AndroidHealthClinic

Cobrastyle - Rhodro's trainingslog

Leuk dat je zo'n grafiek erbij zet. En al helemaal leuk als die natuurlijk lineair de lucht in vliegt! Vind je squat uitvoering best netjes trouwens.

Zeer leuk om te zien dat grafiekje, en zo te zien ben je goed bezig, dus blijven voortdoen zo!

• Topic Starter Topic Starter
Leuke reacties, dan ga ik zeker door met de grafiekjes :) Bah, heb nu al sinds donderdag niet meer getraind, ga morgenavond pas weer :mad:

Nou dan knal je morgenavond des te harder ;)

Gewicht*reps*sets
Squat
10*5
25*5
35*3
45*2
62.5*5*3 (Slome bar speed)

Weer een nieuwe pr, 64,5 kilo * 5. Wel loeizwaar op het eind, en men knieën gingen iets naar binnen door het gewicht, ik kreeg het op het nippertje nog omhoog. Ik denk dat ik er woensdag niks bij doe, door de slome bar speed en bewegende knieën, ik wil wel de form goed houden.

Bench Press
10*5
20*5
25*3
30*2
42,5*5*3 (Goede bar speed)

Volgende keer weer 2.5 kilo erbij. Heb nu voor het eerst sinds lange tijd het gevoel dat ik echt geknald heb met de chest.

Deadlift
30*5
45*3
60*2
72.5*5*1 (Redelijke bar speed)

Denk dat er volgende keer 5kg bij op gaat.

We moesten wachten totdat de dipstangen vrij waren. Een of andere superdude zat legraises met enorm slechte form te doen, lekker swingen :mad: Daarna deed die dips met erg slechte ROM. Besloten om eerst maar de buik aan te pakken, want we waren al laat.

Decline Sit Ups
bw+10*12*2

Voelde het goed branden.

Dips
bw*12
bw*10

Na deze dips begon ik het flink te voelen in mijn chest hoor!

-----------------------
Al met al toch iets meer dan 5 kwartier over gedaan, moest wachten op het squatrek en wachten op de dipstangen. Na deze training was ik echt echt helemaal kapot. Werd echt goed moe van de squat en DL, en die extra dips daarna maakte het dat ik mijn chest echt goed voelde. Ben er wel blij mee want ik had het idee dat ik men chest niet hard genoeg aanpakte!

Ik ga vanavond op tijd naar bed, goed uitrusten en groeien van deze zware training :D

Heb vandaag alleen getraind, men trainingsmaatje is ziek. Moest ook 15 minuten wachten op het squatrek, heb in die tijd 15 min sloom op de crosstrainer gezeten om toch maar wat te doen te hebben. Kan best dat die wat energie van men KT heeft weggenomen.

Gewicht*reps*sets
Squat
20*5
30*5
40*3
50*2
62.5*5*3 (Slome bar speed op het eind)

Warmingup sets dus iets verzwaard, misschien dat daarom de laatste paar setjes zo zwaar waren. Ik deed ze ook ong 5 cm minder diep dan anders, omdat men trainingsmaat er niet was. Heeft toch een mentaal effect.

Denk dat ik vrijdag, als men trainingsmaatje er hopelijk weer is, er weer 2,5kg op gooi.

Press
10*5
15*5
20*3
27.5*5*3 (Slome bar speed op het eind)

Laatste paar reps waren zwaar, denk dat ik er volgende keer wel weer 2.5 bij op doe.

Pendlay Rows
20*5
25*3
32.5*5*3 (Slome bar speed op het eind)

Zelfde als bij press, het was zwaar. Toch maar 2,5 erbij proberen volgende keer.

Chin-ups
bw*9
bw*6

Stuk minder dan de vorige keer. Denk dat het komt door vermoeiing. Die 15 min extra op de crosstrainer waren natuurlijk niet optimaal, en men trainingspartner was er niet.

