MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Uiteraard. Van die tjappies die tegen vaccineren zijn moeten buiten de samenleving geplaatst worden. Staan ze overigens vaak al geloof ik, of willen ze kennelijk.

Als de groep groot genoeg is maakt het wellicht niet heel veel uit in de praktijk.
"Bij een hoge vaccinatiegraad (95%) treedt ‘groepsbescherming’ op. De kans op een uitbraak van een van de infectieziekten waarvoor wordt gevaccineerd, is dan heel klein. Ongevaccineerde jonge en kwetsbare kinderen en volwassenen die om gezondheidsredenen niet kunnen worden ingeënt (door bijvoorbeeld leukemie), zijn daardoor ook beschermd."
Als je het virus (al dan niet gecontroleerd) zijn werk laat doen zonder vaccinatie treedt er ook groepsbescherming op.

Geen vaccinatie voor mij, voor de griep ook nooit gevaccineerd dat muteert ook elk jaar. Vertrouw de hele situatie voor geen cm meer. Benieuwd of mijn gevoel bewaarheid wordt en er binnen een half jaar 'ineens'een vaccin is.
Hey mijn eigen post en tadaaaa daar is het vaccin al. Nu zal Steks vast met het excuss komen dat ze al jaaaaaren bezig zijn met het vaccin voor net dit specifieke griepvirus.

Een mooie bevestiging dat je heel selectief leest.
Nou als ik dit zo even selectief lees maakt mijn lichaam het vaccin zelf. Hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken, hoogstends even een raampje en een deur openzetten als ik bij mn ouders op visite ga.

Je insinueert dat ik met een excuus kom waarom het vaccin nu zo snel ontwikkeld kan worden terwijl een ander gisteren (een paar posts eerder) een link met “het excuus” post. Jij komt hier dus alleen maar om jouw verhaal te dumpen zonder degelijk uitleg en je vertrekt weer zo snel mogelijk omdat je geen discussie kan of durft te voeren.

Je insinueert dat ik met een excuus kom waarom het vaccin nu zo snel ontwikkeld kan worden terwijl een ander gisteren (een paar posts eerder) een link met “het excuus” post. Jij komt hier dus alleen maar om jouw verhaal te dumpen zonder degelijk uitleg en je vertrekt weer zo snel mogelijk omdat je geen discussie kan of durft te voeren.
Klopt

Alle mensen die hier nee hebben beantwoord vinden de huidige situatie prima? Nog een paar jaar de economie deels op slot en je vrijheid beperken om uitbraken te voorkomen?

Zo zie je wat de invloed is van sociale media op de maatschappij. Mensen ontwikkelen angsten en denkbeelden die maatschappelijk ontwrichtend zijn. Zodra ik aan de beurt ben zal ik me direct laten vaccineren. Wil ook graag mijn smaak behouden.

Alle mensen die hier nee hebben beantwoord vinden de huidige situatie prima? Nog een paar jaar de economie deels op slot en je vrijheid beperken om uitbraken te voorkomen?

Zo zie je wat de invloed is van sociale media op de maatschappij. Mensen ontwikkelen angsten en denkbeelden die maatschappelijk ontwrichtend zijn. Zodra ik aan de beurt ben zal ik me direct laten vaccineren. Wil ook graag mijn smaak behouden.
Maar als jij je laat vaccineren, dan ben je toch veilig en vorm ik geen potentieel gevaar meer voor jou?
Dus als iedereen die het wil zich laten vaccineren is het probleem opgelost lijkt me zo. Iedereen blij.

Maar als jij je laat vaccineren, dan ben je toch veilig en vorm ik geen potentieel gevaar meer voor jou?
Dus als iedereen die het wil zich laten vaccineren is het probleem opgelost lijkt me zo. Iedereen blij.
Nee zo werkt het niet. Wie zich niet laat vaccineren dient behandelt te worden als een paria. Als het aan linksmenschen lag zagen zij ons het liefst naar de goelag gestuurd worden.

En dat voor een ziekte met een mortaliteit van 1 op de 10.000 bij 20 tot 40 jarige.

Om Nederland van het slot te halen heb je 12 miljoen mensen nodig die zich laten vaccineren? Wat denk je, gaan we dat halen met jouw denkwijze?

Krijg het idee dat veel mensen de huidige situatie wel prima vinden.

De vs is daar een mooi voorbeeld van, werkte prima. Heeft ook goed gewerkt voor Trump niet?
België is pas een mooi voorbeeld, ondanks de draconische maatregelen een hoger sterfte cijfer dan in Amerika (in verhouding hè).

Maar joh, hou vooral je chindiaper op terwijl je bukt voor de totalitaire maatregelen.

Wat probeer je duidelijk te maken?

Je verwijt mensen die zich niet willen laten vaccineren dat ze 'angsten en denkbeelden' hebben die 'de maatschappij ontwrichten'.

In de zin erna geef je aan dat je een van de eerste bent die naar de vaccinatiepost zal rennen om jezelf te laten vaccineren.

Lijkt me toch duidelijk dat jij een aantal angsten/denkbeelden bezit die niet helemaal met de werkelijkheid overeenkomen.

Als iedereen nou gewoon lekker voor zichzelf bepaalt wat ze willen doen qua maatregelen, dan kunnen we met z'n allen gewoon weer lekker normaal doen.

Wil je graag een chindiaper dragen en jezelf vaccineren? Doe je ding. Maar stop met opleggen van regels en verplichtingen voor mensen die dat niet willen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven