MuscleMeat

Commentaar op Fitness leefstijl.. ?

Bulken op brood?

• Topic Starter Topic Starter
Paar jaar geleden woog ik ook nog 107kg (niet van de spieren :D), en toen een drastische beslissing gemaakt om af te vallen. Met behulp van een proteine dieet.
Daar konden mijn ouders en vrienden het nog wel in vinden, collega's deden wat vreemd dat ik poedertjes en reepjes at.
Op zich niet de beste manier om af te vallen, vind ik nu zelf, maar ben wel blij dat ik het gedaan heb.

Nu sinds iets meer dan een jaar terug bezig met krachttraining. En zowel vriendin als familie vind dat leuk. Totdat je het wat serieus neemt, en 4x in de week wil gaan sporten, en dat niet opzegt om bv om 4u al met vrienden af te spreken.
Ben nu bezig met intermittent fasting, en weeg alles enorm goed af, plan heel m'n eten op voorhand, en neem ook overal bakjes met eten mee naartoe. Ja, daar doen ze nog wel eens moeilijk over... of rollen ze weer met hun ogen als ik 10gr ergens vanaf snij en terug leg, omdat ik maar net zoveel geteld had.

Tja, laat ze doen. Ik weet beter, het is mijn leven niet dat van hun...
Ondertussen op die 2-3 jaar tijd ook gemerkt dat heel wat collega's hun gedachten veranderd hebben. Heel wat meer die nu bewust eten en meer sporten. Of het door mij komt of niet, weet het niet, maar krijg wel minder kritiek op mijn levensstijl.

l_d4641360-c2a5-11e2-83cc-311c4fb00015.jpg

Ja precies!
Als je serieuze doelen gaat stellen, dan is het té obsessief, hoor! Dat kan écht niet.
3x per week trainen en gezond eten is prima.. maar als je het serieus gaat nemen, ho maar!

Pfff.. wat een gelul, zeg.. mensen die dit obsessief noemen.. nee je moet lekker jezelf vol vreten..
dat noem ik pas een obsessieve slappeling zijn zoals 90% van de mensen.

dombo´s.. ze snappen er niks van! BB is voor mij een manier om om te gaan met mijn eetstoornis..
en als anderen me niet begrijpen, ik ga er niet eens meer moeite voor doen.. hopeloze varkens, dan gaan ze maar lekker bij de MAC vreten met hun commentaar:p

Was ook mijn eerste reactie.
Maar op zich, als je voor zwart/volkoren/spelt brood gaat, en 5cm dik de kipfilet of omelet ertussen doet.
Op zich kan het

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Ja precies!
Als je serieuze doelen gaat stellen, dan is het té obsessief, hoor! Dat kan écht niet.
3x per week trainen en gezond eten is prima.. maar als je het serieus gaat nemen, ho maar!

Pfff.. wat een gelul, zeg.. mensen die dit obsessief noemen.. nee je moet lekker jezelf vol vreten..
dat noem ik pas een obsessieve slappeling zijn zoals 90% van de mensen.

dombo´s.. ze snappen er niks van! BB is voor mij een manier om om te gaan met mijn eetstoornis..
en als anderen me niet begrijpen, ik ga er niet eens meer moeite voor doen.. hopeloze varkens, dan gaan ze maar lekker bij de MAC vreten met hun commentaar:p

Dit!!!
Heb soms ook echt zin om er zoiets uit te gooien, recht in hun gezicht. Maarja, dan wil ik toch ook maar weer de vrede bewaren...

Ik vond dit wel interessant om van jullie te weten..
Hebben jullie ook last van commentaar van je ouders/vrienden/familie over de manier waarop je traint en vooral op je eetgedrag?

Ik word er soms echt moe van.
Mijn moeder zeurt altijd over ''zogenaamde'' wetenschappelijke onderzoeken over uitgebalanceerde voeding ,etc. etc. om zich maar met mijn eetgedrag te kunnen bemoeien.
Ik train te zwaar, volgens haar & ik kan het allemaal prima op een andere manier bereiken.
Low carb dagen snapt ze ook niets van, zij vind dat je elke dag gewoon aardappelen/rijst moet eten!
en fasting cardio vind ze onzin, en ga zo maar even door.
Laatst een fitness instructeur die het ook weer allemaal beter wist te weten, moedeloos gedoe :p

Herkennen jullie dit soort bemoei gedrag bij jou thuis ook of van vrienden/familie/kennissen uit je omgeving?

Je geeft teveel info, moet je niet doen.
Doe wat je moet doen en hou het voor jezelf, Ga nooit in gesprek met hun over trainen en voeding.

In mijn geval is die pa van me al een paar jaar het hoekie om :D
Hij vond het maar niks dat ik zo 4x8 wide grip optrekkert deed als we met mijn zoon in de speeltuin waren, was veel sterker dan hem, hehehehehe
Me ma die er nog is snapt toch weinig van de wereld, ze vindt me er wel "eng" uit zien als ik in de zomer in een T shirt ben.
Ik zeg dat dat goed is en ik zo respect krijg op de straat, dan snapt ze het weer.

