Fitness Seller

Contest Log (v) Contestlog Marina1975

Moet zeggen dat het nog niet optimaal was en ik er elke dag wel om 6:00-7:00 uit was... maar te korte en smalle harde bedden in een stacaravan zijn ook niet alles :rolleyes: . Maar over het algemeen gezien ging het wel beter. Dat zei mijn man ook.

Ok, dan weet je dus dat het niet iets is wat niet veranderd kan worden. Ik had vroeger ook fikse slaapproblemen en het kwam elke maand wel minimaal een keer voor dat ik een nacht helemaal niet in slaap kwam. Zo'n 10 tot 8 jaar geleden was het echt drama, langzaam aan werd het minder en nu is het volledig over. Bij mij is het doordat ik nu meer om handen heb in mijn leven, 10 jaar geleden woonde ik net samen en werkten we allebei in continudienst. Ik hoefde dus alleen maar wakker te zijn op de momenten dat ik moest werken en verder boeide het me echt niet. Nu heeft mijn vrouw een normale dagdienstbaan en hebben we een dochtertje, ik kan nu niet anders dan een zo normaal mogelijk ritme aanhouden en daardoor heb ik nu hooguit 1 keer per maand een nacht dat ik een uurtje of zo aan het draaien ben totdat ik slaap en pas weer van de wekker wakker wordt.

Jij zal een compleet ander verhaal hebben, maar als je op vakantie beter sliep dan normaal, dan moet het dus ook mogelijk zijn om thuis beter te gaan slapen.

• Topic Starter Topic Starter
Rust alsjeblieft en beetje uit, ga 's avonds trainen (dan ben je moe), laat je man je masseren voor slapengaan, drink warme melk, tel schaapjes, doe ff alles om een goede nachtrust te krijgen, volgens mij is dat de ontbrekende schakel, jij doet er alles aan volgens mij moet voldoende nachtrust de rest doen! Hopelijk niet teveel open deur,maar nachtrust is key.:cool:
Ik rust best veel hoor. avonden zijn volledig rust en weekenden ook. Trainen in de avond gaat niet lukken. Ik ben erg laat thuis en eet vaak pas tegen 19:30-20:00.. ik kan niet direct erna sporten. En ik moet om 5:00 weer op en dan moet ik er uiterlijk 22:00 inliggen dus dat lukt niet. Bovendien heb ik in de avond ook geen fut meer....Ik word ook niet moe van een training.. ik word er alleen maar wakkerder van..
Warme sojamelk, tv uit, geen schermen, warme douche... alles rondom slaaphygiene (zoals dat zo mooi heet) heb ik al geprobeerd.. het werkt niet helaas.
Maar dat mijn verstoorde nachtrust meespeelt in mijn niet aankomen ben ik ook heilig van overtuigd. Een arts heeft wel eens gezegd.. als je hormonen beter op orde zijn zal dat ook beter gaan. En hoe doe ik dat dan.. ja even aankomen.. simpel toch? was het antwoord... :rolleyes:
Het lijkt allemaal zo simpel en ik zou zo graag willen dat dat het ook was.. :(
Ik heb zoveel geprobeerd en ook slaapmeds.. maar het werkt gewoon niet. Slaaponderzoeken is ook nooit wat uitgekomen helaas.
Maar alle tips en opties neem ik in overweging.

Dat heb ik ook altijd, helemaal hyper na de training.
Volgens mij gewoon adrenaline !
Dat zou best eens kunnen! :)

Ok, dan weet je dus dat het niet iets is wat niet veranderd kan worden. Ik had vroeger ook fikse slaapproblemen en het kwam elke maand wel minimaal een keer voor dat ik een nacht helemaal niet in slaap kwam. Zo'n 10 tot 8 jaar geleden was het echt drama, langzaam aan werd het minder en nu is het volledig over. Bij mij is het doordat ik nu meer om handen heb in mijn leven, 10 jaar geleden woonde ik net samen en werkten we allebei in continudienst. Ik hoefde dus alleen maar wakker te zijn op de momenten dat ik moest werken en verder boeide het me echt niet. Nu heeft mijn vrouw een normale dagdienstbaan en hebben we een dochtertje, ik kan nu niet anders dan een zo normaal mogelijk ritme aanhouden en daardoor heb ik nu hooguit 1 keer per maand een nacht dat ik een uurtje of zo aan het draaien ben totdat ik slaap en pas weer van de wekker wakker wordt.

