MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Gentherapie is een medische behandeling waarmee je DNA wordt aangepast.
De mRNA-vaccins kunnen niet bij het DNA komen en dus nooit iets veranderen aan genen.
Je lichaam breekt het vaccin daarna vanzelf af. Het idee dat zulke vaccins na tien jaar nog bijwerkingen veroorzaken is dus complete kolder.

Dit zijn gewoon de wetenschappelijke feiten waarover onder alle deskundige consensus is. Jammer dat de overheid dat blijkbaar niet voldoende weet over te brengen op de samenleving.
Daardoor is er nu meer angst voor het vaccin dan voor het virus. Daarbij zijn mensen bijzonder slecht in risicoperceptie. Alhoewel de vaccinatiebereidheid hier in Nederland blijkbaar wel aardig goed is. Maar wereldwijd valt het nog vies tegen waardoor het virus inderdaad voorlopig een jaarlijks terugkomend feestje blijft..

No shit, heb jij enig idee hoeveel er genetisch gemanipuleerd wordt om bepaalde eigenschappen in iets naar boven te brengen? Dit gebeurt inderdaad ook voor mRNA-vaccins, maar dit houdt niet in dat het vaccin voor mensen gentherapie is. Er wordt alleen gebruikt gemaakt van genetische modificatie om het product te verkrijgen.

Nou nou, niet zo uit de hoogte :p
Ik leer ook nog steeds dagelijks bij he ;)

Gentherapie is een medische behandeling waarmee je DNA wordt aangepast.
De mRNA-vaccins kunnen niet bij het DNA komen en dus nooit iets veranderen aan genen.
Je lichaam breekt het vaccin daarna vanzelf af. Het idee dat zulke vaccins na tien jaar nog bijwerkingen veroorzaken is dus complete kolder.

Dit zijn gewoon de wetenschappelijke feiten waarover onder alle deskundige consensus is. Jammer dat de overheid dat blijkbaar niet voldoende weet over te brengen op de samenleving.
Daardoor is er nu meer angst voor het vaccin dan voor het virus. Daarbij zijn mensen bijzonder slecht in risicoperceptie. Alhoewel de vaccinatiebereidheid hier in Nederland blijkbaar wel aardig goed is. Maar wereldwijd valt het nog vies tegen waardoor het virus inderdaad voorlopig een jaarlijks terugkomend feestje blijft..
Dank voor deze heldere uitleg, waar is al die consensus te vinden?
Overigens doen we het in NL met 90% bereidheid tot vaccineren allerminst slecht natuurlijk.

Dank voor deze heldere uitleg, waar is al die consensus te vinden?
Overigens doen we het in NL met 90% bereidheid tot vaccineren allerminst slecht natuurlijk.
Overal? :p
Ik heb nog geen viroloog, immunoloog, epidemioloog, arts of gezondheidswetenschapper dit horen tegenspreken. Behalve dan al die zelfbenoemde Facebook wetenschappers die onze samenleving rijk is.

Als je openstaat voor info van de WHO kun je hier in ieder geval veel lezen over de werking en veiligheid van vaccins.

Die 90% vaccinatiebereidheid verbaasde me. Ik dacht dat het minder was, rond de 80%. Maar volgens de laatste meting van het RIVM zie ik zelfs 94% staan.

• Like
Waarderingen: Vonk
Overal? :p
Ik heb nog geen viroloog, immunoloog, epidemioloog, arts of gezondheidswetenschapper dit horen tegenspreken. Behalve dan al die zelfbenoemde Facebook wetenschappers die onze samenleving rijk is.

Als je openstaat voor info van de WHO kun je hier in ieder geval veel lezen over de werking en veiligheid van vaccins.

Die 90% vaccinatiebereidheid verbaasde me. Ik dacht dat het minder was, rond de 80%. Maar volgens de laatste meting van het RIVM zie ik zelfs 94% staan.

Ja voor wat de cijfers van het RIVM natuurlijk waard zijn :emo:

Ik sta open voor alle informatie, zolang deze tenminste ook feitelijke (verifieerbare) argumenten bevat. Denk dat het daar ook gewoon heel erg misgaat, want die informatie lijkt niet makkelijk te vinden.

Dit type vaccin (mRNA-vaccin) is een nieuwe vorm van gentherapie. Astra Zenica (vectorvaccin op basis van een adenovirus) heeft alleen een ander soort vaccin ontwikkeld, dat zie je dan ook terug in de zogeheten effectiviteitsgraad van het vaccin (veronderstelde, want de manier waarop die percentages tot stand zijn gekomen zijn gewoon lachwekkend, wetenschappelijk gezien).

De vaccins die wij kennen, zijn niet met deze technologie vervaardigd. En de vaccins die wij kennen, zijn over 5-7 jaren getest, alvorens ze werden toegelaten tot de EU of de USA bijvoorbeeld. Dus we gebruiken nieuwe technologie en keuren het ook nog eens goed in een tijdsbestek van maanden, in plaats van jaren. Dit kun je met gezond verstand toch niet rechtvaardigen dan te nemen, omdat je op vakantie wilt, of naar een festival etc. Ik in elk geval niet.

En ja wellicht is het egoistisch, maar zolang er geen valide argumenten voor mij als persoon komen om die prik te halen, kies ik er bewust voor om dan maar egoistisch te zijn in de ogen van sommigen.
dus je zou wel een Sputnikje willen? Effectief en gebasseerd op een vergelijkbare manier als Astra Zenica? (en zo zijn er nog wel meer)

dus je zou wel een Sputnikje willen? Effectief en gebasseerd op een vergelijkbare manier als Astra Zenica? (en zo zijn er nog wel meer)

Haha nee, ook niet. Ik heb geen reden om te veronderstellen dat ik zelf niet prima in staat ben om Corona het hoofd te bieden, mocht ik besmet raken en in de veronderstelling dat ik het niet al eens gehad heb.

Wanneer is het Chinese vaccin beschikbaar?

Wie gaat er allemaal dansen met Janssen ? :dance:

Terug
Naar boven