Ik ben niet zo'n evangelist meer, schiet toch niet op. Mensen willen graag geloven dat ze slechte genen hebben en dat gezond eten hetzelfde is als afvallen. Wat eiwit eigenlijk is weet vrijwel niemand. Als mensen echt geïnteresseerd zijn dan prima, maar ik doe niet echt moeite. Maar m'n eetgedrag valt ook niet extreem op. Ik neem met alle liefde gewoon wat plakken gesneden kipfilet (broodbeleg) in plaats van m'n eigen voedsel mee te nemen bijvoorbeeld.

Zo lang je je vrouwelijke vormen niet wegtraint kan het er moeilijk beroerder op worden lijkt me?

ga al lang niet meer op deze shit in. Zeg meestal gewoon okay doei

Ik kreeg ooit commentaar over dat ik anabolendrankjes nam...ik dacht laat maar...

gewoon over voetballen praten, dat snapt teminste iedereen :D

@jurgen je was me net voor, goed getimed ;)

Ik vond dit wel interessant om van jullie te weten..
Hebben jullie ook last van commentaar van je ouders/vrienden/familie over de manier waarop je traint en vooral op je eetgedrag?

Ik word er soms echt moe van.
Mijn moeder zeurt altijd over ''zogenaamde'' wetenschappelijke onderzoeken over uitgebalanceerde voeding ,etc. etc. om zich maar met mijn eetgedrag te kunnen bemoeien.
Ik train te zwaar, volgens haar & ik kan het allemaal prima op een andere manier bereiken.
Low carb dagen snapt ze ook niets van, zij vind dat je elke dag gewoon aardappelen/rijst moet eten!
en fasting cardio vind ze onzin, en ga zo maar even door.
Laatst een fitness instructeur die het ook weer allemaal beter wist te weten, moedeloos gedoe :p

Herkennen jullie dit soort bemoei gedrag bij jou thuis ook of van vrienden/familie/kennissen uit je omgeving?

Je wordt er inderdaad moe van...
shakes zullen nooit verstaan worden, mensen denken er inderdaad van dat dat de reden is waarom je er zo bijloopt...
moesten ze nog maar een tiende begrijpen met wat je bezig bent , je zou al eindeloos respect krijgen (van sommige) ...
haters gonna hate ;)
Het is jouw lichaam , het is jouw weg!
Blijf er gewoon plezier aan beleven, de rest is bijzaak :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat is helemaal waar.
Ik heb het mijn moeder gisteren een beetje uit proberen te leggen over mijn low carb dagen op rustdagen..
En over dat ik iifym doe.

en ze zei angstig:
Dus dat moet je dus je hele leven blijven doen?

Ha-ha.. oke hou maar weer op! Kansloos dit.. :P

Hoe groter je wordt hoe minder commentaar merk ik:)
Mensen vragen wel om tips waar ze vervolgens niks mee doen omdat ze het
teveel gedoe vinden...das nog veel irritanter dan raar kijken naar je eten.

ik krijg altijd dezelfde uitspraken als ik ergens blijf slapen en dan al mijn shakes en poeders meeneem: "je hebt nu toch geen shakes nodig? je traint vandaag/morgen niet"....... :(

Er is vaak zoveel bro-science, een vb: ik had van het weekend een bbq waarbij mijn tante haar bord bewust met een groot stuk vis bedekte, zodat ze minder kon opscheppen op het bord, vervolgens pakte ze na het eten nog 6 kipnuggets :o

Daarnaast heb ik vaak te horen gekregen dat shakies gevaarlijk zijn of illigaal, omdat het anabolen zouden zijn:o Het zijn ook vaak van die luie huismoeders die commentaar hebben op mensen die hun voeding en sport ook maar een beetje serieus nemen, maar zelf huilen waarom ze niet afvallen.

Knallen 24/7

Vooral met drank. Ik drink niet en veel mensen hebben daar commentaar op. Erg irritant.

In de tijd dat ik nog over de top trainde en compleet gestoord met mijn schema's omging ( als in minitieus volgen ) hadden mensen wel commentaar en vragen ja.
Toen ik vorig jaar weer begon en niet zo mateloos freaky deed over voeding, trainen en randverschijnselen is dat niet gebeurd. Nu vinden mensen het hooguit leuk of interessant.

Lang verhaal kort; als mensen commentaar hebben, dan zit er doorgaans iets zinnigs in. Als ik de topics hier lees dan weet ik dat wel zeker.
Er is niets normaals aan alleen maar water drinken omdat je in je broek schijt voor cals, er is ook niets normaals aan debiel doen over je voeding als je niet op een podium gaat staan en er is ZEKER iets niet in de haak als je je zelfbeeld ophangt aan je zogenaamde 'lifestyle'

Ik heb geleerd dat de geluiden uit je omgeving doorgaans wel een goede graadmeter zijn of je wel helemaal lekker bezig bent.
Je kunt er tenminste oprecht naar luisteren.

Terug
Naar boven