Jij zal een compleet ander verhaal hebben, maar als je op vakantie beter sliep dan normaal, dan moet het dus ook mogelijk zijn om thuis beter te gaan slapen.
Ik snap je helemaal... Mijn verhaal is inderdaad anders... als ik eens op een maand een nacht 3 uur sliep was dat al een goede nacht. alle andere nachten waren maar 1-2 uur max in stukjes. Slaaponderzoeken kwam ook uit dat ik maar 30 minuten slaap en verder niets. Maar er zijn ook geen afwijkingen gevonden. geen restless legs oid en ook geen overdreven hersenactiviteit. Mijn ritme is elke dag gelijk. 22:00 naar bed en 5:10 op. Maar evengoed slaap ik maar max 2 uurtjes in stukken. Maar ik ga er niet steeds uit.

Ze zeggen dat als ik maar even wat aankom en gezonder wordt dat het slapen mogelijk ook beter zal gaan. Maar dat is nu net het probleem. Denk dat daar ook een stuk stress zit wat mogelijk een oorzaak heeft. Ook jarenlang dag en nacht 24/7 met werk bezig zijn zal invloed hebben gehad en dat is niet met 3 weken vakantie opeens weg. Denk wel dat het feit dat ik nu een baan heb waarbij ik als ik wegga ook vrij ben wel in mijn voordeel werkt. Maar voordat het allemaal goed en wel in mijn systeem zit en dat slaap/waak gedoe van al die jaren 24/7 met werk bezig zijn weg is zal nog wel even duren. Maar we zullen zien. Wel merk ik dat de stress rondom mijn voeding en gewicht me vaak in de weg zit (piekeren en dromen).
Dus dat is wel een dingetje zeg maar.

Vannacht heel slecht geslapen en een keer extra gewogen waar ik niet vrolijk van werd... wel een zweetnacht gehad maar weer 0,3 kg weg :(...
Nu ik alles weer optimaal kan doen met voeding lijkt het in ene in te storten. Ik ga er maar vanuit dat dit het naijlen van de vakantie is ... hoop ik .

Maar goed in ieder geval nu wel meer voelbare spierpijn in mijn benen :roflol: dan merk je dat je 3 weken niet gedaan hebt.
Nu weekend en morgen borst/schouders/triceps trainen.

Aaa die 300 gram, dat is er al weer driedubbel terug bijgekomen na het verorberen van de enige echte Marina flexbowl!;)

Zet 'm op met je treen morgen!

Aaa die 300 gram, dat is er al weer driedubbel terug bijgekomen na het verorberen van de enige echte Marina flexbowl!;)

Zet 'm op met je treen morgen!
Helaas... I wish... vanmorgen was toch echt de schrik van mijn leven om de 4 uit zicht te zien. :sad: Hopelijk is het alleen door vochtverlies van het zweten....Maar we zetten door hoor!

Vanmorgen dus flink geschrokken en echt zitten twijfelen... wel of niet gaan trainen. Toch gegaan en ook al ging het bagger.... lage gewichten en zelfs die voelde nog retezwaar... Maar goed al met al wel wat bewogen. Eerste borst/schouder/triceps training zit er weer op. Gezien mijn gewicht en het feit dat ik 3 weken niet getraind heb is het eigenlijk ook niet gek dat alles zo licht moest en dan nog zwaar voelde... :o
Maar goed... eerste serie zit er weer op. Hopelijk volgende week wat beter en gaat mijn gewicht ook weer wat omhoog. Voeding is al vanaf dinsdag weer op peil maar het lijf lijkt dat nog niet te willen accepteren. Ach ja... ben van mezelf al eigenwijs.. lijf dus kennelijk ook :D Maak er maar een geintje van he. Je moet wat :rolleyes:

