 ----------

Ben overigens wel van plan om volgende week weer rustig te beginnen.

In plaats van de gewichten uit mijn cycle pak ik gewoon alles een stuk lichter om eens te kijken hoe mijn schouder zich houd en voelt.
Benchen niet op 90+ maar op 60-70 bijv. p*ssy weights maar iig ff kijken hoe alles zich houd. Heb ik ook gelijk meer feedback voor de fysio.

Gaat nog steeds niet helemaal lekker helaas..

Denk zelf dat ik toch iets van acute bicep tendonitis of iets met de long head van mijn biceps > schouder heb opgelopen. De fysio zal uiteindelijk uitsluitsel moeten geven. Mara is een verrekt klote blessure waardoor ik nog steeds zeer beperkt ben in bewegingen.
Zaterdag een feestje gehad en zelfs mijn handen omhoog doen en vooruit bewegen werd pijnlijk op een gegeven moment.
Ga vandaag toch trainen maar wel aangepast. Ik maak er maar even een FB training van voor deze week met oefeningen waarbij ik iig geen last heb. Zelfs iets simpels als een squat gaat niet omdat ik last krijg bij die positie van mijn arm/schouder. Zal iets als volgt worden deze week:

Pullups (pijnloos mits niet helemaal tot dead hang)
OHP (gaat gek genoeg pijnloos omdat ik mijn biceps kan ontlasten)
Bench (weet ik niet zeker, voelt toch niet lekker maar miss na wat warm up wel, anders iig licht gewicht doen)
Deadlift (niet zwaar geprobeerd maar arm houding lijkt goed zolang ik niet mixed grip gebruik)

DB row (pijnloos)
Concentration curls (pijnloos, gewone curls gaan dan weer niet omdat mijn bovenarm dan iets beweegd.)
Skullcrushers (lichte pijn)
Leg extensions (pijnloos)
Leg curls (pijnloos)
Weighted leg raises (pijnloos, op dit pars zolang mijn armen gestrekt blijven is het pijnloos)
Weighted situps

Geen ideaal schema, scheelt iets dat ik toch niet midden in een bulk fase zit en behoud dus genoeg is. Maargoed zo pak ik alles iig een beetje aan. Weet niet wat ik na de compounds nog ga doen.
En twijfel een beetje wat betreft bench. Als dat ook niet gaat kan ik gewoon echt niks voor mijn chest atm..
Houd voeding op onderhoud, hoog het weer iets op naar 2700-2800.

Thoughts?

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:39 ----------

Train van net:

Fullbody 3x5

Bench Press (paused)
10xbar (voelde niet goed..)
5x40
5x50
5x60
5x75
5x75
5x75
Shit ik dacht dit word niks na het setje met alleen stang. Maar gedurende het tweede setje voelde mijn schouder opeens een heel stuk beter. :thumbs:
Toch gewicht laag gehouden voor de zekerheid

Pullups (pronated neutral grip)
5xbw
5xbw
5xbw
Prima alleen helemaal onderin op deadhang iets last

OHP
10xbar
5x30
5x40
5x50
5x50
5x50
Prima en ook hier gewicht laag gehouden. Alleen helemaal boven in de lockout voelde ik de pijn iets.

Deadlift (sumo)
5x70
5x110
5x130
5x140
Niet erg zwaar maar verbaasde me hoe goeg het ging, geen pijn gevoeld. Alleen mixed ging niet dus alles pronated gedaan en laatste met straps..

Concentration curls
12x15
10x15

Leg extensions
12x30
12x30
12x30

Leg curls
12x30
12x30

Feedback: Lichte training en lekker na 2 weken weer sporten. Feeeels good man :D Ging zo fucking goed met mijn bicep/schouder. Voelt alsof ik een PR gezet heb op squats vandaag. Misshien is juist bewegen nog helemaal dus niet zo gek. Morgenochtend afwachten natuurlijk maar toch. I'm back atleast.

---------- Toegevoegd om 14:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Woensdag een 5x3 fullbody, van het weekend nog een 8x2 ofzo. Afhankelijk van hoe het gaat.

Toch een prima training Cman! Al helemaal voor the mind:D Zowieso lekker weer even getraind te hebben!

Keep it up kerel!:thumbs:

• Like
Waarderingen: Cman
Toch een prima training Cman! Al helemaal voor the mind:D Zowieso lekker weer even getraind te hebben!

Keep it up kerel!:thumbs:

Thanks marvin :thumbs:

Idd lekker om iig weer bezig te zijn. Nu ff rustig opbouwen weer met de oefening die ik in ieder geval wel pijnloos kan.

Goed om te horen dit, bro! Doe het rustig aan, forceer niets en het komt goed! :thumbs:

• Like
Fullbody

Bench
10xbar
3x60
3x70
3x80
3x85
3x85
3x85

Pullups wide grip
3xbw
3xbw
3xbw
3xbw
3xbw
Voelde iets pijn zo met een zo wijd mogelijke grip

OHP
10xbar
3x40
3x50
3x60
3x60
3x60
Prima

Front squat
3x50
3x60
3x70
3x75
3x80
3x85
Wilde BSQ doen maar gaat echt nog niet met mijn bicep/schouder. FSQ daarentgen pijnloos.

DB row
12x15
12x25

DB concentration curls
12x15
8x15
Slow controlled

Skullcrushers
12x16
12x21
Express laag gewicht gehouden omdat schouder/bicep..

Wilde nog walking lunges doen maar ging dus nog niet met de bar placement.

Feedback:Toch lekker hoor. Voelde me wederom sterk. Overal zat nog meer in en nergens bijzonder last van mijn schouder. Dit weekend nog een 8x2 dag doen. Nog ff zwaarder om te kijken hoe dat met mijn blessure gaat. Deze manier om langzaam te verhogen tot weer goed gewicht mogelijk is zonder pijn te hebben bevalt me wel.

Goede kerst allemaal!

lekkere train en fijn dat je nergens bijzonder last had.

Een hele fijne kerst voor jullie!!

• Like
Terug
Naar boven