Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64

Wel gezellig als gevaccineerde lekker wat drinken en van je vrijheid genieten waarbij je continu overal door politie gecontroleerd wordt of je dat wel mag doen.

Zo maak je het wel heel makkelijk om gevaccineerden en ongevaccineerden tegen elkaar uit te spelen.

Moet de reactie nu zijn dat het ALLEMAAL de schuld is van een paar WAPPIES die helemaal NIETS over hebben voor hun MEDEMENS?

Laat je toch niet gek maken en verleiden om verdeeld en overheerst te worden.

Het ging gewoon te hard, juist op festivals. Te veel ongevaccineerden bij elkaar. De festivals waren duidelijk een enorme bron van besmettingen. Door snel ingrijpen is de zorg gelukkig niet overbelast of zijn er meer maatregelen teruggekomen. Omdat de groei extreem was zou uiteindelijk ook de zorg last krijgen. Vertraagd en hopelijk niet zo ernstig als afgelopen jaar. Maar vergeet niet dat er tienduizenden operaties ingehaald moeten worden en de zorgmedewerkers bij bosjes omvallen.

Zodra de vaccinatiegraad hoger is, gaat het wel kunnen denk ik.

Kans is dat het alleen voor gevaccineerden gaat zijn om uitbraken verder te voorkomen.
Enorm onwaarschijnlijke aannames die je hier verkondigt.

Zolang er zeer besmettelijke varianten, die ook mensen die wel gevaccineerd zijn besmetten, de ronde doen zal het met festivals niets worden.

Zo maak je het wel heel makkelijk om gevaccineerden en ongevaccineerden tegen elkaar uit te spelen.

Moet de reactie nu zijn dat het ALLEMAAL de schuld is van een paar WAPPIES die helemaal NIETS over hebben voor hun MEDEMENS?

Laat je toch niet gek maken en verleiden om verdeeld en overheerst te worden.
Valt misschien wel mee, die terrasgangers kijken maar wat trots bij het laten zien van hun ausweis.

Ik heb mijn vrijheid allang terug. Kan zo ongeveer alles doen wat ik wil. Dankzij dat vaccin trouwens.

Varianten gaan we zien. Voorlopig werkt het vaccin ook tegen varianten. En ongetwijfeld komt er een update. Ik sta vooraan om die prik te nemen.

Je bedoelt schijnvrijheid, zolang je iets verplicht wordt te doen, om bepaalde privileges te behouden (we hebben hier in veel gevallen zelfs over zaken die in het grondrecht staan), dan ben je dus alles behalve vrij. Net zo "vrij" als de ongevaccineerde, of zijn die per definitie toch nog een stuk vrijer, omdat zij nog gebruik maken van de vrijheid om iets niet te willen doen?

Maarja de grootste groep die niet gevaccineerd was waren de jongen die over het algemeen niet in de ziekenhuizen belanden.

De echte risicogroep is gevaccineerd. Moeten we dan wachten en hopen tot een select groepje mensen de trigger overhaalt om het vaccin ooit te halen? Iedereen heeft de kans gehad. Jammer maar helaas, laat ze dan maar ziek worden.

Je kunt erop rekenen dat tegen de tijd dat er een hogere vaccinatiegraad is onder jongeren, dat de ouderen dan inmiddels weer de risicogroep zijn geworden omdat hun prikjes alweer gedateerd zijn en veel minder effectief blijken, helemaal als virus variant X de kop op steekt. Kijk maar naar de Colombiaanse variant in dat verzorgingstehuis in België. Dat is gewoon in het klein, wat ons straks op grote schaal te wachten staat. Zolang er een substantieel deel landen of zelfs continenten blijft bestaan met een lage of lagere vaccinatiegraad, blijf je toch varianten krijgen en die beperken zicht niet tot de 26 letters van het alfabet.

Enige hoop die we hebben op dit moment zijn de maatregelen in Frankrijk, Italie en Engeland, die dermate afwijken van andere landen, dat je links- of rechtsom zult zien dat heel veel ineens niet meer te rechtvaardigen valt. Helemaal als er straks een variant komt, waartegen de vaccins nagenoeg helemaal niet meer werken. Begint het riedeltje weer van voor af aan.

Beslissingen over wat er in je eigen lijf gespoten wordt is inderdaad een mensenrecht. Dat willen we toch graag zo houden mag ik hopen?

Er waren inderdaad 25.000 NIET welkom. ;)
Beslis dat vooral zelf. Maar niet janken als je daar dan ook de gevolgen van moet dragen.

Beslis dat vooral zelf. Maar niet janken als je daar dan ook de gevolgen van moet dragen.

Jij jankt dat straks de sportscholen weer dicht zijn en komt dan weer drammen dat het door anti vaxers komt, terwijl het toch echt de overheid is die de tent weer dicht gaat gooien omdat ze je laten denken dat het maar tijdelijk is, terwijl ze weten dat dit liedje elke winter zich weer opnieuw zal afspelen.