Nou ja.. p*ssy train die retezwaar aanvoelde.... :o

Borst/schouders/triceps
BP 3x8x25kg
Incline DB press 3x8x9 kg
cable cross over high 10x30 kg 2x10x32,5 kg
rear lateral bent over side raise (in cable cross over) 3x10x20 kg
Uni lat shoulder DB press 3x8x6 kg
upright row (brede grip) 3x10x12,5 kg
triceps push down v-bar 3x10x15 kg
straight arm push down 2x10x10 kg

Knap dat je hebt getraind. Probeer het ritme vol te houden en heb er vertrouwen in! :thumbs:

Zeker scheelt dat als je 3 weken niks hebt gedaan, komt goed Marina! Goed bezig!

Volhouden bikkel, de aanhouder wint!
En ondanks de schrik zeker nog een flinke training gedaan:)

Weg oude gewichten en nieuwe start. Ik ga rustig aan weer opbouwen en zal dus gewoon met lage gewichten starten en rustig aan opbouwen.
We zullen wel zien wat het me brengt.

Ik heb gedaan wat ik op dit moment kan. Ondanks de extreem lage startgewichten na 3 weken niets doen ging ik toch naar huis met het gevoel van "Ik heb weer wat gedaan."

Gewicht is totaal onbelangrijk, de ene dag zal je door diverse omstandigheden meer of minder energie hebben dan de andere en dus meer of minder kunnen versjouwen.

Tijdens je warm-up set merk je dit al om vervolgens je werksets hierop aan te passen.

Van belang is juiste vorm en full ROM!

Kan je minder dan 6 correcte reps dan is het gewicht te zwaar, kan je meer dan 8 reps dan doe je die uiteraard in betreffende set, maar de volgende set verzwaar je zodat je 6-8 reps correct kan uitvoeren.

5-7 werksets voor kleine spiergroepen, 7-9 werksets voor de grote in een driedaagse split. That's all....

Dat kenmerkt de echte doorzetter. :)
Niks p*ssy aan die training, killer mentaliteit. :thumb:
Dank je. :)
Alleen jammer dat mentaliteit alleen je geen kilootjes erbij geeft! ;)
Beter een "p*ssy train" dan geen train...en je hebt toevallig wel doorgezet! :bow:
:yes: Ik ben nu eenmaal geen opgever... dus gaan hoe dan ook!
Knap dat je hebt getraind. Probeer het ritme vol te houden en heb er vertrouwen in! :thumbs:
Ik doe mijn best!
Zeker scheelt dat als je 3 weken niks hebt gedaan, komt goed Marina! Goed bezig!
Ik hoop ook dat het goedkomt. Het zou mooi zijn als deze contest me in ieder geval oplevert dat ik terugkom op het gewicht van voor mijn vakantie. Ook al is dat niet veel.
Volhouden bikkel, de aanhouder wint!
En ondanks de schrik zeker nog een flinke training gedaan:)
Dank je. Ik zet door!
Gewicht is totaal onbelangrijk, de ene dag zal je door diverse omstandigheden meer of minder energie hebben dan de andere en dus meer of minder kunnen versjouwen.

Tijdens je warm-up set merk je dit al om vervolgens je werksets hierop aan te passen.

Van belang is juiste vorm en full ROM!

Kan je minder dan 6 correcte reps dan is het gewicht te zwaar, kan je meer dan 8 reps dan doe je die uiteraard in betreffende set, maar de volgende set verzwaar je zodat je 6-8 reps correct kan uitvoeren.

5-7 werksets voor kleine spiergroepen, 7-9 werksets voor de grote in een driedaagse split. That's all....
Dat heb ik ook gemerkt.
Met warm up merkte ik gewoon dat er niet echt veel inzat. Ik pak dan het gewicht waarvan ik denk dat het net kan lukken. Inmiddels kan ik mezelf wel aardig inschatten. Focus me dan echt op uitvoering. Keep it simple is het eigenlijk. Dus dat doen we maar.
Thanks Eleiko :)

Rustdag.. en... Yoga. Ik merk nu echt dat ik zoveel meer ontspannen ben. Zelfs de yoga gaat beter. Ik heb van de eerste keer weer alle spiergroepen trainen aardige spierpijn. Maar na een ontspannen yoga-les is dat zo goed als over. Klaar om een nieuwe week te starten. Dus op naar morgen. ochtendtraining weer om 7:00.

