Fitness Seller

Cobrastyle - Rhodro's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Logje van vanochtend:

Squat
Opwarmen 5*15kg 5*15kg 4*25kg 3*35kg
Working sets 3*5 45kg

Heb per ongeluk, met men domme kop, de eerste working set van 5 reps 55 kilo gedaan ipv 45 :o Ik vroeg me al af waarom het zoveel zwaarder was dan maandag :p

Militairy Press
Opwarmen 5*10kg 5*10kg 4*12.5kg 3*15kg
Working sets 3*5 20kg

Pendlay Rows
Opwarmen 5*12.5kg 5*15kg 4*20kg
Working sets 3*5 25kg

Heb nog nooit pendlay rows gedaan, dus was eerst wel een beetje aankloten. Langzaam aan begon ik hem door te krijgen: naar voren blijven kijken, explosief omhoog, sloom omlaag, rechte rug houden. Rechte rug houden is wel onmogelijk met kleine schijven op de stang, dus hadden we een paar gewichten onder de stang gelegd.

Pullups
2*8

------
Alle oefeningen gingen goed, dus volgende training weer gewicht erbij :) Denk dat ik wel 1 setje minder opwarming ga doen, 4 opwarmsetjes vind ik iets teveel en duurt te lang. Heb het idee dat ik met 3 opwarmsetjes ook wel goed vooruit kom.

Ben ook sinds dinsdag begonnen met de Result! creatine van body & fit, omdat die in de kerstaanbieding was. Is nog te vroeg om wat van het effect te zeggen.

------
Edit:
Moet binnenkort toch echt die barbell eens wegen, ik neem maar aan dat het 10 kilo is, maar ik weet het niet eens zeker.

Laatst bewerkt:
Succes met je doelen! Heb je nog steeds last van je buik met squats trouwens? Ik had dat ook de eerste paar keren dat ik weer squats deed, bij mij ging het gelukkig weg na 3-4 trainingen.

Succes met je doelen! Heb je nog steeds last van je buik met squats trouwens? Ik had dat ook de eerste paar keren dat ik weer squats deed, bij mij ging het gelukkig weg na 3-4 trainingen.

Dankjewel!

Ja met die 5reps van 55 kilo voelde ik het wel branden, het is ook echt bij de broekband, maar die zit helemaal los??? Bij de 45 kilo had ik er geen last van. We zien dus wel hoe het verder gaat ;)

Ik maak me meer zorgen om men rug. Ben zaterdag nacht, na een verjaardag, door het weer op de grond gevallen met de fiets. Heb sinds zondag dus zo'n irritante pijn in men rug, midden onder men linker schouderblad. Het is geen spierpijn, dus misschien een zenuw knel, of toch verrekte spier ofzo. Ik kan wel gewoon hard trainen, en tijdens het trainen merk ik er niets van, geen pijn. Alleen als ik zo op een stoel zit, of rechtop sta/loop heb ik er last van.

Heb het boek starting strength grotendeels gelezen, stonden een aantal handige tips in voor de uitvoering. Heb ze maar meteen toegepast.

Training van vanochtend:

Gewicht*reps*sets
Squat
10*5*2
20*5*1
30*3*1
40*2*1
50*5*3

Heb de oplossing gevonden voor men brandende buik probleem. Ik spande mijn buik gewoon iets teveel aan, en ik stak hem een beetje naar voren. Nu ik hem wat relax en intrek heb ik er geen last meer van! Bij de working sets kon ik nu echt lekker doorzakken :)

Bench Press
10*5*2
17.5*5*1
22.5*3*1
30*2*1
37.5*5*3

Deadlift
30*5*1
50*2*1
57.5*5*1
Opwarming van deadlift is bijna onmogelijk, omdat de schijven lager dan 20kg gewoon te klein zijn :mad:

Ook kwam er zo'n instructeur bij, vertellen dat ik mijn knieën te ver over men tenen laat gaan. Hij vertelde er niet bij hoe ik dat moest fixen, dus daar moest ik zelf achter komen. Ben erachter gekomen dat ik mijn kont dus een stuk hoger moest houden.

