Fitness Seller

Gestopt contest log chrash 2023

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je dmv vasten je voeding wél onder controle kan krijgen denk ik dat de dingen die jij noemt maar van marginale impact zijn op het eindresultaat. Het zal verreweg van optimaal zijn (heb nog geen bron gezien, maar ik geloof je op je woord :p), maar als dit het verschil kan maken tussen in een calorietekort van 500-1000 zitten of toch weer toegeven aan de cravings en daarmee je cut “verpesten,” denk ik dat dat de overhand zal hebben.

Met een glaasje elektrolyten voor je training (evt wat extra zout) is het goed te doen om een lekkere pomp te krijgen, blessuregevoeligheid vind ik wat vergezocht, op je uitvoering letten is altijd belangrijk.

Anyway, ik heb zelf wel een ontzettend positieve associatie met intermittent fasten, inclusief trainen tijdens je fasting window.

Fasted vermindert je concentratie en balans aanzienlijk als je lang genoeg vast( verschilt per persoon uiteraard, ik train savonds dus dan kan ik echt niet op lege maag trainen na hele dag beweging en concentratie op het werk etc)dus indirect zeker meer kans op blessures imo. Vooral als je 3 of 4 weken achter elkaar zo traint en vast en met het warme weer erbij..... geef mij maar 5/6/7 kleinere porties aan meals.

Fasted vermindert je concentratie en balans aanzienlijk als je lang genoeg vast( verschilt per persoon uiteraard, ik train savonds dus dan kan ik echt niet op lege maag trainen na hele dag beweging en concentratie op het werk etc)dus indirect zeker meer kans op blessures imo. Vooral als je 3 of 4 weken achter elkaar zo traint en vast en met het warme weer erbij..... geef mij maar 5/6/7 kleinere porties aan meals.
Vasten kan, concentratie wise, juist positief werken. Het gaat hier om iemand die om 5.30u sochtends traint, dan heb je misschien net een uur of 10 niks gegeten. Daar ga je echt niet dood van, helemaal niet als je zorgt dat je vochtbalans op peil is :).

In de avond fasted trainen, nee, dat zou ik ook niemand aanraden. Wanneer ik wel eens overdag vast (1 maand per jaar), zorg ik ook dat ik een fatsoenlijke maaltijd neem voor het trainen in de avond, anders is het echt niet te doen.

zit aardig wat massa aan, moet goed komen, succes!

Succes mate!

Ik zit nu ongeveer 2 maanden op 3500kcal en val echt niks meer af :(
En ben het dik zijn echt kotsbeu

Maar van dat snaaien heb je wel gelijk,
Loopt het mis schroef ik de kcal wat naar boven
Ga dan eerst naar 3000kcals echt bijgehouden. Zomaar 1500kcals zakken is veel te veel.

• Topic Starter Topic Starter
In. Veel succes man!

Rustdagje vandaag, voeding afgeklokt op iets meer dan 2500kcal
IMG_0782.png

Hoe smaakt dat? Dan kan ik mss ook de melk door water vervangen, hoop kcal minder
Ik doe het ook weleens met kwark. Dan doe ik er wel water bij, dan krijg je zeg maar veel meer volume en nog wel een vaste structuur. De smaak kan wel een nadeel zijn; verschilt een beetje per merk (en per persoon), maar sommigen zouden het omschrijven als een aardse smaak. Met flavor drops merk je er minder van.

Leuk, deze ga ik volgen.

Succes @chrash!

Hoe smaakt dat? Dan kan ik mss ook de melk door water vervangen, hoop kcal minder
Ik doe het af en toe door mijn havermout om meer volume te hebben met water, maakt havermout puddingachtig en voegt verder geen vieze smaak (ik gebruik ook sucralose/flavour drops die wellicht deze smaak onderdrukken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven