AndroidHealthClinic

Cobrastyle - Rhodro's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Ok ik zal proberen je tips te gebruiken bij de squat en pendlay. Filmpjes ga ik ook maken, waarschijnlijk als het minder druk is in de sportschool. Maandagavond is het altijd stervensdruk.

Heb geprobeerd de tips vandaag uit te voeren.

Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo, omdat dat makkelijker is.

Squat
30*5
40*5
50*3
60*2
72.5*5*3

Heb onbewust denk ik toch naar het advies van kont meer naar achteren geluisterd, voelde die kont spieren en hamstrings veel meer dan eerst.

Press
10*5
17.5*3
25*2
32.5*5*3
De allerlaatste rep hier ging bijna mis, mijn rechterarm kwam niet goed meer mee naar boven. Uiteindelijk toch naar boven gekregen maar gaf eventjes een verrekt gevoel in men rechterschouder, press wordt dus voorlopig niet verhoogd, totdat ik die laatste rep er normaal gebalanseerd uit kan persen.

Pendlay Rows
20*5
30*3
37.5*5*3

Ook geprobeerd deze wat meer naar de navel te trekken, geeft een heel ander gevoel, dat wel.

Chin-ups
bw*8*2

Meer chins kon ik er niet meer uitpersen, deze training was erg zwaar en had me al redelijk uitgeput.

Decline Sit Ups
bw+15*12*2

Voor de training was ik geheel uitgerust, eindelijk geheel van mijn blessure af. Nu ben ik helemaal uitgeput, maar wel voldaan :)

Ik zal kijken of ik woensdag filmpje kan maken van de deadlift.

Heb onbewust denk ik toch naar het advies van kont meer naar achteren geluisterd, voelde die kont spieren en hamstrings veel meer dan eerst.

Dat is dus de bedoeling:rolleyes: Kun je uiteindelijk ook meer gewicht gebruiken. En het ondersteund je deadlift een stuk meer. Je kunt ook overwegen de stang iets lager op je rug te leggen, kom je makkelijker op diepte.

Als je de pendlays naar lager op je lichaam trekt zul je je benen waarschijnlijk ook iets meer moeten strekken( valt me nu ook pas op. Op je filmpje zijn ze behoorlijk gebogen. )

Laatst bewerkt:
jep, ik moest wat extra schijven eronder leggen zodat de bar wat hoger lag. Dan kan ik mijn benen iets meer strekken en de stang dichter bij de navel trekken, knieën zitten dan niet meer in de weg.

De stang lager op de rug bij squat? hmm denk niet dat ik dat aandurf, hij ligt nu gewoon altijd op de achterkant schouders, zoals rippetoe zegt. Als je hem lager legt, dan ligt ie toch niet meer op je schouders, en heb je toch gewoon kans dat ie naar beneden dondert?

Ik kan nu zeggen dat ik 100% van mijn blessure af ben :)
Vandaag was een lekkere training, op de squats na. Ik kreeg ineens spierpijn in mijn hamstrings, en het voelde niet zo lekker. Heb alle setjes afgemaakt. Heb ook nog die low bar squat geprobeerd, maar vond het niet fijn, maar even wat filmpjes een keer kijken hoe het wel moet.

Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo voor het gemak.

Squat
30*5
40*5
50*3
60*2
72.5*5*3
Denk dat ik deze even rond dit gewicht laat, tot ik mijn form 100% onder controle heb, mijn linker knie wil nog eens naar binnen gaan.

Bench Press
10*5
20*5
30*3
40*2
50*5*3
Ben zelf erg blij met deze mijlpaal na mijn blessure :D

Deadlift
50*5
70*2
87.5*5*1

Van deze heb ik een filmpje gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=w_05TANEW8s

Bol ik mijn rug teveel tijdens het omhoog trekken? Graag reacties!

