XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Het past helemaal in het complete plaatje van wat verstaan wordt onder het nieuwe normaal, ofwel, de kenmerken van het nieuwe vrij zijn.

Het gaat imo ook niet zo zeer op wat ze ons "afnemen", maar meer wat ze ons voorhouden terug te kunnen krijgen, als, wanneer, omdat. En ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat mensen dat dus nu al vrijheid noemen.

Nee, natuurlijk moet het beleid zich niet alleen op vaccinatie richten. Maar is nu we het belangrijkste

Een festival mag sowieso niet zomaar. Vergunningsplichtig.
Maar hoeveel % van de bevolking vind jij dat er gevaccineerd moet worden voordat het niet meer het belangrijkste agendapunt voor het beleid is dan? Is op korte termijn 85% niet genoeg?

Laatst bewerkt:
Waarom niet? Straks worden de beestjes ziek :sad:
Screenshot_20210810-114824_WhatsApp.jpg

@Vonk : een festival is geen grondrecht. Sterker nog: er is een vergunning voor nodig. Verder mag zo goed als alles gewoon. Je moet een mondkapjes op in het OV. En voor sommige zaken moet je aantonen dat je niet de hele zaal/ruimte/publiek besmet. Jullie doen alsof de stasi ons controleert.

sterker nog, de fucking kerken bleven gewoon open ondanks alle besmettingen.

Dus er worden weer grootschalige festivals georganiseerd, de pretparken en dierentuinen kunnen weer hun normale aantal bezoekers ontvangen, mijn vrouw kan weer naar kantoor, ouders kunnen weer de scholen en kinderdagverblijven betreden?
Volgens mij zijn we na anderhalf jaar nog wel erg voorzichtig bezig? En waarom is dat echt nodig?

Maar hoeveel % van de bevolking vind jij dat er gevaccineerd moet worden voordat het niet meer het belangrijkste agendapunt voor het beleid is dan? Is op korte termijn 85% niet genoeg?

Je gaat voorbij aan het feit dat als we daar eenmaal zijn, die eerste 10-30% alweer meer dan een half jaar onderweg is met hun laatste prikje. En zeker bij ouderen en risicogroepen, gaat dat een nieuw probleem vormen. Helemaal als de gevaccineerde het virus blijven doorgeven zonder het zelf door te hebben. Inmiddels zijn de GGD priklocaties ook alweer afgeschaald. Met de side note dat we die gemakkelijk weer heel snel kunnen opschalen straks, eerst zien dan geloven. Israël was het eerste land die vroeg begon met massa vaccinatie. Zij zijn ook de eerste die met de derde prik zijn begonnen. Leren wij daar van? Nee, want dan waren we daar al mee begonnen inmiddels, bij de groep die daar straks baat bij gaat hebben.

Volgens mij zijn we na anderhalf jaar nog wel erg voorzichtig bezig? En waarom is dat echt nodig?

Zeker, genoeg landen die massa festivals geven en dat zie je niet of nauwelijks terug in de cijfers van die landen. Neem bijvoorbeeld EXIT festival met gemiddeld 200.000 bezoekers.

Vrijdag mijn tweede prik, eindelijk…denk dat ik bij de laatste behoor die nu in die leeftijdsgroep (45-54) zit die nog Astra krijgen.

Je gaat voorbij aan het feit dat als we daar eenmaal zijn, die eerste 10-30% alweer meer dan een half jaar onderweg is met hun laatste prikje. En zeker bij ouderen en risicogroepen, gaat dat een nieuw probleem vormen. Helemaal als de gevaccineerde het virus blijven doorgeven zonder het zelf door te hebben. Inmiddels zijn de GGD priklocaties ook alweer afgeschaald. Met de side note dat we die gemakkelijk weer heel snel kunnen opschalen straks, eerst zien dan geloven. Israël was het eerste land die vroeg begon met massa vaccinatie. Zij zijn ook de eerste die met de derde prik zijn begonnen. Leren wij daar van? Nee, want dan waren we daar al mee begonnen inmiddels, bij de groep die daar straks baat bij gaat hebben.
Misschien word er vergeten dat er ondanks influenzavaccinatie alsnog bijna jaarlijks vele vele (tien-)duizenden oudjes in het ziekenhuis belanden. Dan moet men niet verwachten er met covid beter vanaf te komen. Maar dat blijft men wel als criteria voor maatregelen gebruiken.

Daar zal men van wakker moeten worden om daadwerkelijk iets aan de onderliggende (capaciteits- en gezondheids)problemen te doen, of het gaat alsmaar verder gepusht worden.

Misschien word er vergeten dat er ondanks vaccinatie alsnog bijna jaarlijks vele vele (tien-)duizenden oudjes in het ziekenhuis belanden. Dan moet men niet verwachten er met covid beter vanaf te komen. Maar dat blijft men wel als criteria voor maatregelen gebruiken.

Daar zal men van wakker moeten worden om daadwerkelijk iets aan de onderliggende (capaciteits- en gezondheids)problemen te doen, of het gaat alsmaar verder gepusht worden.

Zolang de angst blijft regeren, zal er weinig tot niets veranderen aan de huidige situatie.

Ok nou, hopelijk blijft het op z'n minst zo al heb ik mijn twijfels.
Voor mij volgt volgende week nog een besluit ter waarde van 10k, zo normaal is het voor sommigen dus nog niet.
Even niet bij stilgestaan, maar ik heb er ook onlangs een grote opdracht door misgelopen (evenementenbranche).

• Haha
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven