Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Was in zo'n filmpje van overleg met vragen van onze held Van Haga.

Moet eigenlijk dat 'antwoord van net' hebben waarin hij het wat duidelijker beaamde, maar hier herhaalt hij het ongeveer nog. Wel ongeveer iets erger dan wat we al gewend waren. Inderdaad wat erger dan een gemiddelde griep na vaccinatie en decennialange groepsimmuniteit. Maarja wel dezelfde ordegrootte. "Ja, maar.." Verder vooral door de nieuwigheid en schaal een capaciteitsprobleem.

Als het vergelijkbaar is, dan moet je bij de huidige data wel bedenken dat dat met veel beperkende maatregelen is die bij de oudere data niet het reproductiegetal verlaagde.
En niet vergeten dat die oudere situatie al wel werd verlaagd door vaccinatie van miljoenen mensen in risicogroepen, en het al decennialang rond gaat. En we waren het ook al eens dat de maatregelen het misschien juist onnodig erger uitrekten.

Hebben we het nu over een verkoudheidje, of over de griep (influenza) en hebben we het nu over ziekenhuisopnames of over de IFR?

Over dat allemaal, de verdeling in patiënten volgt dezelfde curves.
Het kan dezelfde curve volgen, maar sinds corona er is zijn er in Nederland ondanks alle beperkingen ca 2 maal zoveel coronadoden gerapporteerd als griepdoden tijdens de zware griepgolf van ‘17/‘18.
Ik ben benieuwd of er ergens de IC-bezettingscijfers van dat seizoen terug te vinden zijn.

Het aantal ziekenhuisopnames was toen een stuk minder dan nu.
Van elke 100.000 ziekenhuisopnamen in de eerste week van januari waren er 22,7 te wijten aan de griep

Het kan dezelfde curve volgen, maar sinds corona er is zijn er in Nederland ondanks alle beperkingen ca 2 maal zoveel coronadoden gerapporteerd als griepdoden tijdens de zware griepgolf van ‘17/‘18.
Ik ben benieuwd of er ergens de IC-bezettingscijfers van dat seizoen terug te vinden zijn.
In 2018 waren er 44.345 ziekenhuisopnamen voor infecties van de onderste luchtwegen in Nederland (mannen: 25.155, vrouwen: 19.190).

En dat is met miljoenen gevaccineerden en groepsimmuniteit met virussen die we al jaren kennen.

Bron met mooie grafiek naar leeftijd: https://www.volksgezondheidenzorg.i...onderste-luchtwegen-naar-leeftijd-en-geslacht

Zal nog wel meer te vinden zijn, andere jaren waren ook in die ordegrootte weet ik van m'n vorige zoektochten. Zal daar ook wel staan.

Als ik de volgende corona tabel van opnames in excel sum krijg ik in 2020 tot 35,131 opnames van coronapatienten in 2020.

Over de IC's van '17/'18 vergeleken met covid

https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
rapport NICE - COVID-19 op de Nederlandse Intensive Cares; Patiëntkarakteristieken en uitkomsten vergeleken met pneumonie patiënten op de IC in 2017-2019 zei:
Wel kan geconcludeerd worden dat bij een eerste analyse het sterftecijfer bij COVID-19 patiënten op de IC niet ongunstiger lijkt te liggen dan bij patiënten op de IC met een andere type longontsteking.

Het totaal aantal overlijdens met covid zou nu wat boven het gemiddelde voor een griep jaar liggen. Maar niet gek veel voor een nieuw virus zonder vaccinatie?

🚨🚨🚨 Breaking Nieuws 🚨🚨🚨

Zonder paywall:
Immunity to the coronavirus lasts at least a year, possibly a lifetime, improving over time especially after vaccination, according to two new studies. The findings may help put to rest lingering fears that protection against the virus will be short-lived.

Together, the studies suggest that most people who have recovered from Covid-19 and who were later immunized will not need boosters. Vaccinated people who were never infected most likely will need the shots, however, as will a minority who were infected but did not produce a robust immune response.

Both reports looked at people who had been exposed to the coronavirus about a year earlier. Cells that retain a memory of the virus persist in the bone marrow and may churn out antibodies whenever needed, according to one of the studies, published on Monday in the journal Nature.

The other study, posted online at BioRxiv, a site for biology research, found that these so-called memory B cells continue to mature and strengthen for at least 12 months after the initial infection.

“The papers are consistent with the growing body of literature that suggests that immunity elicited by infection and vaccination for SARS-CoV-2 appears to be long-lived,” said Scott Hensley, an immunologist at the University of Pennsylvania who was not involved in the research.

Nog beter dan T-geheugen cellen?

Nou dan heb ik dat vaccin dus ook niet nodig, loop het wel een keer op of heb het al in me gehad en ben dan voor altijd immuun. :wave:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.508
Maandag krijg ik mijn prik, hopelijk overleef ik het :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.513
In 2018 waren er 44.345 ziekenhuisopnamen voor infecties van de onderste luchtwegen in Nederland (mannen: 25.155, vrouwen: 19.190).

En dat is met miljoenen gevaccineerden en groepsimmuniteit met virussen die we al jaren kennen.

Bron met mooie grafiek naar leeftijd: https://www.volksgezondheidenzorg.i...onderste-luchtwegen-naar-leeftijd-en-geslacht

Zal nog wel meer te vinden zijn, andere jaren waren ook in die ordegrootte weet ik van m'n vorige zoektochten. Zal daar ook wel staan.

Als ik de volgende corona tabel van opnames in excel sum krijg ik in 2020 tot 35,131 opnames van coronapatienten in 2020.

Over de IC's van '17/'18 vergeleken met covid

https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf

Het totaal aantal overlijdens met covid zou nu wat boven het gemiddelde voor een griep jaar liggen. Maar niet gek veel voor een nieuw virus zonder vaccinatie?
Dus als je alle ziekenhuisopnames met infecties aan de onderste luchtwegen van een jaar met een zware griepgolf bij elkaar optelt kom je grofweg op het zelfde aantal als dat er nu aan corona patiënten in het ziekenhuis terecht zijn gekomen ondanks alle maatregelen.

Als we het wat slechter hadden aangepakt had @Sparks79 toch gelijk kunnen hebben met zijn ruim 100.000 ziekenhuisopnames.

Dus als je alle ziekenhuisopnames met infecties aan de onderste luchtwegen van een jaar met een zware griepgolf bij elkaar optelt kom je grofweg op het zelfde aantal als dat er nu aan corona patiënten in het ziekenhuis terecht zijn gekomen ondanks alle maatregelen.

Als we het wat slechter hadden aangepakt had @Sparks79 toch gelijk kunnen hebben met zijn ruim 100.000 ziekenhuisopnames.
Hate to say I told you so 😜. Goed nummer is dat trouwens.

En dan ook nog te bedenken dat de eerste paar maanden van dat jaar er nog nauwelijks corona was in Nederland. Anders had 2020 nog wel hoger uitgekomen.

IMG-20210527-WA0000.jpg

🚨🚨🚨 Breaking Nieuws 🚨🚨🚨

Zonder paywall:

Nog beter dan T-geheugen cellen?

Nou dan heb ik dat vaccin dus ook niet nodig, loop het wel een keer op of heb het al in me gehad en ben dan voor altijd immuun. :wave:
Er staat daar possibly, en het is de NY Times, niet Nature of Science.

Terug
Naar boven