Dips
bw*12
bw*11

Laatst bewerkt:
Ok bedankt, ik ga eraan werken :o

Nu eerst maar even kwark eten en dan naar bed, ben kapot :)

Ok bedankt, ik ga eraan werken :o

Nu eerst maar even kwark eten en dan naar bed, ben kapot :)

Goed voornemen:D

Voor meer deadlift filmpjes; zie mn log. Is geen perfecte techniek( til daar nog te weinig uit mn benen ), maar het is wel goed( geen risico op blessures ) en kun je in elk geval eens deadlifts op herhalingen zien:)

Yup je trekt je rug nog aardig hol. Filmpje van mark rippetoe staan goede tips in; zakken tot je schenen de barbell raken, borst omhoog en liften maar. Zie dat je gewichten aardig omhoog zijn gegaan sinds de laatste keer dat ik je log checkte :P keep it up!

mooi om te zien dat rippetoe werkt voor jou. Ik vind het interessant om te volgen. Ben benieuwd of je BW omhoog gaat. Heb je ook veel melk in je schema opgenomen om snel toename te krijgen van je BW? Verder beginnen de kilo's serieuze vormen aan te nemen:thumb:
Vind je DL alleen niet zo heel netjes net als je SQ. Tip zou kunnen zijn, voordat je de oefening aanvangt volledige spanning op je lichaam te zetten. Als je terugkijkt naar je DL filmpje bijvoorbeeld zie je dat je al gaat trekken en je schouder naar beneden zakken. Geen volledige lichaamsspanning dus. Hoop dat je er wat aan hebt! Succes in ieder geval:D

In mijn openingspost kan je mijn voedingsschema zien :) Ik drink iets meer dan 1 liter melk per dag. Verder drink ik water bij bijna elke maaltijd.
Ook staat er een leuk grafiekje van mijn gewicht in december, en ik ben deze maand tot nu toe 1,5 kilo zwaarder geworden, hoewel het best een slechte maand was dankzij mijn blessure.
31 Januari zal ik weer het grafiekje voor die maand posten. Morgen wordt ook mijn vetpercentage weer opgemeten op de sportschool, denk zelf niet dat dat veel veranderd is :p

Wat uitvoering betreft:
Nadat ik mijn eigen filmpje nog eens had bekeken vond ik het zelf ook best slecht. Je merkt pas dat je het fout doet als je het zelf ziet, en ervaren dbb mensen er naar kijken. Op onze sportschool is er echt 0,0 hulp met dit soort dingen. Ik ga proberen wat meer filmpjes te kijken en jullie advies te gebruiken om mijn uitvoering te verbeteren. Misschien dat ik daarvoor een tijdje hetzelfde of wat minder gewicht pak, dat weet ik nog niet. Zou je nog even kunnen zeggen wat je precies fout vind aan mijn squat?

Edit: wat is dit nou weer voor een onzin, bijna alle fotos uit men startpost zijn weg, terwijl ze nog gewoon online staan :S
edit2: snap er niks van, de fotos staan gewoon online, en IE geeft een rood kruisje, terwijl als ik de link naar de foto volg ik ze gewoon krijg :S

Laatst bewerkt:
Heej ik had deze log nog niet gezien.

Ik ga je volgen:D
Veel mensen die rippetoe volgen op het forum de laatste tijd (inclusief ikzelf:D).
Sccues met je doelen;)

Je gewichtstoename zal voor een groot deel (mijn inziens) afhangen van je melkinname en je koolhydraten. Dus mocht dit voor jou niet hard genoeg gaan dan kan je deze twee in ieder geval vergroten.
Probeer zoveel mogelijk je oefeningen te filmen en hier te posten voor controle van je techniek. Spanning op je hele lichaam brengen, voordat je de oefening start is essentieel, net als tijdens de hele oefening zelf. Dus ook bij de squat. Kijk de filmpjes van Rippetoe maar is op youtube voor wat betreft de SQ, DL, BP. Gegarandeerd haal je er tips uit voor jezelf. Ik zou nog ietsje dieper doorzakken, focussen op 1 punt en je knieën naar buiten drukken. Misschien dat er meer mensen zijn die er wat over kunnen roepen!

Vandaag was een beetje een tegenslag, heb de hele dag lopen stressen over een project dat binnenkort af moet. Men training was niet helemaal super mede daardoor. Ook waren ze de huidplooi meter kwijt waardoor vandaag mijn bf percentage niet is opgemeten.

------------------
Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo, omdat dat makkelijker is.

