MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Vrijdag mijn tweede prik, eindelijk…denk dat ik bij de laatste behoor die nu in die leeftijdsgroep (45-54) zit die nog Astra krijgen.
Nu pas? Ik ben wat jonger en heb anderhalve week geleden de tweede gekregen.

België is dus langzamer met vaccineren, maar heeft aanzienlijk minder besmettingen?
Waren Co2 meters daar nou verplicht?

Nu pas? Ik ben wat jonger en heb anderhalve week geleden de tweede gekregen.

België is dus langzamer met vaccineren, maar heeft aanzienlijk minder besmettingen?
Nee, België heeft een hogere vaccinatiegraad dan Nederland:
1628601376996.png

Zouden ze in scholen, verpleeghuizen en andere plaatsten ook wel mogen verplichten, ventilatie schiet al aardig tekort en als indicatie van aerosolen kan het een heleboel schelen.

In Nederland is de wetgeving wat simpeler gemaakt, misschien kunnen ze dan heel simpel CO2-normen opnemen in de wet die de ventilatie-eisen voor de horeca met een factor vijf verminderden.

Zouden ze in scholen, verpleeghuizen en andere plaatsten ook wel mogen verplichten, ventilatie schiet al aardig tekort en als indicatie van aerosolen kan het een heleboel schelen.

In Nederland is de wetgeving wat simpeler gemaakt, misschien kunnen ze dan heel simpel CO2-normen opnemen in de wet die de ventilatie-eisen voor de horeca met een factor vijf verminderden.
Kan ook in die plaatsen verplicht zijn heb mij er niet in verdiept, op mijn werk staan er ook in de break ruimtes

Misschien kunnen we die uitspraak ‘leven met het virus’ eens kritisch onder de loep nemen. Is dat inderdaad wie wij zijn? Ondanks alle gevolgen voor onze eigen ‘kwetsbaren’? Ondanks de gevolgen voor de armere landen? En uiteindelijk ook ondanks alle mogelijke gevolgen voor onszelf? Als we nú maar lol kunnen trappen? Als we maar geen mondneusmasker hoeven te dragen want het zit zo lastig? Laten we daar nog eens goed over nadenken.

Ik wil afsluiten met de woorden van een relatief onbekende antropoloog: “Op het hoogtepunt van de ebola-epidemie in Sierra Leone verspreidden mensen ebola vooral omdat ze niet konden stoppen voor elkaar te zorgen. Hier verspreiden veel mensen corona omdat ze elkaar maar niet willen beschermen.”
bron: https://ginnymooy.com/2021/08/10/tijd-om-te-gaan-leven-met-het-virus/

Ik weet niet wat er simpeler aan is gemaakt? Maar zo te lezen is een goed ventilatiesysteem vaak veel te kostbaar, Cnv beweert zelfs dat de ventilatie maar bij zo'n 30% op orde is. Een meter zou rond de €200 zitten.

Benieuwd hoe ze dat dan willen doen, als de scholen weer open gaan. Vooral in de achterstandswijken, waar minder ouders gevaccineerd zijn en meer overgewicht is, en een groter lerarentekort is.

Ik weet niet wat er simpeler aan is gemaakt?
Dat was wat cynisme mijnerzijds.

iirc: De horeca is gelijkgetrokken met andere gebouwen wat betreft bouweisen. Dat klinkt mooi, maar betekent dat midden in de pandemie de ventilatie-eisen ook werden gelijkgesteld en die waren voor de horeca 5x hoger dan in de algemene regeling.

En dan blijkt een CO2 scrubber ‘s winters goedkoper te zijn dan ventileren met koude lucht.
Dat is valsspelen!

Laatst bewerkt:
Bleek ik nog een goede gok mee te hebben ook.

Als je gevaccineerd bent heb je een kleinere kans op besmettelijk worden en ben je minder lang besmettelijk dan de ongevaccineerden, onderdeel van een draadje:

Goh antilichamen in je bloed helpen tegen een infectie. Beantwoord echter niet wat ik over die (zichzelf tegensprekende) zin vroeg die ik daar quote.

Ik wil wel precies die vergelijkingsdata hebben maar dan van gevaccineerd vs geïnfecteerd, en dat tijdens en na de aanwezigheid van antilichamen. bonuspunten voor per leeftijdsgroep + bmi/comorbiditeiten.

Dan pas kun je iets zeggen over het werkelijke nut van het vaccineren van de algehele populatie, of we moeten er al van uitgaan dat iedereen voor altijd elke paar maanden gevaccineerd moet blijven worden.

Misschien kan ze hier terecht https://www.hsk.nl/client/psychische-klachten/angst/

Misschien kunnen we die uitspraak ‘leven met het virus’ eens kritisch onder de loep nemen. Is dat inderdaad wie wij zijn? Ondanks alle gevolgen voor onze eigen ‘kwetsbaren’?
Zij zijn allang gevaccineerd net zoals bij griep en dat helpt net zo zeer de gevolgen verminderen dus ja alle data zegt dat we er nu gewoon mee kunnen en moeten leven. En als er iets moet gebeuren dan is dat niet nutteloos mondkapjes opdoen en de uitjes van jonge mensen verpesten, waar de kwetsbaren en mensen die operaties vereisen helemaal niks aan hebben, maar het uitbreiden van de ziekenhuiscapaciteit. Welke al jaren de gevaccineerden met griep niet aankon, laat staan meerdere endemische ziektes tegelijk. En obesitas genezen zou daarin ook al 80% schelen, vergeet dat niet.

Even niet bij stilgestaan, maar ik heb er ook onlangs een grote opdracht door misgelopen (evenementenbranche).

Dat voelt in deze tijd (geen volle ic, alles best onder controle) altijd erg wrang als jij je brood mist loopt en een ander (doorbetaald, gen risico, lekker thuis zittend) betweterig opteert dat het allemaal nog veel strenger zou mogen.

Dat voelt in deze tijd (geen volle ic, alles best onder controle) altijd erg wrang als jij je brood mist loopt en een ander (doorbetaald, gen risico, lekker thuis zittend) betweterig opteert dat het allemaal nog veel strenger zou mogen.
Het voelt in deze tijd (uitgeblust zorgpersoneel, een delta variant met potentieel enorme R) altijd erg wrang als jij een levensreddende operatie misloopt en een ander (alleen denkend aan zijn eigen financiële gewin, want ondernemer) betweterig opteert dat we alles wel los kunnen laten.

Fixed.

Terug
Naar boven