AndroidHealthClinic

Conditie en klachten tijdens trt

• Topic Starter Topic Starter
IMG_6275.JPG

Volgens mij heeft dat je eetlust verpest is niks te maken met testosteron of hcg.

Welke dosering testosteron nam je en wat neem je nu aan hcg ?
Gebruik je nog andere medicijnen en/of heb je aandoeningen ?

Dosering hcg: zie foto
Dosering test-e: begon hoog 250, toen 125 en daarna 62,5

Heel vreemd man. Vraag me echt af wat jij hebt dan.

Dus je neemt nu 3000IE hcg per week?

Op zich niks speciaal, maar zou toch wel zijn oestradiolwaarde willen zien.
Denk je dat Dr Ronde dit niet gaat nakijken wanneer hij zijn volgende bloedtest zal laten doen na zes weken? De bedoeling is dat na die 6 weken bloed zal genomen worden en alle waardes nagekeken worden.

Leg mij eens uit waarom je dit schrijft? Uit wat leidt jij af dat zijn oestrogeen te hoog is?
Uit eigen ervaring met hcg, kan zijn dat bij TS het iets anders is. Daarom dat ik wel benieuwd ben naar het resultaat bij Dr Ronde ;-)

Op 2x 750iu /week, zware benen, buiten adem als ik trappen moest doen en gevoelige tepels. Ook bij het snel opstaan werd ik duizelig.
Zou het gewoon voorleggen aan Dr Ronde, hij gaat wel zien wat de oorzaak kan zijn aan je bloedresultaten. Zijn er resultaten van aan het begin van je behandeling bij Dr Ronde?

Buiten die gevoelige tepels vraag ik mij af wat die andere symptomen met hogere oestrogeen te maken hebben. Duizelig? Zware benen? Vlug buiten adem? Jij associeert dit dus met hoge oestrogeen maar je hebt daar dus geen enkel bewijs van.

Buiten de bloedresultaten waar oestradiol boven de referentie was en nu terug aan de lage kant (23,1pg/ml) heb ik idd geen enkel bewijs

Ik had eigenlijk pas ergens eind december de afspraak en een week daarvoor bloedafname. Ik heb gebeld of ik eerder een telefonisch gesprek mocht hebben. De hoofdpijn die ik al 2 maanden heb ik er nog steeds, het aparte is dat er ook druk op m'n oren staat. Heb het gevoel alsof ze dicht zitten (hoor niet minder). Als ik uitblaas door m'n neus met m'n neus dicht hoort het normaal gesproken open te gaan, maar bij mij niet (zelfde drukgevoel als in vliegtuig).

Ik hoop dat de telefonische afspraak hier wat meer duidelijkheid over kan geven. Heb veel gelezen over klachten met soortgelijke symptomen. Maar het is lastig zelf, als ondeskundige, daar een conclusie over te trekken. Bloeddrukmeter van mezelf geeft geen hele hoge waarde aan 140/70, maar twijfel wel of bloeddruk te hoog is als ik m'n klahten eens onder de loep neem.

Telefonisch contact gehad. Het blijkt dat m'n oestrogeen bij de bloedafname (afgelopen vrijdag) niet bekeken wordt. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat het totale plaatje niet bekeken wordt. Ondaks dat ik me perfect voel wordt dit nog wel beïnvloed door de hoofdpijn die zich afwisseld met duizeligheid. Voor de hoofdpijn/duizeligheid heb ik vrijdag een mri-scan ondervonden (ben benieuwd).

Wel apart wat test-e met mij heeft gedaan. Voor de trt last van allerlei kwaaltjes, tijdens de test-e voelde ik me kerngezond en enorm prettig en nu op de hcg weer wat gekke kwaaltjes.

Afspraak bij dr. de Ronde is geweest. Alleen het testosteron is gemeten en niet het oestrogeen. Testosteron was tijdens test-e 56(!) en zit nu op een stabiele 20.8 (referentiewaarde 6-21).

Voor de hoofdpijn en duizeligheid heb ik een mri-scan gehad. Volgens de neuroloog hebben ze niets gevonden, nu weet ik nog steeds niet waar het vandaan komt. De hoofdpijn en duizeligheid zijn wel wat minder. Echter, zoals ik in mijn vorige post al aangaf lijkt het of ik steeds één-voor-één wat gekke kwaaltjes heb.

Momenteel heb ik (naast die hoofdpijn/duizeligheid) een aantal keer per dag een apart gevoel. Tijdens die momenten ga ik geeuwen/gapen en trekken m'n ogen dicht. Ik heb dan het gevoel alsof ik ga wegvallen, maar dat gebeurt niet. Mijn oren zitten ook al voor langere tijd 24/7 dicht (zoals in een vliegtuig). Zelfs als ik m'n neus dichtknijp en druk op m'n neus geef gaan ze niet open, wat normaal gesproken wel zou gebeuren. Daarnaast hoor ik hele tijd aparte knikjes in m'n oren als ik adem en slik. Ik heb het gevoel alsof dat met dat gapen/geeuwen/ogen/oren bij elkaar hoort.

Weet iemand of dit een bijwerking van hcg kan zijn of heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Misschien heel simpel gedacht, maar zitten je oren niet verstopt oid? Of mss een voorhoofdholte-ontsteking ? Allergie ?

Terug
Naar boven