- Waardering
- 12.367
Die mogen er ook groepsimmuniteit tegen krijgen.hoe doe je dat met jongeren en ouders, collega’s docenten e.d.?
Zou alleen de (oudste) risicogroep willen afschermen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die mogen er ook groepsimmuniteit tegen krijgen.hoe doe je dat met jongeren en ouders, collega’s docenten e.d.?
Dus de 65-minners uit de risicogroep hebben pech.Die mogen er ook groepsimmuniteit tegen krijgen.
Zou alleen de (oudste) risicogroep willen afschermen.
Om daarmee iets over het voorstel te kunnen zeggen moet je kijken naar hoe sterk dat verband is, en waar je gerichte maatregelen tegen kunt nemen. Vorig jaar werd bevonden dat de overdracht tussen leeftijdsgroepen klein was.Des te meer het onder de jongeren rond gaat, des te meer het ook onder de ouderen rondgaat.
Hoe kan dat nou als onderzoek heeft aangetoond dat veruit de meeste besmettingen thuis plaats vinden.Vorig jaar werd bevonden dat de overdracht tussen leeftijdsgroepen klein was.
Het zou me ook niet verbazen als maatregelen zoals alle evenementen en sociale interacties stoppen en iedereen binnen houden de uitbraken dusver juist langer hebben doen duren dan wanneer alles vrij gelaten was.
Nee daarom zette ik (oudste) tussen haakjes. Je kunt allerlei maatwerk verzinnen. Hebben de grote leiders geen zin in gehad en hebben mensen geen eigen verantwoordelijkheid in willen nemen. C'est ca.
Misschien snotteren papa en mama meer op elkaar dan dat de kinderen op hen doen.Hoe kan dat nou als onderzoek heeft aangetoond dat veruit de meeste besmettingen thuis plaats vinden.
Klein is natuurlijk iets anders dan absoluut niet. Het was toen een bevinding waardoor de scholen weer open mochten. Weet niet of er nieuwe inzichten in zijn gekomen?Ze hebben toch van die velden die ze gecontroleerd vol kunnen laten lopen?Hier zal je gelijk in hebben, maar de zorg kon het anders niet aan. Bij extreem hoogwater in de Rijn is een dijk laten doorbreken ook de snelste manier op het peil te laten zakken.
Dan moet je een andere risicogroep definiëren dan waarop je de griepprik baseert want met dat aantal kan je geen tweedelingen maken in de maatschappij.Nee daarom zette ik (oudste) tussen haakjes. Je kunt allerlei maatwerk verzinnen. Hebben de grote leiders geen zin in gehad en hebben mensen geen eigen verantwoordelijkheid in willen nemen. C'est ca.
De uiterwaarden ja.Ze hebben toch van die velden die ze gecontroleerd vol kunnen laten lopen?
Misschien kunnen die risicogroepmensen daar terecht. Had ik me niet op hoeven sluiten.
En wie neemt het werk dan over van die paar miljoen mensen?Misschien kunnen die risicogroepmensen daar terecht. Had ik me niet op hoeven sluiten.
Een paar miljoen met aanzienlijk risico op een ernstig verloop of overlijden? Zoveel worden er bij 100% besmetting van de bevolking nog niet eens snotterig van.En wie neemt het werk dan over van die paar miljoen mensen?
Hoe deden die mensen dat voorheen trouwens? Dit is niet de eerste verkoudheid die ze meemaken, dus ik neem aan dat ze elke vorige winter die ze fataal kon zijn al een heel parket aan persoonlijke maatregelen troffen om te kunnen werken?En wie neemt het werk dan over van die paar miljoen mensen?
Dan kan je dus niet vasthouden aan de risicogroep die jaarlijks de griepprik krijgt. Hoe had men kort na de eerste golf kunnen bepalen wie tot de risicogroep behoren en hoe had je de meerderheid van de bevolking daartoe over kunnen halen?Een paar miljoen met aanzienlijk risico op een ernstig verloop of overlijden? Zoveel worden er bij 100% besmetting van de bevolking nog niet eens snotterig van.
Ik had het over een risicogroep die er reeël van uit kan gaan dat ze het niet redden als ze een verkoudheid krijgen. Daar is heus maatwerk voor mogelijk, sowieso kan 50% thuiswerken, en de meesten die echt risico lopen werken niet eens.
Wat over blijft mag je iets voor verzinnen, van mij part geef je ze vakantie en UBI. Werkloosheid is niet 0% dus er zijn er genoeg die voor zo'n marginale groep in kunnen vallen.
Die deden gewoon hun dagelijkse ding.Hoe deden die mensen dat voorheen trouwens? Dit is niet de eerste verkoudheid die ze meemaken, dus ik neem aan dat ze elke vorige winter die ze fataal kon zijn al een heel parket aan persoonlijke maatregelen troffen om te kunnen werken?
Overhalen? De regering bepaalt toch welke rechten je hebt? Gewoon met de informatie van het moment alle vrijheden ontnemen en verplichten wat men moet doen, net als nu is gebeurd. Als dat alleen om de risicogroep ging had dat juist makkelijker moeten zijn.Dan kan je dus niet vasthoudend aan de risicogroep die jaarlijks de griepprik krijgt. Hoe had men kort na de eerste golf kunnen bepalen wie tot de risicogroep behoren en hoe had je de meerderheid van de bevolking daartoe over kunnen halen?
Dat spreekt toch naar wat ik zei dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet willen nemen.
Dan hebben wij een andere kijk op wat de gemiddelde Nederlander wel of niet zou accepteren.Overhalen? De regering bepaalt toch welke rechten je hebt? Gewoon met de informatie van het moment alle vrijheden ontnemen en verplichten wat men moet doen, net als nu is gebeurd. Als dat alleen om de risicogroep ging had dat juist makkelijker moeten zijn.
Moeten docenten, zorgmedewerkers, politieagenten, vrachtwagenchauffeurs e.d. dan zo maar thuisblijven?Dat spreekt toch naar wat ik zei dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet willen nemen.
Ik vind het wel grappig dat elk noemen van maatwerk voor risicogroepen als onmenselijk absurd werd afgedaan maar iedereen als gelijken hun rechten afnemen prima was.Dan hebben wij een andere kijk op wat de gemiddelde Nederlander wel of niet zou accepteren.

Men kon toen niet eens de risicogroepen definiëren, maar stel ze konden dat wel en je kinderen (ja komt ie weer) zitten op een school met voornamelijk docenten die tot die risicogroepen behoren. Hoe moet je dat dan doen, moet er dan voor elke school, klas of individueel kind een oplossing bedacht worden?Ik vind het wel grappig dat elk noemen van maatwerk voor risicogroepen als onmenselijk absurd werd afgedaan maar iedereen als gelijken hun rechten afnemen prima was.![]()
Paar weken na het in de VS begon was al prima duidelijk wat de risicogroepen precies waren. Alleen zwangerschap was nog onduidelijk.Men kon toen niet eens de risicogroepen definiëren,
Hoe zijn de risicogroepen in die beroepen nu van de genomen maatregelen gediend geweest dan? Als ze gewoon nog naar hun werk moesten?Moeten docenten, zorgmedewerkers, politieagenten, vrachtwagenchauffeurs e.d. dan zo maar thuisblijven?
Die hebben nu toch alsnog risico gelopen....maar stel ze konden dat wel en je kinderen (ja komt ie weer) zitten op een school met voornamelijk docenten die tot die risicogroepen behoren. Hoe moet je dat dan doen, moet er dan voor elke school, klas of individueel kind een oplossing bedacht worden?