Rust alsjeblieft en beetje uit, ga 's avonds trainen (dan ben je moe), laat je man je masseren voor slapengaan, drink warme melk, tel schaapjes, doe ff alles om een goede nachtrust te krijgen, volgens mij is dat de ontbrekende schakel, jij doet er alles aan volgens mij moet voldoende nachtrust de rest doen! Hopelijk niet teveel open deur,maar nachtrust is key.
Ik rust best veel hoor. avonden zijn volledig rust en weekenden ook. Trainen in de avond gaat niet lukken. Ik ben erg laat thuis en eet vaak pas tegen 19:30-20:00.. ik kan niet direct erna sporten. En ik moet om 5:00 weer op en dan moet ik er uiterlijk 22:00 inliggen dus dat lukt niet. Bovendien heb ik in de avond ook geen fut meer....Ik word ook niet moe van een training.. ik word er alleen maar wakkerder van..
Warme sojamelk, tv uit, geen schermen, warme douche... alles rondom slaaphygiene (zoals dat zo mooi heet) heb ik al geprobeerd.. het werkt niet helaas.
Maar dat mijn verstoorde nachtrust meespeelt in mijn niet aankomen ben ik ook heilig van overtuigd. Een arts heeft wel eens gezegd.. als je hormonen beter op orde zijn zal dat ook beter gaan. En hoe doe ik dat dan.. ja even aankomen.. simpel toch? was het antwoord...

Het lijkt allemaal zo simpel en ik zou zo graag willen dat dat het ook was..

Ik heb zoveel geprobeerd en ook slaapmeds.. maar het werkt gewoon niet. Slaaponderzoeken is ook nooit wat uitgekomen helaas.
Maar alle tips en opties neem ik in overweging.
Dat heb ik ook altijd, helemaal hyper na de training.
Volgens mij gewoon adrenaline !
Dat zou best eens kunnen!
Ok, dan weet je dus dat het niet iets is wat niet veranderd kan worden. Ik had vroeger ook fikse slaapproblemen en het kwam elke maand wel minimaal een keer voor dat ik een nacht helemaal niet in slaap kwam. Zo'n 10 tot 8 jaar geleden was het echt drama, langzaam aan werd het minder en nu is het volledig over. Bij mij is het doordat ik nu meer om handen heb in mijn leven, 10 jaar geleden woonde ik net samen en werkten we allebei in continudienst. Ik hoefde dus alleen maar wakker te zijn op de momenten dat ik moest werken en verder boeide het me echt niet. Nu heeft mijn vrouw een normale dagdienstbaan en hebben we een dochtertje, ik kan nu niet anders dan een zo normaal mogelijk ritme aanhouden en daardoor heb ik nu hooguit 1 keer per maand een nacht dat ik een uurtje of zo aan het draaien ben totdat ik slaap en pas weer van de wekker wakker wordt.
Jij zal een compleet ander verhaal hebben, maar als je op vakantie beter sliep dan normaal, dan moet het dus ook mogelijk zijn om thuis beter te gaan slapen.
Ik snap je helemaal... Mijn verhaal is inderdaad anders... als ik eens op een maand een nacht 3 uur sliep was dat al een goede nacht. alle andere nachten waren maar 1-2 uur max in stukjes. Slaaponderzoeken kwam ook uit dat ik maar 30 minuten slaap en verder niets. Maar er zijn ook geen afwijkingen gevonden. geen restless legs oid en ook geen overdreven hersenactiviteit. Mijn ritme is elke dag gelijk. 22:00 naar bed en 5:10 op. Maar evengoed slaap ik maar max 2 uurtjes in stukken. Maar ik ga er niet steeds uit.
Ze zeggen dat als ik maar even wat aankom en gezonder wordt dat het slapen mogelijk ook beter zal gaan. Maar dat is nu net het probleem. Denk dat daar ook een stuk stress zit wat mogelijk een oorzaak heeft. Ook jarenlang dag en nacht 24/7 met werk bezig zijn zal invloed hebben gehad en dat is niet met 3 weken vakantie opeens weg. Denk wel dat het feit dat ik nu een baan heb waarbij ik als ik wegga ook vrij ben wel in mijn voordeel werkt. Maar voordat het allemaal goed en wel in mijn systeem zit en dat slaap/waak gedoe van al die jaren 24/7 met werk bezig zijn weg is zal nog wel even duren. Maar we zullen zien. Wel merk ik dat de stress rondom mijn voeding en gewicht me vaak in de weg zit (piekeren en dromen).
Dus dat is wel een dingetje zeg maar.