---
Al met al vond ik het wel een geslaagde training, weer een beetje spierpijn in men chest, top :D

Toch een prima training kerel. Niet vreemd dat je wat minder gewichten pakt, trainingsmaatje erbij doet een hoop imo. :)

Toch een prima training kerel. Niet vreemd dat je wat minder gewichten pakt, trainingsmaatje erbij doet een hoop imo. :)

Thanks, mijn trainingsmaatje was er gister weer, dus weer wat hoger gegaan :)

Training van gisteravond:
Had nog spierpijn in mijn rechterborst spier, maar daar gewoon doorheen gebeten tijdens de training. Bij de laatste set bench press begon het wel lastig te worden.

Gewicht*reps*sets
Squat
20*5
30*5
40*3
50*2
65*60*65, had per ongeluk die middelste set 60 kilo laten hangen. Kwam doordat men partner met 60 kilo squatte. Anyway, die laatste paar reps gingen dermate sloom dat ik eerst volgende keer 65*5*3 wil proberen.

Bench Press
10*5
20*5
27.5*3
35*2
45*5*3 (Slome bar speed op het eind)

In mijn gym hebben ze als laagste plates 1.25 kilo, dus ik moet minstens 2.5 kilo toevoegen. Ik denk erover om ergens 0.5 kilo plates te kopen, aangezien de bench press nu zo zwaar is, denk niet dat ik zo even 2.5 kilo er meer bij kan gooien. Rippetoe raadt ook aan om na 3 weken van zijn programma nog maar 1.25 kilo toe te voegen aan de presses.

Deadlift
30*5
45*3
60*2
77.5*5*1 (Heel erg slome bar speed)

Volgende keer 80 kilo proberen :)

Dips
bw*10
bw*8

Decline Sit Ups
bw+15*12*2

--------------------
Was wel erg blij met deze training, heb bij elke oefening nieuwe records gezet. Maar ik kan nu wel merken dat alle gewichten enorm zwaar beginnen te worden voor mijn lichaam.
Vanochtend nog steeds enorme spierpijn in mijn rechter borstspier, kan bijna niets met men rechter arm tillen zonder spierpijn. Ben wel al hersteld van alle andere spierpijnen van de training van gister. :) Hoop dat die borstspier snel hersteld!

--------------------
Iemand een suggestie voor twee 0.5kilo schijven? 50mm uiteraard. Anders haal ik denk ik een standaard paar schijven van fitness-seller.nl ofzo.
Dan kan ik de presses met 1 kg verhogen i.p.v. minstens 2,5 kilo :)

Vanwege mijn rare blessure heb ik besloten een week lang te deloaden, wat in principe inhoudt dat ik alleen warming up sets doe en 1 top gewicht set. De spierpijn in mijn rechterborst is doorgegaan naar onder mijn rechter schouderblad. Het is zo'n beetje dezelfde pijn als toen ik bronchitis infectie had, maar ik heb niks mis met mijn longen atm :rolleyes:

Gewicht*reps*sets
Squat
20*5
30*5
40*5
50*5
62.5*5

Press
10*5
15*5
20*5
27.5*5

Pendlay Rows
20*5
25*5
32.5*5

Chin-ups
Overgeslagen vanwege deload.

Decline Sit Ups
bw*10*3

Het rare is dat ik niet meer of minder pijn krijg in mijn rug/schouderblad van de trainingsoefeningen. Het is echt met de random alledaagse bewegingen dat ik er last van heb.

Heb het nog nagevraagd bij de sportschool of ze nog 0,5 kilo schijven aan gaan schaffen. Ze zeiden van niet, want of je nou niks of 1 kilo toevoegt, dat maakt toch geen verschil zeiden ze. Als ik wat wilde toevoegen moest ik maar 2,5 erbij doen en dan iemand laten helpen met de stang op en neer doen ??? Fitness instructeurs op hun best!

Nog steeds last van mijn borst/schouderblad :mad: Had bij de bench press er wel extra last van.

Gewicht*reps*sets
Squat
20*5
30*5
40*5
50*5
62.5*5

Bench Press
10*5
25*5
35*5
45*5

Deadlift
30*5
45*5
60*5
77.5 Overgeslagen vanwege deload.

Dips
Overgeslagen vanwege deload.

Heb besloten om vandaag niet te gaan vanwege mijn spierblessure. Ik weet dat het erg slecht is om een training over te slaan, maar ik moet nu eerst van die pijn af. Ik wordt er nu 's nachts wakker van en val dan weer in slaap :mad:

Gewicht*reps*sets
Squat
20*5
30*5
40*3
50*2
65*5*3

Bench Press
10*5
20*5
30*2
45*5*3

Deadlift
30*5
45*3
60*2
77.5*5*1

Dips
Heb het geprobeerd maar het ging echt niet met mijn blessure, deed pijn en voelde niet goed.

Decline Sit Ups
bw+15*12*2

---------------
Ben erg blij met deze training, heb nog steeds erg last van mijn blessure, maar het is niet minder geworden door het minder hard trainen of zelfs niet trainen. Heb het idee dat het niet met training te maken heeft. Denk dat ik binnenkort een keer naar de dokter ga.

Weer een flinke training achter de rug, ik ben blij :D

Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo, omdat dat makkelijker is.

Squat
30*5
40*3
50*2
67.5*5*3

Press
10*5
15*5
20*5
30*5*3

Pendlay Rows
20*5
27.5*3
35*5*3

Chin-ups
Zolang ik geen dips kan, sla ik deze ook over.

Op de 3 oefeningen heb ik nu dus nieuwe PR's gehaald, voelt goed :) Ik ga vrijdag proberen 70 (72) kilo te squatten.

Gaat goed zie ik:D

Niet de chin-ups overslaan, gewoon doen.

Hoe gaat het met je blessure, wordt al minder?

Gaat goed zie ik:D

Niet de chin-ups overslaan, gewoon doen.

Hoe gaat het met je blessure, wordt al minder?

Ik had het idee dat als ik wel telkens chin-ups doe, maar geen dips, dat mijn trainingen nogal onevenwichtig worden?

Met mijn blessure is het moeilijk te zeggen, maar ik heb het idee dat het vanochtend voor het eerst iets beter aan het worden is. Het is moeilijk te bepalen, omdat het niet bij een bepaalde beweging komt, maar eerder op random momenten, en bij de dips natuurlijk.

Ik had het idee dat als ik wel telkens chin-ups doe, maar geen dips, dat mijn trainingen nogal onevenwichtig worden?

Met mijn blessure is het moeilijk te zeggen, maar ik heb het idee dat het vanochtend voor het eerst iets beter aan het worden is. Het is moeilijk te bepalen, omdat het niet bij een bepaalde beweging komt, maar eerder op random momenten, en bij de dips natuurlijk.

Valt wel mee, de spieren die je gebruikt bij pull bewegingen( zoals chins en deads en rows etc. ) zijn vele malen groter dan de push-spieren( borst/schouders )

Je kunt ze dus wel iets meer werk laten verrichten en toch in evenwicht blijven.

Irritant wel, die blessure.

Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo voor het gemak.

Squat
30*5
40*5
50*3
60*2
70*5*3

Bench Press
10*5
20*3
35*2
47.5*5*3

Deadlift
40*5
60*3
82.5*5*1

Dips
bw*12*2

Decline Sit Ups
bw+15*12*2

Supertraining! Had de laatste 2 dagen steeds minder last van mijn blessure, en ik denk dat ik er nu bijna vanaf ben! Dat mag ook wel na meer dan 2 weken. Kon nu gewoon weer dips doen, zelfs 2 setjes van 12, ben er dus sterker uit gekomen :D Weer pr's op de 3 grote compounds, me happy :D

Weeg nu ongeveer 61 kilo.

Edit:
Heb nog even gekeken naar wat een normaal persoon voor een gewichten pakt met mijn trainingsniveau, via de pagina http://exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html

Een novice doet:
69 kilo 5RM squat
51 kilo 5RM bench press
84 kilo 5 RM deadlift
Een novice is 3 tot 9 maanden training.

Ik heb zelf dus
72, 49.5, 84.5, en ik heb nu 2 maanden serieuze training achter de rug.

