Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Maar goed niet al die bevolking is verspreid over alle oppervlakte. In de Verenigde Staten woont het grote deel van de bevolking in grote steden.
Conclusie: verschillende landen zijn niet met elkaar te vergelijken.
Steden in NL zijn al niet te vergelijken, laat staan twee verschillende landen

Maar goed niet al die bevolking is verspreid over alle oppervlakte. In de Verenigde Staten woont het grote deel van de bevolking in grote steden.
Conclusie: verschillende landen zijn niet met elkaar te vergelijken.

Klopt, maar een dispariteit met een factor van 10 wil zeker wat zeggen. Het belangrijkste van descriptieve statistiek is dat het je laat vergelijken in tijd, en dan nog moet je aanpassingen brengen(data-lag, reporting bias...)

Er is de hoop dat het coronavirus uitdooft als 70 procent van de bevolking is gevaccineerd. Is een vaccin minder doeltreffend, dan blijft een groter aantal gevaccineerden nog vatbaar voor het virus, en dragen zij niet bij aan groepsimmuniteit.

Er moeten dan ook meer mensen gevaccineerd worden om groepsimmuniteit te bereiken. Het reproductiegetal R moet blijvend onder de 1 komen, dan is groepsimmuniteit bereikt.

Klopt, bij 70% begint herd immunity sterk genoeg te worden dat besmettingen vanzelf dalen (op papier), het is geen streefgetal maar een minimum.
Idealiter wil je op +95% zitten, want voor sommige groepen zal een vaccin mogelijk niet kunnen of niet aanslaan.

Er is de hoop dat het coronavirus uitdooft als 70 procent van de bevolking is gevaccineerd. Is een vaccin minder doeltreffend, dan blijft een groter aantal gevaccineerden nog vatbaar voor het virus, en dragen zij niet bij aan groepsimmuniteit.

Er moeten dan ook meer mensen gevaccineerd worden om groepsimmuniteit te bereiken. Het reproductiegetal R moet blijvend onder de 1 komen, dan is groepsimmuniteit bereikt.
Juist, als uiteindelijk maar 30-40% van de mensen gevaccineerd willen worden kunnen de maatregelen maar zeer beperkt worden teruggedraaid.

Was dat nou zo moeilijk? De angst voor een vaccin is nergens op gebaseerd. Als online mensen ongefundeerde stellingen over vaccins met elkaar delen.

ik heb zelf geen angst voor corona, ik wil graag weer dat we veilig elkaar kunnen ontmoeten zonder dat er weer een uitbraak zal plaatsvinden waardoor ziekenhuizen overvol komen te liggen. En dat verlies van smaak voorkomen is een bonus mijn inziens. Of wil je zeggen dat deze klachten over smaak en reuk verlies bij Corona patiënten fake is?

Of de stellingen ongefundeerd of niet zijn, dat neemt niets weg van het feit dat ieder het recht heeft om zich wel/niet te laten vaccineren.

Ik suggereer helemaal niet dat corona-gerelateerde klachten nep zijn. Ik denk alleen dat de huidige maatregelen (waaronder een indirecte, dan wel directe, vaccinatieplicht) compleet disproportioneel zijn aan de zogeheten mortality rate.

Daarnaast zit het denk ik de meeste mensen dwars, waaronder ik, dat de maatregelen (zowel op nationaal als Europees niveau) compleet inconsistent zijn. Aan de ene kant van de weg in Nederland mogen huishoudens 3 mensen ontvangen, aan de andere kant van de weg in Duitsland zijn dat er volgens mij 8. Daarnaast is het nog steeds niet uit te leggen dat er géén 500 man in een stadion mogen met een capaciteit van 50,000 , maar de scholen zitten nog steeds bomvol met 30 leerlingen in de klaslokalen. Ook wordt corona overduidelijk door overheden gebruikt als excuus om nieuwe maatregelen/regels te implementeren, om maar wat te noemen:

- (grote) bijeenkomsten verboden
- Sinterklaasintocht verboden
- Vuurwerkverbod, onder het mom van 'de zorg ontlasten'
- Demonstraties, ook veelal conform de maatregelen, verboden
- Alcoholverkoop in de avonduren verboden
- ...

Als jij je wilt vaccineren, dan sta je daarmee helemaal in je recht. Waarom zou je anderen niet respecteren die middels al het bovengenoemde en nog meer zeer wantrouwend zijn richting wat ze voorgeschoteld krijgen?

• Like
Waarderingen: p.b.
Of de stellingen ongefundeerd of niet zijn, dat neemt niets weg van het feit dat ieder het recht heeft om zich wel/niet te laten vaccineren.

Ik suggereer helemaal niet dat corona-gerelateerde klachten nep zijn. Ik denk alleen dat de huidige maatregelen (waaronder een indirecte, dan wel directe, vaccinatieplicht) compleet disproportioneel zijn aan de zogeheten mortality rate.

Daarnaast zit het denk ik de meeste mensen dwars, waaronder ik, dat de maatregelen (zowel op nationaal als Europees niveau) compleet inconsistent zijn. Aan de ene kant van de weg in Nederland mogen huishoudens 3 mensen ontvangen, aan de andere kant van de weg in Duitsland zijn dat er volgens mij 8. Daarnaast is het nog steeds niet uit te leggen dat er géén 500 man in een stadion mogen met een capaciteit van 50,000 , maar de scholen zitten nog steeds bomvol met 30 leerlingen in de klaslokalen. Ook wordt corona overduidelijk door overheden gebruikt als excuus om nieuwe maatregelen/regels te implementeren, om maar wat te noemen:

- (grote) bijeenkomsten verboden
- Sinterklaasintocht verboden
- Vuurwerkverbod, onder het mom van 'de zorg ontlasten'
- Demonstraties, ook veelal conform de maatregelen, verboden
- Alcoholverkoop in de avonduren verboden
- ...

