Of de stellingen ongefundeerd of niet zijn, dat neemt niets weg van het feit dat ieder het recht heeft om zich wel/niet te laten vaccineren.
Ik suggereer helemaal niet dat corona-gerelateerde klachten nep zijn. Ik denk alleen dat de huidige maatregelen (waaronder een indirecte, dan wel directe, vaccinatieplicht) compleet disproportioneel zijn aan de zogeheten mortality rate.
Daarnaast zit het denk ik de meeste mensen dwars, waaronder ik, dat de maatregelen (zowel op nationaal als Europees niveau) compleet inconsistent zijn. Aan de ene kant van de weg in Nederland mogen huishoudens 3 mensen ontvangen, aan de andere kant van de weg in Duitsland zijn dat er volgens mij 8. Daarnaast is het nog steeds niet uit te leggen dat er géén 500 man in een stadion mogen met een capaciteit van 50,000 , maar de scholen zitten nog steeds bomvol met 30 leerlingen in de klaslokalen. Ook wordt corona overduidelijk door overheden gebruikt als excuus om nieuwe maatregelen/regels te implementeren, om maar wat te noemen:
- (grote) bijeenkomsten verboden
- Sinterklaasintocht verboden
- Vuurwerkverbod, onder het mom van 'de zorg ontlasten'
- Demonstraties, ook veelal conform de maatregelen, verboden
- Alcoholverkoop in de avonduren verboden
- ...
Als jij je wilt vaccineren, dan sta je daarmee helemaal in je recht. Waarom zou je anderen niet respecteren die middels al het bovengenoemde en nog meer zeer wantrouwend zijn richting wat ze voorgeschoteld krijgen?