Squat
30*5
40*5
50*3
60*2
72.5*2. Bij de derde rep ging het mis, failure, was gewoon te zwaar.
60*5*2

Ik wilde mijn techniek bij de squat verbeteren en was jullie tips aan het toepassen. Ik focusde om mijn knieën naar buiten te drukken, en goed laag te squatten. 72.5 kilo was daarbij veel te veel en het deed pijn. Onbewust heb ik dus eigenlijk een paar weken lang de oefening gecheat. Die laatste 2 setjes van 60 waren naar mijn gevoel super techniek. Mijn knieën goed naar buiten, zo laag gesquat dat ik bijna het rek aanraakte op het laagste punt. Als ik terug moet naar de 60 om mijn techniek goed te krijgen, dan doe ik dat. Ik zal binnenkort weer filmpjes maken om te laten beoordelen.

Kreeg er erg spierpijn van in die spieren aan de binnenkant van je bovenbeen, die ook aanhechten rond je kruis. Blijkbaar heb ik die tot nu toe niet (genoeg) gebruikt bij mijn squats :rolleyes:

Press
10*5
17.5*3
25*4 (Verkeerd geteld met men stress kop)
32.5*5
32.5*4 Laatste rep hier ging mis, mijn rechterarm kreeg het niet meer omhoog. Na failure ging die spier even branden.
30*5 Heb deze set heel netjes afgemaakt, en geen last meer van rechterarm.

Pendlay Rows
20*5
30*3
37.5*5*3

Nog steeds aan het oefenen met deze techniek, moet nog wat meer filmpjes kijken denk ik.

Chin-ups
bw
*8*2

Abs: leg raises
decline bankje was telkens bezet, dus besloten de leg raises maar eens te proberen. Was in dezelfde tower als waar ik de chins en dips doe.

bw*12*2
Best leuke oefening. Voelt wel alsof die mijn spieren meer uitput dan de decline situp.

------------------

Januari was niet zo'n beste maand, met mijn blessure, minder aangekomen en deze rare training.

Vanaf maandag wil ik er weer hard tegenaan. Ik wil februari weer 2 kilo aankomen. Ik denk dat ik daarvoor mijn melkinname wat zal verhogen bovenop mijn huidige eetschema. Ik zal ook hard aan mijn uitvoering techniek werken, dat is het belangrijkste. Als ik daarvoor het gewicht moet verlagen, prima. Ook ben ik van plan meer filmpjes te maken ter beoordeling.

Ga binnenkort ook een paar nieuwe broeken kopen, inmiddels past er geen enkele broek fatsoenlijk meer, moet altijd de bovenste 2 knopen zowat loslaten :D

Graag gedaan. Het gewicht tijdelijk verlagen voor het optimaliseren van je techniek is geen probleem! Succes met de training en die 2 kilo in een maand moet wel goed komen:)

jan-2011.jpg

Al die pieken en dalen komen doordat ik deze maand niet telkens op dezelfde tijd opstond, komt door de afronding van vorig semester. Deze week begint het nieuwe semester dus daar zal verbetering in komen :)

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
Pieken en dalen is normaal, zeker gezien de (kleine) marge. Tussen 2 dagen zit bij mij nogal eens ruim een kg verschil: is vocht.
Keep up the good work, en techniek is belangrijker dan gewicht. (ik squat de helft van jouw gewicht :o)

Ziet er goed uit!
Pieken en dalen is normaal, zeker gezien de (kleine) marge. Tussen 2 dagen zit bij mij nogal eens ruim een kg verschil: is vocht.
Keep up the good work, en techniek is belangrijker dan gewicht. (ik squat de helft van jouw gewicht :o)

Thanks!

Nou over die pieken en dalen, vergelijk het eens met mijn december grafiekje, dan zie je wel wat ik bedoel (staan beiden in mijn startpost nu), december was veel constanter. Het is duidelijk dat hoe laat je meet serieus impact heeft. In december moest ik vaak naar de uni, dus telkens op tijd uit bed, elke dag ongeveer even laat. In januari had ik nauwelijks les, waardoor ik de ene dag om 8 uur opstond en de andere dag zo weer om 10 uur. :o Ik verwacht in februari een iets constantere lijn te zien :)

Dat techniek belangrijker is dan gewicht had ik vanaf het begin al in mijn hoofd gestampt. Maar op een gegeven moment dacht ik dat mijn techniek wel goed zat, niet dus :o Maar beter te vroeg erachter komen dan te laat.

ziet er goed uit! gaat netjes omhoog:) mooi grafiekje trouwens;)

Terug
Naar boven