Laatst bewerkt:
Goede berichten man, keep it up!:D

Zou wel een beetje uitkijken nog met je blessure hoor, niet overmoedig worden en gekke dingen ermee proberen te doen. Kan wel eens slecht uitpakken:p

Nogmaals, goed dat t beter gaat! Post anders eens filmpjes van je oefeningen, kunnen mensen kijken hoe je techniek is;)

Goede berichten man, keep it up!:D

Zou wel een beetje uitkijken nog met je blessure hoor, niet overmoedig worden en gekke dingen ermee proberen te doen. Kan wel eens slecht uitpakken:p

Nogmaals, goed dat t beter gaat! Post anders eens filmpjes van je oefeningen, kunnen mensen kijken hoe je techniek is;)

Bedankt, de training voelde gewoon goed aan dus ik hoop dat de blessure de volgende 2 rustdagen geheel verdwijnt.

Ik heb al eens eerder 2 filmpjes gepost, van de squat en pendlay rows:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...s-trainingslog-261410/index2.html#post5449392

Misschien dat ik nog wat filmpjes schiet van de deadlift en ik weet niet of het nuttig is bench press te filmen, misschien wel. Ik ben ongeveer 2 weken geleden nog naar de huisarts geweest omdat mijn rechterschouder al enkele jaren lijkt af te hangen tov mijn linkerschouder, mijn spieren zijn daarentegen zijn wel redelijk gebalanceerd over links en rechts. De huisarts concludeerde dat mijn rechter sleutelbeen naar beneden afloopt, i.p.v. recht. Dit is goed te zien bij bijv de most muscular pose.
Bij de bench press vind ik het bij de zware gewichten erg moeilijk hem in balans omhoog te drukken. Dit zou hiermee te maken kunnen hebben. Aan mijn sleutelbeen kan ik helaas niks veranderen, dat is aangeboren. Dus misschien is een filmpje van de bench press ook handig.

Bedankt voor je reacties STRNGR, stel ik op prijs :)

Bedankt, de training voelde gewoon goed aan dus ik hoop dat de blessure de volgende 2 rustdagen geheel verdwijnt.

Ik heb al eens eerder 2 filmpjes gepost, van de squat en pendlay rows:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...s-trainingslog-261410/index2.html#post5449392

Misschien dat ik nog wat filmpjes schiet van de deadlift en ik weet niet of het nuttig is bench press te filmen, misschien wel. Ik ben ongeveer 2 weken geleden nog naar de huisarts geweest omdat mijn rechterschouder al enkele jaren lijkt af te hangen tov mijn linkerschouder, mijn spieren zijn daarentegen zijn wel redelijk gebalanceerd over links en rechts. De huisarts concludeerde dat mijn rechter sleutelbeen naar beneden afloopt, i.p.v. recht. Dit is goed te zien bij bijv de most muscular pose.
Bij de bench press vind ik het bij de zware gewichten erg moeilijk hem in balans omhoog te drukken. Dit zou hiermee te maken kunnen hebben. Aan mijn sleutelbeen kan ik helaas niks veranderen, dat is aangeboren. Dus misschien is een filmpje van de bench press ook handig.

Bedankt voor je reacties STRNGR, stel ik op prijs :)

Geen probleem hoor:)

Deadlift zou ik zowiezo ook doen, maken veel mensen foutjes bij. Bench kan ik je maar moeilijk bij helpen, sorry, ik heb gewoon onvoldoende kennis om je daarin te adviseren. Misschien dat een fysiotherapeut, liefst met trainingservaring, je daarin kan sturen?

Heb ook je squat en pendlay bekeken, probeer je kont verder naar achteren te steken tijdens de squat, alsof je op een stoel gaat zitten als het ware( filmpjes van ripp op youtube zijn goed kijkvoer ), dan kun je in de toekomst makkelijker zware gewichten aan en is ook beter voor je knieën. Ook kun je je pendlays best wat lager naar je lichaam trekken, je navel bijvoorbeeld. Zo, dus wanneer je hem lager brengt, spreek je meer lats aan en minder bovenrug.

Een filmpje van je military press zou ook niet misstaan, wil je helemaal zeker zijn van wat je doet:p

Terug
Naar boven