Dit type vaccin (mRNA-vaccin) is een nieuwe vorm van gentherapie. Astra Zenica (vectorvaccin op basis van een adenovirus) heeft alleen een ander soort vaccin ontwikkeld, dat zie je dan ook terug in de zogeheten effectiviteitsgraad van het vaccin (veronderstelde, want de manier waarop die percentages tot stand zijn gekomen zijn gewoon lachwekkend, wetenschappelijk gezien).
De vaccins die wij kennen, zijn niet met deze technologie vervaardigd. En de vaccins die wij kennen, zijn over 5-7 jaren getest, alvorens ze werden toegelaten tot de EU of de USA bijvoorbeeld. Dus we gebruiken nieuwe technologie en keuren het ook nog eens goed in een tijdsbestek van maanden, in plaats van jaren. Dit kun je met gezond verstand toch niet rechtvaardigen dan te nemen, omdat je op vakantie wilt, of naar een festival etc. Ik in elk geval niet.
En ja wellicht is het egoistisch, maar zolang er geen valide argumenten voor mij als persoon komen om die prik te halen, kies ik er bewust voor om dan maar egoistisch te zijn in de ogen van sommigen.