Kreeg vandaag een compliment van iemand die ik al bijna een half jaar niet had gezien dat ik er zoveel beter uitzag. Nou dat was dus aan mijn gewicht niet te merken want ik ben helaas aardig afgevallen.... maar ik zag er zoveel meer ontspannen uit.... zoveel rustiger... Hmmm... werpt die 3 weken rust toch nog ergens zijn vruchten af! Toch wel leuk om te horen. Nu dat gewicht nog even opkrikken en die ontspanning vasthouden!

Is helemaal niet wegen ook een optie?
Lijkt mij zoveel meer rust geven.
Imo heeft het voor jou totaal geen meerwaarde en geeft het onnodig onrust.
Zou pas na een paar maanden weer wegen.

Flink door blijven eten en lekker trainen en proberen te ontspannen waar het kan.

Kreeg vandaag een compliment van iemand die ik al bijna een half jaar niet had gezien dat ik er zoveel beter uitzag. Nou dat was dus aan mijn gewicht niet te merken want ik ben helaas aardig afgevallen.... maar ik zag er zoveel meer ontspannen uit.... zoveel rustiger... Hmmm... werpt die 3 weken rust toch nog ergens zijn vruchten af! Toch wel leuk om te horen. Nu dat gewicht nog even opkrikken en die ontspanning vasthouden!

Goed om te horen dat je minder stress ervaart. Dat is erg belangrijk. Grappig eigenlijk, dat zo een relatief korte periode van vakantie mooie resultaten kan opleveren. Lekker vasthouden, de rust in je hoofd :).

Flink door blijven eten en lekker trainen en proberen te ontspannen waar het kan.

Dit

Ik heb het overwogen.. maar een paar maanden zal voor nu te lang zijn. Ik zit nu echt onder de grens die ik zelf had gesteld.
Maar zit ik daar weer boven dan ga ik het zeker overwegen.
Eten lukt wel hoor.... en ontspannen lukt wel (zolang het maar niet over mijn gewicht gaat :o )
Trainen... tja.. ik doe wat ik kan en het gaat gewoon allemaal even minder. Maar beter doen wat ik kan dan niet trainen. :)

Goed om te horen dat je minder stress ervaart. Dat is erg belangrijk. Grappig eigenlijk, dat zo een relatief korte periode van vakantie mooie resultaten kan opleveren. Lekker vasthouden, de rust in je hoofd :).
ja... Dat is inderdaad heel apart dat een in feite zo korte vakantie zoveel kan doen.
Maar daarbij moet ik niet vergeten dat ik al een jaar of 5 geen echte vakantie heb gehad met rust.... dus ja.. dat verschil maakt het denk ik wel.
Ik probeer het ook vast te houden. Enkel op gebied van mijn gewicht is het nog wat lastig... :(

Zie ^
Mijn gewicht is nu zo kritisch dat ik het even niet los mag laten. Als ik weer boven die minimale grens zit... dan zal ik het zeker overwegen.

Vanmorgen weer vroeg op... uiteraard weer veel te vroeg wakker... rond 1:00 en om 4:00.. maar goed 5:00 maar opgestaan en de eerste ochtendtraining zit er weer op. 7:00-8:00. Uurtje back-biceps. Gewichten... ach ja... stellen niet veel voor... maar ik heb gewoon gedaan wat ik kon met goede focus op techniek.
Warm up heb ik wat vasl gespeeld en wat paused squat gedaan. WIlde ook even kijken hoe het ging en op zich warm je er best lekker mee op.