Dips
bw*12*2
Volgende keer wat gewicht bij hangen!

Decline Sit Ups
5*12*2
Ook wat meer gewicht erbij volgende keer!

De squat, BP en DL gingen goed, dus volgende training weer wat gewicht erbij :)

Moet zeggen dat het een erg lekkere training was, ongeveer een uurtje met warming up en cooling down. Denk dat ik binnenkort wat filmpjes maak, om men form door jullie te laten checken :)

Volgende training hoogstwaarschijnlijk 2de kerstdag in de ochtend :D

Edit:
Vanochtend was ik 59.3 kilo, misschien kan ik de 60 kilo dit jaar nog halen, ff flink doorvreten :D

Laatst bewerkt:
Met de feestdagen voor de deur lukt die 60kg wel voor t nieuwe jaar:D

Met de feestdagen voor de deur lukt die 60kg wel voor t nieuwe jaar:D
Misschien, vanochtend 59.4, dus ik ben bang dat ik het net niet haal :p

Training van vanochtend:

Gewicht*reps*sets
Squat
10*5*2
20*5*1
30*3*1
40*2*1
55*5*3 (slome bar speed op het eind)

Absoluut geen last van mijn buik meer :D

Press
10*5*2
12.5*5*1
15*3*1
17.5*2*1
22.5*5*3

Pendlay Rows
20*3*2
27.5*5*3
Opwarming met lege bar kan hier niet eens. Maarja die spieren zijn toch al aardig warm door de press.

Chin-ups
bw*11
bw*8
Heb de pull-ups vervangen door chin-ups, wilde wat meer nadruk op de biceps, die vond ik wat ondervertegenwoordigd. Triceps pakken we al meer met dips.

----
Squat ging wat minder snel, dus daar komt maar 2.5 bij volgende training. Bij de press en pendlay ook 2.5 erbij volgende keer :)

Ik ga dit jaar nog dinsdag ochtend en donderdag avond sporten. Donderdag wordt ook meteen mijn vetpercentage weer gemeten.

Laatst bewerkt:
Prima die chin-ups. Hang je helemaal uit of houd je spanning op je rug?

Prima die chin-ups. Hang je helemaal uit of houd je spanning op je rug?
Ik probeer zo laag te hangen dat men armen nog net iets gebogen zijn, dus niet helemaal gestrekt. De spanning staat er dan nog op ja. Dat is toch ook de bedoeling, of niet? :)

Kan niet wachten tot training van morgen ochtend. En ik ben van plan vanmiddag nog een lunch te koken voor de hele week, vorige week heb ik rijst met kip en groenten gemaakt, maar dat was aardig droog. Nog even de recepten sectie doorzoeken naar iets lekkers :)

Heb al wel 1 nadeel gevonden van al dat trainen en vreten: een broek die ik 2 maanden geleden kocht, met al een grote waist maat dan normaal, past mij nu al niet meer, wtf ??? Mijn benen groeien zo snel dat ik 2 broeken al niet meer dicht krijg, en met het merendeel kan ik niet meer fatsoenlijk op de fiets stappen :roflol:

Wees blij !
Daar gaat het toch om, nouja niet om perse nieuwe kleding te moeten kopen maar het is wel een goeie richtlijn om te zien of je groeit.
Aan de andere kant wel klote dat die vrij nieuw is.
Ik had hetzelfde probleem en koop gewoon cheapy spijkerbroeken waarvan het me niet boeit dat ik ze misschien na korte tijd weer weg moet pleuren :P

Wees blij !
Daar gaat het toch om, nouja niet om perse nieuwe kleding te moeten kopen maar het is wel een goeie richtlijn om te zien of je groeit.
Aan de andere kant wel klote dat die vrij nieuw is.
Ik had hetzelfde probleem en koop gewoon cheapy spijkerbroeken waarvan het me niet boeit dat ik ze misschien na korte tijd weer weg moet pleuren :P

Haha, gedeelde smart ...