Als jij je wilt vaccineren, dan sta je daarmee helemaal in je recht. Waarom zou je anderen niet respecteren die middels al het bovengenoemde en nog meer zeer wantrouwend zijn richting wat ze voorgeschoteld krijgen?
Wie ben jij en waarom zijn jouw enige 3 postst hier in dit topic?

Wie ben jij en waarom zijn jouw enige 3 postst hier in dit topic?

Doet dat ertoe?

Als je het zo graag wil weten, ben ik hier al zo'n 10 jaar actief, maar heb ik een anoniem account omtrent AAS-gebruik en diens gevolgen de gevolgen ervan (AAS-gebruik is géén mannelijk persoon - @Galen )

• Like
Waarderingen: TT&A
Omdat, zoals eerder vermeld, het niet enkel om jou gaat maar om de populatie. Jouw individueel recht stopt waar het algemeen welzijnsbelang primeert.

DphWETz.png

Omdat, zoals eerder vermeldt, het niet enkel om jou gaat maar om de populatie. Jouw individueel recht stopt waar het algemeen welzijnsbelang primeert.

Dit is echt een compleet debiele stelling die in dusdanig veel manieren getwist kan worden dat je er de meest idiote situaties mee uit de hoed tovert.

Dit is echt een compleet debiele stelling die in dusdanig veel manieren getwist kan worden dat je er de meest idiote situaties mee uit de hoed tovert.
Yep, daarom moet het ook altijd gekoppeld worden aan een democratisch systeem en rationaliteit.

En daar is net waar het antivaxxer clubje vanop land op de boot staat te pissen.

Omdat, zoals eerder vermeld, het niet enkel om jou gaat maar om de populatie. Jouw individueel recht stopt waar het algemeen welzijnsbelang primeert.

DphWETz.png
Het wordt wel tijd dat hier goed overgedacht gaat worden. Als iedereen individualistisch wilt leven, prima, maar laten we dan ook alle toeslagen afschaffen en een vlaktaks invoeren.

Dan gaat het complotdenkende pauper volk vanzelf ten onder. :D

Yep, daarom moet het ook altijd gekoppeld worden aan een democratisch systeem en rationaliteit.

En daar is net waar het antivaxxer clubje vanop land op de boot staat te pissen.

Een democratisch systeem en rationaliteit impliceert dus géén individuele vrijheid (mits beperkt door de wet) ?

Ik reken mijzelf overigens niet tot het 'antivaxxer clubje' , wat als mensen zoals ik niet verwachten ziek te worden door hun levensstijl?

Een democratisch systeem en rationaliteit impliceert dus géén individuele vrijheid (mits beperkt door de wet) ?

Ik reken mijzelf overigens niet tot het 'antivaxxer clubje' , wat als mensen zoals ik niet verwachten ziek te worden door hun levensstijl?
Individuele vrijheid wordt gemaximaliseerd 'within reason'. Hier is die 'within reason' dus niet van toepassing: het gaat voornamelijk om mensen met een gebrekkige kennis van zaken, godsdienstobjecties, of een gebrekkige theory of mind die hun individu boven de gezondheid van de maatschappij stellen.
Geen rationele argumenten.

Hoe wil jij wel of niet ziek worden (van Corona) sturen door je levensstijl?

Het is ieders eigen keus om daar wel of niet in te geloven, naar mijn mening kun je dat niet dwingen d.m.v. een vaccinatieplicht.

Daarnaast klopt wat jij zegt ook niet, het is overduidelijk dat mensen met een gezonde levensstijl (genoeg beweging, geen overgewicht, geen onderliggende klachten) statistisch minder kans hebben om klachten te krijgen. Uiteraard hebben we het hier over gemiddelden.

Ik snap gewoon niet waarom iedereen die vaccinatie als snelle oplossing gaat zien. De effectiviteit ervan is bedenkelijk, net zoals de mondkapjesplicht. Maar toen dat laatste werd ingevoerd (correctie: het 'dringende advies') voelde haast iedereen zich onschendbaar met een wit lapje stof voor hun gezicht.

Vergeet niet dat het bijna begin december is, over een kleine 4 maanden houdt dit virus Nederland en de rest van de wereld al een jaar in zijn greep. Alle maatregelen tot dusver, hebben dus vrij weinig uitgehaald. Inmiddels is het MKB hier genoeg aangetast en hebben mensen veel sociale activiteiten moeten laten schieten voor het 'grotere geheel', maar dat laatste is dus niks verbeterd. Intussen heeft de regering wel een noodwet en andere voorstellen doorgedrukt, want deze hele situatie kwam ze wel enorm goed uit. Ik denk dat dat voor veel boosheid onder anderen zorgt.

• Like
Waarderingen: p.b.
Individuele vrijheid wordt gemaximaliseerd 'within reason'. Hier is die 'within reason' dus niet van toepassing: het gaat voornamelijk om mensen met een gebrekkige kennis van zaken, godsdienstobjecties, of een gebrekkige theory of mind die hun individu boven de gezondheid van de maatschappij stellen.
Geen rationele argumenten.

Jij zegt within reason, ik zeg zolang beperkt door de wet. Plus wat defineer jij als 'gebrekkige kennis'? Er is nooit ook maar enig wetenschappelijk bewijs voor godsdiensten geweest, dan zou dat per direct ook moeten worden verboden.

Terug
Naar boven