Training Back biceps 12- juni 7:00-8:00
Warm up met paused squat 5x20kg 2x5x25kg 3x5x27,5kg
BOR 3x10x30kg
One arm cable row 2x10x14kg 1x10x16,3kg (Pulldown was bezet... dus omgedraaid)
Pull down wijd 10x27,3kg 9x27,3kg 10x27,3kg
Biceps alternating DB curl 3x10x7kg
Barbell curl 2x10x15 kg
DB row 2x10x14kg

Volgorde was dus een beetje afwijkend omdat er steeds wat bezet was.

Toch nog wat pics geprobeerd te maken... Moest nog een keer een triceps pic plaatsen en dacht ach... nu is het rustig.. Staat zo lullig om met trillende handjes een foto te maken van jezelf :roflol: Kwaliteit is een beetje bagger... maar beter iets dan niets. ster op mijn kop omdat ik een beetje ingevallen kop heb na het afvallen.. schrok er zelf van... Vandaar.... :(
biceps.jpg

triceps.jpg

Je foto doet t niet @marina1975 ! En ik vind het een keurige training hoor! :thumb:

Ik kon de foto's ook niet zien op mijn telefoon. Je hebt een definitie waar menig mens jaloers op is Marina!

Ik denk dat het verstandig is om het gewicht voor nu inderdaad even niet los te laten. In ieder geval het wegen ervan niet. Ik zou er verder, hoe zwaar en moeilijk ook, minder aandacht aan besteden in je hoofd. Dat levert je alleen stress op, en dat kun je helemaal niet gebruiken. Je bent een topmens en je zet alles op alles om progressie te boeken. Laat niets je in de weg staan, je kunt het!!

Op de PC zie ik ze inderdaad wel. Normaal gesproken op m'n telefoon ook. Maar ik zat er inderdaad op, dus dan zie je niet zo veel :D
Dacht ik al. Op de telefoon werken uploads van foto's wel vaker niet :)

Ik kon de foto's ook niet zien op mijn telefoon. Je hebt een definitie waar menig mens jaloers op is Marina!

Ik denk dat het verstandig is om het gewicht voor nu inderdaad even niet los te laten. In ieder geval het wegen ervan niet. Ik zou er verder, hoe zwaar en moeilijk ook, minder aandacht aan besteden in je hoofd. Dat levert je alleen stress op, en dat kun je helemaal niet gebruiken. Je bent een topmens en je zet alles op alles om progressie te boeken. Laat niets je in de weg staan, je kunt het!!
tja.. definitie genoeg... maar heb liever meer massa :sad:

Het is lastig om het in mijn gedachte minder ruimte in te laten nemen omdat dit nu juist mijnzorgenpunt is. Gekke is dat ik alles los kan laten inmiddels.. behalve dat. Dus een goed werkpunt.
Dank je. Ik doe mijn best! Enige wat in de weg staat ... is en blijft ..."waar blijft mijn eten" :o

Gisteren maar even een keer ondeugend geweest en een half slaappilletje genomen. (helft van een 7,5 mg zoplicon...). Toch een paar uur lekker geslapen in etappes... maar wel om 4:00 alweer wakker dus 4:50 maar opgestaan... en een leuke drukke dag op werk gehad. (druk met kantoorwerk en wat testen... niet lichamelijk druk :p )
Dan toch even wezen trainen. Omdat het kon.... omdat de energie er was... en naar omstandigheden ging het best redelijk. Weer wat beter dan vorige week in ieder geval. Triceps een beetje af moeten raffelen ivm tijdnood... Maar evengoed een redelijk lekkere training

Borst / schouders / triceps
Warm Up BP 20 kg
BP 3x8x25 kg Ging lekker. Borst aantikken nice en easy maar wel zwaar
Incline DB press 2x10x9 kg 1x9x9kg
Cable cross over high 3x10x9 kg
Bent over side lateral raise 3x10x4,5 kg
uni lateral DB shoulder press 8x6 kg 2x8x7 kg
Upright row (EZ bar) wijde grip 3x10x15 kg
bench dip (tussen 2 bankjes) 3x10
triceps push down v-bar 10x14 kg 10x17,3 kg --> en toen moest ik rennen helaas

Morgen lekker vroeg op werk beginnen en wat vroeger naar huis. :) Rust!

Terug
Naar boven