Heb laatst ook die stang gewogen in de gym. Ik gokte altijd dat die 10 kilo was, gewogen: 12 kilo. Ik til dus eigenlijk altijd 2 kilo meer dan dat ik opschrijf. Blijf die 10 wel aanhouden, rekent makkelijker :)

Heb vanmiddag nog een lekkere lunch gekookt voor de hele week. Receptje uit de voedingssectie gehaald. Kip, rijst, ananas, noten, chilisaus. 510 calorieën, 31gr eiwit, 56gr koolhydraten, 18gr vetten. Super :)

Goed bezig !
Op naar de .. kilo ? :D

Dankje, ik wil het zo goed aanpakken als ik kan. Zolang ik beginner ben wil ik al die "easy" kilos pakken die ik kan krijgen! Ik plan mijn eten erg streng, en ik plan mijn hele training inclusief warming up sets een dag van tevoren :p
Men vader werkt wel een beetje tegen :p Zegt dat ik veel te veel eet, dat je pas moet eten als je honger hebt :rolleyes:

Mijn doel is voor 2011 75 kilo met 8-9% bf. Ik hoop dat dat niet te hoog gegrepen is, maar ik denk dat 75 kilo wel haalbaar is in 2011 als ik goed blijf trainen en eten :)

Ik ga sowieso tot en met april blijven clean bulken.
Per 1 mei kijk ik dan of ik wil gaan cutten. Wil eigenlijk eind juni een laag bf hebben, maar dat zie ik dan wel.

Over 2012 wil ik nog niet eens nadenken, ik weet nog niet zo goed wat voor een doelen ik kan stellen, aangezien ik pas 2 maanden serieus aan gewichtheffen doe.
Hopelijk doorgaan naar de 80, misschien wel 85? Weet niet of dat haalbaar is met mijn lengte.

P.s.: Ik update de frontpage ook, mijn nieuwste voedingsschema staat erop, ik zet er ook elke maandag mijn gewicht neer. Op 1 januari kom ik met een mooi gewichtsgrafiekje van december :)

Laatst bewerkt:
succes !:)

75 kg voor eind 2011 is wel mogelijk ! Alleen @8/9% zou ik eerder @ 14/15% ofzo maken. Gewoon (clean) bulken met die hap!

Ben het eens met Obeb.
Het gewicht is zeker te halen maar wel met hoger of hopen op hetzelfde vet%.

Dankje, ik wil het zo goed aanpakken als ik kan.
Men vader werkt wel een beetje tegen :p Zegt dat ik veel te veel eet, dat je pas moet eten als je honger hebt :rolleyes:

Mijn doel is voor 2011 75 kilo met 8-9% bf. Ik hoop dat dat niet te hoog gegrepen is, maar ik denk dat 75 kilo wel haalbaar is in 2011 als ik goed blijf trainen en eten :)

Ik ga sowieso tot en met april blijven clean bulken.
Per 1 mei kijk ik dan of ik wil gaan cutten. Wil eigenlijk eind juni een laag bf hebben, maar dat zie ik dan wel.

Over 2012 wil ik nog niet eens nadenken, ik weet nog niet zo goed wat voor een doelen ik kan stellen, aangezien ik pas 2 maanden serieus aan gewichtheffen doe.
Hopelijk doorgaan naar de 80, misschien wel 85? Weet niet of dat haalbaar is met mijn lengte.

P.s.: Ik update de frontpage ook, mijn nieuwste voedingsschema staat erop, ik zet er ook elke maandag mijn gewicht neer. Op 1 januari kom ik met een mooi gewichtsgrafiekje van december :)
Heel herkenbaar van dat eten, niks van aantrekken ^^. Je hebt idd behoorlijke doelen gesteld, vereist nogal wat doorzettingsvermogen om dit te bereiken! Maarja een goede motivatie is nooit verkeerd.