Misschien heeft het voor sommigen een paar seizoenen nodig voordat het kwartje valt voordat ze willen accepteren dat zieken en wat doden er nou eenmaal bij horen.

@Vonk : een festival is geen grondrecht. Sterker nog: er is een vergunning voor nodig. Verder mag zo goed als alles gewoon. Je moet een mondkapjes op in het OV. En voor sommige zaken moet je aantonen dat je niet de hele zaal/ruimte/publiek besmet. Jullie doen alsof de stasi ons controleert.

sterker nog, de fucking kerken bleven gewoon open ondanks alle besmettingen.

hoe een 'slim' iemand zoiets doms kan zeggen.
Ik heb de wappies wel in de smiezen hoor. Die drukken hun agenda van het nieuwe normaal erdoorheen door zichzelf collectief niet te laten vaccineren waardoor overheidsmaatregelen nodig blijven.

Jij jankt dat straks de sportscholen weer dicht zijn en komt dan weer drammen dat het door anti vaxers komt, terwijl het toch echt de overheid is die de tent weer dicht gaat gooien.
Natuurlijk komt dat dan door de antivaxers. Dat is het lek waardoor het virus zich nog steeds vrij goed kan verspreiden.

@Vonk : een festival is geen grondrecht. Sterker nog: er is een vergunning voor nodig. Verder mag zo goed als alles gewoon. Je moet een mondkapjes op in het OV. En voor sommige zaken moet je aantonen dat je niet de hele zaal/ruimte/publiek besmet. Jullie doen alsof de stasi ons controleert.

sterker nog, de fucking kerken bleven gewoon open ondanks alle besmettingen.

Ik schrijf toch ook nergens dat een festival een grondrecht is? Waarom leg je die woorden in mijn mond eigenlijk? Volgens mij is er weinig aan de verbeelding over te laten aan mijn posts.

Het is waanzin, (alles natuurlijk), maar vooral dat de kerk een status aparte heeft nog steeds anno 2021.

Natuurlijk komt dat dan door de antivaxers. Dat is het lek waardoor het virus zich nog steeds vrij goed kan verspreiden.

Maar waar strijd jij dan voor? Alle landsgrenzen dicht, geen vliegverkeer meer in en uit? Want er gaat een substantieel deel van de wereldbevolking geen vaccin krijgen en dat is niet omdat ze het niet willen.

Maargoed, ik ga lekker een stukje hardlopen. Dat mag al anderhalf jaar gewoon. En morgen ga ik met mijn kinderen naar de dierentuin, ook dat is geen probleem. Uit eten, niets aan de hand. Paar dagen op vakantie, geen probleem. Allemaal dankzij vaccinatie - want anders was het allemaal een stuk lastiger of risicovoller.

Maar o, o, o, wat worden onze grondrechten toch aangetast.

Maar waar strijd jij dan voor? Alle landsgrenzen dicht, geen vliegverkeer meer in en uit? Want er gaat een substantieel deel van de wereldbevolking geen vaccin krijgen en dat is niet omdat ze het niet willen.
Ik vind er vanalles van. Zo vind ik zeker dat er veel strenger op reizen (zeker intercontinentaal) gelet moet worden. Inclusief testen vooraf en eventueel zelfs ter plekke hier.

Verder zou het grootste deel van de wereldbevolking zeker gevaccineerd moeten worden. Iig zouden daarnvaccins beschikbaar moeten worden gemaakt. Ik denk dat veel mensen komend jaar wel een vaccin aangeboden krijgen. Ook in de derde wereld. Misschien willen ze in Afghanistan liever een vaccin tegen polio, maar verder…

Moet het beleid zich dan op 100% vaccinatie richten? Of hoeveel vind jij als oppersmurf genoeg? Meer dan de 85% die nu al gehaald gaat worden?

En wanneer dat behaalt is moet er dan alsnog voor altijd op gecontroleerd blijven worden?

Ik schrijf toch ook nergens dat een festival een grondrecht is?
Is het trouwens wel want de ondernemers hebben het grondrecht op vrij ondernemen en jij hebt het grondrecht op vrij bewegen. Of ze op een bepaalde plek mogen zijn hangt af van wie die grond bezit. Als de overheid daartussen komt nemen ze geen expliciet 'recht op festivals' af maar wel je grondrechten.

Moet het beleid zich dan op 100% vaccinatie richten? Of hoeveel vind jij als oppersmurf genoeg? Meer dan de 85% die nu al gehaald gaat worden?

En wanneer dat behaalt is moet er dan alsnog voor altijd op gecontroleerd blijven worden?

Is het trouwens wel want de ondernemers hebben het grondrecht op vrij ondernemen en jij hebt het grondrecht op vrij bewegen. Of ze op een bepaalde plek mogen zijn hangt af van wie die grond bezit. Als de overheid daartussen komt nemen ze geen expliciet 'recht op festivals' af maar wel je grondrechten.
Nee, natuurlijk moet het beleid zich niet alleen op vaccinatie richten. Maar is nu we het belangrijkste

Een festival mag sowieso niet zomaar. Vergunningsplichtig.

Terug
Naar boven