Positieve reacties altijd fijn :D

Training van vanochtend:

Gewicht*reps*sets
Squat
10*5*2
20*5*1
30*3*1
40*2*1
57.5*5*3 (Slome bar speed)

Men trainingsmaat riep bij men allerlaatste rep nog lager! Had de stang zo laag dat die bijna op het squatrek lag, maar het lukte ook nog :D Als je meeneemt dat de stang eigenlijk 2 kilo zwaarder is, heb ik nu mijn lichaamsgewicht erg laag gesquat :D Een beetje trots mag ik nu wel zijn toch? Donderdag weer 2,5 kilo erbij!

Bench Press
10*5*2
20*5*1
25*3*1
30*2*1
40*5*3 (Goede bar speed)

Volgende keer weer 2.5 kilo erbij.

Deadlift
30*5*1
50*2*1
65*5*1 (Goede bar speed)

Ik gebruik nog steeds overhand grip.
Zwaar, maar goed te doen. Na die laatste rep was ik ff helemaal aan het spacen, zo duizelig, leek wel alsof ik aan de drugs was:p
Weet nog niet of ik er volgende week weer 7.5 op doe, of misschien 5. Als ik doorga met 7.5 loop ik misschien snel tegen men max aan, maar heb nu wel 6 dagen om uit te rusten van de deadlift.

Dips
bw + 4*8
bw + 4*6

Zo ineens 4 kilo erbij was teveel, kon niet meer full range of motion. Volgende week weer terug naar bodyweight, en dan 12*2 full reps maken.

Decline Sit Ups
bw +10*12*2
Lekker zo'n 10 kg schijf, voel dat ik men abs zo goed aanpak, lekker branden.

-------
Vond het een super training, ik heb nooit meer spierpijn eigenlijk, maar bij het douchen voelde ik het toch even in mijn hamstrings :)

Denk dat ik van de warming up setjes 1 set met de lege stang weghaal, onze workout duurt nu ongeveer 5 kwartier, best lang, en ik heb niet echt het idee dat dat 2de setje met lege stang iets doet.

De laatste training van dit jaar! Heb filmpjes gemaakt en progressie pics.

Gewicht*reps*sets
Squat
10*5*1
25*5*1
35*3*1
45*2*1
60*5*3 (Slome bar speed op het eind)

Stang meegerekend heb ik nu dus 62 kg gesquat, meer dan men lichaamsgewicht :)

http://www.youtube.com/watch?v=yXVLq1lPyx8
Hoop dat jullie de form een beetje kunnen zien. Doe ik hem goed zo?

Press
10*5*1
15*5*1
20*3*1
25*5*3 (Goede bar speed)

Heb wel een filmpje van de press, maar die is heel slecht van kwaliteit, maak er later nog wel eens een.

Pendlay Rows
20*5*1
25*3*1
30*5*3 (Goede bar speed)

http://www.youtube.com/watch?v=8i3le90PsA0
Goede form?

Chin-ups
bw*11
bw*7
1 minder dan vorige keer :p

-------------------

Voordat ik ging trainen is mijn vetpercentage nog gemeten, met de huidplooimeter, want de weegschaal gaf debiele waarden. Volgens de meting heb ik 7% vet. Was de eerste keer dat zij mat met dat ding, dus ik ga wat veiliger zitten en zeg maar dat ik 9% vet heb.

Wat progressie pics, heb geen ervaring met poses dus brandt me daar aub niet op af :)
Front double biceps
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Back Double Biceps

Front Lat Spread

Klopt 9% bodyfat een beetje?

Misschien leuk om te zien voor de mensen die mijn log volgen:

Ben van plan elke maand zo'n ding bij te houden. Dit is ochtend gewicht, dus het lichtste en hopelijk meest consistente punt van de hele dag. Vind het wel grappig om te zien dat mijn progressie zich uiteindelijk best lineair gedraagt.
Toch vertrouw ik mijn weegschaal niet helemaal, het ding heeft de neiging om telkens verschillende waarden te geven.

Prettige jaarwisseling alvast, hoop jullie volgend jaar terug te zien in mijn log!
En duimen voor die staatsloterij jackpot :D

Fijne jaarwisselingen en ga zo door :thumbs:
Komt helemaal goed dan :)

Toen dacht ik FUUU, dit moet anders.

fuuu-.png

Terug
Naar boven